Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hè caro,

Niet teveel stressen als het 1-2 is hoor! Zou zomaar kunnen als het zo pril is. Hoopmdatnje dag snel omgaat! Ben je druk met werk?

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Caro ik heb er in een week 9 testen tegenaan gegooid en de ene dag was ie donkerder dan de andere. Geen paniek, is makkelijk gezegt want ik was ook steeds in paniek. Eigenlijk is dagelijks testen ook niet goed. Je HCG verdubbeld elke 48 uur en ik heb geen plusjes gehad die van het scherm afsprongen of heel donker waren maar gewoon een plusje. Hou je goed meis.....

Hier is schoonmoeders de bovenverdieping aan het doen en schoonpapa het gras aan het maaien. Ik zit met mijn luie kontje achter de laptop, beetje schaamte gevoel heb ik nu wel hoor. Heb wel de administratie weggewerkt dus ook nog iets nuttigs gedaan en een wasje opgevouwen en mijn kleertjes die ik straks aan ga doen gestreken. Niet helemaal lui dus.....

Guusje fijn dat je goed geslapen heb en de pijn meevalt. Lekker rustig aan doen hoor. Hoe laat hoor je hoeveel bevrucht zijn?????

Zara jij nog kunnen slapen?????

Geplaatst

Caro...rustig aan...niet meteen in de stress schieten...toen ik 2 jaar geleden getest had, waren mijn streepjes ook niet even dik en ook zelfs lichter op de dag erna...maar bij jou zit het gewoon goed...

Sab...succes dadelijk in het zh...hoop dat jij ook binnenkort kunt/mag beginnen!!!

Simba...oei...je buik zal waarschijnlijk in de weg hebben gezeten...nog even volhouden meid...

Raba...wilde jij ook al eerder testen of wacht je tot de officiële testdatum?

Zit jij niet ongeveer gelijk met Kaartje???

Kaartje...hoe gaat ie bij jou???

Babeth...nog maar twee keer een spuitje..lekker... Hebben jullie nu al alles gereed voor jullie beebje???

Henne...vandaag weer werken??? Hoe heb je je gisteren gevoeld na het sporten?? energieker???

liefs,

Nico

Geplaatst

Dank jullie wel meiden, ik weet dat elke dag testen eigenlijk niet slim is (net als elke dag wegen als je lijnt, dan schommelt het ook) maar omdat ik moet wachten tot vrijdag, want dan mag ik het zh pas bellen, wil ik het toch weten... Je zoekt die bevestiging he, maar kan dus ook tegen je werken zoals nu...

Nico moet jij niet naar DD vandaag??

Geplaatst

Caro heel begrijpelijk, verstandelijk weet je het allemaal wel maar gevoel is niet uit te schakelen......... Je wilt zo graag dat het goed blijft gaan dat je de tijd wel vooruit kan kijken.........Ik zelf vond de tijd nadat ik wist dat ik zw was erger dan de ww, dan ben je nog in die tussenfase van onzekerheid en kan het alle kanten op, nu wil je zo graag bij je houden wat je hebt dat je er alles voor doet om bevestiging te krijgen toch??? Sterkte hoor, gelukkig is het morgen vrijdag. Vanmiddag nog een wandeling tegenaan gooien????

Geplaatst

Nog een wandeling?? Heb bijna een uur gelopen net! Maar inderdaad, dan maar even de stad in ofzo want ik heb verder niks gepland vandaag dus dan gaat het wel langzaam he...

Merk wel dat ik beter ruik trouwens: tijdens het lopen rook ik voortdurend bloemen maar helaas ook hondenpoep...

Fren hoe is het met de misselijkheid vandaag? Ik had je al een bericht gestuurd op FB maar je was weer weg...

Geplaatst

Lieve meiden,

Helaas gaat het hier niet de goede kant op. HCG vanochtend laten prikken en het was wel gestegen maar te weinig. Nu 3600 (maandag 2600). Aangezien het elke 48 tot 72 uur moet verdubbelen, zullen we ervan uit moeten gaan dat dit een miskraam gaat worden. Ellendig vooruitzicht dus. Ja, we zijn verdrietig maar we beseffen dat we echt nog kansen hebben voor de toekomst. En daarnaast houd ik me vast aan de gedachte dat dit kleintje wellicht niet gezond is (geweest). Moeder Natuur heeft daar nu eenmaal haar manieren voor.

Jongens, ik kan nu even niet reageren op jullie berichtjes van gisteren en vandaag. Dat komt later nog, oké?

Liefs,

Geplaatst

ach lieve ceeke..... wat een rotbericht! Vind het echt heel naar voor jullie dat dit fout gaat. Was jullie zo ontzettend gegund... meid, dikke knuffel, veel sterkte!!!

Geplaatst

hoi meiden

wat een berichten weer deze ochtend, sjonge jonge,

Lieve Ceeke, wat ontzettend ontzettend ellendig!!! het was zo mooi maar wat je zegt, waarschijnlijk is er iets dan niet in orde maar toch, het blijft hard meid. Sterkte!!!!!!

Caro lastig he op je gevoel vertrouwen maar als je in tweestrijd zit, gelukkig ook berichten van dames die hetzelfde meegemaakt hebben.

Inderdaad hcg verdubbelt per 48 a 72 uur echt niet altijd 48 uur, ik denk wat de testen betreft: voor een vergelijking dezelfde testen gebruiken en op dezelfde tijd testen, kijk dat zeg ik nu, achteraf...maar destijds testte ik op andere wijze .....geen geduld had ik toen. Houd moed en top dat je zo lekker wandelt, inderdaad goed voor de bloedsomloop en met name in de baarmoeder!

Lieve Zara hoe gaat het nu met jou meid? ik moet erg veel aan je denken !!! vind het zo´n ontzettende klote situatie waarin je zit en ik hoop dat je behalve de steun van de meiden hier ook steun krijgt van mensen in je nabijheid!

nou hier nog een verslagje van ons ziekenhuisbezoek gistereavond/vannacht...

rond 22,30 merkte ik dat ik een zeurderige buikpijn had, niet echt pijnlijk maar heel irritant, ik zei eerste niets tegen mijn man, eerst maar eens kijken hoe het zou gaan, het werd wel wat sterker maar het was geen gevoel van komen en gaan dus dat stelde me in eerste instantie wel gerust.

Maar na een half uur nog steeds en zeker niet minder, ik kon het niet verklaren en dacht dat het misschien was dat mijn bmh verkort zou zijn en de pijn die ik voelde kwam door de cerclage, waar teveel druk op kwam...Nou gevoelsmatig werd ik er niet rustiger op dus het zkh, gebeld, en na een gesprek met de gyn gaf hij aan dat hij ons wilde zien.

Uiteindelijke urine afgestaan, temperatuur afgenomen, bloeddruk gemeten en aan de ctg gelegd.

Urine was schoon, temp. goed, bloeddruk 115/73 en de ctg was ook goed, duurde bijna 1,5 uur, ze was zeer druk, de hartslag was erg constant met uitschieters als ze aan het schoppen was. Het grappige was dat je behalve de hartslag van de kleine ook de schopjes hoorde, nu is dus duidelijk dat ik echt niet ieder schopje of stoot voel, jeetje, mijn man zat echt met grote ogen mij aan te kijken.Maar het eerste uur dat ik er aan lag toen voelde ik wel een soort buikpijn die even sterker werd en weer afnam en toen bekroop me het gevoel dat het weleens beginnende buikweeën zouden kunnen zijn. (ik ben alleen bekend met rugweën).Het laatste half uur ging het langzaam weg gelukkig.

Nou uiteindelijk heeft de arts nog een buikecho gemaakt, toen lag ze te slapen, mooi vruchtwater en de enige optie die hij nog had was die akelige baarmoederhals. dus ook inwendig gekeken en ook helemaal goed! de lengte was 4,1 cm en er was geen spanning of wat dan ook te zien.

We mochten dus weer naar huis, hij kon geen duidelijke verklaring geven omdat eigenlijk alles uitgesloten werd, wat overbleef waren mogelijke "oefen" weëen wat blijkbaar niet vreemd is bij deze termijn.Hij begreep onze ongerustheid maar stelde ons enorm gerust, ook omdat hij aangaf dat als men 34 weken is en er weën zijn men deze niet gaat afremmen, met 34 weken laat men een kindje geboren worden, dat wist ik niet!

Maar goed, ik hoop toch echt dat ze tenminste nog een aantla weken blijft zitten, hoe nieuwschierig we ook naar haar zijn.....

sorry voor mijn ego berichtje maar moest het even kwijt.

Nico, even op je vraag; ja we zijn er klaar voor alleen zei mijn man vannacht wel dat ie nu wel snel de lamp gaat ophangen haha.

Ik heb net ook nog even alles nagelopen, batterijen en sd-kaart van de filmcamer en fotocamera, vluchttas etc. [Die ik vannacht overigens niet mee nam, was bang dat dat dan de goeden verzoeken zou zijn....)

Geplaatst

Ohw Ceeke, wat erg. Weer een groot verdriet. Lieve schat als je je hart wil luchten doe dat dan gewoon. Heel veel sterkte.

Babeth, jij laat me ook schrikken zet. Maar hou je nu wel erg rustig he!!! succes.

Verder ben ik het even kwijt. Ga weer aan het werk.

Dikke kus voor iedereen.

Geplaatst

Zara meid wat een vreselijk nieuws, ben er stil van. Hoeveel kan een mens aan.

Vanuit hier veel sterkte en als we iets kunnen doen laat het weten .

Ceeke voor jullie ook verdrietig nieuws.

Een klein wonder maar helaas niet sterk genoeg.

Voor jullie beide een dikke knuffel!!!

Geplaatst

ben het helemaal met Fren eens. Ga eens lekker genieten van je vakantie. Wel lief dat je even komt gluren.

Voor iedereen een dikke knuffel. Denk aan jullie

ga zo richting Den Helder en ik mag even slapen in de auto van Alwin.

fijne avond iedereen.

Geplaatst

lieve babeth,

jullie hebben weer een spannende nacht achter de rug! Ben heel blij om het goede einde te lezen!!! jullie kleine moppie kan beter nog even lekker warm bij mama blijven.

Sylvie: lekker genieten van je vakantie!!!

Geplaatst

Even heeeeeel snel,

7 bevrucht!!!! Zaterdag om 9.30 de TP van 2 stuks

Geplaatst

jeetje Guus wat een supernieuws!! Gefeliciteerd meisje! Geniet van de euforie die ongetwijfeld is toegeslagen nu :-)))

liefs Sab

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden