Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Henne ik reageer over n week op de afspreken site. Ben al te lang bezig met wifi wachtwoorden om hier n paar zinnen te plaatsen, dus doe het over n week thuis op mn gemakkie,

es, we willen graag verhuizen, maar de markt is slecht en mn manlief heeft onduidelijkheid over zn werkplek, geen ramp, maat misschien is het noodzakelijk om naar midden of zuiden land te verhuizen, in dat geval zou k n andere baan moeten zoeken, waar ik eigenlijk nu niet op zit te wachten, dus de eerste stap is huis verkopen, tweede syap duidelijk krijgen wb baan manlief.

Waar ik dan weer n beetje de kriebels van kan, krijgen.... thanks voor die granaat syl.. ;-) dat ik nu al van drie mensen de suggestie heb gekregen om voor n appartement te gaan.... alsof we nu we geen kind kunnen krijgen opeens minder ruimte nodig hebben, terwijl ik toch regelmatig wat vertel over onze pleegzorg plannen, hobby's en onze ye kleine woonruimte. Probeer maar van het idee uit te gaan dat ze het als goede tip bedoelen en niet er bij stilstaan fat dit soort dingen me raken..

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sen hier nog steeds volop zon, dus wat dat betreft goeie vakantie bestemming, als je meer zuidelijk gaat alleen maar beter;-)

Geplaatst

@ Sen, volgens mij vergis je mijn aantal weken zwangerschap met die van Laika. Ik ben vandaag 25 weken zwanger, loop iets meer dan een maand achter op Laika.

Geplaatst

Kaartje, okay ik besloten dat ik dan na de vakantie ga. Bedankt voor je advies.

Eef, jij zit boven lago di Garda toch? ik ga dan ietsjepietsje zuidelijker naar de kust. Provincie Venezia, Sottomarina di Chioggia om precies te zijn. Hier even wat foto's en kaartje:

[ATTACH=CONFIG]2043[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2044[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2045[/ATTACH]

op het kaartje zie je links Padova, daar komt mijn vader vandaan

Geplaatst

ow sorry Dublin, dan heb ik het even door elkaar gegooid denk ik maar 25 weken is ook al een eind op weg toch ;-)

Eef, hoe lang blijf je nog daar?

Geplaatst

Kaartje auto oss schoon van binnen nu nig wassen en zuigen.

Btw, ik stuur vanmorgen om 9uur een sms naaar en vriendin om te vertellen dat de poging mislukt is. Dan laat je toch wat horen?? Normaal is ze zo snel...

Zal wel aan mij liggen :)

Geplaatst

Heerlijk toch al die tips he Eef, zelfs over je leefruimte, moet niet gekker worden....

Kaartje goede vraag, in groepjes, apart of allemaal tegelijk, woehoeee dat wordt een feest.

S€N moeilijk met Iggy, zoals al werd gevraagd wordt hij door je broer gezocht, wil hij er die tijd insteken?

Zou er zelf niet aan moeten denken dat er toch iets gebeurt omdat hij buiten loopt. Het is frustrerend voor hem en anders aan een riempje in de tuin, zou dat een tijdelijke oplossing zijn of is dat nog erger als binnen zitten?

Alleen nog dweilen en dan klaar.

Geplaatst

S€N die zee wauw, nog nooit in Italie geweest maar zou graag een keer gaan.

Als dat gebeurt mag jij de reis voor mij uitstippelen, jij bent de expert. Niet zo van die touristsiche gebieden hou ik wel van.

Kaartje doorwerken, mensen wel hun rekening sturen anders kan de nieuwe auto niet betaald worden.

Sab je bent je kleurtje kwijt en wbt je vriendin misschien druk of even niet goed weten wat te zeggen.

Ik ben zelf altijd zuper gevoelig voor dit ook door de hormonen en ga vanalles zelf invullen waarom mensen niet meteen reageren.

Ik ga trouwens de geboortekaartjes op onze kinderkamer hangen, leuke collage ofzo en misschien plak ik er wel een kopietje tussen van onze echo's.

Alleen het kaartje van mijn vriendin met granaat ingebracht komt er niet bij te hangen, helemaal niets met dat kind.

Geplaatst

Hihi syl, jij weer!

Sen we hebben nog n week ;-)

kaartje probeer vw over pleegzorg te reageren, lukt steeds niet..

Geplaatst

He...grappig syl, ik wist niet of mijn zus het al had gehad...nu heb jij het eerder gezien dan ik...AAAARRRRGGG ik ben nieuwsgierig, soms zijn niet alle ideeen of tekeningen goed om te stencilen en dit zat tegen het randje...

Geplaatst

dames, ik geloof dat ik morgenvroeg of straks weer heel veel bij te lezen heb.

S€n, ik persoonlijk zou hem dan binnenhouden of even onder toezicht buiten laten, als dat al mogelijk is.

Sab, fijn dat je auto schoon is. Zal ik die van ons ook even komen langsbrengen? hihihi

Eef, zelfs in woonruimte worden we geadviseerd. Binnenkort nog welke manier de beste is om te vrijen, pfff. Allemaal goedbedoelde adviezen, maar ze weten en snappen niet wat het allemaal in houdt als ze het niet zelf hebben meegemaakt of meemaken.

loslaten, ook zoiets, lukt je niet, heb het geprobeerd (en wellicht ook triljoen keer gehoord), maar het lukt gewoon niet. Ik ga geloof ik een spaarpotje plaatsen voor alle adviezen die we krijgen (tot aan, zal ik je die van mij (vriend of man) even lenen?, daar kunnen dan 2 granaten in). Worden we toch nog miljonair, whoehoe!!!

nee, ook niet teveel over vakantie praten, want dan krijg ik het moeilijk. Moet nog zo lang, zucht, hihihi.

hier schijnt gewoon volop de zon. Dadelijk lekker in het zonnetje zitten. Snel mijn spijkerbroek uit en oja, moet mijn beentjes nog scheren, ziet zo dom uit, die stoppeltjes, hahahahaha.

tot straks of tot morgenochtend!

liefs,

Tool

Geplaatst

Syl, aan een riempje in de tuin dat wordt'm niet hij rukt alles eruit of gaat keihard bleren dan kan hij nog beter binnen blijven.

Eef, nog een week das lekker!

Sab, misschien heeft je vriendin even niet de gelegenheid om te antwoorden of ze weet niet wat te zeggen.

Geplaatst

Ben het met tool eens, niet te veel vakantiegepraat...ziet er errug goed uit alle plannen, van italie tot aan lekker massages..hmmmm.

Ik zat zelf aan een vakantie in januari te denken, eerst dacht ik portugal maar waarschijnlijk wordt het toch nederland. Misschien een huisje huren met een zwembad in de buurt en dan anderen op bezoek laten komen. Maja, eerst het geboortecertificaat van storm binnenkrijgen, dan verblijfsvergunning regelen voor kleine man, alle stempels en handtekeningen verzamelen, dan weer naar oslo voor een paspoort. En dan pas hebben we de vrijheid om te reizen. Tja, hoort erbij als je in een ander land gaat wonen en de rijkdom hebt, het geluk hebt om een kleine man te mogen kroelen.

He henne, wat ontzettend goed dat je aan het sporten bent gegaan, ondanks dat je jezelf zo miserabel voelt. Petje af!

Esther, je hebt er meteen werk van gemaakt en een goed gesprek met gerard en op zoek naar hulp. Hoop dat dit iets opleverd en je beter in je vel gaat zitten. Hoe gaat het nu met je moeder?

Sab, wat jammer, dergelijke opmerkingen van je zusje, of beter gezegd, geen opmerkingen.

Tool, ik wordt blij van je onderschrift, straalt positiviteit uit. Voel je jezelf ook zo over de komende poging?

Fren, ik ben vrij tot en met half maart en moet nog bedenken wat ik met mijn 10 weken vakantie ga doen volgend jaar. Hier wordt de geslachtsbepaling, de zogenaamde 20 weken echo altijd met 18 weken gedaan, lijkt me dus geen probleem.

Rubster, had je dit al verwacht? Gaat het ene beetje? Sterkte meis..

Dublin, door de keuring heen. Wat fijn! Super dat je zo lang mocht kijken en genieten. Dat zijn toch de kersen van een zwangerschap.

Sen, wat jammer dat je niet volledig op je broer kan 'vertrouwen' mbt je poezebeest. Ik zou ook aan het twijfelen zijn gegaan na zo'n opmerking. Succes met het nemen van een beslissing.

En verder weet ik het even niet meer....tempo ligt hoog, geheugen is een vergiet. En eigenlijk zou ik een dutje moeten doen terwijl de kleine slaapt maja...

Geplaatst

Jeetje meiden, ben even flink van slag. Net vriendin aan de telefoon, helemaal overstuur... Ze zijn al jaar bezig om zwanger te worden. Vriend heeft na dubbele liesbreuk klachten gehouden aan buik en ballen. Allerlei onderzoeken gehad, nu kwam er laatst bij de uroloog uit dat ze wel 'iets' zagen maar niet wisten wat. En voor ze overgaan op een biopsie wilden ze dan zaad testen. Dit is een tijdje terug ook gedaan en toen is er gezegd 'als je vriendin normaal vruchtbaar is moet het wel lukken'. Sowieso natuurlijk een knullige uitspraak. Maar goed, van de uroloog nu moest mijn vriendin ook maar vast naar de gynaecoloog, dus daar zat ze ook al een soort van hals over kop zonder voorbereid te zijn. En nu kregen ze een belletje, de vorige keer was het zaad nog 18 miljoen geweest (en dan zeggen dat het wel moet lukken, maar oke), nu was het 4 miljoen. De arts aan de telefoon was niet hun eigen arts, had het gelijk al gehad over ivf en icsi en vragen kon ie niet beantwoorden. Vriendin zat op werk en belde mij nu vanaf het toilet, helemaal in tranen.... &*@&&@^$*&@^_)# WAAROM! Ik gun dit mijn ergste vijand niet (nee echt niet) en dan nu een van mn beste vriendinnen. Die door ons traject al veel en veel te veel weet, meer dan goed voor ze is. En ik weet nog zo goed hoe ik me voelde toen we de eerste keer die uitslag kregen.....alles kwam echt weer terug, vier jaar ellende en tegenslag. En hoe kan ik haar dan zeggen dat alles wel goed komt? .... heb met tranen in mn ogen opgehangen, bah bah bah....

Geplaatst

Henne weet zeker dat je goed gereageerd heb door te luisteren. Helaas weet je maar al te goed wat het allemaal betekent en confronteerd het je met jullie eigen strijd, sterkte meis!

Geplaatst

Henne, wat een naar telefoontje. Ook niet echt doordacht van die arts om dat even via telefoon maar mede delen en zo. De vragen over het traject kun jij voor ze beantwoorden, maar het was zo fijn geweest als je die kennis niet had hoeven hebben...

Geplaatst

Hemne wat een naar telefoontje.als iemand weet hoe te reageren dan ben jij het wel.laat je hart spreken, dat is het eerlijkste en je hoeft niet te zeggen dat alles goed komt, als je er maar voor elkaar bent!

Xx

Geplaatst

Pfff, ja ik denkook dat ik haar wel geholpen heb. Maar had het heel graag niet hoeven doen.

Zonet trouwens de mail aan dr Pf. verstuurd meiden, vond ik nog best moeilijk. Ten eerste om de stap te nemen en dan om het allemaal goed te formuleren. Nu afwachten wat de reactie is. Waarschijnlijk zegt ie "maak maar een afspraak" haha. Maar dat doen willen we sowieso wel, alleen eerst even beetje polsen hoe hij over onze situatie denkt. Ben wel benieuwd hoor, op de site van het lab gaat het zowel over chronische vermoeidheid als kinderwens, dus misschien vindt ie ons nog wel een interessant studie object. We hebben ook besloten de evaluatie in Vb uit te stellen tot we meer hierover weten. Anders wordt het ook zo vaag van 'stel dat er prednison wordt voorgesteld'. Ik kom liever met een uitgeprint advis en de vraag of zij dat willen overnemen. Of we dan ondertussen wel of niet met de cryo verder gaan weten we nog niet.

Geplaatst

Och Henne, wat sneu voor haar en hun. Inderdaad, waarom???

Ik heb ook al zonnig nieuws. Poging afgeblazen. Bloedwaarden leken ok, maar mijn darmen en maag blijven opspelen. Ik denk dat ik al iets onder de leden had en met de prednison erbij ruimt mijn lijf dat natuurlijk niet goed op.

Huisarts gesproken en die reageert kordaat (fijn). 1. TP uitstellen, 2. stoppen met Prednison en 3. Als maandag nog niet weg is, op de kweek ermee. Dokter Pfeiffer voor het eerst geen reactie gehad, maar ik heb denk ik ook wat teveel in 1x gevraagd. Ik spreek hem aan met Dear dr. Pfeiffer Henne!

Nu net ouwerwetse teddyberen pyama aangetrokken, voel me ff ziek en zielig. Zo maar weer eens een stevig potje janken. Gezellig, nu al zin in. :)

Kus voor iedereen, even niet bijgelezen...

Geplaatst

hè Mik wat balen zeg.zolang naar uit gekeken en dan dit,grrr sterkte met verwerken vam deze tegelbakker.

Geplaatst

Oh verdikkeme Miki dat is echt balen zeg. Ik moet wel zegen: buurvrouw heeft buikgriep en ze is blijkbaar niet de enige. Natuurlijk moet je dat niet hebben met prednison erbij,maar kan dus wel 'gewoon' iets zijn dat 'heerst' (haat die uitdrukking, er 'heerst' altijd wel wat). Voor nu idd: berenpyjama aan en janken en dan een troostend soepje als je dat binnen kunt houden. Misschien staat dr P net te behangen, hij ging toch verhuizen?

Geplaatst
hè Mik wat balen zeg.zolang naar uit gekeken en dan dit,grrr sterkte met verwerken vam deze tegelbakker.

TEGELBAKKER??!!!!! Wahaaaahhaaaaa, deze is echt briljant, die houden we erin :clap2:

Geplaatst

Ja zeikzooi... Vu heeft me beloofd dat we volgende maand dan wel zeker mogen starten, gelukkig. Dan plan ik ook 2 weken vrij, zijn we bovendien 5 jaar getrouwd (ja zolang alweer zucht)... dus kunnen we ook nog ff last minute weg wellicht.

Spannend de mail verstuurd Henne! Ik hoop dat jij nu wel snel reactie krijgt, dat doet hij altijd.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden