Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tool, zag wel een leuke foto op FB. Ik kan me voorstellen dat het allemaal wel een bulk energie gekost heeft.

Nog lekker een dagje pakken en dan op naar het mooie warme L.esbos!!

Geniet ervan, neem lekker Tool en A. tijd.....

Geplaatst

Thanx meiden! Zal me nog wel eens melden. Neem de iPad mee, dus dat komt wel goed ;-). Hier de laatste strijk wegwerken, koffers pakken en dan richting Eindhoven nog.

En dan.....whoehoeeeee

Als er iets gebeurt tussen twaalf uur vannacht en morgen tot uhm 17.00 uur, wil iemand me sms-en? Of wappen?

Geplaatst

We houden je die tijd wel op de hoogte tool. Ga jij maar lekker genieten!!!

Hier erg last van mijn onderrug. Darmen en blaas zijn aan vervelend aan het doen. En ja die kl.... endometriose is dus bezig.

Maar ja zal wel een ibuprofen innemen en we gaan gewoon weer door.... Geen andere keus toch.

Sorry voor mijn zeurverhaal....

Geplaatst

Ruby, dat is geen zeurverhaal! Het is helaas realiteit en dat mag je hier echt melden, meis.

Het klinkt erg pijnlijk allemaal. Sinds dat ik hier op het forum zit besef ik pas hoe vervelend en pijnlijk endo is. Heel veel sterkte. Knuf.

Geplaatst

Rubster toch, wat elendig. Heb je er ook last van als er geen bongi is? Ik heb bij de laatste bongi zo'n last gehad! Zo erg dat ik even het idee had dat ze m'n laaste eierstok er maar uit moeten halen. Maar wat dan he? Ik vloei heel weinig, maar jeetje, wat een rug pijn en aan de linker kant onder in de buik. Ook vee pijnl klachten met naar de wc gaan. Ik kan gewoon niet persen, lijkt wel of het af scheurt van binnen. Zelfs met plassen is het erg pijnlijk. Herken je dit? Nu, ruim 2 weken later zakt het eindelijk weg. Het is zoooo elendig, en dan heb ik het volgens mij een niet ernstige vorm bij mij.

Ben je voor de endo nog onder controle in het zkh?

We houden je die tijd wel op de hoogte tool. Ga jij maar lekker genieten!!!

Hier erg last van mijn onderrug. Darmen en blaas zijn aan vervelend aan het doen. En ja die kl.... endometriose is dus bezig.

Maar ja zal wel een ibuprofen innemen en we gaan gewoon weer door.... Geen andere keus toch.

Sorry voor mijn zeurverhaal....

Geplaatst

Ruby en Guusje is vind het toch zo ellendig voor jullie, die endo is echt walgelijk.

San hoe is het bij jullie? Hoe is het met je moeder?

Wen, jij schiet toch ook al lekker op richting die twaalf weken. Was je nog wijzer geworden over de stress schema?

Sen, heerlijke foto's op fb, wat is J.imi een lekker manneke zeg. Hoe gaat het met jou herstel?

Miki hoe is het met Binkie zijn eczeem? Heeft het elimineren-provoceren al wat opgeleverd? En wanneer moet je zelf weer aan de slag?

Ivfsh super dat je nieuwe baan goed bevalt! Went E al wat op de opvang?

Kaartje, hoe staat het er bij jou voor? Met je zusje ook nog alles goed?

Hier is het oké. Moest vandaag wel erg wennen om weer alleen te zijn. Vanavond en morgenavond ook gelijk in mn uppie dus m'n zelfvertrouwen wordt gelijk wel op de proef gesteld. Merkte ook dat ik het weekend toch teveel gedaan heb, erg moe en last van m'n darmen en wat meer harde buiken. Braaf niks gedaan, maar dat valt me zo thuis zwaarder (vooral mentaal) dan vorige week bij m'n moeder. Minder afleiding in m'n eentje. Gelukkig veel beweging in m'n buik.

Guusje, ik begrijp trouwens erg goed dat het moeilijk is om hier te schrijven. Sinds het begin van het topic zijn we op de bindende factor - de kinderwens- allemaal op een ander punt belandt, terwijl we in vrijwel dezelfde positie begonnen. We kennen elkaar inmiddels goed en daardoor kunnen we het nog steeds met elkaar delen, maar soms is dat wel erg moeilijk. Het stukje hierboven had ik bijna weer weggehaald en zo zal er voor iedereen regelmatig een barrière zijn om iets te schrijven. Je wilt anderen niet kwetsen of je wilt niet zeuren of je hebt gewoon even minder aansluiting vanuit je eigen situatie.... Het is ontzettend bijzonder dat we zo'n gemengd groepje hebben, maar het maakt het niet altijd even makkelijk.

Geplaatst

Guusje, ik begrijp trouwens erg goed dat het moeilijk is om hier te schrijven. Sinds het begin van het topic zijn we op de bindende factor - de kinderwens- allemaal op een ander punt belandt, terwijl we in vrijwel dezelfde positie begonnen. We kennen elkaar inmiddels goed en daardoor kunnen we het nog steeds met elkaar delen, maar soms is dat wel erg moeilijk. Het stukje hierboven had ik bijna weer weggehaald en zo zal er voor iedereen regelmatig een barrière zijn om iets te schrijven. Je wilt anderen niet kwetsen of je wilt niet zeuren of je hebt gewoon even minder aansluiting vanuit je eigen situatie.... Het is ontzettend bijzonder dat we zo'n gemengd groepje hebben, maar het maakt het niet altijd even makkelijk.

Ik sluit me helemaal bij bovenstaande aan!

Hier me vandaag ziek gemeld. Vier dagen achter elkaar gewerkt en veel last van mijn bekken en linkerbeen. Verder niet dramatisch maar niet fijn om nog een vijfde dienst erachteraan te gaan doen!

Foto's van het kamertje volgen nog hoor! Ik wil eerst het bedje opmaken en ik heb het matrasje niet dus dan gaat het niet lukken. Ik heb trouwens zo'n schattige paddestoel besteld! Jammer dat ik hem nog niet neer kan zetten...

[ATTACH=CONFIG]4563[/ATTACH]

En dit is een buikfoto van twee weken geleden. Ik zie trouwens dat ik een deuk in mijn buik heb, kwam door de legging (geen positie). Ondertussen ben ik nu wat meer gegroeid maar ik blijf van mijn omgeving horen dat ik een erg bescheiden buikje heb.

Volgende week een fotoshoot. Beetje te vroeg misschien maar de fotografe kan niet meer op data dat wij kunnen.

Geplaatst

Hij is wel een beetje iniminie...

als ik thuis ben dan vind ik het heel wat lijken maar zo op de foto is het bar weinig!

Geplaatst

Hey meiden,

Es, mijn buik leek op foto's ook veel kleiner dan in het echt behalve op het laatst dan. Mooi buikje hoor. Hoeveel ben je in gewicht aangekomen? Ik was afgelopen zaterdag, na 1 werk dus alweer 10 kg lichter. Mag nog meer vanaf, liefst nog 10 kg.

Henne, fijn dat je Koekie steeds meer gaat voelen joh!

Ruby, niets zeurverhaal. Het is hoe het is en dat kan je hier gewoon lekker van je afschrijven. Vind het erg naar voor je die rot endo! Sterkte meis

Met mij gaat het alweer stukken beter. Het janken heeft toch flink wat druk van de ketel gehaald zegmaar. En ben ook wat meer uitgerust. We hebben ook bewust nog geen kraamvisite laten komen. Kaartjes gaan morgen de deur uit. Jimi heeft nog wel last van krampjes al heb ik het idee dat de infacol begint aan te slaan. Vandaag is de kraamhulp voor het laatst een paar uurtjes geweest. Vanaf nu moeten we het zelf gaan doen. Spannend maar komt goed.

Ik ga zo maar lekker bijtijds naar bed. Weltruste allemaal

Geplaatst

Nice Es! En elke buik is anders meid, niet gaan vergelijken! Mijn buik lijkt in het echt (van bovenaf dus haha) ook dikker dan op foto's. En die paddestoel is schattig :-) Ben zo benieuwd naar het geslacht, heb echt nu wel zin om leuke dingetjes te gaan zoeken voor het kamertje.

Geplaatst

Ik zie het niet als kwetsen hoor! Het zijn voor mij gewoon confrontaties waar ik soms lastig mee om kan gaan. Maar die confrontaties heb ik ook als ik bij Appie loop, of als ik even naar de brievenbus loop. Ik zou het jammer vinden als wie dan ook rekening gaat houden om mij in dit geval niet te kwetsen of wat dan ook. Zullen we afspreken dat we ons niet meer rot voelen tegen over een ander? ;)

Es, prachtig je buik :)

Geplaatst

Is toch makkelijker gezegd dan gedaan ben ik bang Guusje... Ook ik ben terughoudend met dingen schrijven hier, doe het af en toe maar meer in het andere topic... Misschien stom maar ik ben ook bang dat mensen verdrietig zijn zo van: zij wel waarom ik niet? Ook al gunnen ze het me wel.

Dit onderwerp komt af en toe terug hier natuurlijk, weet niet of dat echt uit te bannen is...

Geplaatst

En weet je wat volgens mij het gekke is..... Ik lees mee in Jan/feb/mrt moeders om op de hoogte te blijven van F, en de tweeling, uitgetekend in december om Es te volgen etc. Dus we willen het volgens mij wel gewoon van elkaar weten, gekke mutsen zijn we toch ook.

Guusje ik denk dat confronteren idd een beter woord is dan kwetsen. Alleen kun je met het forum in zekere mate kiezen of je die confrontatie aan wilt gaan en bij de appie niet.

Geplaatst

Ik weet het ook wel. Maar ik vind het rot dat sommige het soms lastig vinden om hier iets te schrijven, bang een ander verdriet te doen. Maar dat is niet zo hoor. En wat henne zegt, als ik hier ben, dan is het een keuze, en bij Appie niet ;)

En gelukkig denk ik nooit, waarom zij wel, en ik niet. Ik denk eerder, waarom ik niet. Want ik gun het jullie zoooooo enorm!

Ik ga naar m'n werk meiden, fijne dag allemaal! xxx

Geplaatst

hee lieve meiden!

konden we maar toveren, dan was het hier 1 grote zwangere bende :-)

Esther: mooi buikie hoor! Mijn buik was ook heel lang heel bescheiden. Je ziet er mooi uit!

Ruby: wat rot dat je er zoveel last van hebt.... Guusje ook. Echt heel rot.

Hier een extra dag vrij (werk de eerste twee weken mar drie dagen). Denk dat ik zo naar Limburg ga rijden: mijn ouders opzoeken, vinden ze vast leuk.

Henne: ben trouwens gruwelijk verwend op mn verjaardag: allemaal fotografie spullen gekregen, dus ik kan koekie hopelijk mooi op de foto gaan zetten :-)

Geplaatst

essie, mooi buikie hoor! En snap dat je het kamertje eerst af wilt stylen hoor, had ik ook!

Ruby, wat een ellende, die endo. Is daar nou echt geen oplossing voor te vinden?

Guus, fijn dat je er ook weer even was! Fijn dat ze op je werk een opleidingstraject gaan instarten voor je.

Henne, ik lees tussen de regels door toch wel dat je wat zekerder wordt. Super!

Grappig dat je meeleest in feb, ik lees bij jullie ook mee, en ook in aug en dec :-)

Ivf, neem je je camera mee, in oktober? Kunnen we mooie plaatjes schieten van ons bijzondere cluppie!

Hier alles prima, Gisteravond wel weer een moeilijke avond voor Fiene, We vermoeden dat ze niet de monday MORNING blues heeft, maar de monday evening blues. Eigenlijk heel vaak op maandag dat ze niet wil slapen. Nou ja, geeft niet. Alleen papa werd er een beetje gek van, want die moest nog werken, en met de sirene aan kon hij zich niet concentreren...

Ga snel aan het werk, fijne dag!

Geplaatst

Hier gisteravond een Bramsirene... Waar papa ook gek van werd en dan gaat ie uiteindelijk de kamer in en gaat heel boos lopen doen. Hij probeert dan een rustige toon aan te houden maar dat lukt voor geen meter dus het resultaat laat zich raden: nog harder huilen. Hij wilde hem laten liggen en daar ga ik lang in mee maar uiteindelijk laat ik dat mannetje niet over zijn toeren gaan dus even in bed gelegd bij de oudste, heel gezellig. Ze sprak hem even zusterlijk toe en 5 minuten later weer terug in bed. En verdomd dat ie na een paar minuten stil was! Vanmorgen zei ze ook heel trots: Bram had toch naar me geluisterd he! Aaah...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden