Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Eef en ivfsh, jullie lieve woord doen me goed (ook van de rest hoor!).

je weet het mooi te beschrijven en te omschrijven, Eef. Knap hoe jullie ermee omgaan en in jullie woorden probeer ik steun te vinden. Beslissing zal indoor ons genomen worden, wanneer is niet bekend.

Ik heb me laten meeslepen in het moment. De uitslag van de d.h.e.a waarde en de hoop dat m'n lichaam toch nog goed werkt en dat er wellicht een kans in zit dat met de d.h.e.a. Idd m'n eicellen zijn verbeterd en dat bevruchting wel op een natuurlijke manier kan plaatsvinden en dat we wel op deze manier zwanger zouden kunnen worden.

ik bedoel, wie zou dan geen hoop krijgen, toch?

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tool.... even een heeeeeele dikke knuffel voor je....

Jammer dat het in de vakantie niet in het echie kon....

Probeer dit eerst even te laten bezinken en kijk dan eens verder.....

Het belangrijkste is hoe jullie er saampjes mee omgaan...

Geplaatst

Lieve tool, ik snap je zo goed. Wij hebben 9 weken van een gelukstreffer (volgens de gyneacoloog) mogen genieten. Meis hou je haaks. Wat fren zegt even stoppen lekker op vakantie gaan. De bruiloft, daar moet je van genieten echt hoor!!!! En dan weer verder. Die 2 maanden, zou dat dan wat uitmaken. Rust in je kop is ook erg belangrijk. Ga lekker alles voorbereiden voor je trouwerij en duik je daarop. Probeer even met iets anders bezig te zijn. Ik zou willen dat ik je kon helpen... Maar dat kan ik helaas niet....

Dikke knuffel voor jou...

Geplaatst

%#*$%>£¥*%}~ sinds zaterdag op lage dosis prednisolon en net opeens weer mega allergie. Weet nog steeds niet waarvan en word hier echt moedeloos van :-(

Geplaatst

Henne, ik wilde je net vragen op hoeveel mg je zat, maar is denk ik dan 5mg of 2.5?

wel vervelend dat je allergie nu terug is. Heb je er veel last van?

Geplaatst

Ik was zaterdag teruggegaan van 5 naar 2,5. Baal hier zo van. Heb nooit last gehad aan allergie/uitslag to vorige winter. Huisarts en dermatologe kunnen niks vinden. Door antihistamine kwam het gewoon heen en nu prompt dat ik stop met de prednisolon is het weer terug. Het moet wel haast iets in mm eten of cosmetica zijn, maar wat??? Denk dat ik huisarts verwijzing voor allergoloog of hoe heet zoiets, ga vragen. Al denk ik dat die tijdens een zwangerschap weinig kan doen. Nu wel Pf gemaild of het verstandig is tot 20 weken op 5mg te blijven.

En last...het is naar maar trekt meestal met een half uurtje al weg. Het is vooral het onverwachte en het niet weten waar het aan komt. En dan nu nog de angst erbij dat het effect heeft op de zwangerschap, dat ik alsnog af ga stoten. Op deze manier worden de angsten telkens weer bevestigd/reëel en dat maakt het erg lastig om het los te laten.

Geplaatst

Ik,ga maar afbouwen met de prednisolon, twee dagen 5 twee dagen 2,5 en dan stoppen. Ben eerder naar huis gegaan, voel me leeg. Mss ben ik zelfs wel te vroeg met testen, dag 25. Denk t niet, maar goed.

Ivfsh, je schreef om een pauze in te lassen, maar weet je, na al die jaren zit het er zo diep in, wanneer mn ei is, weet nu al dat dit midden in onze vakantie valt. Dus Tja, geen sex tijdens de vakantie, lastig, dat is eigenlijk de enige periode waar het wel spontaan gebeurd

We gaan zeker van onze trouwdag genieten, dit gaan we niet door onze kinderwens laten verpesten. Al zullen er ook moeilijke momenten komen omdat mijn dan bijna-op-de-helft-van-haar-zwangerschap-zijnde oud-collegaatje komt, dus die zal wel een buik hebben. Hopelijk gaat ze m verbergen.

Geplaatst

Nu snap ik 'm... duh... het sloeg op het feit dat je juist niet met zwanger bezig moet zijn! Ok. Dus veel sexen voor de lol, onder de Griekse zon! Oh nee, dat mag vast niet...

Geplaatst

Pff, nu snap ik hoe de zorgkosten allemaal oplopen: net weer een onnodig heuponderzoek/echo bij fiene laten doen in het ziekenhuis omdat de cb-arts ongerust was dat ze wellicht mijn heupafwijking als kind had overgenomen. Arts in het zh zei al dat je aan fiene al kon zien met het blote oog dat dat niet het geval is. Zucht.

Direct ook maar even bij orthopedie langsgelopen, is de afdeling naast radiologie, en moet dinsdag terugkomen voor controle, want tintelen is inderdaad niet goed...

Geplaatst

tool, meis, dikke omhelzing.

Beetje dubbel, aan de ene kant vind ik het bewonderingswaardig hoe jij in 1 dag alweer opkruipt, van intens verdriet naar sex onder de blote zon en smileys. Aan de andere kant maakt het dat ik bezorgd ben om tool. Hou je het een beetje vol meis? Zorg goed voor jezelf!

Geplaatst

Oja henne, ik vind de tijd zo tergend langzaam gaan, ik zou willen dat jij allang 40 weken zwangerschap achter de rug had en jullie koekie in je armen hebt liggen. En dit alles het liefst een paar jaar terug al....

Maar toen bedacht ik dat het alweer 5 weken geleden is dat jij de 12 wekenmijlpaal bent gepasseerd. Dat klonk mij opeens als een ruime tijdspanne in de oren.

SUCCES!!!

Geplaatst

Ursela, op papier klink ik wel weer iets sterker en af en toe wil ik er ook gewoon niet aan denken. Moest wel glimlachen toen caro het had over sex in de Griekse zon, en dat had ik net nodig. Tranen hebben rijkelijk gevloeid vanochtend op het werk en ben ook eerder naar huis gegaan. En heb thuis op de bank gelegen en met de katten geknuffeld.

deze tegenslag heeft ook weer z'n tijd nodg en dat besef ik me wel. Dus ik ga ook niets overhaasten of me sterker voordoen.

Geplaatst

Fren, balen zeg, dus eigenlijk onnodig naar het zh voor een echo, terwijl het met het blote oog te zien is.

goed dat je dinsdag terug kunt voor controle. Hoop niet dat er is ernstigs aan de hand is.

Geplaatst

hoi meiden

ik heb even terug moeten lezen, jeetje wat een diep rakende berichten zijn er geplaatst zeg!!! ik kreeg echt pijn in mijn buik Tool bij het lezen van jouw bericht, ohhh ik zou het zo graag anders willen zien en je je pijn wegnemen, meteen ook weer erg geraakt door de lieve , openhartige reacties van de dames hier!!!! ZO mooi hoe alles verwoord is. Ik kan me er alleen maar bij aansluiten!!!

Wat betreft je oudcollega die komt met de buik in de termijn die jij had moeteen hebben..concentreer je op haar gezicht!!! dat deed ik ook toen ik een aangetrouwd nichtje trof hoogzwanger op de uitgerekende datum van onze jongens, ik keek alleen maar strak naar haar gezicht, mij hielp het toen wel moet ik zeggen.

Henne wat ellendig zeg nu weer die reactie, wat moet je daar nu van denken!? ik ben benieuwd naar het advies van dr. Pf.

Fren wat zal het cb de volgende keer verzinnen? ,-) fijn dat er niets aan de hand is , maar dat dacht jij ook niet he? in ieder geval heel wijs dus om nogmaals naar je polt te laten kijken, succes!!

hier een drukke dag achter de rug, ook de ring opgehaald (hebben jullie al gezien ;-) ben er zo blij mee!!! hij is nog mooier geworden dan ik had durven hopen. We hadden een ontwerp adhc een foto die ik had maar toen ik tussentijds kwam en de ruwe opzet zag was ik niet enthousiast, samen met de goudsmid er voor gaan zitten en mijn ideeen waren mogelijk! we zijn er echt blij mee!!! voelt echt heel goed zo, of het op de een of andere manier klopt nu, al is dat natuurlijk niet maar het voelt zo compleet.

Geplaatst

Kalimera,

Hopelijk komt m'n bongi snel en ben ik t niet wanneer we met vakantie gaan. Krampen af en toe, maar ja, daar kan ik ook niet meer wijs uit komen.

vandaag terug naar 5 mg. Ben nog aan t twijfelen of ik helemaal ermee stop tot na de vakantie of zelfs tot na de bruiloft, maar weet gewoon dat ik me er goed bij voel en heb eigenlijk geen zin om me weer slecht te gaan voelen...

merk dat m'n interne trein gewoon doordendert en krijg m niet echt op de rem. Ben vanalles aan het bedenken en toch ook aan het hopen (want waarom voel ik me 's ochtends zo weeïg?). Heb gewoon complete gesprekken met mezelf. Kun je ook moe van worden hoor...

vanmiddag gaan we in elk geval eindelijk voor het pak en schoenen voor m'n liefje. Kan dat ook al afgestreept worden van het lijstje.

nu nog de bloemen, de catering en maandag gaan we nog bij de feestlocatie langs.

Sen, bij jou nog alles in orde?

Henne, is de allergie-aanval verdwenen en heb je nog een reactie z'n dr. Pf. Gehad?

Geplaatst

Goedemorgen

Hier alles nog rustig maar heb wel al een paar uur een zeurderig gevoel in m'n onderrug en benen. Verder erg moe en prikkelbaar. Vannacht weer 2uur wakker gelegen. Ga nu maar eens douchen, misschien knap ik daarvan op.

Geplaatst

lieve babeth,

Je ring is echt super mooi! Kan me voorstellen dat deze je heel erg dierbaar is.

Sen: blijf het spannend vinden! toen ik 40 weken en 6 dagen was werd ik opeens opgenomen en ingeleid. Ik had toen nog uitgebreid boodschappen gedaan die dag en al het eten al voorbereid, zodat we snel zouden kunnen koken als we terug kwamen van mijn controle die aan het einde van de middag was. Maar zover kwam het niet, want toen bleef ik opeens in het ziekenhuis. Ondanks dat ik er toen dus al bijna 41 weken naartoe hadgeleefd, kwam dat dus toch nog onverwachts, haha.

SandraL: ik zie allemaal prachtige foto's op facebook! Fijn dat jullie tijd samen hebben!

Syl: ik mis je hier! Hoe gaat t met je?

Tool: meis: jullie weten zelf het beste wat goed is voor jullie! Ik had dat niet moeten schrijven om misschien even voorbehoedsmiddelen te gebruiken. Het doet me gewoon verdriet om je zo teleurgesteld te zien.... Het moeten zoveel mixed emotions zijn voor jullie: de hoop, de teleurstelling, toeleven naar de bruiloft, bijna vakantie, beetje stress om geld. Wou dat ik iets van je weg kon nemen / helpen!

Meiden: ik heb gereserveerd voor onze date! Helemaal leuk, ze gaan wat eerder open, zodat we rond 12.30 uur al kunnen starten met de high tea. Super aardige vent, aanpassingen waren mogelijk, dus Henne: jij hoeft zelf geen brood mee te nemen. Suikervrij wordt ook voor gezorgd en met de zwangeren wordt rekening gehouden.

Hier ng twee dagen vrij en dan aan de slag! Morgen als E weer gaat oefenen op KDV ga ik even lekker de stad in om een paar mooie jurkjes te scoren voor werk. Maar mag alleen dingen kopen die ook nog mooi staan als ik wat kilo's kwijt ben. Rest mag ik pas kopen als ik afgevallen ben. Mooie motivatie! Als jullie nog tips voor me hebben over afvallen hoor ik ze heel graag, kan wel een steuntje in de rug gebruiken.

X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden