Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dag allemaal!

Weer even een teken vanaf hier :)!

San, allereerst, wat heftig om te lezen van je moeder...heel veel sterkte!

Ruby, ook voor jou een digitale knuffel, wat rot dat je pijn hebt en dat de pinstilling niet werkt. Je bent wel een bikkel hoor.

Verder goede berichten van de zwangere dames lees ik (behalve dan die allergie van Henne) en leuke gesprekken over speelkleden!

Heb zin in 20 okt, het lijkt me leuk om jullie weer te zien!

Hier gaat alles heel erg goed. Jim is nu bijna 11 maanden en éindelijk kunnen we wel zeggen dat hij nu helemaal lekker in zijn velletje zit en in een soort van ritme gekomen is. Het is een heerlijk vrolijk en actief mannetje, hij eet goed en hij slaapt nu van 19 uur tot een uurt of 7.30/08.00 uur en vervolgens nog twee keer overdag (minimaal anderhalf uur per keer). Tussendoor is ie aan het klimmen en klauteren, hij loopt al bijna los. Ik heb het afgelopen jaar wel heel pittig gevonden maar nu is het echt heel erg leuk, hij huilt eigenlijk bijna nooit meer, alleen als ie valt en zich bezeert, en ik ben zó blij met hem!

Tot volgende maand, meiden!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Laika, wat goed dat Jim het zo leuk doet en een ritme heeft gevonden.

Henne, weet je ik mag het allemaal wel maar in heel veel mindere mate. Honing dan ook niet.

Maar eens in de zoveel tijd een gebakje dat mag wel. Ik ben een zoetekauw, dus is gewoon erg moeilijk om eraf te blijven.

Nee henne, zit er niet in. Dat dutje. Misschien als ik thuis kom ff een uurtje. Dan kan A eten maken en schuif ik het zo naar binnen.

Hebook zin in 20 oktober om iedereen weer te zien!!

Geplaatst

San, wat naar om te lezen dat het zo slecht gaat met je moeder. Heel veel sterkte voor jullie!

Sen, wat een leuke stoere kaart! Hoe is het verder met jullie? lekker aan het genieten van J? Heel veel beterschap voor H!

Ruby en Henne, ik krijg spontaan trek in taart en andere zoetigheden. Dat wordt nog even wachten tot de high tea.

Oja, Henne. ik zou mij niet teveel aantrekken van je (schoon)zusjes. Gewoon dat kleed kopen en doen wat je zelf leuk vind! (lijkt mij overigens wel heel irritant als ze zich overal mee bemoeien, maar dat terzijde)

Laika, wat fijn dat het met J allemaal zo goed gaat! Wat gaat die ontwikkeling toch snel.

Tooltje, hoe is het in het warme L.esbos?

Geplaatst

meiden,

Geen tramadol meer genomen. Dat hoofd deed er zo raar van. Dus nu maar 2 paracetamol. Nog steeds geen liquid caps gehaald.

Ik ben dus gewoon ook bongi geworden. Ben gestopt met de pil en we zien het allemaal wel. Laat het maar over me heen komen.

Vanavond een feestje in mijn eentje. A is training geven en komt rond 21.00 uur thuis. Dan nog maar even een gebakje eten denk ik.

Vijf jaar geleden was het mooi weer tot een uur of 4. Daarna werdt het minder. Als ik nu kijk komt de regen weer met bakken uit de hemel.

Verder niet zoveel te melden. Wil vanavond nog even lekker achter mijn bureau kruipen om opzetje te maken voor de kerstkaarten Spelen met kleuren e.d.

Fijne dag allemaal en dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft.

Geplaatst

Hey meiden,

Bah hier ook herfstachtig. Niets aan. En dan te bedenken dat afgelopen weekend de mussen nog van het dak vielen :-/

Hier erg druk met J, die houdt ons wel bezig. Heb m'n voeding aangepast naar flauwe hap om krampjes bij hem zoveel mogelijk te voorkomen. Verder heb ik elke dag hoofdpijn :-( 9 maanden geen last van gehad. Ook erg draaierig, hb zal nog wel te laag zijn. Ga nu even een dutje doen

Geplaatst

Draaierig heb ik nog steeds af en toe last van en meedere meiden uit 'ons' topic. Kennelijk hoort dat (lang) bij ontzwangeren.

Leuke foto's op FB, kruisje keurig afgeschermd maar wel se.y decolleté van mama! ;-)

Geplaatst

San, sterkte met je moeder. Heb het niet helemaal bijgelegen, maar heb begrepen dat de chemo erger aanslaat en pijn doet dan verwacht. Lijkt me heel moeilijk idd om je moeder zo te zien.

Ik durf het bijna niet te zeggen, Mart hier schij t het zonnetje. We genieten en we zijn afgelopen woensdag 'getrouwd'. Was een verrassing door de groep georganiseerd. Werden bij t etentje apart genomen, a. Met de een mee, en ik met de ander. Kregen we onze trouwkleding aan, sluier. Hoed, stropdas, bruidsboeket, ringen van papier, echt geweldig! En de eigenaresse aan t restaurant waar we waren heeft ons getrouwd. Zo schattig allemaal!

we willen niet meer naar huis, hihi.

Meiden,ga weer afsluiten, nogmaals, heb niet bijgelezen.

sen, ben benieuwd naar jullie kaartje.

henne, succes met de allergie aanval

ruby, veel plezier bijhebt uitzoeken aan de picolo's en sterkte met de endopijn.

Lieve knuffels vanuit l.esbo.s

Geplaatst

wat ontzettend leuk van ze Tool! zo te horen hebben jullie een tweede familie daar! helemaal geweldig

Caro, ik heb liever dat de viespeukies mijn decolleté zien dan J. helemaal in zn naakie ;-) Zo'n warm washandje op zn buik doe ik trouwens altijd, vindt hij heerlijk.

Geplaatst

"Doe ik trouwens altijd", alsof je het al jaren doet haha! Ik ben ook nooit zo voor blote babies hoor, heb ze laatst gefotografeerd met badschuim op hun edele deeltjes... Je weet maar nooit...

Tool wat ontzettend leuk, lijkt wel iets uit een romantische film!! Kan me voorstellen dat jullie niet naar huis willen, geniet met volle teugen en daarna nog lang teren op mooie herinneringen... tot de volgende keer.

Zo, ik ben eindelijk met mijn tijd mee gegaan: vandaag is interactieve tv geinstalleerd. We hadden al een nieuwe tv maar gewoon analoog nog, wat een verschil in scherpte! En handig om programma's terug te kunnen kijken, hoef ik dat niet meer op de pc te doen. Heb wel even de 3 soft.por.no.kanalen laten blokkeren, daar zit ik niet op te wachten dat die kleine dat steeds tegenkomt. Heb het wel netjes aan P gevraagd maar die had zoiets van: doe maar weg hoor...

:-)

Geplaatst

Weet je wat ook geweldig is Caro: de pauzeknop! Telefoontje, deurbel, huilend kind....even op pauze drukken en daarna rustig verder kijken. Vind het ideaal.

Sen schattige foto's zijn het! En Caro die slofjes!! Ook zo geweldig :-)

Sandra ik maak uit je bericht op fb op dat het erg slecht gaat met je moeder. Veel sterkte voor jullie allemaal. Wel fijn dat ze van R kan genieten.

Wen knap je alweer een beetje op?

Tool wat ontzettend leuk en bijzonder! Meis geniet ervan (hihi nu zeg ik het zelf terwijl mensen het nu eeeecht niet tegen mij moeten zeggen).

Babeth opeens een korte cyclus....kan het van veranderend weer/langere of kortere dagen komen? Mijn cyclus was tijdens zonvakanties standaard van slag, alsof m'n hormoonhuishouding in de war raakte van meer licht en andere lengte van de dagen. Mijn zus had het ook. Maak je in ieder geval niet te teveel zorgen. We weten allemaal dat je cyclus zo vlak voor een IVF nooit doet wat je verwacht.

Syl hoe doen de puppies het?

Laika super om te lezen dat je zo van J geniet! En leuk om je in oktober weer te zien.

Eef hoe is het met de heer des huizes? En met jezelf natuurlijk?

Miki is je uitje vanavond nog doorgegaan?

Ivfsh grappig dat jij hetzelfde speelkleed hebt. En wat leuk als je foto's van Esther gaat maken, Es' doen hoor! Hoe was de schoot nu? Of is het nog niet geweest?

Ruby het is wat met die pijn zeg, pfff.... Maar wel mooi nieuwe fluiten kopen, you go girl.

Guusje, Kaartje, Ceeke, Dublin wie vergeet ik nog.... Voor iedereen een hele dikke knuffel. Kijk er naar uit om de meesten weer te zien binnenkort. Hoop echt dat ik het zelf ga redden. Vandaag na uurtje strijken toch weer vaker harde buik, tja... Lastig om in te schatten wat wel en niet kan en hoe erg die buiken dan ook zijn. Volgende week weer naar de vk, dan toch nog maar eens goed navragen. Ik hoef echt niet fanatiek aan de schoonmaak, maar wil wel even duidelijk hebben of ik nu echt niks moet doen (dan is het duidelijk minder) of niet.

Truste meiden!

Geplaatst

meiden badankt voor de lieve reacties. echt slecht, tja het gaat met ups en downs. vanmiddag flinke ruzie gehad, wel goed gemaakt vanavond. het is voor allemaal moeilijk. het verschild per uur en aangezien ze niet luisterd naar haar lichaam, lees niet rust overdag is het in de avond echt niet meer dan een zielig hoopje mens.

we kabbelen zo voort met zijn allen.

Geplaatst

Morge!

Zit inmiddels op Schiphol onderweg naar ny. Net met pijn en moeite afscheid genomen van mn Meissie, was toch iets minder bikkel dan ik dacht...

Zal af eb toe wel ff meelezen, iedere Starbucks heeft wifi, dus komt vast goed!

San, sterkte met je moeder.

Henne, alvast veel succes (en plezier!) bij de 20w echo! Benieuwd of jullie het geslacht weten en bekend maken!!

Meissies, ik drink m'n koffie op en ga boarden. Vrijdag ben ik weer terug.

Kus!

Geplaatst

Fren veel plezier! Als ik eraan denk zal ik je whatsappen :-)

Zal ook vandaag of morgen die poll even terugzoeken. Begin best de kriebels te krijgen voor woensdag. Erg veel zin om weer te mogen kijken maar het blijft natuurlijk wel een belangrijke medische echo.

San wat kunnen we meer zeggen dan sterkte.... Gaan jullie morgen weer naar huis? Afscheid zal steeds moeilijker worden denk ik.

Syl, je schrijft niks over jezelf...dat zegt al haast weer genoeg. Voor jou ook een dikke knuffel.

Geplaatst

Fren have fun daarginds! Vind je wel een stoer wijf hoor dat je in je uppie vijf dagen in die stad gaat lopen banjeren!

San dikke knuffel voor jou!

Kaartje hoe is het met jou nu?

Ivfsh wat lief van je dat je dit aanbiedt!!! Ik zou er heel graag gebruik van maken eigenlijk! Lijkt me zo leuk! Ik weet niet hoe je het praktisch voor je ziet...misschien de 20e even over bomen?

Dee ik volg jou ook nog steeds...alle umcu meiden trouwens! Las dat je 2 mooi emmy's teruggeplaatst hebt gekregen. De duimen draaien hier hoor!

Syl hoe is het met je?

Henne ik hoop ook dat je erbij bent volgende maand hoor! Zou leuk zijn om je buik te bewonderen en je weer even te spreken! Kijk je uit naar de 20 weken echo? Doen jullie nog een drie d?

Ik kreeg gisteren een mail van een verloskundige bij ons in het zh die de tweede 20 weken echo heeft gemaakt waarin ze me data doorgaf van weekenden dat ze werkt en waarop ze graag een 3d echo wil maken van me! Dat bood ze toen al aan! Lief he? Ik moet nog even kijken of ik 1 van die 2 weekenden werk maar ben geneigd om gewoon te zorgen dat ik dan werk!

Vandaag hele dag verjaardag van schoonmams...we gaan naar een beeldentuin in garderen. Gezellig om schoonfamilie even weer een dagje te spreken, even bijkletsen. Ik hoop dat het weer een beetje meezit.

Gisteravond voor het eerst in 2 weken een avondje samen met gerard thuis geweest. heerlijk weekendje zo!

Het werken ging moeizaam de afgelopen twee dagen. Halverwege de dag dan begint mijn bekken en onderrug zo zeer te doen! Dit terwijl ik gisteren geen patienten heb gewassen oid. Ik heb de visite gelopen, wonden gedaan, medicatie etc etc. Maakt dus niet zoveel uit. Ik kijk het maandag en dinsdag nog twee dagen aan en als het niet gaat dan ga ik dat maar aangeven. Ik wil gewoon niet dat ik andere collega's extra moet belasten door niet normaal volledig inzetbaar te zijn en wel als volledig persoon meegerekend te worden. Ik denk dat ik dan scheve gezichten ga krijgen. Wel wil ik gewoon vier dagen per week naar het werk, dan wil ik gewoon graag ander werk gaan doen ofzo maar dan doen ze me maar inzetten op AT basis. Is dat gek? Ik moet er nl niet aan denken om nu al thuis te moeten zitten. Ik moet nog 8 weken werken en dannog zes weken thuis. 14 weken thuis zitten lijkt me not funny!

Meiden fijne dag vandaag!

Geplaatst

Alleen maar thuis zitten is idd geen pretje Esther, maar je moet wel doen wat voor jou het beste is. Dus misschien idd AT, halve diensten of ander werk oid. Maar doe het vooral omdat je zelf nog graag wilt blijven werken, niet uit schuldgevoel, plichtsbesef oid. Vriendin van me heeft op die manier (AT) doorgemodderd tot aan naar verlof en er achteraf enorm spijt van. Maar zij kon net als ik ook eigenlijk niets. En als jij een paar uur per dienst of aangepast werk nog prima aankunt, zou ik dat zeker doen. Lekker buiten de deur, mensen zien, je nuttig voelen....

En ik kijk enorm uit naar de echo ja! Maar ik vind het ook wel weer spannend hoor. Het moet toch maar allemaal weer goed zijn en hoop ook erg dat de placenta omhoog gegroeid is.

Of we nog een pretecho gaan doen weten we niet. Het is toch best veel geld voor 'even pret' ;-) Geloof namelijk niet dat je de dvd of foto's nog vaak terugkijkt. Ik kijk nu al nauwelijks meer naar de eerdere echo's. We laten het afhangen van de situatie. Als we tussen 20 en 30 weken enorme behoefte hebben om nog eens te spieken dan doen we dat.

Meiden hier komt een zonnetje door. Nog lekker even genieten van de komende dagen want daarna wordt het heeeerrrffffsst..... brrr.....

Geplaatst

Fren veel plezier!!!

Hier weinig positief te melden behalve de pups.

Er zit een brokkenpiloot tussen, stoot telkens haar kop, komt vast te zitten en vanmorgen gestoken door een wesp in haar lip. Behalve een dikke lip, ziet er niet uit, geen allergische reactie gelukkig. Zitten in Zeeland dat is wel lekker.

Tot later.

X

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden