Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Er wordt vit. K ook aangeraden nu bij kv.

Wij geven de vit. d na het toetje.... en dat is altijd groot feest.

Laatst had ze het lege flesje gevonden, en kwam ermee uit de keuken naar de woonkamer lopen. Flesje onderste boven, en tellen....eeee.....eeee...eeeee...eeeee...eeeee. Was al blij dat het dopje er wel opzat.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Weer de regels veranderd tov vit geven. Toen R geboren was, was er onduidelijkheid wat hij nou moest hebben en vanaf wanneer en hoelang. Die regels veranderen ook om de week geloof ik. Wij hebben na het overstappen naar kv nooit geen K meer gegeven en het heeft niets uitgemaakt.

Geplaatst

Haha San dank je dat je al antwoord gaf aan es hoe mijn kindjes liggen... Inderdaad alleen een slaapzak, sinds een week of 6, nooit meer dekentje of lakentje heb ik altijd eng gevonden en nooit nodig. Weer commentaar van beide moeder/schoonmoeder dat het te koud is, net als 8 jaar geleden maar ze hebben het echt niet koud.

ik doe nu alleen 's nachts met mouwen en alleen als er zoals nu sneeuw ligt. Vanmiddag slapen ze in eentje zonder, maar wel een dikke winterslaapzak.

Henne wilde ook zeggen morgen weer. Net wat San zegt: K tot 3 maanden en D tot 4 jaar, bij bv, anders alleen D. Heb overigens toen ze nog 4 flessen per dag kregen bijna nooit D gedaan omdat dat voldoende in de opvolgmelk zit maar nu ze nog maar 1 of 2 flessen per dag krijgen doe ik het weer braaf. Ik druppel 5 druppels op een stukje brood en dat twee keer.

Geplaatst

Die inzichten veranderen idd oer week geloof ik. Op moment wordt voor moeders ook weer vitD aangeraden als je bv geeft. Nam ik al, dus ga er braaf mee door.

De abc dophilus geef ik nu een klein beetje voor iedere voeding. Wel een gedoe omdat ik het eerst op moet lossen, maar vind de hele dosis in één keer wel erg veel. Als het echt lijkt te werken, ga ik het over twee keer per dag verdelen denk ik. Cinababy is ook alweer afgekeurd. Leek net als infacol even te helpen maar niet dat ik zeg 'wauw'. Heb vrij veel hoop op osteo maar dat is pas over twee weken. Vind mezelf dan zo ondankbaar klinken, maar merk dat ik mezelf echt met veel 'dwang' wakker moet maken voor voedingen, zo moe. Zou zoveel schelen als de huiluurtjes eraf gaan.

Geplaatst

Hoeveel voedingen geef je per dag Henne? En hoeveel weegt th nu? Voed je op verzoek of op de klok? Als jij het idee hebt dat je dit niet trekt dan moet je misschien op de klok gaan voeden? Of zeg ik nu iets heel geks? Het is ook slopend, ik vond de nachten ook zwaar en dan heb ik het maar zes weken gedaan, dat is niks vergeleken bij miki en sen!

Misschien ga ik ook wel te gestressed om met de kraam visite maar ik ben er beu van! Wil het graag afgerond hebben maar dat is misschien ook niet reeel.

Vanmorgen ging het prima hoor! De visite was er om tien uur, J kwam om 11,15 voor een voeding. Ik heb haar de fles gegeven en niet uit handen gegeven. om 11.45 was de visite weg dus dat kon mooi zo!

Zo grappig hoe abnormaal wij normale dingen vinden...gisteren hebben we ons de hele dag verwonderd dat we haar elke x weg konden leggen. We moesten wel elk half uur naar boven voor de speen maar dat is in onze ogen een vooruitgang. Vanmorgen heeft ze zonder onderbrekingen 1,5 uur geslapen en vanmiddag kon ik haar ook zo gewoon wegleggen zonder huilen!!! Nu word ze wakker, komt goed uit want we gaan naar hetb ureau.

Geplaatst

Ik voedt op de klok op verzoek Esther :-) Er zit op dit moment minimaal drie en max vier uur tussen. Snachts mag er evt een keer vijf uur tussen zitten maar dat haakt hij nog niet. In totaal kom ik zo op ca zeven voedingen. Vrijdag woog Th 3550gr. Dat is 230 boven zijn geboortegewicht. Als hij nu voor die drie uur wakker wordt, is dat meestal met een vieze broek :-) of krampjes. Hoor hem boven, ga maar even kijken voor J zijn bed uit moet.

Geplaatst

Wat een *$& ochtend. De rit naar L'dorp ging prima, geen last van gladheid. Een uur te vroeg, dus dachten we even bij de M.a.c. langs te gaan, die was nog dicht. Dus even langs het ziekenhuis kijken of het restaurant daar open was, helaas. Zin in een bak thee dus naar de overkant gereden, was een pompstation om daar wat te halen. Want we hadden nog een uur. Struikel ik over een ophoging en klap midden op mijn gezicht op het asfalt. Resultaat beide voortanden een stukje af, maar een voortand met wortel en al eruit geslagen. Dus gelijk auto weer in, terug naar ziekenhuis naar de spoedeisende hulp. Door naar de kaakchirurg en daar gelukkig gelijk behandeld. Want tja ik had een punctie om 8.30 uur. P tijdens mijn behandeling naar M.ck gelopen om aan te geven dat we later zijn.... Tussendoor de 2 paracetamol ingenomen voor de punctie (maar nu ook voor de pijn van de val). Tand teruggeplaatst en voorzien van een spalk, zodat ie er niet uitvalt. Auto weer in en naar M.ck. Om 8.35 uur daar aangekomen en klaar maken voor de punctie. Punctie ging goed, helaas maar 1 goed eitje gevonden. Vanmiddag worden we gebeld door het lab of ie geschikt is voor de ICSI.

Ben dus nu bont en blauw van de val, mijn mond is geen pretje, mijn eierstok is beurs en mijn humeur is ver te zoeken. Wordt nog een lange nasleep bij tandarts en kaakchirurg....

Hoop dat de rest een betere dag heeft dan ik......

Geplaatst

Dublin, heel veel sterkte. Het zit niet mee.

Nu maar duimen dat die ene eicel het gouden eitje.

Meiden, hier last van de darmen en uitstraling naar mijn rug. Voel me belabberd.

Verder weinig te melden.

Dikke knuffel.

Geplaatst

Dublin, wat een verhaal! Jeetje....ik ben er stil van....pfff.

Laten wij met zn allen nu keihard duimen dat je eitjegoed bevrucht raakt en super gaat doordelen!

Heel veel sterkte met de pijn!

Geplaatst

Oh Dublin dubbele pech. Dat doet zeer op je snuffert vallen en dan ook nog "maar" 1 eicel. Ik ga dubbel zo hard duimen dat hij meer dan perfect is voor icsi. Sterkte met de pijn in je gezicht en beurse eierstok.

Henne die huiluurtjes zullen niet verdwijnen. 3 en half uur huilen op een dag is "normaal" en "gemiddeld" meestal is het einde van de middag het ergste. Waarom weet ik niet, zeg maar rond etenstijd van de papa's en mama's. Hopelijk gaat het snel beter met de moeheid, je prioriteit is je manneke voeden en jezelf goed verzorgen (eten, drinken en vooral rusten) de rest op een lager pitje tot er meer tijd tussen de voedingen komt en je meer je handen vrij hebt. Die eerste tijd is pittig en moet er aan veranderingen gewent worden. Jullie doen het hoe dan ook fantastisch!!!! Al voelt dat misschien door de vermoeidheid helemaal niet zo..

Es ben benieuwd wat het cb jullie te vertellen heeft. Hoezo gestressed om met kraamvisites??

Ik had er meestal geen zin in, lag eraan wie er kwam natuurlijk, als ze er waren was het altijd wel gezellig en blij dat ik even wat anders zag dan flesjes en luiers ;))

R zit nu op de opvang, heb mijn fiets zelf maar gemaakt, als ik op P moet wachten duurt het nog wel even ;) en nu nog even met een kop koffie op de bank tot ik weer aan die arbeit mag om 15 uur.

Geplaatst

JIPPIEEEE, het eitje is bevrucht (ICSI)! Zag er heel mooi uit en was mooi rijp. Dus niet voor niets geweest..... Nu afwachten of ie door gaat delen. Zaten in de auto te geinen, dit moet een tandarts worden. Nee hoor zonder dollen, we kijken nu uit naar woensdag (is belletje van lab) en niet verder. Donderdag is dan eventueel de tp.

Geplaatst

Oh Dublin!!!! Dit is het mooiste nieuws wat er is vandaag toch!!!!! Tot zover gefeliciteerd en op naar een mooie tp woensdag!!!! van jullie tandarts to be!!!

Geplaatst

Dublin wat een opluchting!

San verdwijnen hoeft het natuurlijk niet, maar zes uur of langer ontroostbaar krijsen is geen 'gewoon' huiluurtje meer lijkt me. Misschien ook wel hoor, dan zal het wel wennen :-)

Geplaatst

Dat huilen he? Het is de enige manier om kenbaar te maken dat er "iets" is of dat ze "iets" willen. Honger, bang, eenzaam, koud, warm. Aan de pa en ma om uit te vinden wat er is en dat is zo moeilijk..

Huilen went nooit volgens mij hoor.

Geplaatst

Oh Dublin wat een rotdag zo zeg!!! En wat enorm balen van je tanden! Wel super dat jullie ene eitje bevrucht is geraakt maar ben je niet enorm teleurgesteld dat het er maar eentje is? Spannende dagen voor jullie!!!

Hoelaat word je gebeld woensdag?

Henne zes uur is idd wel lang, is dat elke dag zo? Wb het voeden dat is toch keurig om de drie á vier uur? Th is nog maar zo klein en dan nu toch al een ritme erin hebben is volgens mij super hoor! Maar ik kan me wel voorstellen dat het pittig is voor je.

Dametje weegt nu 8040 gram. Is in twee weken tijd dus weer 300 gram gegroeid. Erg blij mee hoor! Feit blijft wel dat ze klein is en blijft. Tien weken en dan nu 8 pond is natuurlijk niet veel.

Advies cb was overstappen op omneo van nutricia en voedingen verhogen. Ze vond dat ik veelste weinig gaf terwijl ze twee weken geleden nog zei dat ik teveel gaf...pfffff

Geplaatst

Jeetje Dublin wat een ochtend!!!!

Maar wat fijn om te horen dat die ene, wel zijn/haar best doet!!!

Duimen voor woensdag!!

Geplaatst

Laatste dagen begint hij zo rond deze tijd na een voeding en pas twee of soms drie voedingen later gaat hij dan weer zonder huilen slapen. Nu ook weer: maaien met armpjes, krijsen, koppie heen en weer gooien, strekken. De ene keer houdt hij dat letterlijk tot de volgende voeding vol, de andere keer is het zomaar opeens over en valt hij alsnog in slaap. Laatste lijkt (!) sinds de abc Dophilus vaker te gebeuren. Ben het nu precies aan het opschrijven zodat we volgende week evt met de kinderarts kunnen overleggen. Heb daar controle staan dus gelijk maar gebruik van maken ;-)

Trouwens over wennen aan huilen. Eergisteren was hij tijdens eten aan het krijsen en wij hadden zoiets van 'laat maar even gaan, moeten we toch ook aan wennen'. Komen we later boven heeft meneer echt een mega poepbroek, echt enorm. Wij voelden ons toch schúldig, haha

Geplaatst

Joh je zal je nog wel vaker schuldig voelen, geeft niet, je bent ook maar een mens! Af en toe laten lijkt me heel verstandig...Ik zou soms willen dat ze al konden praten, dat scheelt wel heel veel hoor, dat ze kunnen zeggen wat er is, want dan is dat machteloze gevoel dat we allemaal soms (vaak) hebben weg...

Dublin oh gelukkig!! Niet voor niets geweest allemaal! Heb je nog pijn?

Geplaatst

Dublin, mijn hemel zeg, wat een dag! Gelukkig wel met heel goed nieuws maar als iemand er wat voor over moet hebben dan ben jij het op dit moment wel!

Oh ja, dat huilen in het begin... Ik had een boek waarin de gemiddelden werden beschreven en na acht weken zou het steeds wat minder worden. Nou, bij Jim mooi niet. Heb de neiging gehad dat boek uit het raam te smijten. En toch is het allemaal goed gekomen :).

Jim slaapt sinds hij een maand of twee oud is in een slaapzak. Nu een winterslaapzak zonder mouwen maar wel met lekker dik pyamaatje eronder. Geen dekentje, heeft totaal geen enkele toegevoegde waarde bij hem ;).

Geplaatst

dublin, wat een rotdag, gelukkig met een goede afloop!

Es, is J nu 8040 of 4080? Je hebt het over 8 pond namelijk...

hier but-dag op werk; heb het gevoel dat de zaak met mn collega ontploft is; hij meldde net dat hij de komende 2 ('of misschien wel langer') weken weg is. 'Niet op vakantie, maar niet hier'... fijn! Wij krijgen duis als zijn werk zo in onze mik geschoven, en ik zat uiteraard al duimen te draaien omdat ik me verveel... NOT!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden