Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

he meiden, even snel...

Babeth, wat balen dat de tp niet is doorgegaan en je arme meiske... slaat de AB aan? Ik hoop het echt!

hier een lange drukke dag, morgen voor het werk even op en neer naar parijs met de thalys, wordt ook al een lange dag. Ga volgende week maar 5 dagen werken, zie niet in hoe ik alles anders geregeld krijg ivm de vakantie de week erna...

Snel door!

(kaartje, ben je er al uit? :-)

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fren heb even die vakantie gemist? Zag wel iets over Spanje in september maar nu binnenkort?

Babeth hoe is het met de kleine zieke meid?

Kaartje bedankt voor de poging, geen idee hoe dat zit met telefoon en stemmen maar uiteindelijk heeft de schrijfster zelf de verhalen beoordeeld en uitgekozen dus nog beter eigenlijk ;-)

Geplaatst

Wat een nacht. Van zeven tot twee alleen maar krijsen, niet te troosten. Had het idee dat het zelfs erger was dan zonder de Infacol. Ook elk uur een poepluier. Voedingen erna Infacol weggelaten, die sliep hij sowieso al door en nu ook. En die voedingen opeens geen ontlasting. Is dus echt even vogelen nog met die krampjes en mogelijke oplossingen. Ben in ieder geval goed brak, niet slapen is zo erg nog niet, maar die wanhoop dat je m niet kunt troosten :-(

Nog niet bijgelezen. Babeth hoe is het met I?

Geplaatst

Henne erg hè die machteloosheid. J huilde ook uren en maar spartelen, overstekken en krombuigen. Ik hoorde z'n darmpjes gewoon borrelen. Vanalles gedaan, aapjeshouding, fietsbewegingen met de beentjes. Soms hielp niets pffffff. Sterkte ik weet hoe je je voelt

Babeth hoe gaat het nu met I?

Es, wat balen dat het niet ging zeg. Hoe gaat het nu?

Geplaatst

Hi meiden,

babeth: how is hey met I? Hopelijk gaat het snel beter met haar! X voor je meisje!

es: hoe is het thuis gegaan?

henne: brrrr krampjes: niet fijn... Ik heb soms het idee dat mensen iets te vroeg wordt geboren, al die krampjes, reflux, enz gaan vaak pas langzaam over als de guppen minstens een week of zes zijn. Allerlei middeltjes kunnen wat helpen, maar groeien is de beste remedie.

Hier lekker op vakantie, maar ik ben ziek.... Bleeh, baal ervan. Heb de griep: koortsig, scheermesjes in m'n keel en m'n hoofd zit helemaal vol. Ar wil eigenlijk al naar huis, ik wil t nog 1 nachtje proberen, hopelijk gaat het morgen beter. Iemand nog wondertips?

x

Geplaatst

Even snel ,

Ivfsh wat zout oplossen in wat afgekoeld gekookt water en daarmee gorgelen , dat helpt bij mij het beste bij keelpijn vooral niet vergeten uit te spugen !! ;-) verder flinke dosering vit c ( 1000) beterschap !

De ab doet gelukkig zijn werk! Vanochtend was ze redelijk vrolijk maar belangrijker een temp van 37.2, ze wil nog steeds niet goed eten maar wel drinken gelukkig. Verder is ze erg moe om 7.00 eruit en om 8.15 weer naar bed.

Het in laten nemen gaat nu inmiddels goed, drinken uit het bekertje werkt niet , eten doet ze niet maar ik kan het nu met een spuitje in haar mond doen en dan drinkt ze het weg met haar eigen drinken dat werkt gelukkig goed.

Henne wat ontzettend erg hè die kraampjes, ik huilde destijds soms met I mee, uit onmacht....

Waarom stap hè anders niet over op vsm? Wie weet...

Geplaatst

Breek even in sorry ! ........

Henne, wij hadden voor Storm het middel Sab Simplex tegen darmkrampjes komt van Apotheek Josef uit Herzogenrath Duitsland vlak over de grens bij Kerkrade ( ff googlen) ze hebben ook een nederladse site. Sturen snel op en je kan achteraf betalen. Er zijn hier wel meer op het forum of tenmiste destijds in 2011 die er baat bij hadden. Onze Storm reageerde niet op de middeltjes uit Nederland en dit was de oplossing hij sliep als een roosje. Sterkte en ik hoop niet dat je het erg vind dat ik hier ff inbreek.

Breek weer uit......

Geplaatst

ivf, naast gorgelen, voordat je naar bed gaat een grog en 2 asperines.

Grog:

1 deel sterke drank (wodka of zo)

2 delen kokend water

evt sinaasappelsap of suiker voor de smaak.

Zo heet mogelijk opdrinken, paracetamol er achter aan en gaan slapen.

Helpt zelfs bij vin (en das een echte man, als het om ziek zijn gaat!)

Geplaatst

Babeth wat sneu zeg dat I zo ziek is! Beterschap! Jullie zijn wel aan het kwakkelen de laatste tijd of niet? Fijn dat de koorts wat gezakt is!

Henne zo herkenbaar je verhalen over die krampjes! Drama is het en je voelt je zo machteloos! Het is zo zielig! Hier hielp cinnababy van vsm redelijk. Ik heb in de omgeving een paar negatieve verhalen over infacol gehoord...durf dat zelf niet zo goed te geven! Ik hoop dat je vandaag wat bij hebt kunnen slapen?

Ivfsh beterschap! Sneu zeg...net er even samen tussen uit en je dan beroerd voelen! Tip van Fren helpt hier ook!

Tool hoe is het met jou nu???

Hier een paar beroerde dagen. J heeft gisternacht niet geslapen...wij dus ook niet. Gisteren overdag was ze heel onrustig, veel huilen en vanaf vijf uur gistermiddag was ze ontroostbaar. Om zeven uur was ik er klaar mee...we hebben alles ingepakt en zijn naar huis gereden. Vannacht heeft ze ook geen oog dicht gedaan en vandaag is het ook bal. Ze is gewoon ontroostbaar verdrietig, heeft ergens last van maar ik weet niet goed waarvan. Enige wat we kunnen verzinnen is het kraanwater. Vanaf dat we daar waren was ze na de voeding mopperig en dat werd steeds erger na elke voeding. Nou bleek dat water uit een boiler te komen en dat schijnt dus enorme darmkrampen te kunnen veroorzaken bij baby's...wist ik veel!!! Gisteren om vijf uur na de voeding was ze dus ook ontroostbaar.

Maar goed...je zou denken dat dit vandaag al wel weer over zou moeten zijn? En het is vandaag ook alleen maar huilen. Ik weet niet zo goed wat we er mee moeten doen. het kind is helemaal oververmoeid.

Bah Bah Bah Bah Bah...................

Geplaatst

Beterschap aan alle zieken!!!!!

Es wat ontzettend balen is dit weer zeg, echt niet leuk. Tips heb ik niet voor je, durf het bijna niet te zeggen. Wij slepen R overal mee naar toe en zijn bedje gaat ook overal mee naar toe. Moe is slapen en hij doet dat super. Pffff kan me voorstellen dat dit heel frustrerend is voor alledrie zeg. Hopelijk komen jullie snel in een rustig vaarwater terecht en gaat het de volgende keer wel beter.

Ik wist dat ook niet van water uit de boiler. Maar koud water komt toch niet uit de boiler?? of gebruiken jullie warm kraanwater voor de flesjes??

Hoop voor jullie op een rustige nacht..... Jullie worder hier ook sjacho van en dat voelt zij heel erg goed aan.

Geplaatst

Ik wist dat ook niet van boilers, wij gebruiken inderdaad ook gewoon warm water uit de kraan.

fiene vandaag weer op de crèche een nieuwe kras in haar gezicht opgelopen. Er is een kindje dat het op de kleinsten voorzien heeft, de crecheleidsters vinden het ook heel naar. Andere kindje heeft vandaag wel 12 keer in de hoek gestaan, maar dit schiet natuurlijk niet op... Ga Fien haar nageltjes maar laten groeien, kan ze zich verweren...

Geplaatst

Even vraagje aan de cinababy gebruikers: gebruiksaanwijzing zegt elk uur, max zes keer per dag? En dan bij voorkeur half uur voor of na eten. Maar half uur voor bv is natuurlijk geen optie. Deden jullie het dan een half uur erna? Als hij slaapt is het natuurlijk niet nodig dus dat zou kunnen. En dan gewoon bij (bijna) elke voeding?

Infacol is hier geen succes. Leek gisteren eerst wel, maar uiteindelijk blij dat ik ermee gestopt ben. Net met voeding van zes uur voor eerst cinababy gegeven, hij heeft wel wat gehuild maar is uit zichzelf gaan slapen. Moest ook wel want ik was voor het eerst beneden gaan eten :-) wat heerlijk zeg, weer even uit die slaapkamer!

Es, wat naar dat jullie uitje zo in de soep is gelopen. Van de boiler wist ik ook niet. En misschien toch ook teveel indrukken voor J?

Meiden, ik ga proberen op de iPad WIDM te kijken. Eens zien of m'n zoon dat toelaat ;-)

Geplaatst

@de zieken, beterschap.

@Edr, wij hebben tot voorbij de 3 maanden altijd het water eerst gekookt voor het maken van het flesje, de avond ervoor grote pot gekookt in een fles laten afkoelen en dat de volgende dag gebruiken. Advies van de kraam. Kraanwater kan echt heftige krampen veroorzaken. Blijft waardeloos die krampen! Vraagje, wil j ook in slaap vallen in de wandelwagen of maxi cosi?

Hier toch nog in de race, absoluut niet verwacht maar bms was goed en rechts 3 follikels plus 1 cyste. Links uiteindelijk wel gevonden, 1 kleintje maar die kant gaan ze niet aanprikken is voor mij te riskant, te grote kans op complicaties. Dus 3 follikels, niet veel maar we gokken erop. Is het toch niet voor niets geweest. Als ik de punctie maandag redt, geen instorten hormonen of vroegtijdige eisprong of zo... zaterdag de pregnyl. Zit nu op ca 55 prikken en dat is zonder de punctieprikken... ben dat nu wel zat!

Geplaatst

Haha Fren, zie het helemaal voor me. Weet nog dat R een periode elke keer met een "verwonding" thuis kwam. Heel vervelend dat wel, maar weet nu ook dat R ook een periode heeft gehad dat hij anderen te grazen nam.

Goed hoor dat ze zich als een dame mag leren verweren straks met haar nageltjes hihi

Geplaatst
Even vraagje aan de cinababy gebruikers: gebruiksaanwijzing zegt elk uur, max zes keer per dag? En dan bij voorkeur half uur voor of na eten. Maar half uur voor bv is natuurlijk geen optie. Deden jullie het dan een half uur erna? Als hij slaapt is het natuurlijk niet nodig dus dat zou kunnen. En dan gewoon bij (bijna) elke voeding?

Infacol is hier geen succes. Leek gisteren eerst wel, maar uiteindelijk blij dat ik ermee gestopt ben. Net met voeding van zes uur voor eerst cinababy gegeven, hij heeft wel wat gehuild maar is uit zichzelf gaan slapen. Moest ook wel want ik was voor het eerst beneden gaan eten :-) wat heerlijk zeg, weer even uit die slaapkamer!

Es, wat naar dat jullie uitje zo in de soep is gelopen. Van de boiler wist ik ook niet. En misschien toch ook teveel indrukken voor J?

Meiden, ik ga proberen op de iPad WIDM te kijken. Eens zien of m'n zoon dat toelaat ;-)

Wij gebruikten cinnababy te pas en te onpas eigenlijk. Maar net hoe als het uitkwam...

Ik hier nu wel infacol...ik had het nog staan en was nog nooit gebruikt. Eens kijken of dit werkt. Het zijn denk ik wel echt krampjes hoor, misschien ook in combi met al het nieuwe, maar ze is alleen rustig bij tegendruk op haar buik en ik voel haar darmpjes dan ook borrelen. Ze laat ook continu windjes.

Het arme kind moet wel doodop zijn, ze heeft vannacht amper geslapen en vandaag bij elkaar opgeteld misschien 1 uur. Ze vecht er ook gewoon tegen. Moeilijk hoor dit!

Heerlijk trouwens dat je in je kraamweek tijd hebt om dit te kijken! Ik kwam nergens aan toe! Hoe is je kraamhulp?

Dublin vanmiddag is mijn moeder een eind wezen wandelen met haar en dan slaapt ze heel eventjes. Gisteren hebben we ook twee uur gewandeld maar ze heeft haar ogen dan wel dicht maar is zo weer wakker. Is niet lekker diep weg zeg maar. In de maxocosi slaapt ze niet. Hoezo...?

Fijn zeg dat je nog in de race bent!

Geplaatst

@Edr, hier hielp gaan wandelen om haar te laten slapen. Voor sommige geldt maxi cosi als prettige slaapplek. Ons meisje vocht ook ontzettend tegen de slaap, maar in de wandelwagen wel. Om de vicieuze cirkel te doorbreken, want dichtbij je houden met zoveel spanning werkt ook niet goed. Massage van de buik, rondjes draaien met de klok mee wil ook wel helpen. Kraam gaf ook als tip om de beentjes naar de buik te duwen en dan de beentjes met de klok mee draaien. Gaf hier ook opluchting. Hoop dat ze iets wil slapen. Diep slapen zal ze nog niet doen.

Geplaatst

Ze is momenteel nergens echt rustig. Alleen vanavond bij mij op de arm. Ik doe haar straks bij G onder de douche, geef haar een pcm zetpil en een fles en hoop dat ze vannacht een paar uurtjes gaat pakken.

Het is zo sneu om te zien, ze is hardstikke moe maar vecht alleen maar tegen de slaap. Ze heeft zo'n wit en ingevallen koppie nu.

Plus dat we zelf erg moe zijn....maar dat terzijde :(

Geplaatst

Hele fijne kraamhulp, echt heel erg blij mee. Moeder en dochter in duobaan, een superteam. En op de krampjes na gaat het allemaal ook gewoon super. De bv loopt vanaf het begin, Th groeit als een gek, ik hoef werkelijk niks te doen want savonds doet J alles als koken ed en ik heb dus veel kunnen rusten en overdag ook elke dag wel even geslapen. Th slaapt ook veel, behalve dus op de momenten dat hij kramp heeft. Maar 'normaal' is het echt verschonen, voeden en terug in bedje. We zitten in een ritme van elke 3/3,5 uur en soms zelfs al 4 uur tussen de voedingen. Dus ja, dan kun je wel bijkomen en herstellen, vandaag was ook echt een fysiek omslagpunt voor mijn gevoel (hoop geen tijdelijke opleving). Alleen wel duimen dat ik geen borstontsteking krijg, m'n ene borst zeurt nog wat en ik blijf beetje verhoging houden. Maar we zijn direct gestart met verwarmen voor en tijdens voeding en erna koelen en dat lijkt wel effect te hebben. Al met al een droom van een kraamweek denk ik hoor!! Ga nu alles klaarmaken voor de nacht, Th zal Z wel komen en dan gaan we hoop ik na de voeding kramploos slapen, dat zou echt heerlijk zijn.

Sterkte voor jullie meisje, die krampjes....zo vreselijk naar!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden