Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ons kookclubje is opgeheven zo te merken.....jammer!

Weer wat nieuws verzinnen.

Net wel een leuke reclame van Greetz kaarten gezien, opa en oma of zo op bezoek bij iemand in het kraambed.

Zei heeft haar Greetz kaart en baby vast vraagt die man:

mag ik hem even vasthouden?

Ja natuurlijk zegt de vrouw en geeft de Greetz kaart aan hem, hahah hahaha, hahahahahahah......

Ja vindt het wel grappig, probeer wat vaker uitbundiger te lachen :-()

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne, goed verwoord en super inzichten! Ik dacht dit al bij jullie, dat elke nieuwe innestelpoging de volgende moeilijker zou maken. Omdat ik ook in die groep val en zoveel herkende bij jou. Dacht dat ik het zo omschreven had dat jij je hier vast ook wel in herkende. Maar vond dat het aan een arts was om het je uit te leggen. Zo iets serieus en emotioneel!

Geplaatst

oh henne, wat mooi zeg! en dat was zeer zeker het tripje naar DD waard. Wow, dit biedt dus hele andere perspectieven en waarschijnlijk net dat opstapje dat je nodig had.

zonnebankje een idee voor de vit. D??? ohnee, dat is kunstmatig. ik zou zeggen...vakantietje naar een zonnig land boeken, hihi. Nee effe serieus. ben blij voor je dat je onrust nu voor een deel is weggehaald en dat je weer vooruit durft te kijken.

Sab, hoe is het eigenlijk met jou? heb je nog steeds last van hoofdpijn???

Syl, welk kookclubje?

de courgette uit de oven was lekker, maar wel een beetje machtig door de roomkaas. Eens kijken of ik daarvoor een alternatief kan vinden.

liefs,

Tool

Geplaatst

Ja het enige afwijkende zijn de regulatory T cells. Ik heb geen overgeactiveerd immuunsysteem. Dat scheelt dus wel een slok op een borrel ;-) Moet 'alleen maar' proberen die TRegs omhoog te krikken en dat schijnt met vit D te kunnen, bizar toch eigenlijk! Ben blij dat je me naar dr Pf gestuurd hebt, Miki! Xxx

Geplaatst

huh? mijn bericht wordt opeens pas zichtbaar nadat het is goedgekeurd door de moderator. iets nieuws? ben ik teveel aan het spammen, hihihi?

Geplaatst

Syl voor het kookclubje: kleefrijst en een nieuwe versie van de beruchte bonenpannenkoekjes. Heb er ipv veel groente dit keer garnalen door gedaan. Was erg lekker. Morgen willen we uit eten. J wil erg graag mosselen en daar hou ik niet van, dus dan gaan we buiten de deur haha.

Geplaatst

Gelukkig! En voor mij goed om te merken dat niet iedereen zelfde uitslag en recepten krijgt. :)

Ja het enige afwijkende zijn de regulatory T cells. Ik heb geen overgeactiveerd immuunsysteem. Dat scheelt dus wel een slok op een borrel ;-) Moet 'alleen maar' proberen die TRegs omhoog te krikken en dat schijnt met vit D te kunnen, bizar toch eigenlijk! Ben blij dat je me naar dr Pf gestuurd hebt, Miki! Xxx
Geplaatst

Moules à la crème, heerlijk!

Wil nog steeds een keer halen bij de Korean, lijkt mij zooooo lekker......

Tool je stuitert teveel van het scherm af, haha.

Ik heb hartige taart gemaakt, ook lekker.

Geplaatst

berichtje is nog niet geplaatst, dan maar nieuwe poging.

Henne, wat een mooi bericht en zo snel antwoord al! Dat biedt nieuwe perspectieven en dit was zeer zeker het tripje naar DD waard, ben echt blij! het klinkt allemaal heel logisch. Kan me voorstellen dat J. je meteen in de zon wil zetten, vakantietje naar de zon? hihi, nee, effe serieus. Als het met vit. D en omega 3 verbeterd zou kunnen worden en als het dan ook nog lukt, zou helemaal geweldig zijn.

ik gebruik trouwens op aanraden van dr. S ook omega 3, 1000mg. Ik heb het merk Trio-mar (aanelkaar geschreven). in twee capsules zit 1300 mg. Het is wel prijzig. Heb het gehaald bij de lokale drogisterij.

liefs,

Tool

Geplaatst

Ja dat kan ik me voorstellen, het is fijn om te merken dat het niet standaard is. Er wordt een bewuste keuze gemaakt uit de beschikbare middelen, afhankelijk van de uitslagen van de bloedtest. Wil mijn uitslag nog vergelijken met de jouwe, kan je de mijne ook mailen als je dat fijn vindt.

Geplaatst

Tool denk dat de merknaam misschien je berichtje tegenhoudt? Ik zit nu met mijn huidige omega-3 op 330 mg per capsule. Er staat dan ook wel op drie per dag, maar dat deed ik niet. Nu dus wel. Moet even kijken hoe duur deze is en dan vergelijken.

Net nog even lekker in de tuin bezig geweest in het zonnetje ;-) We zeiden nog wel tegen elkaar, misschien is dat wel de reden geweest van het goede zaad vorig jaar: heel mooi weer, veel zon en dus meer vit D? J gaat ze in ieder geval ook extra slikken, meer dan in de multi zit.

Geplaatst

in dat berichtje dat eerst moest/moet worden goedgekeurd zat niets van merknaam in, ach ja. heb mijn zegje gedaan, hihihi.

ik was voor de omega-3 en de mama plus van D. een dikke 56 euro kwijt. Kan het bonnetje even niet vinden.

moet de omega 3 nog opnieuw kopen. ga m wel meenemen op vakantie. een heel pillen arsenaal gaat mee, en ik denk mijn shakes ook

Geplaatst

Super Henne! Al zo snel bericht en ook bericht waar je wat mee kunt. Denk dat je met deze info een hoop mensen hier aan het denken hebt gezet... Zelf heb ik 'alleen' maar astma, maar toch, het zet je aan het denken. Denk dat ik die vit D en omega 3 ook maar gewoon ga slikken voor de zekerheid... Baat het niet, het schaadt in ieder geval niet toch?

Geplaatst

Henne ik moet steeds aan dinosauriers denken met je T cells: denk steeds dat ik ga lezen: T Rex :-).

Wat fijn dat je zo snel reactie hebt jeetje! Misschien vindt die arts je wel een interessant geval!

Geplaatst

Hij schijnt altijd zo snel te zijn. Bijzonder. Moet zelf ook de hele Tijs aan TRex denken hihi. Jurasicsi Park ;-) J roept nu alleen maar "je bent niet tolerant genoeg" LOL.

Kaartje je weet het nooit.... Ik zie wel overal dat 1000 IE de hoogst toegestane dosis is in Ndl., vaak staat er ook dat het alleen voor kinderen, ouderen of zwangeren is. Maar daar trek ik me dan maar even niks van aan.

Hihi bedenk net dat "eens lekker op vakantie gaan" dan toch kan helpen als je niet zwanger wordt...zon maakt vitamine D aan tenslotte... ;-)

Geplaatst

Jeetje Henne. Aller eerst knap van je dat je het zo op hebt kunnen schrijven. Zo veel info, ik zou de helft al weer kwijt zijn.

Maar het klinkt wel erg goed zeg! Ik heb niet helemaal meegekregen wie deze man is, maar niet iemand vanuit het zkh toch?

En wat Kaartje zegt, het zet me wel aan het denken.

Geplaatst

Guusje het kwam hier beetje bij beetje binnen, dus gisteren was gedeeltelijk herhaling. En dan komen toch ook die paar maanden geneeskunde studie van pas. Enne...ik heb het vanochtend op papier gezet, j laten lezen en toen vanmiddag pas gepost. Het moest bij mij ook echt even bezinken hoor.

Dr. Pf. is een immunoloog die in Düsseldorf een lab heeft. Dus idd niet vanuit het ziekenhuis, gewoon op eigen houtje op advies van Miki.

Geplaatst

Oke! Wat goed zeg! Ik moest er even voor gaan zitten om het te lezen, hahaha maar je hebt het netjes verwoord in begrijpelijke taal ;-)

Geplaatst

Henne, je hebt het heel duidelijk opgeschreven. Ik ben blij te lezen dat het zo goed uitpakt. Ga het morgen nog eens rustig overlezen, en kijken hoe ik me voel, ergens zou ik toch wel extra supplementen willen gaan slikken, maar ik wil mezelf niet opnieuw hoop geven na alle teleurstellingen, dus ik zou het doen om mijn afweersysteem te helpen in het algemeen, met de problemen van intoleranties. Ik wordt binnenkort 40 en ik heb niet echt hoop gekregen vanuit het ziekenhuis dat we in een natuurlijke cyclus nog een kans hebben, daarvoor zouden mijn eicellen te slecht van kwaliteit zijn. Maar eerlijk is eerlijk, ik had het gevoel dat ik me gezonder voelde in de periode dat ik zo supplementen gebruikte en lette op caffeïne en alcohol gebruik...dus even kijken of ik mijn motieven zo kan stellen dat ik mezelf geen loer aan het draaien ben ;- ) thanks voor je verslag!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden