Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou sab, dat doe je goed. Bij het VU hebben ze eigenlijk nooit over mijn bmi gesproken. Maar daar heb jij niet zoveel aan. Wel top dat die 5 ons (pond) eraf is. Wij willen toch ook wel weer aan de bak. Was aangekomen. Maar weet wat we fout doen. Dus dat scheelt al een heleboel.

Caro, jammer dat die tekst niet blijft staan op je testje. Snap je wel wat betreft de foto wissen.

Simba, het komt nu wel dichtbij voor jullie de bevalling.

Wat betreft voor ons gisteravond. lekker broodje gezond gegeten. En de marinierskapel was heel goed. Wat een professionels daar zeg. Fantastisch. Zo samen met jeroen van der boom helemaal te gek. Nog samen op de foto geweest. Ben nu dus wel helemaal kapot.

Fijne dag allemaal en een dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goeiemorgen dames!!!!

Ceeke....wat erg....en rot dat het waarschijnlijk dus weer een mk is/gaat worden...sterkte lieverd!!!

Guusje...wow....7 bevruchtingen...geweldig!!!! morgen de tp!!! ga voor je duimen!!!

Sab...wat een verhaal zeg...toen je begon over bmi en afvallen, stegen bij mij de haartjes in mijn nek...bah bah...hier kan ik me zo kwaad om maken...ook ik heb in Maastricht iedere keer te horen gekregen dat ik aan de hoge kant zat met mijn bmi, mocht wel beginnen, maar.....bla bla bla...het is gewoon idd zo dat spiermassa meer weegt dan vetmassa...en aangezien ze hier dan niet naar kijken, is het een vertekend beeld dat ze van je hebben...owkee...dat er richtlijnen zijn, prima...maar je hebt op schrift van je arts dat je je mocht melden en als je dan weer iets anders te horen krijgt...bah bah...grrr...kan ik me echt zo kwaad om maken...alsof het zo leuk is om continue met je gewicht bezig te zijn om maar te mogen beginnen...hoeveel dames met meer gewicht en een hoog bmi worden wel niet zwanger??? owkee...het brengt een risico met zich mee, dat is gewoon zo...maar we weten in onze situatie echt wel waar we mee bezig zijn en je was al zoveel afgevallen...nu dus in twee weken nog eens 5 kilo...succes...hoop dat het met dr. Frank gaat lukken...

Spierverstevigende oefeningen zijn in principe wel goed, want als je spiermassa opbouwt, ga je uiteindelijk ook weer vetmassa verbranden, maar dat zal in twee weken niet gebeuren...ik zou dus voornamelijk cardio gaan doen, weinig koolhydraten, veel drinken. Wandelen, zwemmen, crosstrainer, fietsen...maar je moet dan ook weer rekening houden met je fysieke beperkingen...

Sab...weet zeker dat het je gaat lukken...ik doe met je mee!!!

Babeth...aaahhh...wat een nacht meid....jeetje...zal wel even schrikken zijn geweest, maar fijn dat de arts jullie heeft kunnen geruststellen en ik denk ook dat jullie meissie heel erg nieuwsgierig is naar haar ouders...maar toch hoop ik ook dat ze nog even blijft zitten...toen je begon met schrijven, dacht ik...ja...Babeth is de bevalling in gegaan...hihihi...

San...fijn dat het met je moeder goed is gegaan...vandaag nog een CT-scan en bioptie...succes...wanneer krijgen jullie hiervan de uitslag??? sterkte meissie, ook voor je moeder!!!

Fren...getsie...misselijk...maar wel weer een bevestiging....hoop dat je pizza gesmaakt heeft en vandaag met crackers onderweg...op naar volgende week woensdag...

Caro...joehoe....2-3 weken zwanger....dat is toch wel fijn om te lezen...zou idd zomaar kunnen dat je juist tegen de grens aan zit van 3+....volgende week nog een keertje...hihihi...

Het gesprek ging goed gisteren...we waren om 4 uur vertrokken en natuurlijk veels te vroeg daar...5 uur reden we de parkeerplaats op...geen last van het verkeer gehad...hahahaha...was ietsje drukker op de weg, dat wel, maar je kon gewoon doorrijden...

lekker in de wachtkamer gezeten...hihi...we waren volgens mij het laatste stel aan de beurt bj dr. S.

en alleen maar goed nieuws!!! whoehoe...

De uitslag van het zaad besproken: 5,7% was goed, hoe lager het getal, des te beter, dat betekent namelijk dat er weinig fragmentatie zit en dus geen redenen waardoor een bevruchting niet zou kunnen plaatsvinden.

de uitslag van mijn amh-waarde...1,99...ook goed, voor mijn leeftijd zat ik zelfs net iets eronder...dus helemaal tevreden...

Gezien mijn vorige ervaringen, 2 keer matige opbrengst en de laatste keer helemaal geen bevruchting gaan we deze keer voor ICSI, ook al is het zaad goed voor IVF. Hij kiest voor ICSI om zo de kans op bevruchting te vergroten...we gaan er flink aan trekken heeft ie een paar keer gezegd...

Ook moesten we eraan denken over het aantal terug te plaatsen embryo's. Je kunt in DD aangeven of je 1, 2 of 3 teruggeplaatst wilt hebben. Hij gaf aan dat we in onze situatie meer risico moesten nemen/durven nemen, dus we moesten ook gaan overwegen of we mss niet beter 3 konden terugplaatsen om zo ook onze kansen te vergroten. Ook stelde hij AH voor en dat was iets wat ik sowieso wilde doen...mocht de kwaliteit gewoon goed zijn, dan was AH waarschijnlijk niet nodig.

de tp van 2 of 3 lag natuurlijk ook aan het aantal.

Moet op dag 1 beginnen met 2 x per dag (ochtend en avond) met de Superfucked...hihihi...de neusspray...yak..., op dag 3 begin ik dan meteen met 2 x 225 eh Menopur (ochtend en avond) en dan na 5 dagen de eerste fm...en dan zien we verder. Op het einde ga ik cetrocide gebruiken en pregnyl, evt. ook nog de bollen, maar dat wordt tzt besproken.

ook is er al een echo gemaakt...was wel even lachen, want hij was alles aan het doorgeven (zei nog 3 keer links), dikte van het bms was nu al 8,4. er lagen al 5 follikels klaar om verder te groeien...huh??? Uiteraard zal er dan maar eentje dominant worden, maar...het zijn toch wel weer 5 follikels/eicellen die ik weer minder heb om te besteden...zucht...

Ook moet ik van Davitamon mama Plus (ofzo) gaan slikken en Omega 3-vetzuren 1000 mg...de antioxidanten van Herbalife hoef ik niet meer te nemen, want het kon zelfs zo zijn dat dit het immuunsysteem weer juist kon tegenwerken...dus heb ik net een potje besteld, kan ik het weer retourneren...hahaha...probeer het aan mijn begeleidster door te verkopen...die kan het wel gebruiken...

het recept dus meegekregen en verder was het dat eigenlijk wel...

met een voldaan gevoel weer weg...

als in september/oktober dus mijn bongi zich gaat aandienen, moet ik een afspraak maken voor een startecho en dan krijg ik ook meteen prikinstructie voor de menopur...

de komende maanden ga ik dus vakantie vieren...whoehoe ...en net als caro heeft gedaan nog wat kilo's kwijtraken en ook al flink aan de wandel...lekker in het bos bij ons achterom of aan de voorkant...

liefs,

Nico

Geplaatst

WHAAAAAAAAAAA Nico wat een goed nieuws! ICSI, AH en meer embryo's tp, klinkt allemaal goed. Dit moet jullie toch ook een boost geven?

Gaan jullie nu definitief voor DD?

Spannend hoor, ik hoop dat ik het stokje aan jou mag doorgeven!!!

Geplaatst

Nico wat een mooi bericht!! 3 terugplaatsen, hihi das wel heel spannend! Maar waarom niet? Kans op een drieling is denk ik klein, heeft ie daar iets over gezegd, hoe vaak dat is voorgekomen bij een TP van 3?

Fijn joh, lekker genieten op Lesbos en daarna beginnen! Dus eerst wat kilo's kwijtraken want op vakantie...

Geplaatst

Net 10 minuten in de wacht gehangen er bleven twee wachtendenvoor me...uiteiendelijk opgehangen. Iedereen gaat massaal bellen altijd omdat dat om half 11 pas weer mag...

Geplaatst

Wat een goed nieuws Nico!!! Dit is alvast een heeeeeeel goed begin.

Geplaatst

Kun je nagaan Sab, hoe druk het daar is... Maar het is gelukt! Echo is vrijdag 22 juli, over precies 3 weken dus... Ik zou tot en met die dag in een huisje zitten in Hoenderloo maar misschien toch maar een dag eerder weg dan...

Nu gauw wandelen, ga straks de lijst wel aanpassen.

Geplaatst

uhm ja, dat zou ik maar doen he? hahahaha

worden 3 lange weken, lang hoor 3 weken waarom eigenlijk?

Geplaatst

grr, bruinverlies wordt wat meer, plus krampjes in mn schaamstreek. Zh gebeld, maar verpleegkundige niet bereikbaar en secretaresse zegt dat ik maar af moet wachten.

Nico, klinkt als een supergesprek! Fijn hoor, wat zul je een relaxte zomer hebben :-)

Caro, 3 weken nagelbijten dus, heb ik ook.

Gussje, hoe voel je je?

Zara, alles naar omstandigheden ok?

Geplaatst

Jeetje Nico... wat een goed nieuws berichten....

Je zou ze toch in maastricht.... Met een beetje pech hebben ze daar 3x gewoon maar wat gedaan in jouw situatie. En gewoon al je pogingen (mis)gebruikt

Het feit datje nu aan de menopur gaat (lekker apothekeren voor gevorderden) klinkt mij al heel positief in de oren!

Geplaatst

he Sab,

yep...we gaan definitief voor DD...nu kijken dat ik de meds bij elkaar krijg...hij gaf ook al aan dat het in België goedkoper was.

Babeth..heb jij niet eens een link doorgestuurd waarin dit vergeleken kon worden? Als ik het recept goed begrijp heb ik 55 ampullen menopur van 75 IE nodig...toink...ga eens op google kijken hoe dit gezet moet worden...weer iets anders...hahaha...

Heb zelf natuurlijk in mijn groentela nog wat liggen wat er uit kan...effe melden in verkapte vorm in het andere topic...

Henne...balen zeg van je ruzie met je baas...hoop dat ie vandaag een beter humeur heeft!!!

Zara...meissie...hoe istie???

Kaartje...trek je het nog de laatste dagen?

Rubster...wat fijn dat jullie avond zo geslaagd is...zal eens koekeloeren op hyves naar foto's.

verder ben ik het weer kwijt...sorry...

liefs,

Nico

Geplaatst

Fren, ik heb de eerste weken ook continue wat ongesteldheids gevoel gehad. In mijn buik, maar ook in mijn rug.

Zols ze bij Henne al zeiden, hormoonoorlog in je buik.

Bruin bloed is nog steeds oud...

probeer positief te blijven!!!

Geplaatst

Nico, ik heb ook Menopur en pregnyl in de koelkast liggen. Misschien dat ik na de tp toch bollen krijg ipv pregnyl, dus dan heb ik over :-)

Geplaatst

@ Fren,

Je zal wel denken, heb je haar ook weer :-)! Een hele grote kans dat er helemaal niets aan de hand is, zoals je weet, was ik gewoon ongesteld. Net zoals jij ook in de VU, ik heb het destijds, toen ze elke keer zeiden, afwachten, we gaan geen echo maken, nog wat aangedikt, en mocht toen wel komen....! Klinkt een beetje fout, maar in deze is je eigen zekerheid het allerbelangrijkste. Hoe ver ben je nu? Komt goed!! Niet teveel stressen, al is dat heeeel makkelijk gezegd! Houd je haaks!

Cara, Gefelicteerd!! Super. Alle 2009 meisjes een baby of zwanger volgens mij?? Top, het is jullie zo ontzettend gegund! Ik breek weer uit! doei!!

Geplaatst

He Fem, je hebt ook gelijk, en we hebben woensdag de echo. Maar dit is echt niet leuk.

En ja, met caro nu ook zwanger zijn alle nov 09 meisjes zwanger (geweest)! Goeie score toch :-)

Geplaatst

Fren, kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, en dan lijkt woensdag nog heel ver weg. Ik hoop dat het snel over is en niet terugkomt.

Ceeke, meis wat ontzettend ellendig dat je hcg niet snel genoeg stijgt. Wat een gevoel van onmacht moet dat zijn.

Heeft iemand nog iets van Zara gehoord? Maak me een beetje zorgen. Hopelijk zit ze lekker bij haar ouders...

Geplaatst

Ja Femke, eindelijk!! Wij waren de laatste twee...

Fren balen, hoop echt dat het snel stopt, iedere dag is een dag te lang nu.

Sab ik geloof dat ze, als je belt met de melding dat je zwanger bent standaard 3 weken later een echo afspreken. Je bent dan ruim 7 weken en ze willen zeker weten dat er hartactiviteit is. Ik vroeg nog hoe nu verder maar ze zei dat hoor je dan allemaal wel...

Geplaatst

Nico, wat een goed gesprek hebben jullie gehad, wel even slikken lijkt me , een tp van 3... maar alles klinkt in ieder geval goed en "alles wordt uit de kast gehaald"!!!

hier de copy van een berichtje dat ik ooit eerder aan iemand verstuurd heb, mogelijk heb je er iets aan en zit er ook een apotheek dicht bij jou?

Hallo

je kan eens kijken bij deze apotheek maar er zijn er vast meer

Ik geloof dat de Menopuur 75 eenheden in Belgie op ongeveer   € 19,- per ampul kwam...

http://www.aposite.be/fransen2320/Je kunt per email de kosten opvragen, verder hebben dames hier weleens meds over.......let maar eens op de handtekeningen, je kunt ook zelf in je handtekening vermelden welke meds je gaat gebruiken en wie weet kan iemand je helpen

Fren wat rot dat het nog niet gestopt is en dat je je zo´n zorgen maakt, kun je anders niet straks nog een keertje bellen? dat je zo het weekend niet inkunt?

Zara ik moet ook veel aan je denken, hoop dat we snel iets van je horen, al is het maar gewoon hallo.... sterkte meid!!!

Geplaatst

Fran, wat een onzekerheid weer. Bah. Dit is niet meer wat we willen!!!

Met mij gaat het wel, al blijf ik maar zo'n last houden van mijn buik, heb iedere keer het gevoel dat ik enorm moet plassen, maar dan is het niet veel. Ik heb het gevoel dat mijn buik enorm ""vol"" is. Morgen maar eens vragen.

Geplaatst

Nico

ik heb ook nog even het lijstje opgezocht dat ik in 2010 van UZ Brussel ontvangen heb, dit waren de kosten als we de meds daar bij hun apotheek zouden aanschaffen:

Menopur 75ie € 19.16 per ampul

Cetrotide 0.25mg € 36,63

Suprefact spray € 35,77

Utrogestan 200mg/capsule € 0,40

Pregnyl: 5000ie € 3,81

Pregnyl: 1500ie € 1,99

Pregnyl is in NL weer duurder overigens, maar goed die kosten vallen mee, in DD spuit je 5000 pregnyl voor de tp en niet zoals in NL en Belgie 10.000

Je kunt je eigen apotheek ook benaderen voor een kostenopgave.

Ik weet niet hoe lang je de cetrotide moet spuiten, ik heb deze 3 dagen op rij gespoten maar ik meende dat deze in NL goedkoper was, zo´n € 25 per spuit.

Geplaatst

Nico, mocht je Pregnyl nodig hebben ...... PB? 3x 5000

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden