Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja, als het goed is komt de wagen zondag. Vriendin zou afgelopen weekend komen, maar haar man vond het geen prettigste dat ze met die storm het halve land ging doorkruisen. Kon hem heen ongelijk geven. We grapten al dat het dan nu zondag wel zou sneeuwen ofzo ;-)

roep maar niet te hard,,,er is sneeuw voorspeld ;-))

trouwens,ik las ergens dat je er 2/3 van de zwangerschap op hebt zitten....maar bij jou zal het toch ook 40 weken duren...dan heb je er toch al 3/4 op zitten???

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha rekenen blijft moeilijk... 30 weken op 40 lijkt me inderdaad drie kwart... Weet niet wie het was, ik ben er ook niet goed in hoor. De oudste had allemaal negens op haar rapport voor rekenen, heeft ze niet van mij...

Geplaatst

Ik had het gisteren op fb braaf over 3/4, kan niet meer denken maat dát lukt nog wel haha. Weet niet wie me 2/3 toewenst maar ajb niet zeg aaarrrggghhh! ;-)))

Geplaatst

he ruby, fijn dat het trekken is meegevallen. nu lekker laten verzorgen door A. en voldoende pijnstillers nemen, maar dat zul je wel doen!

x

Geplaatst

Lig nog in bed. vannacht veel wakker geweest. gisteren brood zonder korstjes gegeten.

Ga straks met mjjnvader mee naar de huisarts.

Verder vloeibaar eten en niet veel doen.

Dikke knuffel voor iedereem.

Geplaatst

kalimera dames,

Ruby, rustig aan doen vandaag. Zal ook wel wennen zijn, een gebit, maar ook je lach zal anders zijn dan gewend. succes bij de huisarts.

hier niet veel te vertellen. blij als het weekend is. Vanavond nog twee lesjes geven en dan lekker niets doen. Mis mijn mannetje. al twee weken middagdienst en als hij dan thuis komt, lig ik al in bed voor pampus. ben blijkbaar niet wakker te krijgen, tenminste hoor hem niet thuis komen.

Ceeke, hoe is het gesprek met je zusje nog gegaan??

Geplaatst

morgen meiden!

Ruby wat fijn dat je het achter de rug hebt! Tzt hoor ik graag je ervaringen...ik moet nog :(

Hoe voel je je nu? Je zult wel een beetje brak zijn? Sterkte en laat je maar lekker verwennen!

Syl wat verdrietig dat het niet gelukt is! Hoe is het nu met je? Vol goede moed op naar januari of zie je er erg tegenop?

Wat een mooie foto's van jullie meiden fren en ivfsh! Schattig hoor!

San dikke knuffel voor jou! Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen tegen je. Vind het rot voor je dat je zo slecht in je vel zit!

Henne ben jij wat opgeknapt vergeleken met gisteren?

En hoe is het met de rest? simba, ceeke, eef, laika, kaartje...???

Hier alles rustig. Ik lees in het decembertopic dat het bij verschillenden al wel rommelt en dat er meiden twee weken eerder ingeleid gaan worden etc. Spannend hoor! Hier niks van dat al. Afgelopen week weer bij de vk geweest, het blijft een kleintje, volgende week weer groeiecho. Ik moest wel even bloedprikken, mijn hb is flink gezakt van 7, nog wat naar 5,8.

Ik merk wel dat ik vaak bang ben...zo bang dat er alsnog wat verkeerd gaat nu we er bijna zijn. Ik hoorde afgelopen week nog weer een verhaal van iemand die met 38 weken geen leven meer voelde. Kindje was gestikt doordat de navelstreng om het nekje zat. Nou dan krijg ik het spaansbenauwd hoor! vanmorgen heb ik haar ook nog niet echt gevoeld, ik zit er dan echt op te wachten. Rot is dat.

Vandaag komt mijn mams de hele dag. Gerard is dit weekend weg met zijn werk. Erg saai en niet leuk! Maar eens kijken hoe ik me verder ga vermaken!

Geplaatst

Wat een vreselijk verhaal Es! maar niet op jezelf betrekken hoor! Zie dat je vandaag precies 37 weken bent... op die dag ben ik ingeleid, lijkt alweer lang geleden!

Ruby hoe is het met de pijn vandaag? Ben je wel tevreden met het resultaat?

Hier naar het consultatiebureau om 11 uur, ben benieuwd.

Geplaatst

Es wat een verschrikkelijk bericht zeg en helemaal om Dat ook nu te moeten horen..de angst herken ik wel, ik had dat ook en durfde daarom ook echt niet over de 40 weken te gaan. Moet zeggen dat ik het ontzettend knap vind dat je wel thuis durft te gaan bevallen....ik was echt ook bang om 's nachts te gaan bevallen omdat er bij ons dan geen gyn in het zkh is. Uiteindelijk om 6.30 begonnen en 11.00 bevallen gewoon met een vk in het zkh.

ik heb er heel wat gesprekken in het zkh over gevoerd.

npu dat je meisje maar snel even een kick geeft, ben jij ook weer wat gerustgesteld en iets minder alleen ;-)

Tool heeft A komende week een andere dienst? Ik kan me voorstellen dat dat zo echt niet leuk is.....en de vermoeidheid van jou is niet vreemd he? Goed dat je er aan toe geeft!

Rubster, ik hoop dat je wat minder pijn hebt vandaag, ik vroeg me nu even af of je echt zonder tanden zat maar al meteen een mooie prothese!wat zul je blij zijn dat je die stap genomen hebt.

gauw even verder, tafeldekken voor het ontbijt, we hebben allemaal uitgeslapen.

Geplaatst

Hi lieve meiden,

Erg druk helaas deze weken waardoor ik wel meelees en een beetje op de hoogte blijf maar niet veel tijd heb om te reageren;-(

@ruby, lekker rustig aan doen deze dagen hé? is de pijn te hebben met goede pijnstillers? Ik zag al een foto op fb voorbijkomen: mooi!! En vooral ook fijn dat het achter de rug is!

@es, laatste loodjes? fijn dat jullie samen mooi afscheid hebben kunnen nemen van oma. Het blijft verdrietig om afscheid te moeten nemen van iemand die je dierbaar is. Sterkte daarmee en voor de rest: rustig aan!

@henne, dan ben je nu toch 3/4 onderweg??? Of kan ik ook niet meer rekenen??! Fijn dat het schilderwerk nu af is en dat de meubeltjes gezet kunnen worden. Weer een hele stap gezet!

@babeth, kan me voorstellen dat je nu weer een beetje ongeduldig begint te worden maar zolang je geen buikpijn en/of bloedverlies hebt dan is het toch gewoon goed?? Totdat het tegendeel bewezen is?! En daar gaan we niet vanuit aangezien de echo's laten zien dat er een dapper kleintje aan het groeien is daar!! Whatsapp je nog ff over volgende week maar wat mij betreft prima;-)

@ivfsh, bijna starten in je nieuwe dichtbij huis baan!! Ik vond het al stoer dat je elke ochtend die tocht over de A2 aandurfde maar ben erg blij voor je dat je nu én een leuke baan hebt maar vooral geen kostbare tijd meer in de file door hoeft te brengen;-) Die tijd kun je beter spenderen aan jullie vrolijke mooie meisjes!

@syl, hoewel een kleine kans ook een kans is, is toch altijd weer even slikken als het niet zo mag zijn... Knuffel voor jou. Gewoon balen dat het zo is en niet anders! 2013 wordt gewoon een veel leuker jaar;-)

@de rest, even vergeten en nu geen tijd meer om terug te lezen!

Hier druk met fusie op het werk. Vanuit de OR eindeloos veel overleggen: intern, met de andere OR en dan nog met de bestuurders. Pffff daarnaast een nieuwe versie live gezet van het primaire systeem hier en dat betekende weer heel veel testen, vooral ook omdat de leverancier een wijziging in de sjablonen had doorgevoerd. Hoppaaa weer 30 documenten opnieuw testen en bekijken. Hoe kom je door je tijd heen??! Inmiddels gevraagd om voor het deel verkoop en website het hele fusietraject te gaan begeleiden omdat systemen op elkaar en in elkaar moeten worden geschoven. Dacht ik weer huizen te gaan verkopen in 2013, not;-) Ik vind het wel erg leuk om te doen maar weet nu al dat er een zeer krappe planning ligt met een onmogelijke opleverdatum van 1 juli 2013 (en de schoolvakantie start eind juni hier in het zuiden waardoor het grootste deel van mijn collega's weg is dan... handig!). Maar goed, dat is werk. Daarnaast inmiddels de eerste stapjes in het traject eiceldonatie gedaan!! Zusje moet beginnen met AMH te prikken en aan de hand daarvan kunnen we een afspraak maken met de artsen/psycholoog/verpleegkundige in het UZ Gent, vermoedelijk eind januari 2013. Verder werkt mijn gyn hier meer waar hij kan dus dat is ook helemaal super! Spannend dus... En tussendoor gaan we onze cryo's ook nog een kansje geven;-)

Meiden, ik wens jullie een fijne dag vandaag en alvast een heel fijn weekend!

Liefs,

Geplaatst

HELP!!!

Ik werd net door mijn vriendin gebelt van haar werk. Ze heeft in het verleden bij haar ex-man 2 icsi pogingen gedaan voor de scheiding. Nu heeft ze een nieuwe partner en aangezien ze zware endo heeft willen ze niet te lang meer wachten met het proberen voor een kindje samen.

Nu heeft ze contact per tel gehad met Z.ilveren K.ruis en die zeggen dat ze nog maar 1 poging heeft. Dat het 3 vergoede pogingen per leven zijn en niet per partner??? Ben me suf aan het surfen maar kan nergens hierover iets vinden. Wie weet of deze regeling verandert is?? Ik las op Fre.ya daar ook niks over en dat telfoninsch niet altijd correcte info gegeven wordt.

Ze is zo verdrietig als dit zo het geval is en ik hoop dat iemand wel weet hoe het zit of me de goede weg op kan wijzen met vinden van goede info hierover!!!

Geplaatst

volgens mij was het per partner en niet voor je hele leven hoor.

Zou gewoon nog een x bellen, die telefonisten bij de zorgverzekeraars weten de helft van de tijd niet waar ze het over hebben...

Geplaatst

Dat is zeker waar en dat staat ook zo op de site van Frey.a zo beschreven.

Het enige wat ik op internet tot nu toe kan vinden overde veranderingen tov dit jaar wat betreft tereugplaatsingen van embryo's.

Geplaatst

Ik weet niet hoe dat zit met die behandelingen en verandering van partner.

Ik heb niet superveel pijn meiden. De pillen doen hun werk. Ja mijn gezicht is wel iets veranderd vind ik.

Zit in de computerkamer te genietn van de de koolmeesjes in de boom buiten. Erg leuk.

Heb al brood zonder korstjes op.

Es, het vile me dus echt heel erg mee. Enkelt het idee toen ik klaar was en na 24 uur ik mijn gebit moet reinigen dat vind ik heel moeilijk. 2x per dag spoelen met cor.sodil.

Verder doe ik rustig aan en ga lekker aan de knutsel. Moet nog 2 surprises maken. Straks met mijn vader even naar zijn huisarts en daarna wil ik nog even het centrum in als hij zin heeft om mee te gaan. Anders zet hij me maar af en ga ik met de bus terug. Er toch even uit. Heb ik wel ff nodig denk ik.

Volgens mij is het koud buiten. Hoorde vanmorgen vroeg iedereen krabben. Handschoenen maar aan doen zo.

Dikke knuffel voor iedereen!!!!

Geplaatst

Fijn Ruby dat pijn meevalt, klinkt goed!

Hier naar het cons.bureau geweest:

Bram: 73,7 cm, 9,3 kilo

Kaat: 71 cm, 8,3 kilo

Bram zijn longetjes zijn schoon maar wel slijm in zijn luchtpijp en aangezien zowel mijn zus als vader astma hebben (gehad) wel in de gaten houden. Verder zijn ze goedgekeurd, is altijd weer fijn!

Geplaatst

Nou ja, afwachten tot we gebeld worden. Maar ik ben nou al ruim 3 weken bezig met bruine prut, na een ongi....

Geen idee wat er allemaal gebeurd...

Merk wel dat ik er meer mee bezig ben, maar ook dat ik het nog vooruitschuif. Ik denk dat ik het stiekem gewoon heel eng vind.

Maar ook adt ik het gevoel heb , let's get it over with... die cryo gaat hem vast niet worden...

Geplaatst

Simba, is je cyclus normaliter wel " gewoon?" Balen zeg dat het nu juist anders lijkt te gaan....ik kan me wel voorstellen dat het spannend is, vond ik ook!! Mocht het niet lukken met de cryos gaan julie dan ook weer voor een volledige behandeling?

Ruby, fijn te lezen dat het je toch meegevallen is en dt je al weer goed voorruit kan!!

Geplaatst

Nou meiden, net staan huilen van de pijn. Moest het na 24 uur uit doen en reinigen en spoelen. Dat was hem niet hoor. Echt staan janken.

Nu nog ff richting winkel geen sinterklaasinpakpapier meer. Gelukkig hier om de hoek. En dan weer een pil. Mijn eten tot nu toe is grote schaal yoghurt met smulkwark toegevoegd. 1 croisantje en 1 krentenbol. Straks dus een groot bord pap.

Dikke knuffel allemaal.

Geplaatst
Nou ja, afwachten tot we gebeld worden. Maar ik ben nou al ruim 3 weken bezig met bruine prut, na een ongi....

Geen idee wat er allemaal gebeurd...

Merk wel dat ik er meer mee bezig ben, maar ook dat ik het nog vooruitschuif. Ik denk dat ik het stiekem gewoon heel eng vind.

Maar ook adt ik het gevoel heb , let's get it over with... die cryo gaat hem vast niet worden...

He bah.. Geef je nog borstvoeding? Ik dacht dat het na stoppen hiemee nog minimaal 3 mnd duurt voor dat je cyclus goed op gang is? En/of dat je pas dan weer mag starten met behandelen.

Ruby, auw! Sterkte, bikkel!

Geplaatst

How how!!! Er zijn er ook vele die het wel goed doen/weten hoor! ;)

volgens mij was het per partner en niet voor je hele leven hoor.

Zou gewoon nog een x bellen, die telefonisten bij de zorgverzekeraars weten de helft van de tijd niet waar ze het over hebben...

Geplaatst

Hè meiden,

Ruby, wat rot dat je zo'n pijn hebt maar wat een prachtige tanden heb je nu meid! Zag een foto op FB

San, ik heb idd ook ooit ergens gelezen dat het 3 pogingen per partner is.

Pfff J is nu al een week lang 's-nachts elke 2 uur wakker. Het lijkt wel of hij kramp heeft. Hij trappelt namelijk met z'n beentjes en kreunt erbij. Soms poept hij opeens een paar dagen niet en dan opeens een paar luiers vol achter elkaar. Dus kramp en/of regeldagen. Nu zei pas iemand dat het doorslapen lang op zich zal laten wachten zolang je BV geeft. Op het consultatiebureau zeiden ze dat er s-nachts meer tijd tussen de voedingen moet zitten dan overdag, anders draaien ze dag/nacht ritme om. Maarja ik kan toch niet zijn ritme bepalen? Als'tie honger heeft, heeft'tie honger. Ik werk nl niet met een schema ofzo ik geef voeding op verzoek

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden