Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sab, het LUMC geeft aan dat als het BMI boven de 30 is, je eerst hier onder moet komen, anders geen IVF of ICSI

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne, ik moet wel lachen om jou want weet je nog ;-) een paar jaar geleden dat ik zo positief was over Voorburg en jij iets minder haha. Je hoeft ze niet te verdedigen hoor want het zijn schatten, ze waren erg lief en aardig en ik voelde dat het wel goed zou komen. Maar dit is een miscommunicatie van Dr. Jansen.Was even een hard gelag vanmiddag maar het gaat weer helemaal goed en we hebben er net lekker over gekwebbeld en ik ben over 2 weken gewoon 5 kilo lichter hihi. Jullie herkennen me niet meer in augustus :-))))

Babeth, als ze wel komt is daar ook een reden voor denk ik dan maar. Als je bij babyboom zag hoe die baby er vorige week uit zag, die met 34 weken geboren werd. Jeetje helemaal klaar hoor!! Komt goed met jullie prinsesje!

Ik weet niet of ik jouw adres nou had gekregen maar ik heb hier nog wat liggen, als je t leuk vindt dan stuur ik het per post op :-)

Ceeke, meisje wat erg zeg.

ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Het lijkt alsof jullie al bezig zijn met verwerken en de toekomst, vind ik erg dapper van jullie. Sterkte de komende dagen.

ben t f kwijt verder.

Straks maar even doen wat we gister wilden doen hahaha, toedelssss

Geplaatst

Sab ik was even vergeten dat je 3x per week sport, wauw... Ik heb een hekel aan de sportschool, daarom zwem ik ook en nu heb ik ontdekt dat ik wandelen ook leuk vind. Maar jij schrijft ook 'bleh' dus misschien 1x sportschool ruilen voor iets anders beweeglijks?

Eef ik vind het knap van je dat je zo met ons allemaal meeleeft, ik weet dat ik dat niet zou kunnen. Ik hoop zo dat jullie je weg vinden en een fijn leven hebben!

Geplaatst

Eef, wat fijn te lezen dat het goed met je gaat. Ik bewonder je, je bent een sterke vrouw! Moren avond lekker genieten in de sauna, en laat je maar goed verwennen.

Liefs Guus

Geplaatst

Sab wat ik nog bedacht: werk je me roeien, buikspieroefeningen ed niet vooral aan je spieren? En spieren wegen ook nog eens meer dan vet..... Weet niet wat je precies doet maar zet lopen en crosstrainer Oid dan niet meer zoden aan de dijk? Misschien kan Nico hier nog iets zinnigs over zeggen :-) vind het sowieso al waanzinnig knap dat je drie keer per week sport.

Geplaatst

Caro, wat stoer als je dat gaat doen zeg!Toen ik zwanger was ben ik vanaf de testdag tot aan mijn echo niet meer op t forum geweest. ik scheet in mijn broek van alle nare berichten over zwangerschappen die toch niet goed waren met de eerste echo. Dat is bij jou niet zo!! maar ik ben een scheiterd hihi.

Nee ik vind het idd he-le-maal niet leuk, maar tis een must, ik moet. en daarnaast ook nog 1x pw fysio he? das ook retezwaar dat uur. En dat heb ik iig tot aan september die fysio...

Guus, misschien moet ik naar t LUMC dan ;-)

Geplaatst

Toch weer misselijk? Bah! Hoop niet dat die trend nu doorzet... Ik heb nog steeds (lichte)hoofdpijn maar misselijk is erger vind ik, sterkte! Benieuwd of die pizza dan smaakt trouwens...

Manlief had gehakt cordon bleus (jaja!), sperziebonen en aardappeltjes gekookt, was lekker! Hij vond trouwens dat jij wel moeilijk had gedaan over de cordon bleu-roof, sorry... Mannen onder elkaar, had ik ook kunnen doen, nou en? Dat idee.

Geplaatst

Henne, we hebben het er toevallig NET over. San zegt ook, ga maar lekker even 2 weken niet sporten, maar gewoon een half uur roeien en buikspieren doen en verder niks. JAAAAAAAAA dat ga ik doen hahahahahaha.

Nee serieus, je hebt gelijk hoor, misschien gaat t dan net ff een tikkie sneller, en snel is mijn keyword nu!!!

Ik heb al 2 glazen water met veel citroensap gedronken, pfffew, schijnt ook te helpen..

Geplaatst

Ga even het journaal kijken. Daarna komt trouwens een leuke film: de Matchmaker, speelt in Ierland en de hoofdrolspeelster is zo'n geinig mens! Heb 'm al een paar keer gezien maar we vinden 'm allebei leuk en het komt niet zo vaak voor dat manlief en ik samen naar een film kijken...

Geplaatst

Fren, gatsie zeg, heel veel sterkte. ben benieuwd hoe die pizza bevalt met die misselijkheid hihi. En blijft ie binnen?

Caro,nog steeds hoofdpijn? Neem je wat ertegen?

Henne, lopen mag ik trouwens wel, maar niet hardlopen, crosstrainer doe ik alleen bij de fysio want dat is te zwaar voor mijn knie als ik dat intensief doe. Ik ben een soort van gehandicaptensporter geloof ik haha

Geplaatst

Ik ook :-) sport gezellig bij de fysio met alles op laagste weerstand. Volgens mij is afvallen door bewegen wel extreem lastig als je knie niet meewerkt. Anders eens vragen bij de fysio?

Geplaatst

Henne, het is best te doen hoor. Zo ben ik al mijn kilootjes wel kwijtgeraakt, tis een kwestie van mijn bovenbeenspieren ontzettend trainen zodat ik de klappen op kan vangen. Ik zou afgelopen maart zelfs voor het eerst in 4 jaar weer gaan skieen, totdat ik viel in januari...Dus nu loop ik weer achter met alles, als het in september niet beter is dan volgt er een operatie. Ik weet niet meer of ik verteld had dat ik begin juni onder de scan ben geweest :-S

Geplaatst

Pizza was heerlijk. Misselijkheid lijkt gezakt, maar dat moet ik afkloppen... Gs morgen maar gewapend met crackers naar t werk.

Sab dat is dan lastig als je geen cardio kunt doen.

Geplaatst

gelukkig maar Fren, moet je doen hoor die crackers, dan heb je ze maar bij je. Cardio doe ik een tandje minder de laatste maanden, hoewel het wel weer steeds beter gaat en ik alweer bijna op mijn oude niveau zit hoor. Maar ik zou het aller aller aller liefste weer gaan hockeyen, daar ligt mijn hart, maar hardlopen is het enige dat ik echt niet mag doen nu.

Ben ik nou zo blond of staan er bijna geen smileys meer in de lijst???

Geplaatst

Fren zorgen dat je geen echt lege maag krijgt, anders ben je elke avond misselijk net als je koken moet. Bij mij hielp drinkbouillon ook goed, beetje zout.

Geplaatst

Hier even snel,

Ceeke wat ontzettend rotnieuws zeg...... weet niet wat te zeggen behalve sterkte......

Sab wat een bak zeg dat ze het "verkeerde" briefje voor haar neus had. Ben ik blij dat ik in Gent liep. Bmi van 32 (mocht ook niet meer worden, boven 34 geen behandeling) en gelukkig zwanger!! Succes met de laatste loodjes dan de komende 14 dagen. Daarna "gewoon" beginnen, anders supporten we je wel hihi.

Babeth wat een avontuur weer zeg. Gelukkig is alles goed!!

Fren weer misselijk geweest, balen maar dan weet je wel dat je hormonen goed door je lijf razen.....

Hier een lange dag achter de rug. Eerst schoonouders op bezoek gehad, alles weer aan kant, daarna fysio, toen naar werk gezellig meegeweest naar middag van de personeelsvereniging, naar vriendin een boekk opgehaald en ben blijven eten. Net een half uurtje thuis en niet gerust vandaag, dat kan mijn bekken niet aan dus ik ga nu maar plat en de rest van de avond blijf ik dat. Morgen dagje niks doen want wil in het weekend wel een klein beetje fit zijn als mijn mannetje thuis is.

Geplaatst

Hoi meiden,

Wat een sportieve berichten hier!!

Sandra hoe ging het met je moeder vandaag?

Zara meid, ik moet veel aan je denken!

Sab wat knap dat jij zolang zonder het forum kon destijds!

Sportschool is ook niets voor mij, de Wii deed ik wel, met name steppen. Verder thuis de crosstrainer, intensief zonder dat je er uren op hoeft te staan, en een hometrainer.

Ik kijk er naar uit om straks iig weer lekker te kunnen gaan wandelen.

Sab als het goed us heb je ook mijn adres, staat in die lijst die Sandra destijds opgezet heeft en waar ik nog het eea aan toegevoegd had, wat ben je toch en schat!

Geplaatst

Zo, het 1e setje mutsenbollen zijn weer geplaatst.

Geplaatst

hahah Babeth, das waar ook hahah, lekker snugger ik zeg, pfff. laten we het er maar op houden dat ik er vandaag niet zo bij ben met mijn gedachten ;-) En dat ik zonder het forum kon, dat kwam omdat ik er nog niet zo lang op zat toen maar ik ik werd ook echt angstig voor de eerste echo en dat is natuurlijk niet de bedoeling van een forum.

Wii hebben wij ook, maar dat hebben we 2x gedaan en toen waren we er klaar mee hhaa.

Caroline wat een oude meuk zeg die film hahah, hij stat hier ook op, maar ik ken hem geloof k ook al..

Sandra, ja geniet lekker van je zwangerschap voor je t weet heb je een nog steeds wel een buikje maar niet van de baby hihi.

ik ga zo afsluiten, hopelijk heeft Nico goed nieuws en zit ik straks niet alleen op het wb in aug!

Geplaatst

Hartstikke leuke film!! Maar ja als jij naar de Paingame kijkt dan verschillen we kennelijk van smaak... :-). Overigens heb ik het eerste uur gemist want mijn ex-schoonzusje belde en om mijn dochter niet wakker te maken heb ik bijna een uur in de garage gestaan...

Rustig hier trouwens?

Geplaatst

Ja, ik zit ook af en toe te kijken..geen nieuws, iedereen welterusten, zwangere ladies, geen gespook ok ;-)

meiden, jullie hebben me allemaal de afgelopen periode enorm gesteund, en als het even gaat moedig ik jullie graag aan, dus niks geen moeite enu sterk zal ik me zelf pas weer voelen als ik mn vriendelijkheid en zin en toekomst weer kan zien en voelen.

Meisjes dikke en dun, slaap lekker xxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden