Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sab, balen die hoofdpijn en dat niet lekker in je vel zitten. Wel heel herkenbaar hoor. Heb het na de laatste IVF ook enorm gehad. Vooral ook van mijn huid werd ik nogal gefrustreerd. Merk dat hormonen nog steeds niet helemaal uit mijn lijf zijn en dan ben ik al bijna 2 cyclussen verder...

Na de vakantie staat mijn nieuwe auto klaar als het goed is. Fusion staat opgepoetst en wel in de garage voor als er iemand wil komen kijken. Dan hoeven we niet op stel en sprong dat ding nog uit te zuigen en schoon te maken. Gebruik nu dus steeds onze andere auto (pandaatje). Ben dus al langzaam afscheid aan het nemen van de fusion ;-). Iemand nog een fusion kopen toevallig???

Fren, spannend om straks het geslacht te weten. Lijkt me zo leuk. Dan kun je ook gerichter namen bedenken, aankleding kamertje, etc. Leuk!

S$N, gelukkig ruzie bijgelegd. Misschien ook wel fijn om straks even samen op vakantie te zijn. Doet bij ons altijd goed. Lekker even samen weg. Dan hebben we vaak toch ook andere gesprekken dan die 2 uurtjes 's avonds op de bank na het werk als we moe zijn. Jammer dat je nu weer naar de dierenarts moet, maar gelukkig nu alleen voor het jaarlijkse deel. Vaccinatie geef ik ook nooit als dier klachten heeft. Dan is de afweer toch met andere dingen bezig (in dit geval met het wegwerken van een abces). Vorige week was daarom toch niet verstandig geweest om te vaccineren.

Dublin, kindje weer helemaal goedgekeurd. Helemaal super.

Esther, goed dat je de eerste stap gezet hebt. Hoop dat het jou/jullie gaat helpen.

Syl, merk dat je echt aan het voorbereiden bent op de nieuwe ronde. De twijfel komt ook meteen weer. Herkenbaar hoor. Ik wilde die 4e ronde in Duitsland heel graag, maar toen het eindelijk zover was ging ik toch met tegenzin weer aan de hormonen. Denk dat ik ook in gedachten al echt afscheid aan het nemen was van de mmm. Was er eigenlijk toen al klaar mee. Toch ben ik blij dat ik die 4e ronde gedaan heb, al was het maar om later niet te denken wat als. Als je echt twijfels hebt of het nu het juiste moment is, dan zou ik er toch nog over nadenken of je het niet beter uit kunt stellen. Maar goed, zoals je al eerder aangaf, dan wordt het dus januari en dat is ook wel weer heel ver weg. Moeilijk...

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sen, gelukkig dat de lucht weer is opgeklaard!

Spaatje, lekker naar het strand, heerlijk. effe lekker uitwaaien en genieten!

Sab, blijft moeilijk ook al is het je zus of een vriendin. Zeker als ze van je situatie afweten.

Syl, moest toch wel even lachen om je reactie. granaat anaal erin schuiven, dat ding eruit trekken en weglopen, hahahahaha zie het al helemaal voor me.

Mss zit er toch een of ander stofje of ingrediënt in de dressing waar je niet tegen kunt en je darmen ook niet?

Succes met bellen vanmiddag. Benieuwd of je tussentijds kunt testen.

Oh leuk, kaartje van Ursula ook onderweg of mss al binnen. Dadelijk thuis maar even gaan kijken. Heb trouwens nog steeds geen cake gebakken, hahahahaha, nog geen tijd voor gehad.

Dublin, wat fijn dat alles toch in orde was/is. Wist helemaal niet dat Gelderse beebs een 'dikkere' buik hebben/hadden. weer wat geleerd, hihihi

Sab, geloof dat we idd ongeveer gelijk zijn met de vakantie, nog 12 werkdagen voor mij in elk geval. voor vriend iets langer, hihihi.

Geplaatst

Hallo tantes van Ruben ;)

Wat een emoties de laatste dagen hier zeg. Pffff soms echt een traantje weg moeten pinken en dat had echt niet alleen met de hormonen te maken. Ik wilde dat jullie het geluk kunnen voelen wat ik nu voel. Er zijn geen woorden van troost voor jullie, maar dat jullie hier open en eerlijk over kunnen en durven zijn is al heel wat. Ook het erkennen en hardop zeggen dat je je rot voelt is een stap in de goede richting. Hopelijk komen jullie allemaal sterker uit de strijd met helaas niet het o zo gewenste resultaat.... Sterkte en een hele dikke knuffel voor degene die dat nodig hebben.

Hier is de dokter net weer geweest, mijn bloeddruk is nog steeds hoog dus wordt goed in de gaten gehouden. Nieuwe medicatie moet de tijd nog hebben om in te werken dus geduld.......

Ruben doet het heel goed, drinkt al de beste als hij er zin in heeft hihi. Is wat vaker wakker en kijkt dan heel wijs de wereld in. Met kolven gaat het ook goed, heb er niet altijd zin in dus ben bang dat ik het niet de gewenste 6 maanden vol ga houden, maar ach alles wat hij nu krijgt is mooi meegenomen en kunstvoeding is ook goed. Zou me er niet schuldig over voelen, want ik vind dat ik er alles aan gedaan heb om het te laten slagen.

Ik ga nog even met P overleggen welke datum het best uitkomt in oktober. De 22e zouden we het mooi kunnen combineren met een verjaardag in Zuid Holland dus dat scheeld al weer wat uurtjes in de auto als het ergens rond Utrecht is. Dan zou degene die in de buurt van Den Haag wonen met mij kunnen carpoolen. Is misschien wel gezelllig en kunnen we de kosen van benzine en parkeren delen???

Geplaatst

Kaartje thanks!!!!!!! Ik weet wat ik ga doen! Ik ga mijn auto wassen en opruimen van binnen hahaha, oh daar heb ik echt zin in! of ben ik nu heel raar? Nou ja so be it dan maar, eerst mijn auto en dan mijn huis hiih. Tot straks meisjes en eetse wie er gaat lunchen!

ta ta ;-)

Geplaatst

jeetje, terwijl ik mijn berichtje aan het schrijven was, zijn er meteen 4-5 berichten door jullie geschreven, hahahahaha, hou het niet meer bij hier, hihihi

Geplaatst

Gezellig Sandra dat je ook van plan bent om te komen en Ruben is nu al wijs bezig, haha.

Jij blijft een beetje sukkelen lijkt wel, hopelijk met de nieuwe meds wel meer resultaat.

Henne ja al die goedbedoelde adviezen had er laatst ook een, ik moest loslaten dan komt alles goed, huhhuh....

Kaartje als ik wacht tot januari zit ik er weer tegenaan te hikken, maar ik ga toch de wijze woorden van Fren over nemen en zeggen:

Het gaat lukken!

Ga ook veel op de camping zitten en laat J wel zakelijk aanmodderen, het wordt Sylvino tijd tijdens de 3de ivf.....

Tool ja goed he van die granaat, zie het ook al helemaal voor me, stomme doos!

Nu ga ik echt beginnen.

Geplaatst

Spaatje ik zal je uit de droom helpen, het is nu niet echt lekker weer in Zeeland. Althans Zeeuws Vlaanderen dan. We hebben als de nodige regen gehad en wie weet breekt straks de zon wel door!!! Temp is hier niet verkeerd trouwens.

Geplaatst
jeetje, terwijl ik mijn berichtje aan het schrijven was, zijn er meteen 4-5 berichten door jullie geschreven, hahahahaha, hou het niet meer bij hier, hihihi

Iedereen aan het lamtakken hier, fort fort aan het werk.....

Ik blijf die reclame van Telfort zo leuk vinden:

Van zeiljacht naar koopjesjacht en Zij shopt nog steeds op de pc, hahaha hahaah hahaahahah.

Sorry moest er even uit.

Geplaatst

Syl ik ben al blij dat er nu eindelijk eens iets aan mijn bloeddruk gedaan wordt. Heb het al eens 2x eerder aangekaart en toen werd er (nog) niks aan gedaan.

Ja ik blijf een beetje sukkelen, maar ja beter nu dan straks als ik weer aan het werk of aan de klus moet in ons nieuwe huisje!!!!! Verminderde weerstand door hormonen denk ik maar. Positief blijven toch???

Geplaatst

he Mamasan ;-),

leuk dat je even komt binnenwippen. En wat fijn dat Ruben drinkt als de beste. En gewoon kijken hoelang je het volhoudt, als het niet meer gaat, dan gaat het niet meer.

Jammer dat je bloeddruk nog niet dat is het wat het moet zijn, maar als de meds eenmaal gaan werken, dan komt dat zeker goed!

Fijn dat je nu meer geniet van het mama-zijn en van Ruben. hoe vindt P. het? Zal wel helemaal weglopen met zijn zoon, hihihi.

liefs,

Tool

Geplaatst

Ik geloof dat ik het al een keertje aangekaart heb, maar ik neem Ruben niet mee naar de meeting........ Als jullie willen mogen jullie gezellig op de beschuit met muisjes komen.....

Geplaatst
Syl ik ben al blij dat er nu eindelijk eens iets aan mijn bloeddruk gedaan wordt. Heb het al eens 2x eerder aangekaart en toen werd er (nog) niks aan gedaan.

Ja ik blijf een beetje sukkelen, maar ja beter nu dan straks als ik weer aan het werk of aan de klus moet in ons nieuwe huisje!!!!! Verminderde weerstand door hormonen denk ik maar. Positief blijven toch???

Moet je eens nagaan wat je lichaam allemaal heeft doorgemaakt, best pittig geweest ook het emotionele gedeelte. En echt Sandra je bleef positief, vindt je echt een bikkel met alles.

Maar wat niet kan kan soms niet, werken is pas oktober ergens toch. Voor nu goed aan jezelf en Ruben denken, je hebt tijd nodig om weer in vorm te komen zowel lichamelijk en geestelijk.

Als ik binnenkort in Zeeland zit kom ik wel een keer stogzuigen :-)

Geplaatst

Oh ja stofzuigen hihi.

En ik heb nog 4 weken vakantie achter mijn verlof geplakt dus ga pas begin december weer aan het werk bij de baas!!

Geplaatst

ja Syl ben eruit hoor gedoucht en wel. Ik moest lachen om je opmerking over die granaat anaal inbrengen haha gek wijf ben je toch ook met een goed gevoel voor humor :-)

Dublin, jeetje meid 30 weken alweer dat schiet al op!

Sab, ik herken wat je zegt over je zus. Ik heb dan geen zus maar wel een broer en een vader. Mannen zijn zowiezo anders qua gevoelens maar die beginnen dus nooit erover. Mijn vader al helemaal niet. Zegt er nooit iets over en vraagt ook nergens naar. Aan de ene kant soms makkelijk maar aan de andere kant weer niet. Wat dat betreft mis ik mn moeder heel erg want ik weet zeker dat ik met haar alles had gedeeld hierover en zij zou alles willen weten en bij haar zou ik ook echt kunnen uithuilen. Aan de andere kant hoeft zij dit "gelukkig' niet mee te maken want ik weet zeker dat ze zich het vreselijk zou hebben aangetrokken en eronder zou hebben geleden. Maar het is en blijft moeilijk dat de mensen die er nog wel zijn soms zo gevoelloos kunnen doen, althans zo komt het over.

by the way wat je zegt over Guusje had ik direct toen ik haar zag! zo van, ik ken jou ergens van. Weet alleen nog niet waarvan?! of misschien lijkt ze op iemand van tv? i don't know Guus werk je in Den Haag ofzo?

Henne, wat je zegt over stoppen of doorgaan daar hebben derden helemaal geen h*l over te zeggen dat maken wij helemaal zelf uit al is het poging nummer 30 waar we aan beginnen. Wie zijn anderen om daarover te oordelen? Ik vind het trouwens ook heel moeilijk om te denken aan stoppen. Dat beangstigd mij enorm want ik wil helemaal niet stoppen, ik wil en kan gewoonweg niet opgeven.

massage is trouwens om 15.00 uur en broodnodig. Heb ook alweer paar dagen spanningshoofdpijn en die rare bedompte lucht doet het ook niet ten goede. Moet misschien maar weer eens botox in mn voorhoofd laten spuiten dat scheelt behoorlijk. Is alleen zo duur.

Verder nog een dilemma, we gaan woensdag naar italie. We blijven zo'n 8 dagen weg en ik vroeg mn broer zojuist of hij de gps van Iggy in de gaten wil houden (opladen etc.). Mijn broer woont naast me dus dat scheelt al. Maar nu zei hij joh hou hem gewoon binnen dan heb je minder kopzorgen. Dat is wel zo maar dat vind ik egoistisch van mezelf want dat beestje wil gewoon naar buiten en is nu al onwijs gefrustreerd. Mijn broer ziet het allemaal anders en zegt "het is maar een kat" maar ik krijg van dat soort uitspraken zowiezo al een beetje de kriebels want voor mij is het niet zomaar een kat naja de dierenliefhebbers onder ons begrijpen wel waar ik het over heb. Ik wil gewoon doen wat het beste is voor het beestje en dan daarna voor mezelf. Kan hem moeilijk in een doosje stoppen zodat ik zeker weet dat hem niets overkomt...ik vind het zo lastig. Wie heeft er advies?

Geplaatst

tjee ik kan het ook niet meer bijhouden er wordt opeens geschreven als een tierelier

ik las het laatste stukje over Iggy even terug en het is natuurlijk niet de bedoeling dat ik hem voortaan binnen ga houden hoor maar bedoelde eigenlijk alleen tijdens onze vakantie.

Kaartje, bedoel je dat ik beter even kan wachten met vaccineren?

San, goed dat het weer beter met jullie gaat meis je klinkt een stuk positiever

Geplaatst

Sen ik voel me ook weer een stuk positiever. Dat is een lekker gevoel.

Moeilijk hoor met Iggy. Tja sommige weten niet wat een huisdier voor je kan betekenen. Die van ons zijn ook nog steeds onze kindjes dus eigenlijk hebben we er 3!!

Geplaatst

S€n ik zeg binnenhouden...tenzij je broer er ook op uit gaat om te zoeken als iggy te ver gaat iod...maar ik ben echt een doos met mijn 'kids" ze mogen buiten onder "toezicht" in een tuin die fungeerd als gevangenis...dus ja ben niet echt objectief...

HIer net regen (we zijn nog steeds niet weg) en nu ineens zon ga zo eens kijken hoe het in renesse is of is het oudorp...grr eerst maar het adres opzoeken...doe maar weer iets aan wat uit kan en nu én de plu en de zonnnebril mee :-) ennuh het is maar een (halve) dag hoor dus vanacht lekker in mijn eigen mandje.

Leuk kaartje Ursula...er staan er nu drie op de kast...grappig heb er hiervoor twee gehad die hebben daar niet gestaan op één of ander manier heb ik hier meer mee..of minder moeite...meer gegund of meer betrokken .( Simba niet verkeerd opvatten hoor maar die van Sanne zit nog in de PC) pff ik tik zelfs onsamenhangend vandaag!

Geplaatst

S$N, krijgt Iggy nu nog antibioticum? In dat geval zou ik het namelijk zeker uitstellen die vaccinatie. Ik zou pas enten als hij weer helemaal ok is. Niet het lichaam onnodig belasten als hij nog het restantje van zijn ontsteking aan het wegwerken is. Anders even nog overleggen met je eigen dierenarts, maar ik zou op basis van wat ik van hem weet adviseren om het eten uit te stellen.

Opvallend dat iedereen eigenlijk wel een mening lijkt te hebben over IVF, zonder dat ze soms weten wat het is en hoeveel impact het heeft. Had bij ons eerst steeds het gevoel dat iedereen zich afvroeg tot hoever we zouden gaan. Nu we gestopt zijn heb ik meer het gevoel dat iedereen vindt dat we nog een poging zouden moeten doen. Typisch vind ik dat. Vooral omdat ik echt het gevoel heb dat ik beter kan leven zonder eigen kind dan me continu rot voelen tijdens alle hormonen en dan vervolgens weer een negatieve uitslag te hebben. Geloof dat we zat materiaal hebben om eens lekker over te bomen in het stoppen/doorgaan overleg ;-)

San, fijn dat het met Ruben zo goed gaat. Hopelijk je bloeddruk gauw onder controle. Dan zul je denk ik ook gelijk lekkerder in je vel zitten. Fijn dat je pas in december weer aan het werkt hoeft.

Nou gaf Sandra al aan dat we op kraambezoek mogen komen, maar ik ben eigenlijk van de inmiddels bevallen dames wel benieuwd of jullie dan liever hebben dat we allemaal apart komen of dat jullie het willen bundelen. Anders hebben jullie namelijk een keer of 20 extra kraambezoek van alle tantes :-).

Geplaatst

Sab, leuk dat ik je op een idee heb gebracht. Alleen jammer dat het weer niet meewerkt. Hahah.

Het is overigens maar goed dat ik geen baas meer heb. Sinds ik op dit forum zit ben ik een stuk minder produktief tijdens mijn administratietijd :-)

Nu eerst even hondje uitlaten.

Geplaatst

Spaatje mn eigen gevoel zou ook zeggen binnenhouden hoor omdat ik dan minder zorgen heb en mn broer niet hoeft te gaan zoeken als hij te lang wegblijft. We weten dan weliswaar wel waar hij uithangt maar het is een kat en die komt nou eenmaal niet altijd zoals een hond doet naar je toe als je roept. Maar binnenhouden is echt een straf voor hem en dat wil ik hem eigenlijk niet aandoen. Pfff wat maak ik het toch weer moeilijk zeg...

Kaartje, hij heeft gisteren zn laatste pilletje gehad. Wond is nog niet helemaal dicht, is nu nog zo'n 2 cm. breed

het is hier echt goor weer trouwens bleh

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden