Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Babeth, enerverend avondje hebben jullie gehad zeg! Ik had toen met 36 weken voorweeen zeg maar en Carolijn is met 37w5 geboren, dus wie weet dient ze zich wel vroeger aan :-)

Ruby, veel plezier vanavond met Jeroen van de Boom en consorten.

Syl-vie, heb je het naar je zin daar? hihi

Caroline, een uur gewandeld jeetje, wat ben jij goed bezig zeg!

Nico, hoe was DD?

Meiden, wij zijn terug, zal t even vertellen.

Er zat een staartje aan het hele verhaal, hebben wij weer hoor. Alles zag er echt super uit en kreeg compliment over mijn afvallen, nou das toch altijd leuk om te horen :-) Bms was prachtig zei ze, jaja haha, en er lagen 12 of 13 follikels klaar. Dus echt super gewoon!

Komen we in het kamertje voor de prikinstructie, staat er op dat formulier, ivf...? En geen deca spuiten...Vreemd, want ja Sander zijn zaad was idd stukken beter maar het zou desondanks toch 'gewoon' weer icsi worden. Toen zei ze, wat weegt u nu, wat is uw bmi? Ik zo, nou 28,1 Zegt ze jaha, want wij hebben doorgekregen dat uw bmi 25!!!!!!!!! moet zijn. Ik dacht echt dat ik niet goed werd. Ik heb hier thuis een heel ander briefje liggen namelijk maar Jansen heeft dus iets anders in ons dossier gezet...

Dus een discussie...pfff werd ik later gebeld dat ik de komende 2 weken moet bikkelen en dat ik met aanmelden mijn gewicht moet doorgeven. Dus we hebben voor 75% groen licht, owwwwwwww meiden ik word hier zo gek van. Maandenlang gebikkeld en gevochten. Moeilijk gehad en nu dit weer, is toch niet leuk??

Maar goed, de groentenla is gevuld en ik ga van het positieve uit. Dit weekend een etentje maar daarna toch weer streng aan de bak dan maar, zucht....Jeetje man als ik zoveel afgevallen ben dan is het echt lang geleden dat ik zo 'weinig' gewogen heb, dat is dan wel weer leuk :-))

ik ga m even posten en straks meer melden.

Oh ja ik heb trouwens pregnyl gekregen voor na de tp. Vorige keer had ik bollen. Wellicht als de oogst weer zo goed is, en ze zei dat die kans aanwezig is gezien mijn voorraad nu, dan krijg ik toch weer bollen. Maaaaaaaaaaaaaaaaaaar dan heb ik wel pregnyl over, als iemand dit nodig heeft, laat alvast weten of je een lege groentenla hebt en dit nodig hebt, dan bewaar ik het voor je :-)

Geplaatst

oh ja, vergeet wat, dat formulier was dus niet voor ons, was een foutje, was voor een ander stelletje. Helaas klopte dat van het gewicht wel, alleen heeft hij het niet goed opgeschreven en ook niet in de juiste maand. Dit was een aantekening van januari 2011??!! en wij zijn 3 maart geweest, rara hoe kan dit.. nou ik word echt megagek als we niet mogen beginnen over 2 weken.

Ze kon dus niet zien wanneer mijn eisprong was geweest of dat ie nog moest komen...dus ga nu uit van niet en dat ik over 2 weken ongesteld moet worden. Nou dat hopen we ook maar anders val ik natuurlijk geen drol meer af...pffff

Geplaatst

Jeetje balen zeg Sab! Dat je nou weer nog meer moet afvallen! Ik dacht dat je in ieder geval onder de 30 moet zitten? Bij mij trouwens niet eens, het wordt wel geadviseerd maar er is nooit een probleem van gemaakt. Ze hebben daar zoiets van: je weet zelf dat de kansen slechter zijn als je te zwaar bent, eigen verantwoordelijkheid. Het is geloof ik 2 keer genoemd in 2 jaar...

Ik weet het wel hoor: wandelen! Serieus, ik was vanmorgen weer een paar ons kwijt, terwijl ik echt niet aan het lijnen ben!

Geplaatst

ach ja Caroline, ik kan me er heel druk om gaan maken maar dat ga ik niet doen. Ik ben ontzettend veel angekomen tijden de stimulatie vorige keer, misschien dat ze daarom wat strenger zijn..? Plus V'burg is altijd zo geweest he, statistieken??? pfff maar tis niet anders.. Ik pak mijn dr Frank boek erbij en dan gaat 2 weken de knop weer om. Ipv op gewicht blijven nog even lijnen..tsja what can I say...die verpleegkundige zei nog tegen me: pfff wat een leven zeg als je er elke keer zo op moet letten...[ik kom gewoon snel aan dus moet het in de gaten houden, tis voor een goed doel nietwaar?

Geplaatst

Jemig sab, wat een gedoe zeg! Wil niet preken voor eigen parochie, maar heb het Dukan dieet uitgegeven: als je daar strikt mee om gaat, zou je in de eerste 2 weken zeker 5-7 kilo af moeten kunnen vallen. Maar makkelijk is het niet hoor! Helemaal geen koolhydraten ofzo...

Geplaatst

thanks Fran, maar dr Frank is dat ook en daar val ik ook wel goed mee af eigenlijk. geen 5 kilo denk ik, maar goed. Alleen eieren , sla vlees en groenten even simpel gezegd..best zin in, veel eieren weer hahahaa

Geplaatst

En wandelen Sab!!! Echt!!! Beweging scheelt zoveel. Maar dat weet je zelf ook wel.

Ik heb net een half uur in de voortuin gewerkt, snoeien en onkruid uit de grond trekken. Nog niet klaar maar ik dacht: ho effe, ik ben wel zwanger en moet niet gaan overdrijven! Kreeg er wel last van namelijk... Nog steeds een rare gedachte hoor.

Geplaatst

Je moet zeker doen waar jij je goed bij voelt!

Vind hè wel een beetje rechtlijnig dat ze alleen maa naar het cijfertje kijken en niet waar je vandaan komt, dat lijkt me ook van groot belang, toch?

Geplaatst

Caro ik sport 3x in de week, roeien, buikspieren, armen benen, bleh, dus wandelen laat ik even zitten ;-)

Fren, nou tis meer gemak, ken die recepten goed en kost nu niet zoveel tijd meer. Nieuw dieet kost natuurlijk weer meer tijd. Tenzij alles kant en klaar is maar dat zal wel niet haha.

IVFSH, als het me energie kost is natuurlijk wel goed :-)dus hopelijk vreet t ongemerkt wel aan (van) me hihi

Geplaatst

oh ja Fren, Sander wordt nooit kwaad, maar zelfs hij raakte een beetje geirriteerd door het ja/nee verhaal. Ik had helaas het papiertje uit mijn portemonnee gehaald van Dr Jansen waarop stond dat we mochten bellen bij een bmi van onder de 30!!!! Ik heb m er nu weer snel in gedaan om te laten zien over 2 weken want reken maar dat ik daar voor de deur sta dan ;-)

Moedigen jullie me aan? hihi

Geplaatst

Sab, fijn dat alles er Goed uitzag maar jeetje, ik zou me ook wel ellendig vielen, zo goed afgevallen en dan dat verhaal!! Slordig en echt zo belachelijk!

Via Brussel heb ik ook na de tp pregnyl gespoten maar daarbij ook 600 mg utrogestan per dag.

Vannacht was inderdaad wel spannend en ik stond er ook an te kijken dat als er a aankomende maandag weeën komen ze deze niet gaan tegenhouden....maar goed, Sab ik hoop toch dat ze zich niet over 1,5 week aan zal dienen ;-)

Als ik het goed heb had Nico vandaag rond 18.00 de afspraak, ik ben benieuwd !

Geplaatst

Zo wat een achtbaan hier vandaag.... god nieus voor Guusje! Top!

Caro ik denk dat je idd om half zes had moeten testen hihi. Het kan natuurlijk dat het misgaaat, daar heb ik genoeg ervaring mee. Maar dan was de streep nooit zo duidelijk voor die tijd. Morgenochtend de digtiale en dan niet meer stressen hoor. Teveel testen is ook niet echt fijn.

Sab, wat een verhaal. Moet wel even V'burg 'verdedigen', ze zijn namelijk niet alleen streng voor de statistieken, ze willen gewoon de optimale kans. En ja da is dan wel heel lullig als het op zo'n manier gaat, daar ben ik het roerend mee eens. Maar ze lettern niet alleen op gewicht en roken en koorts e.d. hoor, je mag er bijvoorbeeld ook geen parfum dragen op de afdeling en bij mijn laatste echo deed ze geen gel op de echokop (auwie) omdat er aanwijzingen zijn dat dit rond je ovulatie slecht kan zijn.... Dat zijn kleine dingetjes waar je zelf geen 'hinder' van hebt, maar dat doen ze dus ook. En joh, gewoon twee weken heel streng zijn, je weet waar je het voor doet....je kansen worden ook echt beter! MAAR: als je een briefje hebt dat onder de 30 goed is, dan moet je gewoon mogen starten hoor!!! Zal het ze zaterdag even vertellen hihi, wie had je eigenlijk? Als verpleegkundige?

Meiden, ik ben het verder kwijt. Rotdag op werk, had om tien uur al een ruzie met mn baas achter de rug, erg gezellig. Ook weer te lang gewerkt en spierpijn van het sporten dus ik ben er klaar mee voor vandaag. Kom waarschijnlijk straks nog wel ff terug als ik gevoed en wel op de bank lig ;-) Pasta, spinazi, gegrilde zalm.

Geplaatst

Heee, redelijk rustig gebleven hier ; - )

Caro, kan me goed voorstellen dat je onzeker bent, maar het doet me goed de reacties van de anderen te lezen, het is gewoon een spannende periode, en je wilt graag een positief en nog meer bevestigend teken, maar het is nog niet duidelijk hoe deze die zich aan gaat dienen, verlengde wachtweken dus.....hoop dat je ook kan blijven genieten van je mooie resultaat en de positieve vibe kan vasthouden ; - )

Ruby, hoop dat je lekker aan het genieten bent van je dagje weg !

Guusje, meest blije met jouw mooie nieuws, wauw wat geweldig!!!! kreeg er helemaal tranen van in mn ogen, wat ee prachtig resultaat! Op naar zaterdag ; - )

Babeth, met spanning je verhaal gelezen, pff wat een vreemd gevoel zal dat geweest zijn! Je wilt natuurlijk dat het kleintje zo lang mogelijk blijft zitten, maarre, als er dan toch op eens verandering is in het dagelijkse patroon wat spannend! Fijn dat jullie zo goed opgevangen en gerustgesteld zijn, knuffel voor jullie!

Nico, benieuwd hoe jullie het gehad hebben, hoop op positieve berichten.

Ceeke, als ik je berichtje lees, kan ik het eigenlijk niet geloven, het was zo mooi positief, en nu dit, stiekem hoop ik zo dat het goed gaat stijgen, maar uit je berichtje haal ik dat het toch geen goed nieuws is, en dat het echt een mk wordt, wat ongelofelijk rot, lieve meid, heel veel sterkte!

Sab, was een beetje verbaast over je berichtje, wat een .......gedoe. Ik zeg ook dr. Frank, en gewoon doorgaan ; - ) Lekker makkelijk praten voor mij, maar dit mogen ze nu niet gaan blokken, hoge hakken, dr. frank en alles lycra bij het volgende bezoekje, en een paar slippers! /Zul je zien, zit jij op een bmi van 25 ; -)

Voor iedereen die ik mocht vergeten, dikke knuffel!

Zara, heb veel aan je gedacht, wat een rotsituatie, heb het er ook uitgebreid over gehad natuurlijk hier met manlief, we waren er beiden wel helemaal stil van. Ook omdat we beiden weten hoe stressvol de mmm is (laat staan als die zo loopt zoals bij jullie) en we beiden ook gemerkt hebben hoe dit op elkaar uitwerkt. Het enige wat we je toe kunnen wensen is veel kracht en liefde, en we willen niemand veroordelen, maar we vinden het wel heel erg dat hij onder deze omstandigheden kiest voor afstand. Dan is in deze situatie de opmerking "je bent zo veranderd" onder de stressvolle omstandigheden, ook voor hem, 1 op 1 van toepassing, als je zo moet kiezen voor jezelf onder deze moeilijke omstandigheden. We hopen voor jullie beiden betere tijden en het allerbeste, een hele dikke knuffel!

Hier een druk dagje werk. Merk dat het wat beter met me gaat. Ondanks dat ik nog steeds snel emotioneel ben, slaap ik redelijk tot goed, kan ik normaal eten, en redelijk rustig blijven. Er is altijd veel gaande op de werkvloer, en regelmatig discussies, onder deze omstandigheden ben ik feller en wat kwaaier dan goed zou zijn, maar eerlijk is eerlijk, men houdt wel rekening met me. Heb er vertrouwen in dat het beter gaat worden. Had trouwens nog een leuke functie gezien op het kinderdagverblijf hier,......oef dat wordt wel heel wat minder betaald : - ( We hebben ons verder nog opgegeven voor een informatieavond over pleegzorg, begin juli, maar manlief heeft eerlijk toegegeven dat ie daar moeite mee heeft. Ik wil eerst horen wat er allemaal bij komt kijken, en wat de mogelijkheden zijn.

Morgen werken, en een avondje sauna met goede vriendin, wat fijne dingen om naar uit te kijken, iedereen: dikke knuffel!

Geplaatst

Ceeke lieverd, ook nog even op jou reageren. Wat ongelooflijk rot dat je hcg niet voldoende lijkt te stijgen. Zo frustrerend da het dan waarschijnlijk weervmis gaat. Je klinkt nu heel nuchter, maar het is niet niks.... Sterkte.

Eef fijn dat het beter gaat, er zullen nog genoeg dips komen maar je bent een sterke vrouw dus daar kom je zeker doorheen.

Geplaatst

Pauze

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje:?

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: even afstand en rust

Ceeke:

Voortraject

Sab: 30 juni uitgangsecho en prikinstructie

Miki: cryo poging in zomer? Eerst eind juni gesprek immuunarts (Pfeiffer in DD) voor groot onderzoek en informatie over intralipid infuus.

Nico: 30 juni intake in DD, uitslagen waren goed. pauze verlengd tm september. vermoedelijk weer in eind september/begin oktober starten

Zara: 23 juni hysteroscopie, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Behandeling

Kaartje: 23 juni tp, 7 juli testen

Caroline: 14 juni punctie, 17 juni tp, 28 juni positieve test!

Guusje: 2 juni TP

Henne: laatste cryo-poging, 2 juli hopelijk tp

Zwanger

Laika: 29 juni controle 24w1d

Simba: 30 juni controle vk 37w1d

Witje: 4 juli controle gyn met groeiecho 33w2d

Fren:: 6 juli 1e echo!!!

Babeth: 11 juli controle gyn. 35w.

Dublin: 19 juli 20 weken echo met 20 w en 5 dagen

Ursula: 20 juli bevallingsbeoordeling, 30 juli uitgerekende datum

Dublin: 21 juli controle gyn. 21w

Ivfsh: 22 juli echo 15w5d

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: verwerken en nieuwe dromen opbouwen

Rubster: verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Geplaatst

Pauze

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje:?

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: even afstand en rust

Ceeke:

Voortraject

Miki: cryo poging in zomer? Eerst eind juni gesprek immuunarts (Pfeiffer in DD) voor groot onderzoek en informatie over intralipid infuus.

Nico: 30 juni intake in DD, uitslagen waren goed. pauze verlengd tm september. vermoedelijk weer in eind september/begin oktober starten

Zara: 23 juni hysteroscopie, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Behandeling

Kaartje: 23 juni tp, 7 juli testen

Caroline: 14 juni punctie, 17 juni tp, 28 juni positieve test!

Guusje: 2 juli TP

Henne: laatste cryo-poging, 2 juli hopelijk tp

Sab: aanmelden op cd1: ergens tussen 7-15 juli??

Zwanger

Laika: 29 juni controle 24w1d

Simba: 30 juni controle vk 37w1d

Witje: 4 juli controle gyn met groeiecho 33w2d

Fren:: 6 juli 1e echo!!!

Babeth: 11 juli controle gyn. 35w.

Dublin: 19 juli 20 weken echo met 20 w en 5 dagen

Ursula: 20 juli bevallingsbeoordeling, 30 juli uitgerekende datum

Dublin: 21 juli controle gyn. 21w

Ivfsh: 22 juli echo 15w5d

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: verwerken en nieuwe dromen opbouwen

Rubster: verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

ik heb me toch bij behandeling neergezet :-) Voel me nu topzwaar na het overheerlijke DrFrank gerecht want voelt als zondigen, jammie. Maar ik ga ervan uit dat we groen licht krijgen.

Guus, ik heb van jouw 2 juni, 2 juli gemaakt :-)

Geplaatst

Als ik morgen weer positief test op zowel Kruidvat (is de laatste die ik in huis heb) en Clearblue indicator dan verhuis ik mezelf naar "Zwanger". Niet te geloven...

Geplaatst

Eef, even een berichtje voor jou: je bent een schat, zulke lieve dingen voor ons in jullie situatie. Petje af!

Geplaatst

Babeth, jeetje, wat schrikken zeg! maar gelukkig is alles goed met jullie kleine meis. Nog even wachten met bevallen hoor!

Ceeke, meisje toch, wat een teleurstelling dat je HCG niet zo enorm is toegenomen. Ik kan me zo voorstellen dat je het zo ander had willen zien. Wat zeggen de artsen er van? Sterkte meis!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden