Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tool, ik hoop het......konden we maar eens een lijntje met boven trekken he.......

Leuk dat je zo genoten hebt van de familiedag, kan me voorstellen dat het kleine grut ook helemaal dol van je is, zo´n leuke, prettig gestoorde, onvermoeibare tante!! nog even meid en dan zit jij ook lekker te genieten van je man op een zonovergoten oord, je hebt het verdiend!

Ivfsh, ik ben ook geen bootmens laat staan tijdens een zwangerschap, jij baalde ergens eerst wel dat je zonder werk zat maar eigenlijk is het toch ontzettend heerlijk dat je je echt alleen maar op je zwangerschap hoeft te richten en leuke ontspannende dingen kan doen, meubels opknappen, decoreren, workshop, lekker wandelen, heerlijk hoor, geniet!! Werken komt wel weer een keertje haha.

Vandaag babyfoto´s bekeken, zo gaaf, Imke lijkt echt als 2 druppels water op haar papa, alleen heeft Imke een wat ronder hoofdje (dan toch ook iets van mama? ;-))

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Babeth, had me waarschijnlijk vergist in de impact van een dierentuin. In een pretpark heb je dan toch een veel gevarieerder gezelschap aan mensen.

Sandra, ik wil de uitknop graag vinden maar weet niet waar hij zit. Aan wie moest ik het vragen? Je zei namelijk aan mezelf maar ikke wee nie....

Tool, wat een energie heb jij! Ik blijf me er over verwonderen. Wat jij op één dag doet, krijg ik nog niet in een week voor elkaar.

Fren, kom maar op met die foto's. Kunnen wij meegenieten.

Henne, suc6 morgen en je gesprek gaat vast goed verlopen. Misschien juist wel doordat je niet tot in de puntjes bent voorbereid.

Sylvientje, hoe was je Indonesisch?

Ik ga grenzeloos verliefd kijken.

Geplaatst

Zara, denk dat san mij bedoelde, schrijf in bericht ervoor dat het begin van de vakantie moeilijk was, maar dat het beter ging toen ik de knop om kon zetten. Niet alleen op vakantie of in dierentuin, volgens mij worden we overal geconfronteerd met ouders, gezinnen en kinderen, de knop is aoms moeilijk te vinden, voor mijn gevoel leek het de kunst te zijn er aan de ene kant om te kunnen rouwen of verdriet om te hebben, aan de andere kant het niet op onze eigen situatie te betrekken, het los te kunnen koppelen. Het duurde een laar dagen, maar later enorm genoten van de kinderen om ons heen. Lastig om terug te kijken hoe die knop omgegaan is. Aan de ene kant met verdriet dus aan de andere kant met t kunnen aanvaarden van de werkelijkheid, en los te koppelen van eigen gemis. Ieder zal wr vast op zijn eigen manier een weg in vinden xxx

Geplaatst

Eef welkom terug.

Fren, even goed nog een fijne vakantie.

Sylvino, echt niet vergeten he, die huisarts morgen.

Wij zijn gister naar de uitverkoop geweest van de pipoos in utrecht overvecht. hebben we alle kleuren van pixelhobby opgekocht. Dus zaterdag alles gesorteerd en van onze kat die weggelopen is een schema uitgeprint om die in pixelhobby te zetten. Overige missende pixels gekocht. Kijkeens op www.pixelhobby.com.

's avonds een verjaardag en op de fiets gegaan.

Vandaag lekker rustig aan gedaan. We kwamen rond 12 uur eruit en even de partytent naar mijn schoonouders gebracht. Nog even wezen kijken in het centrum van H'sum en naar huis. begonnen aan de nieuwe pixelplaat.

Morgenochtend naar de mondhygieniste en donderdag kies eruit laten trekken. Schijt echt in mijn broek voor de tandarts. Als ik het eerlijk mag zeggen heb ik liever een punctie dan de tandarts.

Nu even musical sing a long kijken endat doen we lekker in bed. WEltrusten voor iedereen!!!

Geplaatst

Ik heb ook liever een punctie dan de tandarts Ruby en ik moet 6 september, brrr! Heel veel succes!

Eef welkom terug.

Fren, wat een luxe, waarom 2 badkamers? hoort er zeker 1 bij elke slaapkamer? Pfff luxe paardje... Geniet ervan hoor! (Zegt ze enigszins jaloers...)

Geplaatst

Goedemorgen..

Hier een zwaar weekend gehad.

We verdenken Sanne van 'verborgen reflux' de melk komt weer omhoog en ze slikt het dan weer weg. Maar door de zzuren raakt dan de slokdarm geirriteerd. Brullen, krijssen zo'n 1,5 - 2 uur na de voeding. En vaak heeft ze dan ook nog niet geslapen. Valt dan een beetje in slaap, maar is met een uurtje alweer wakker met honger.

Erg zwaar. Alle slaapplekjes staan nu scheef, zzodat ze niet plat ligt.

Maar we lopen allebei even op het tandvlees..

Vandaag cb bellen en eventueel langs de ha.

Geplaatst

Arme Sanne en jullie ook, jullie hebben dus weinig slaap momenteel. In het begin had ze daar geen last van. Wanneer weten jullie dan iets definitiefs? Gaat ook weer tijd overheen natuurlijk.

Sterkte.

Lijkt wel herfst buiten, wat een wind...

Geplaatst

He dames,

ik ben eigenlijk al jaren niet anders gewend dan veel sporten en veel activiteiten. Maar de laatste paar jaar merk ik dat mijn energie level toch niet meer zo hoog is al eerst, goh, hoe zou dat komen?

Lag er dus gisteren ook netjes om 9 uur al in. Weliswaar met een muziekje op, maar goed, ik lag. Heb vriend ook helemaal niet horen thuis komen, lag dus zwaar in een slaapcoma. Vanochtend enigszins uitgerust wakker geworden. Deze laatste week voor de vakantie zal nog zwaar worden, want ben taxichauffeur voor vriend.

Simba, dat is niet zo fijn, een ziek meisje. Hoop dat jullie bij de ha en cb terecht kunnen en dat zij jullie verder kunnen helpen. sterkte!

Zara, nogmaals succes met het gesprek vandaag! Gaat je mannetje mee??

Henne, jij ook veel succes vandaag!

Nog 4 dagen werken, jippie. Heb besloten om mijn vakantie al een dag eerder te laten beginnen en een dag langer door te laten gaan, hahahahaha. Begin dus de 27e pas weer en dan ook nog eens met halve dagen. Ach je moet ja iets doen met je verlofuren he? Kan ze wel opsparen voor de ivf/icsi, maar daar heb ik genoeg van. dan maar in de min met mijn uren.

ga snel aan het werk, want moet om half 2 weer weg, taxietje spelen en dan weer een uurtje terug.

liefs,

Tool

Geplaatst

Simba, wat vervelend voor Sanne zeg. Laat er goed naar kijken en laat je niet wegsturen hoor. Want dit is niet alleen voor Sanne slopend, maar net zoals je zegt ook voor jullie. En anders verwijsbrief voor de kinderarts.

tool, ja die energie is echt veel minder geworden naarmate je ouder wordt. Zo voel ik dat ook.

Zara, succes met je gesprek vandaag.

Dit geldt ook voor Henne met het gesprek in DD.

Ik ben vandaag naar de mondhygieniste geweest. Over een half jaar terugkomen. Wel donderdag weer naar de tandarts zelf. Een kies trekken.

Vandaag eten we witlof van de bakplaat. met een klein beetje kaas en tartaartje.

Verder druk met werk.

Dikke knuffel van ons...

Geplaatst

Viel het mee Ruby? Ik ga altijd hevig bloeden, vind het zo vervelend! Maar ja, dat is wel en teken dat het nodig is he...

Tool je gaat al bijna naar Lesbos! Jeetje, het leek nog zo ver weg toen je boekte en nu ga je al bijna! Heerlijk hoor, ik wil ook weer!

Net 3 kwartier gewandeld en gemerkt dat dat net iets te veel is, had weer behoorlijk last van steken in mijn onderbuik... Moet het maar op een half uur houden, maar dan begin ik, gaat het lekker, loop een heel eind en dan moet ik ook nog terug...

Geplaatst

Tjemig zeg, geloof dat ik meer de zenuwen heb dan voor een punctie. Komt deels ook door m'n rug, zie op tegen de autorit, maar ook tegen wat komen gaat. Dit is toch een soort laatste strohalm, dr op of dr onder.... Zo voelt het.

We hebben een tasje met onderbroek en tandenborstel voor als we toch willen/moeten overnachten daar. iPad gaat mee dus zal wel wat van me laten horen later vandaag. Gaan zo rijden, kunnen we onderweg keertje stoppen voor m'n rug. Tot later!

Zara jij ook veel succes en sterkte vandaag! Ook een belangrijk gesprek dat bepalend is voor het vervolg van jullie traject. Denk aan je!

Liefs,

Henne

Geplaatst

Caro, ontstoken tandvlees./Dus veel bloeden. Nieuwe instructies gehad voor electrisch poetsen. Donderdag kies eruit.

Henne, heel veel succes. Ben benieuwd wat de arts zegt.

Sylvino lekker uitgewaaid. Wij hebben net een behoorlijke regenbui gehad.

Ben bezig met wat dingen op papier te zetten voor de muziekvereniging. We beginnen maandag weer. Even een gesprekje plannen met de voorzitter.

Succes allemaal

Geplaatst

hoi meiden

Ruby wat ellendig dat jij ook zo´n last hebt van je tanden en tandvlees, ik ben ook erg huiverig voor de tandarts maar heb gelukkig nooit echt iets. Een jaar of 6 geleden echt flink last gehad van steeds bloedend tandvlees. Ze hebben toen een kweek afgenomen,adhv de uitslag kreeg ik een ab kuurtje en nooit meer last van gehad, zelfs niet tijdens de zwangerschappen. [Poetsen doe ik ook electrisch en ik gebruik raggertjes voor tussen de kiezen.

Sterkte donderdag!!!

Dat pixelfreubelen kende ik niet, net even gekeken, jeetje meid, daar moet je een flinke dosis geduld voor hebben nietwaar' doet me denken aan vroeger, zo´n wit raster waar je stukjes plastic in moest prikken, maar dit is dan wel even heel wat verfijnder.

Henne , ik hoop dat de reis je ook wat mee zal vallen, onderweg een paar keer stoppen om even wat te lopen misschien? ben benieuwd naar de arts, kan me voorstellen dat het voor jullie voelt als een laatste strohalm, dat deze arts maar het ontbrekende puzzelstukje heeft.

Simba wat zielig voor Sanne en ellendig voor julie, het is zo frustrerend als je kindje huilt, last heeft en je kunt niets doen!!! ik hoop dat ze er gauw een oorzaak voor vinden!!!

helpt het misschien om afgekolfde voeding via de fles te geven, steeds een klein beetje te laten drinken en haar dan een tijdje rechtop te houden? Ik weet het niet hoor. Voor jullie zal het inderdaad ook slopend zijn!!

wij gaan zodadelijk naar het centrum wat boodschappen doen en lunchen (ontbijten), ongelofelijk Imke heeft vannacht van 00,30 tot 07,00 geslapen, toen een fles en weer doorgeslapen tot ±10,45, wat een luxe zeg!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Henne en Zara, ben benieuwd hoe de gesprekken zijn gegaan.

Syl, lekker op het strand gewandeld. en Caro door de buurt, lekker. Ik alleen een paar keer van en naar de auto, hahahahaha, maar ik krijg vanavond mijn beweging weer in de vorm van een lesje vervangen.

Morgenavond lekker niets, en dan woensdag weer aan de bak een uurtje, donderdag 2 uur en vrijdag ook 2 uurtjes, z

zaterdag een spinningmarathon voor het goede doel en zondag familiedag in Den Bosch en kan ik jullie laten weten hoe het etablissement is waar we gaan genieten van de Bossche Bol, hihihi.

Vrijdag lekker vrij...jiehaa!!!

Babeth, wat een luxe zeg, met Imke. Heerlijk! en alweer 3 weekjes oud. Wat gaat het snel zeg.

Mijn broer is ipv woensdag al vandaag naar huis gegaan, naar Engeland. Mijn nichtje was ziek en mijn neefjes vroegen ook al de hele tijd, wanneer gaan we nu naar huis? Zijn ook al lang onderweg, een soort van europatour gemaakt in 2-3 weken.

Simba, hoe ging het bij het cb en de ha?

ga nu weer verder om dadelijk alweer af te sluiten,

liefs,

Tool

Geplaatst

ai Ruby, dat klinkt niet fijn. ontstoken tandvlees, heb ik ook vaak last van helaas.

En de tandarts probeert me steeds aan het flossen te krijgen, maar ik vind dat vies. Toch maar eens gaan doen. 26 september moet ik weer ernaar toe. heb ook liever een punctie dan de tandarts.

Geplaatst

ik heb het cb gebeld, en zij raden johannesbroodpitmeel aan. Dus dat gaan we vanmiddag even kopen.

En mijn afspraak voor de osteopaat heb ik aan Sanne afgestaan ;-) Ik kan nog wel effe door, maar Sanne is gewoon even belangrijker...

Hopen dat hij iets kan doen.

Vandaag overigens een redelijke dag. Haar bedje en de wandelwagen staan nu met het hoofdeinde omhoog.... bijna een glijbaan ;-)

Ben benieuwd hoehet met Henne is gegaan,...

Geplaatst

Hi meiden....net weer thuis en goed gaar. Maar het was de rit zeker waard. In een krap uur onwijs veel informatie over ons uitgestort gekregen, denk niet dat ik vandaag al helder en goed verslag kan doen. Maar dat volgt zeker! Ga nu proberen wat te eten, ben beetje misselijk van lange autorit en rugpijn. Straks ook nog even bijlezen.

Geplaatst

fijn dat het een goed gesprek is geweest henne. ben benieuwd naar je verslag.

zara, hoe ging jouw gesprek?

babeth, oooh, zoveel slaap, ik ben jaloers. hier een zware nacht gehad, tandje merel, krijsen en krijsen tot half 1. daarna nog twee keer gekrijs en dan vier voedingen tussendoor. Ik hoop dat merel vannacht goed slaapt, ze zag er zo sneu uit met wallen.

Simba, hoop dat het lukt en dat jullie meiske wat rustiger wordt.

oh, ben weg, storm huilt

Geplaatst

Hoi Ursula ik schrijf hier eigenlijk niet mee, maar ik heb een mannetje met extreem veel pijn ivm tandjes.

buiten chamodent van vsm, het hoofdje wat hoger leggen en een babyzetpil wat je zelf ongetwijfeld ook hebt gebruikt, heb ik laatst van de apotheek een flesje lidocaineoplossing van de fabrikant 'magistrale bereider' gekregen, in een klein glazen flesje met een kwastje. Het smaakt naar mint dus niet vies en dit verdooft wel echt.

Het is het enige wat een beetje helpt bij mijn hummel, soms net genoeg om weer in slaap te kunnen vallen. En voor de rest.... ik ben aan het sparen voor een wallencorrectie, heb net 5 weken halve nachten rondjes gelopen. Maar dat was van kiezen, is blijkbaar nog veel erger dan tandjes. En die vond ik al niet mals. Ben door de kiezen van een dubbele wal naar driedubbele wallen gegaan. Maar ben de laatste om erover te klagen hoor. Vind het alleen zooooo zielig voor mijn kleintje!!!

Sterkte hoor!

Breek weer uit

Groetjes

noor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden