Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik ben niet nieuwsgierig hoor.....

Jammer, nog geen nieuws... zou het mannetje er al zijn?

Zo niet.. Sen heel veel sterkte, en anders...... eerst lekker genieten.... Wij wachten wel.................................vol ongeduld ;-)

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo s het tool! We leven allemaal mee..al zal ze het alleen moeten doen..

Jeetje wen, jij zelfs 4x per nacht eruit, balen, inkomen zeggen ik moest er soms wel 2x uit maar deed dat half slapend en sliep in bed ook meteen weer als een blok verder.

Geplaatst

Kwam ook weer even spieken.................

Sen, hopelijk ben je helemaal verliefd je kleine mannetje aan het knuffelen. Mocht je nog bezig zijn: Go sen! Nog even en je bent er.

Geplaatst

Ik heb sinds kort de tik om in de avonduren bekers met warm water (ipv thee) naar binnen te gooien vanwege de dorst. Maar dan snachts.........grrr.

Jeetje wen, jij zelfs 4x per nacht eruit, balen, inkomen zeggen ik moest er soms wel 2x uit maar deed dat half slapend en sliep in bed ook meteen weer als een blok verder.

Geplaatst

Ff checken maar nog geen nieuws....

Haha ja Wen, lekkere tik, dat werkt niet echt mee.

Ik kreeg opeens de fijne gedachte dat mijn gezellige humeur door de hormonen komt en dus nog een half jaar jankerig, zeurderig en sjagrijnig blijf. Zat bij het idee alleen al gelijk weer te janken :-/

Geplaatst

Pfff, heb me hier net toch een huilbui gehad.... Happy thoughts, ja dat is juist het moeilijke Tool. Ik doe m'n best, maar het gaat heel moeizaam.

Geplaatst

Meid, ik snap t wel. Laat de tranen maar gewoon komen. Alle kleine beetjes aan positieve of blije gedachten helpen een beetje, maar ik,weet ook hoe moeilijk dat is. En niet forceren, omdat we zeggen dat je happy thoughts moet denken. Als je wilt schelden, doe dat dan. Laat t eruit en probeer dan weer verder te kijken. Je bent nu op onbekend terrein. Zwangerschapshormonen kunnen vreemde dingen met iemand doen, of je dat nu wilt of niet. Het overkomt en je kunt er niets aan doen. Net alsbij t spuiten vd hormonen. Ik heb vaak gedacht dat ik normaal deed, maar blijkbaar liep ik dan ram sjagerijnig te doen of kortaf. Ook niet in de hand deze hormonen.

mn hapto zei, laat de gevoelens toe, erken ze, geef ze een plek en probeer dan weer tot en bij jezelf te komen. Moeilijk, maar zeker te doen. En als dat langer duurt dan je verwacht had, so Be it.

Geplaatst

Het is vooral die verrotte angst, die verpest alles. Na twaalf weken was het even weg, toen kregen we die bloedingen. Nu zijn die bloedingen weg, krijg ik dat gedoe over harde buiken. En ik twijfel nu bij alles wat ik voel, elk steekje, elk krampje (en dat is best veel/ vaak) of het wel goed is. Ben gewoon als de dood dat ik straks opeens met gebroken vliezen oid zit of met vroegtijdige weeën in het ziekenhuis beland...nou ja verzin iets en ik denk het. Weet wat dat betreft ook veel teveel, maar niemand kan me de garantie geven dat die dingen niet gebeuren, dus het afdoen als 'onzin dat gebeurt niet' lukt ook niet. Ben zo moe, zo op, zowel fysiek als mentaal en dan heb ik vooral heel erg veel geruststelling nodig en niet zoiets als die harde buiken, die waarschijnlijk niet eens zo erg zijn. Ik ga maandag de vk nog wel even bellen, misschien dat dat helpt.

Hoe zou Sen het hebben? Die heeft al zo af moeten zien, hoop echt dat de bevalling een beetje soepel verloopt.

Geplaatst

Och Henne toch, nou je kan deze huilbui maar gehad hebben maar lieverd zo blijft het echt niet hoor.die angst, tell me about it, daar moet je echt hoe moeilijk het ook is een weg in zien te vinden. Ik hoop echt dat de week bij je ouders je veel goed zal doen.ben je er al uit mbt de babykamer? Kleurstelling etc? Even positieve, leuke dingen om mee bezig te zijn.

Geplaatst

Lieve Henne,

Even een beetje peptalk? Wat ontzettend klote dat je je zo voelt! Gewoon de verloskundige bellen (en waarom tot maandag wachten als je je zorgen maakt, daar zijn ze voor hoor!!!) dan kan ze je misschien gerust stellen. Ik heb ook veel harde buiken gehad en vond dat ook best eng. Maar volgens mij is het ook gewoon een reactie, omdat je kindje nu ineens veel groter gaat worden en steeds meer gaat bewegen. Helpt het niet als je er wat over leest in 'Veilig zwanger' ofzo, dat stelt je misschien ook een beetje gerust! En verder is het, hoe erg het ook is, nu aftellen naar 25/26 weken en dan naar 37 weken. Het is een hel, die onzekerheid en je begon er al moe aan na die enorme lange weg, dus het is niet gek dat je je zo voelt!

Ik was na 26 weken bekaf van de spanning en kon letterlijk bijna niet meer op mijn benen staan, dus ze moesten met uiteindelijk met 39 weken inleiden. De bezorgdheid put je gewoon uit! Neem zo veel mogelijk rust, dan nemen die harde buiken ook af en probeer je zinnen te verzetten met een suffe film of een flutboekje, je moet het gewoon uitzingen!!!

Heel veel sterkte en een dikke knuffel!

Floor

Geplaatst

knuffel voor Henne ; ( wat jammer dat het zo gaat, het lijkt wel een lange marathon van tegenslag en rottigheid, sluit me bij Floortje aan, en de rest, toelaten hoe moeilijk dat ook is, en niet focussen op dat het eigenlijk allemaal anders zou moeten gaan. Het is niet leuk, het is angstig en vermoeiend en verdrietig. En veel knuffelen ; -) nou ja weet ook niet wat ik kan doen om je te troosten , behalve dan roepen knuffel ; -) daar zijn we hier toch altijd wel goed in ; -))

wat een rare dag hier, manlief ging zelf even fietsen, ik het huis doorgewerkt, komt ie thuis, blijkt ie heel hard gevallen te zijn, veel pijn in elleboog :( toch maar naar de ehbo. daar dus de halve middag gezeten. toch een breukje:( nu een drukverband een week en een sling en volgende week terug. Weg plannen....oef hij is een partijtje sjaggerijnig ; -) geholpen met wassen, aankleden, broodjes gemaakt, maar niks is goed ; ) ben een waardeloze pleeg want ik denk nu al hoop dat het snel geneest ; )

Zo dus zelf maar even boodschapjes alsnog halen... helaas geen nieuws hier...pffff

Geplaatst

Ohhh Eef, wat ellendig, beterschap met je man,enne ik weet zeker dat je een goede pleeg bent want iedereen hoopt dat haar man snel geneest, zieke, geblesseerde mannen zijn erg moeilijk ;-)

Geplaatst

Oei Eef, dat is minder voor je man, maar, het klopt wat Babeth zegt ;-). Beterschap voor je man en pleeg m maar op de manier zoals jij dat goed dunkt...anders moet ie het zelf maar doen, hihihi.

Babeth, goeie reis morgen en geniet van jullie vakantie! Zijn jullie al helemaal bepakt en bezakt?

Geplaatst

Ja hoor, alles is gepakt, jeetje wat veel....hier net ik in tranen pfff moeilijk om de hond achter te laten, is vannacht alleen, niet erg hoor en DN vanaf morgenmiddag bij mijn schoonouders, zij zijn er erg goed lief voor maar toch. Moeilijk! De poezen blijven thuis en er mijn schoonouders zorgen ook voor hun, poes iedere dag een pilletje etc. Zij zijn toch veel meer op zichzelf maar met een hond vind ik het wel anders voelen.

Geplaatst

Voor t eerst online vandaag, zat tussen de kerstbomen en oliebollen (fotoshoot). Nog geen nieuws van sen dus... Hoop dat ze heel hard aan t genieten is en niet nog hard aan t werk...

Geplaatst

Ach Babeth, ik heb dat ook iedere keer als we met vakantie gaan en de poezen moet achterlaten, vooral met p.ink heb ik dat erg, is toch m'n meisje...heb een jaar of tien geleden echt zitten huilen in de auto toen ik door m'n vader en broer werd opgehaald om me naar a'dam te brengen. A. En ik waren toen uit elkaar en ik ging een paar weekjes naar m'n broer in Zweden. En toen moest ik p.ink en j.immy achterlaten en wat doet p.ink? Die verstopt zich zodat ik haar niet kon aaien meer. A. Heeft ze toen verzorgd dus ze waren in goede handen, zijn ja ook zijn katten.

s. Wordt goed verzorgd zeker weten. Is alleen effe moeilijk om achter te laten...

Geplaatst

Fren, grappig hoor, in de zomer(nazomer?) jij tussen de oliemolen en de kerstbomen. Hihi. Neem aan dat jij niet op de foto's staat? Of wel?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden