Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

wou nog even roepen dat ik wel blij ben met de nieuwe naam van dit topic, maar de plek niet echt goed kan vinden :mad: als niemand even wat schrijft, maar dat kan ook aan mijn humeur van de laatste dagen liggen, probeer het me nu in te prenten, babbelhoekje, dik en dun.....:happy7:

Geplaatst

Gatver, ik kan niet meer slapen! Beetje last van mn buik. Ik ga het nog maar eens proberen, misschien moet ik s'middags maar niet meer gaan slapen.

Geplaatst

Kaartje goede tip, had me ook bij favoriet staan, mAar dat werkt weer niet als er dan veel geschreven wordt....

Guusjesterkt met de buik vandaag, morgen..nog effies!

Geplaatst

Zo geen gespook vanacht, ook niet door mij ;)). Hoewel veel wakker geweest om te plassen en enorm bekkenpijn door niet gerust te hebben gister. Nou ja dan maar lekker niks doen vandaag, alleen een boodschappenlijstje maken. Denk dat ik straks lekker een filmpje huur en me op de bank instaleer of zo. Goed drinken, lijkt een verkoudheid op te komen. Wie weet zweet en pies ik het er weer uit hihi.

Babeth, het is gister goed gegaan met mijn moeder. Ze hebben meerdere hapjes weggenomen, omdat het er geloof ik zo onrustig uit zag en het woordt bestralen is al gevallen. Zolang het daar bij blijft zal ze het wel aankunnen. Chemo zal gezien haar gestel heel gevaarlijk zijn. Vandaag heeft ze CT-scan en nog een bioptie uit de hals. Als het goed is begin volgende week dan de uitslag en behandelplan, maar dat horen ze vandaag.

Geplaatst

Ceeke, wat een rotuitslag. Je zit al in een zware periode en dan dit er nog bij.

Zara, denk aan je. Gaat het een beetje?

Babeth, jeetje, wat een nachtelijk avontuur hebben jullie weer achter de rug. Het klinkt aannemelijk, wat de arts zegt, ik dacht ook een week geleden dat het zover was. Maar denk dat het combi van harde buiken, indalen en bekkenløsning is geweest. Maar focus op wat de arts zegt, jullie meisje is nu af. Ze wordt alleen nog zwaarder, alles doet het en is op zijn plek. Natuurlijk is het fijn als ze nog wat langer wil blijven zitten maar ik kan me voorstellen dat ze erg nieuwsgierig is naar jullie.

Nico, hoe ging het?

Caroline, al aan het testen vandaag? Ik heb maar 2x in mijn leven een thuistest durven doen, was altijd zo bang voor de teleurstelling. Een soort struisvogelpolitiek. Hier heb je er bovendien geen twee voor vijf euro. De goedkoopste via internet komt op zo'n 12 euro uit. En de clear blue is zo'n 20 euro. Misschien iets om toch om een bloedtest te vragen mocht je onzeker voelen?

Guusje, wat een superresultata. Mocht ik haar weer spreken zal ik zeker over het aantal bevruchtingen vertellen. Geeft anderen moed. Het was zo pijnlijk herkenbaar, de blik, het verlangen, de wens in haar ogen toen ze sprak om, ik zou zooo graag willen zeggen ' ik ben zwanger'.

Vandaag naar het zwembad (tenminste als manlief zich niet bedenkt want hij mag mee om te helpen), pas nog net in mijn oude versleten badpak. Het is grauw en regen buiten, lekker met merel badderen.

Geplaatst

Goeiemorgen meiden!

Ik ben weer helemaal blij! Moest plassen om kwart over 1 vannacht en weer om 4 uur, maar ik heb mezelf gedwongen om niet te gaan... Toen was er om half 7 vanmorgen een keiharde onweersknal (heel raar, nu schijnt de zon) en dacht ik: laat ik nu maar gaan testen.

Gelukkig kwam er een keurige duidelijke streep op het Kruidvat en een Zwanger 2-3 op de Clearblue! Wat gaaf om dat eindelijk te zien staan! Nu wordt het allemaal wat echter ook...

Wat wel raar was, het woordje 'Zwanger' stond er vrij snel maar daarna knipperde er een stuk of vijf keer '3+' in beeld. Uiteindelijk heeft ie dat dus bijgesteld naar 2-3, maar kennelijk zat ik er dicht tegen aan. Nu ga ik niet meer testen, ja misschien nog volgende week voor de '3+'...

Geplaatst

Fijn caro, geruststelling toch hè, dat woordje!

Hier minder gerust: vanmorgen een ietsje bruin bij het afvegen... Sress! Spreek mezelf al streng toe: hoeft niks te betekenen, veel meiden hebben het, maar toch, fijn is het niet!

Ben zo benieuwd naar verslag van Niko!

Geplaatst

Caroline fijn!!! Nu kun je met en gerust hart het ziekenhuis gaan bellen. Dat voelt heel bizar om dan te zeggen 'ik ben zwanger'. Geloof dat ik de laatste keer dat niet eens gezegd heb zo letterlijk, alleen iets van 'ik heb een positieve test' haha. Pffff, hoop zo je over twee weekjes te volgen. Gisteravond weer tranen....had ook een klote-dag gehad op werk. Aanvaring met mn baas...lang verhaal, dus zal ik hier niet spuien. Maar wel klote net in de eerste week dat ik weer 'full time' werk. Ben moe, loop op een dun lijntje qua emoties en dan dat... Nou ja, alleen vandaag nog en dan proberen te ontspannen voor de tp! Morgen is het al zover, gaat snel!

Guusje doe je nog kalm aan vandaag meisje. Van de narcose kan je ook moe zijn en je dag/nachtritme wat in de war. Zelfs al is het maar een kortdurend ingreep geweest. Probeer wat frisse lucht te happen en als je wilt slapen vanmiddag de wekker op een uurtje zetten. Dan slaap je niet teveel.

Meiden, hele fijne dag allemaal en tot later!

Geplaatst

Oei Fren, dat is schrikken. Had je toevallig ook ontlasting gehad? Door de druk daarvan kun je wat bloedverlies hebben. Maar je wilt het sowieso NIET! Sterkte vandaag, nog een weekje tot de echo toch?

Geplaatst

Bruin=oud. Gebruik je nog bollen? Ik had het door het inbrengen. En je gebruikt natuurlijkook bloedverdunners dus er hoeft maar iets te zijn van een klein wondje... Zolang je geen buikpijn hebt en het is niet veel: proberen niet druk maken. Beetje vertrouwen hebben in Adriaan :-)

Ik ga kijken in welk humeur mijn baas is ...

Geplaatst

He Fren balen! Natuurlijk betekent het niks maar zoals Henne zegt: je wil een maagdelijk wit inlegkruisje als je zwanger bent!!

Henne ik zeg ook nog niet echt: ik ben zwanger maar: ik heb positief getest! Vervelend van de baas, hopelijk een betere dag vandaag! En morgen de TP al! Jeetje, was even niet tot me doorgedrongen door mijn egotripje :-) Mooi, alvast veel succes!!

Oh ja, vraagje nog: blijft dat Zwanger 2-3 in beeld staan voor altijd? Of verdwijnt het omdat het een digitale test is, zoals bij de smileys van de ovulatietesten? Ik heb er vanochtend een foto van gemaakt voor het geval dat maar wil die eigenlijk wissen voor nieuwsgierige ogen...

Geplaatst

hoi hoi dames

Sandra, ik hoop voor je dat de chemo bij je moeder niet hoeft te gebeuren, sterkte met de uitslag komende week!

Ursela, ja ik denk ook dat het een combi van was, gisteren had ik er ook weer een half uurtje last van, en ik kan echt niet zeggen dat ik te veel gedaan heb, ´s avonds lig ik al helemaal rustig zeg maar, moet zeggen dat het minder werd toen ik op mijn zij ging liggen.

Ik moest wel lachen toen je het had over "haar" nieuwschierigheid......zo had ik het nog niet bekeken ;-))

Geniet van jullie zwemfestijn!!

Fren getver, ik snap je verontrusting , heb het ook gehad, en velen hebben er last van maar inderdaad, bruin = oud!!! Ik was zo in de rats, was op controle gegaan hier bij ons en 2 dagen later zelfs nog even naar DD gereden....Daar zei de arts dat het waarschijnlijk een restantje bloed was van de punctie.

Nico ben benieuwd hoe het gisteren was!

Henne, klote van die aanvaring, blijft lastig he, de emoties, hormonen (gezonde) spanning, succes morgen me de tp!!

Guusje, jij ook, succes morgen met de tp, ohh dames gaan jullie gelijk op......

Caro, super die mooie test!

Geplaatst

Mogguh allemaal....

Hier wiselen de goede en slechte nachten elkaar eenbeetje af. Vanacht redelijk geslapen.

En toen was het juli...... begin het wel een beetje spannend te vinden...

Caro.. wat fijn, dat er nu weer een duidelijke streep is!! Stelt toch weer wat meer gerust. En Fren, bruin is idd oud.... Nog even en dan is de echo..

Zara.. hoe gaat het?

Geplaatst

Caro, de melding verdwijnt hoor, bij mij was die na 3 dagen weg, had er gelukkig ook een foto van gemaakt.

Kaartje hoe gaat het met je?

Ivfco, en bij jou?

Geplaatst

kaartje met die GALAXY S, die heb ik ook, kun je op de zeg maar startpagina van je telefoon ons topic plaatsen. dan hoef je alleen maar met je vinger dat icoontje aan te tikken en dan zit je op ons topic ;-)

OF was het iemand anders die ons topic niet meer kan vinden? Nuo ja iig Kaartje, tis wel handig op die Galaxy haha

ik ben aan het het werk dus kan neit onwijs uitgebreid reageren :-)

Geplaatst

Caro, de melding verdwijnt hoor, bij mij was die na 3 dagen weg, had er gelukkig ook een foto van gemaakt.

Kaartje hoe gaat het met je?

Ivfco, en bij jou?

Simba, ik moet om je lachen...begin het toch wel spannend te vinden.....ohh meid het komt zo dichtbij nu!!!

Geplaatst

kan het natuurlijk niet laten:

Fren klote zeg, maar zoals je zelf ook gelukkig zegt, t hoeft niets te betekenen en als je erg stresst, kun je dan niet het zh bellen om je echo iets te vervroegen??

Henne, spannend morgen, word je voor 10 uur gebeld of whoe ging dat ook alweer?

Caroline, jippie de pippie! Jij bent gewoon zwanger man! Misschien wel van 2 omdat ie naar 3+ sprong..?!

Sandra, goed om te horen, je kunt geen slecht nieuws gebruiken meer nu tot aan je bevalling hoor!

NICO: hoe is het gegaan??

Even een update: van de stress 5 ons afgevallen jihaaa haha. Ik ga het elke dag vermelden hier ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden