Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik denk ook de slijmprop. Zelf heb ik daar niets van gezien. Bij 1 week over tijd 's-middags nog bij de gynaecoloog geweest. Alles zat volgens haar nog potdicht. Zelfs strippen was nog niet mogelijk. Die avond om 20 uur begonnen de weeën. Later ben ik nog onder de warme douche gaan zitten maar het werd in een rap tempo erger en erger. Waren rugweeën pfffff.

Babeth, ik heb nog niets gehoord van mn vader. Had ik ook niet verwacht. Hij wacht net zo lang tot ik naar hem kom. Zo is het altijd al geweest. Maar ik vind de afstand nu wel even prima en heb nu ook helemaal geen zin om het initiatief te nemen. Misschien verandert dat nog maar nu even niet...

Mik, geef jij nog volledige BV? het vergt idd wel behoorlijk wat energie. De zwangerschapskilo's zijn er bij mij echt afgevlogen en dat terwijl ik absoluut niet op mn lijn heb gelet en ontzettend veel snoep. Heb zo'n ontzettende behoefte aan suiker. Een vriendin van mij heeft ook net een kleintje en geeft BV en zij heeft ook al zo'n behoefte aan suiker.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Apart he Henne, hoe echt is het dat je je buik ziet groeien, je echo's hebt, het gespartel voelt maar helemaal emo wordt van een mooi geschilderde kamer of spulletjes, dat is al meteen tastbaar en ook zo lang zo gewenst, ik herken het wel.

Sen, even dus nog afstand bewaren, belangrijkste is dat jij het nu wel prima vind, hoe rot het ook is, ik hoop dat er tzt toch een soort van middenweg gevonden wordt!mbt bv, ik heb geen idee !

Geplaatst

Even een vraagje, kan het zijn dat ook bij een missed abortion je buik toch door blijft groeien en het oprekken van je bm voelbaar blijft? Ik ben echt aan het groeien, draag een pos.broek, voel getrek in mijn liezen, lage rugpijn, opbrekende banden/ baarmoeder, dat klinkt goed natuurlijk maar meteen vraag ik me ook af zou dat ook alemaal door kunnen gaan als het hartje gestopt zou zijn? Echt ik ben zó bang voor slecht nieuws!!

Geplaatst

Sen, hier ook herkenbaar mbt suikerbehoefte en bv. Ik heb een jaar bv gegeven en mij dat jaar echt volgegeten aan snoep, chocolade etc. Terwijl il normaal gesproken meer van de hartige trek ben.

Geplaatst

Babeth, ik kan je helaas geen antwoord geven op je vraag, maar snap je bezorgdheid en onzekerheid. Wanneer heb je weer een echo? Anders voor de zekerheid DD bellen? Knuf!

Geplaatst

Babeth toen ik de ma had vielen de kwaaltjes echt weg. Omdat ik rond de elf weken zat zei iedereen dat dit kon en ik me niet druk moest maken, achteraf had ik gelijk. Ook las ik overal dat je rond die periode je baarmoeder van buitenaf begon te voelen als je plat lag, bij mij gebeurde dat niet. Allemaal dingen waardoor ik al met een voorbehoud naar de echo ging enniet zo schrok van het nieuws als de rest. Maar je weet, het zegt allemaal niks. Helaas heb je pas woensdag weer wat meer zekerheid, voor zolang als het duurt zeggen we er dan maar gelijk bij.

Het is net als met 'een streepje is een streepje' en 'geen bloed is goed'....leuk bedacht allemaal, maar voor mij allang niet meer waar. Toch denk ik wel dat als jij zo overduidelijk nog zwanger bent en meer en meer zwanger wordt, het wel goed moet zitten. Zeker omdat je al weet dat er een kloppend hartje op de goede plek zit. Een leeg vruchtzakje kan je namelijk wel enorm voor de gek houden, maar dat is absoluut niet aan de orde. Hang in there meis, nog vier nachtjes.

Sen, mijn zus at ook enorm veel tijdens de borstvoeding. Bij haar waren het boterhammen met kaas...ook een vorm van energie. Lastige situatie met je vader, uiteindelijk kom je altijd weer over de brug en doet iedereen alsof z'n neus bloed (is tenminste mijn ervaring) en zo verandert er nooit iets. Kan ook niet in jullie situatie want jouw vader kan niet veranderen.

Wen, welkom terug! Lekker uitgerust las ik op fb. Fijn! Nu vasthouden hè, niet opnieuw gaan uitputten met werk e.d. Buikfoto? (jaja ik moet er ook weer eentje plaatsen, weet het!)

Ruby is het nog gelukt om naar de Sintviering te gaan?

San hoe vond R Sint en kon je broertje mee (was toch vandaag?)

Lieve meiden, ik ga slapen, emotionele dag toch wel. Dat zelfs getrappel in een groeiende buik niet zo 'echt' is als een paar meubeltjes.... Gek hoor.

Geplaatst

@Meiske74, het kan een missed abortion zijn MAAR ook een goed lopende zwangerschap. De naam missed abortion geeft het eigenlijk al aan, je lichaam staat nog in de zwangerstand maar het hartje is al gestopt. Je lichaam heeft alleen dat signaal nog niet opgepikt. Je kan er dus niets van zeggen. Ik weet dat ik mijn lichaam na de MA niet echt meer vertrouwde, voelde mij behoorlijk bedrogen. Maar het enige wat je kunt doen is afwachten. De natuur regelt het op haar eigen manier. We zullen een kaarsje voor je branden.

@EDR, het lijkt erop dat je al begin december jullie kleine meid kunnen verwelkomen, al kan het ook nog echt even duren nadat je je slijmprop bent verloren. Wat betreft de bevalling, dat gaat je echt wel lukken. Laat het op je afkomen en ga er samen met G voor.

Geplaatst

precies zoals jij het zegt Henne, zo gaat het meestal... *zucht*

nog even over Kraamzorg. Volgens mij wordt er alleen gekookt als je nog meer kindjes hebt die moeten eten en anders niet. Maar misschien verschilt dat ook weer per organisatie? Hier kookt H. toch altijd dus was er geen probleem.

Babeth, kan wel zeggen maak je niet druk het zit goed maar weet dat het zo niet werkt. Knuffel voor jou

Geplaatst

Wen, welkom terug! Lekker uitgerust las ik op fb. Fijn! Nu vasthouden hè, niet opnieuw gaan uitputten met werk e.d. Buikfoto? (jaja ik moet er ook weer eentje plaatsen, weet het!

Lieve meiden, ik ga slapen, emotionele dag toch wel. Dat zelfs getrappel in een groeiende buik niet zo 'echt' is als een paar meubeltjes.... Gek hoor.

De vakantie was idd heerlijk! Donderdag wee naar de bedrijfarts dus zal wel met hem gaan bespreken hoe of wat.

Ik zal aan G vragen of hij weer een nieuwe buikfoto wil maken. De vakantierust heeft mn buik ineens aardig doen groeien.

Maar jij dan ook eentje plaatsten!

Jij nu lekker uitrusten van de babykamer en alle bijbehorende emoties.

Hier maakte onze kraamhulp ook geen avondeten klaar. Ik zal anders eens aan mn buren vragen of het nog verschil uit maakt of er nog andere kindjes in het huishouden zijn. Zij hebben nl vier kindjes dus wellicht weten zij dat wel.

Dus de tip mbt eten invriezen ( of een man die elke avond gaat koken) is eg handig.

Fijne avond allemaal.

Geplaatst

Nee hoor, onze kraamhulp kookte ook niet, die ging tussen 4 en 5 naar huis maar dan vond ik het ook lang genoeg vanaf half 9 's morgens!

Ik denk dat het veranderd is want 8 jaar geleden werd er nog wel gekookt maar ik had toen een muts van een kraamhulp (een herintreedster, vreselijk) die 1 keer hele vieze gehaktballen had gemaakt en daarna zei P steeds dat het niet hoefde...

Geplaatst

Kalimera!

Dadelijk e en yo.galesje geven en dan gaan we lekker niets doen.

knuffelarij staat op een hoog pitje hier, fijn.

es, hoe voel je je? Ben het ook eens met de meldplicht ;-).

ruby, hoe is het gisteren gaan bij de Sintviering? Heb je nog pijn aan/van je gebit gehad?

henne, hoop datje de laatste weken kunt genieten van je zwangerschap!

wen, welkom terug! Zo te lezen een heerlijke vakantie gehad! Fijn! Successen je gesprek bij de Arbo-arts!

guusje, leuke foto van jullie op fb, met bijschrift waar gedoeld wordt op een huwelijk, hihihi.

Babaeth, begrijpelijk dat je je ongerust maakt, maar hoop gewoon dat t goed zit. Woensdagen verlossende nieuws.

Hoe vnd I. De Sint?

fijne zondag allemaal!

Geplaatst

Hier erg leuk weekend, maar wel wat vermoeiend ;-) . Vrijdag met vrienden weer eens gestapt. Wel een 25+ avond uitgezocht haha. Was erg gezellig. Heb me wel verbaasd over een heleboel mensen. Was het duidelijk ook niet meer gewend dat allerlei mensen aan je zitten om door de menigte te komen en zo. Op de dansvloer waren we soms net bewegende sardientjes. Gisterochtend wel weer op tijd wakker. Uitslapen lukte niet echt.

Gisteravond weer op pad geweest. Eerst uit eten met 9 man en daarna in Breda naar optreden van T.he N.ew S.hining geweest. Was weer erg gezellig. De zanger is de ex-zwager van vrienden van ons. Die band is momenteel aan het doorbreken. Net toch ook weer op tijd wakker. Zo mijn bed maar eens uit. Lekker bosritje maken met paard en hond. Daarna languit op de bank, want vanavond weer naar de praktijk voor dienst. Nog maar even niet over nadenken.

Geplaatst

Mijn vader belde van de week, dat de Sint bij hen langs was geweest. Dus die komen vanmiddag. Dus even in onze kasten geneusd. Doordat JW bij de groothandel van een drogist werkt, komen daar met enige regelmaat leuke dingen vandaan. En aangezien de kasten redelijk vol staan, daar wat cadeua's uitgehaald. JW geeft zichzelf een kookboek wat hij 3 weken terug gekocht heeft ;-) En Sanne krijgt van ons handschoentjes die ik van de week gekocht heb.

Woensdag komen mijn moeder en mijn stiefmoeder, en misschiein een echte Sint. Maar dat ligt eraan of zijn schema het toelaat. Daar hebben we gisteren dus wat cadeautjes voor gekocht en ik hoop dat ik het red om met Sanne woensdagochtend nog een mooi kunstwerk te maken.

De bruine prut was niet van na de bongi, maar van voooor de bongi... Gisteren reuze bongi geworden. Dus ik denk dat eskioomtje voor de planning van januari komt. Maar goed we zien wel...

Geplaatst

Grappig Kaartje wij hebben als bedrijf de band nog gesponsord. Een stagiaire van ons was de broer van de drummer. Geloof wel dat hij nu uit de band gestapt is.

Mijn ongi is weer voorbij, gelukkig minder opgeblazen nu.

Fijne zondag allemaal!

Geplaatst

Goedemorgen!

Tool klinkt alsof jullie het gezellig hebben momenteel! Geniet van je dag.

Kaartje jij een fijn weekendje zo!

Hier wel wat rommelingen hoor. sinds vannacht bloedverlies. Niet veel maar verloskundige wil me toch even zien. Vannacht zei ze dat ik weer moest bellen als het niet stopte. Net even naar toilet geweest en het is niet veel maar wel echt helder rood. Dus om half drie even bij haar langs.

Geplaatst

ik heb zelf niet echt het idee dat er veel aan de hand is eigenlijk. Misschein gewoon een bloedvaatje wat geknapt is ofzo?

Geplaatst

Geen idee Es, ik heb na de 14 weken geen Druppel verloren, goed dat ze je even gaat onderzoeken!!zonder dat je zelf veel merkt kan er toch al en mooi begin gemaakt zijn hoor...

Geplaatst

Oh spannend Es, ben benieuwd

Hier is het zulk wisselvallig weer: zon, regen, hagel wisselen elkaar af. Gisteren tijdens het boodschappen doen was het helemaal bizar: opeens werd het aardedonker, alsof het nacht was. Midden op de dag!

J probeert zich steeds om te draaien. Vind het wel een beetje eng dat ze eerst van rug naar buik gaan draaien maar nog niet terug kunnen. Want dat doen ze dan ook in bed. Hoe voorkom je dat? H. Vind mij soms overdreven bezorgd tot paranoïde maar ik vind hem daarentegen juist weer zo 'makkelijk'. Hoe gaat dat bij de andere mamma's?

Geplaatst

Es, spannend toch wel? Geloof dat wij zenuwachtiger zijn dan jij bent, hihihi.

idd gezellige momenten hier. Dadelijk de slaapkamer poetsen, wat dingetjes ophangen en wie weet, hihihi. Geloof dat de wittebroodsweken toch nog niet voorbij zijn lol

yogales was heerlijk. Lekker relaxed.

tot later!

Geplaatst

Nou meiden, ben ik dan. Het is nog steeds pijnlijk en raar gevoel in mijn gezicht. woensdag ff bespreken met de tandarts.

Niog veel pillen slikken, zonder kan ik niet.

Heb wel brood gegeten en stuk je banketstaaf. Erg lekker.

Sinterklaasfeest was leuk gisteravond. Vanmiddag surprises. Dus net afgemaakt.

Es, succes meis. Denk dat je kleine meisje er begin december wel is..

Dikke knuffel allemaal

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden