Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het is definitief wij gaan niet opstarten.

Uitgangspunt ia nu januari en J moet zijn eigen doelen maar eens gaan volgen.

Ben het een beetje zat dat dingen van een kant komen.

Vanavond praten en een plan maken, nou ja hij stoppen met roken en minder drinken en ik verder afvallen.

Kan niet zeggen hoe blij ik ben met jullie allemaal.

Dank dank dank.

Esther het was mijn schoonmoeder, mijn mams is meelevender.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Syl heb ook gereageerd in het afvalclubje.

Ik ben zelf gestopt met roken dmv de pleisters heb ze een week gebruikt en niet als ik sliep dat moet wel volgens de bijsluiter , ik rookte veel maar niet als ik sliep dus dan vind ik dat onzin :- ) na 5 dagen ging ik de pleisters vergeten..voor mij het signaal om er mee te stoppen nog twee dagen een paar uur geplakt en uitgerookt! Hoop dat J hier iets mee kan..grootste motivatie de mensen die zeker wisten dat ik het niet kon laten zien dat ik het wel kan..

Sterkte meid! ik vind het zo knap van je!

Geplaatst

weinig tijd....maar syl, jeetje, heftig. dikke omhelzing.

Weet niet goed een waardering aan je berichtjes te geven, behalve dat ik zo boos ben op, ja op wat, op dat het oneerlijk is dat jullie die hele mmm inmoeten en dit gezeik en dat je niet allang met een kleintje zit te kosen.

Geplaatst

ow syl wat heftig! Ik ga zo even lezen in het afvaltopic wat precies de aanleiding is voor deze beslissing! Je klinkt verdrietig meis! Dikke knuffel voor jou!

Ennuh...oeps...je schoonmoeder! sorry hoor, verkeerd gelezen!

caroline ik geniet enorm van het fietsen momenteel! Erg fijn om fysiek bezig te zijn. Heb ik eigenlijk nooit gehad, ben nooit zo'n fanatiek persoon geweest wat sporten betreft maar mtb vind ik echt heel erg leuk en ik merk dat als ik het leuk vind ik het dan ook erg graag doe. Dussss...tnt vond ik niks leuk :)

Geplaatst

Jeetje sylvie, heel heftig en niet leuk dat je deze beslissing ebt moeten nemen... Vind het wel heel knap dat je de beslissing daadwerkelijk genomen hebt. Zal een pittige avond voor jullie zijn om dit te bespreken. Sterkte daarmee.

Dikke knuffel! Later meer, ben onderweg.

Liefs,

Ivfsh

Geplaatst

poeh sylvie...net even je verhaal elders gelezen. Beaam wat hiervoor al gezegd is...ik vind het erg knap van je dat je zo rigoreus keuzes maakt hierin! Wat zal dit lastig zijn geweest. Ik heb zelf weinig ervaring met een 'niet meewerkende' man maar wat zal dit voor frustraties zorgen! Ik wil je wel sterkte wensen voor vanavond...ik hoop dat jullie samen deze beslissing gaan nemen en dat jullie er samen uit gaan komen! Sterkte en ook van mij een dikke knuffel!

Geplaatst

Hee Sylvinootje, vind het wel jammer dat ik nu zonder jou de poging in moet maar ach, we kunnen elkaar er toch niet wijnslobberend doorheen sleuren. Goed dat je op je strepen bent gaan staan. Je moet het samen doen en als de helft z'n best er niet voor wil doen, tja... Xx

Geplaatst

Syl ik hoop met heeeeeel mijn hart dat 2012 jullie jaar wordt.

(volgend jaar om deze tijd sta je op knappen) dikke knuf sab xx

Geplaatst

'S€n welkom terug! En kaartje ga jij nu morgen gelijk al weg? En Tool? Ik ben het even kwijt, maar voor de zekerheid alvast een heeeeele fijne vakantie gewenst!

Syl moet de hele avond aan jullie denken, hoop dat het goed is gegaan en jullie er samen achter staan.

Geplaatst

Lieve Sylvino,

Wat een heftig bericht zeg! Wat moet dit een moeilijke beslissing zijn geweest. Ik hoop zo dat het gesprek goed gaat / is gegaan. Ik denk aan je.

Een dikke knuffel voor jou X

Geplaatst

S€N, welkom weer thuis. Hebben jullie het lekker gehad?

Als ik het niet vergeet stuur in maandag het pakje op. En anders zodra ik me weer goed voel. Oke?

Geplaatst

Syl hoe is het met jou en J? Hebben jullie e.e.a. goed kunnen bespreken samen?

Sen welkom terug! Fijne tijd gehad?

Geplaatst

Ivfsh, zag ik het nou goed op FB bij je weet wel? Een foto...... dat ben jij toch?

Geplaatst

Eerst even een ego berichtje en dan ga ik even teruglezen en reageren op jullie.

Ik ben gister naar de dokter geweest en man wat lucht dat op zeg. Omdat ik al eens een zware dep heb gehad met therapie en meds en de sympthomen er weer waren, was ik zo bang voor een terugval. Gelukkig hebben we er goed over kunnen praten en hij heeft mijn ongerustheid grotendeels weggenomen. Hij begreep mijn angst voor een terugval, maar zei ook dat het al zo lang geleden was en dat angst een slechte graadmeter is. Niet dat hij het allemaal onder het tapijt geveegt heeft, maar uitgelegt dat het nu eenmaal niet erg is dat ik me zo voel. Dat de laatste 5 jaar verdriet ook een uitlaad nodig heeft en dat het hebben van een kleintje altijd zo geromantiseerd wordt terwijl dat echt niet altijd zo is. Vaker niet dan wel en dat vrouwen zich daar dan schuldig over voelen, want je hebt nu eindelijk je kleintje dus moet en hoor je te stralen en zielsgelukkig te zijn. Als je dat niet bent, lijk je wel van een andere planeet te komen.

Ik heb nu Vit B6 tabletten om de hormoonhuishouding wat te helpen te stabiliseren, mijn bloeddruk meds zijn ook weer verhoogd en hij vond het verstandig, gezien de omstandigheden dat ik gestopt was met bv (afkolven). Het geeft nu wat meer rust en heb het behoorlijk drastisch afgebouwd. Dinsdag heb ik nog 2 keer gekolft en die dag na 18 uur niet meer. Ik masseer de eventuele harde schijven onder de douche weg en verder zijn mijn borsten nog gevoelig en wat gespannen, maar heerlijk zeg geen gekolf meer. Ben nu gewoon blij dat ik er vanaf ben.

vanmorgen Ruben na zijn voeding terug in zijn ledikantje gelegd in zijn eigen kamer. Dan kan ik even lekker rommelen en wat in de huishouding doen, daarna het mannetje in bad doen en in de tuin genieten van het zonnetje!!

Geplaatst

Jeetje Syl wat een moeilijke beslissing.

Hopelijk is het gister nog een goed gesprek geweest en gaat J er nu ook voor de volle 100% voor. Het is zo moeilijk om dingen te doen en te laten als het moet. En idd mannen zijn zo anders dan vrouwen. Sterkte samen!!!!!!

Geplaatst

jemig Syl, dat zal een heftig gesprek geweest zijn! Maar ik denk dat je/jullie de juiste beslissing genomen hebben. Rust in je hoofd, je lichaam en je leven kan de poging alleen maar ten goede komen. Bovendien, uit ervaring weet ik, het is zo januari. Lijkt nu nog eindeloos verweg, maar het is exact dezelfde wachtperiode die wij vorig jaar hadden met wachten op vin zn tese. Misschien nog ff een weekje naar de zon samen? Even helemaal weg van alle rompslomp, vooral ook de zakelijke? Opladen en opnieuw beginnen. Hoop dat J ook zijn steentje bij gaat dragen. Ik realiseer me nu pas dat ik met vin in mn handjes heb mogen knijpen, hij heeft altijd de leefregels in acht genomen, hoewel ik daar inderdaad ook wel eens wat druk op moest zetten, mn wbt het roken.

San, heel goed dat je naar de dokter bent gegaan en dat hij je heeft weten gerust te stellen. Ik denk dat het inderdaad de grootste valkuil is die er is; we hebben zoveel moeite moeten doen voor een kindje, dan zal het na de geboorte wel helemaal hosanna zijn... niet dus, en ik denk voor velen met jou! Sterkte meis!

Guusje, als ik er niet meer aan denk, alvast heel veel succes de 6e. Moet je blijven, of is het een poliklinische ingreep? Hoe dan ook, sterkte!!

Esther, wat goed zeg, in training. OOk vooral leuk dat je dit samen met G doet. Samen de zinnen verzetten en je richten op positieve zaken!

Oja, kleine doorbraak: we hebben een jongensnaam weten te verzinnen! Meisjesnaam waren we al eeuwen uit, maar jongnsnaam was een crime. Dit is een goede optie, wellicht nog finetunen in de toekomst :-) Vandaag al weer 4 maanden, 40% zit erop volgens mn zw.-app. Zo voelt het niet hoor! Maar wel fijn.

Geplaatst

Hey Fren,

Dank je. Ik weet nog niet of ik een nachtje moet blijven. Maar het zou kunnen, moet iig spullen meenemen. Ik kreeg gister wel een brief van het ZKH, ik moet me om 7 uur melden! Lekker vroeg dus. Maandag nog even bellen of het niet aangepast is.

Jullie hebben de namen klaar, leuk hoor! Ben erg benieuwd. En 4 maanden al weer, wat gaat het snel! Voel je je nog goed?

Geplaatst

Leuk Fren, nou geniet er maar lekker van, watn wat voor syl geldt, geldt natuurlijk ook voor jou. tis zo voorbij!

Henne, leuke foto's trouwens van jullie kamer.

San, fijn dat de h.a. zo begripvol is, daar kun je tenminste wat mee. Vandaag maar lekker geniet van het mooie weer en lekker wandelen met Ruben.

Es, wat goed van je zeg! Hoe lang hebje er over gedaan om te trainen?

Guus, man ik vergeet jou elke keer!! Sorry, duizendmaal excuses! Ik wens je ook alvast heel veel sterkte, fijn dat je dan eindelijk van de pijn verlost bent. En dan op naar de cryo!

Iemand vroeg wanneer wij verder gaan, nou zodra het kan natuurlijk, ligt aan de planning ivm de vakantie, maar wanneer het kan gaan we door. Nu ff lekker niks, lekker vitamientjes opdoen, heb gelezen dat dat heeeeeeeeeel goed is ;-) en lekker een wijntje af en toe en verder niks, heerlijk!

Nu weer aan het werk ;-)

Geplaatst

idd Guusje spannend hoor. Ook alvast namens mijn succes!!! En hopelijk een voorspoedig herstel en dat je nu maar eens van die vervelende pijn af bent zeg!!

Sab groot gelijk, lekker genieten nu tot je weer kan starten en idd Vit schijnen heeeeeeeel goed te zijn, vooral die je opdoet in de ZON!!!! en die is er vandaag in overvloed.

Geplaatst

Wij hebben de zon ook al gevoeld op weg naar de supermarkt. En laat ik nu net de rijst vergeten te zijn. Goh wat een straf om zo weer terug te moeten lopen in de zon......

Goed zo Caro!!

Geplaatst

he meiden,

Heb alles bijgelezen, wat is er weer veel geschreven!

@San, jeetje met Ruben van de trap gevallen. Gelukkig niets ernstigs pffff. Goed om te horen dat je een goed gesprek met de dokter hebt gehad en dat je wat opgelucht bent. Gaat de goede kant op!

@Laika, gelukkig is je mannetje gedraaid. Nog even en dan issie er.

@Syl, wat een moeilijke beslissing heb je moeten nemen. Ik begrijp je voor 100%. Ik heb hier ook nog steeds geregeld (gisteren nog) ruzie over alcohol en roken. Mijn vriend was een kettingroker maar rookt nu af en toe bij gelegenheden een klein sigaartje of een sigaret. Maar dit begint weer op te lopen heb ik gemerkt. Hij bagatelliseert het allemaal. Ik word daar werkelijk woest om.

@Henne, ben heel erg geïnteresseerd in de info die je van dr. Pfeiffer hebt gehad. Heb al even iets gelezen een aantal pagina's terug maar was er nog meer? dan hou ik me aanbevolen. Met mijn ziekte van pfeiffer, moeheid en spastische darm komt deze info misschien nog wel heel erg van pas. En zoals Spaatje ook noemde, bij mij genezen wondjes ook heeeeeel snel dus dat kan er ook mee te maken hebben? By the way, vind je woonkamer super geworden!

@Babeth, goed om te horen dat het zo goed gaat met je kleine meid. Kan me ook voorstellen dat het allemaal heel dubbel is. Maar je doet het fantastisch!

@Tool, ben je al vertrokken. Fijne vakantie meis!

@Kaartje, ik dacht gelijk aan politieagent :-) jij ook op vakantie, lekker genieten!

@Sab, ga/ben jij nu ook al op vakantie? neem lekker je nieuwe zonnebril mee ;-) heb je nog iets leuks gedaan met het restbedrag?

@Eef, ook weer thuis uit la bella italia. Ho visto che vi siete abbastanza divertiti (heb gezien dat jullie je goed vermaakt hebben)

@Ruby, aiai zere kies. Ik moet komende week weer een gaatje laten vullen en moet er nog niet aan denken arghhh

@Zara, heb je nu uiteindelijk besloten wat meer tijd te nemen? wat moeilijk he, als je relatie er zo onder lijdt. Ik hoop dat alles op zn pootje terecht komt. Maar zo te lezen heb je een hele lieve man dus ik heb er wel vertrouwen in. Dikke knuffel

@Guusje, heel veel sterkte met de operatie meis!

@Ivfsh: wat een leuke foto van jullie saampjes, jullie zien er zo happy uit en het is jullie meer dan gegund!

@Fren, lekker op vakantie. Geniet er maar van. Las ik het goed en heb je een deuk opgelopen aan je huurauto? wij hadden ook een auto gehuurd, zo'n klein peugeotje. Maar het verkeer in Italië is een chaos. Wat een stelletje debielen. Iedereen rijdt te hard, haalt links en rechts in terwijl het nog nèt kan, ze gebruiken geen knipperlicht en ze kleven aan je bumper. Ik heb zwaar bonje gehad met een vent. Hij zat op de snelweg echt op mn bumper, kon me inhalen maar deed het niet. Ik dacht ik ga voor jou echt niet harder rijden want er stonden ook nog borden dat er snelheidscontrole was op die weg. Totdat er verderop opeens een vrachtwagen een rare move maakte, die was de afslag voorbij en kwam terug. Ik schrok en ging bovenop mn rem. Die vent achter me schrok zich natuurlijk ook wezenloos want die zat echt op mn bumper. Gelukkig stopte zag die vrachtwagen mij op tijd en ging'ie niet verder waardoor ik kon doorrijden. Maar die ene vent bleeft maar achter me kleven en ging toeteren en seinen en zat te schelden en te gebaren. Ik werd steeds bozer en stak mn middelvinger op. Rijdt hij me klem, stapt uit en komt tierend op mn auto af. Dus ik stapte uit en zei hem dat hij fout zat en afstand moet bewaren. Ik ga mezelf niet kapot rijden tegen een vrachtwagen voor hem! die geeft namelijk niet mee. Hij bleef tekeer gaan dus ik zei hey ff een beetje rustig of moet ik de politie erbij halen en de situatie even uitleggen. Toen liep hij gelijk terug naar zn auto en kon ik het niet laten om nog even te zeggen watvoor grote klootzak hij was. Ik was inmiddels ook woest geworden. Naja dat was weer het auto avontuur. Gelukkig goed afgelopen.

pfff meiden ben de draad alweer kwijt. Miki, Simba, Ursula, Dublin hoe is het met jullie? sorry als ik nog iemand vergeet. Waar is roestvlek eigenlijk gebleven????

Wij hebben een superleuke week gehad in Italië. We zijn woensdag eerst op ons gemak naar ons appartement aan zee gegaan, wat boodschapjes gedaan en nog even naar het strand geweest en 's-avonds uit eten geweest. Donderdag zijn we naar Padua gereden dat is de geboortestad van mn vader. Daar zijn we wezen shoppen voor de bruiloft, mn vriend heeft een broek gescoord en ik een paar schoenen. Daarna zijn we naar het kerkhof gereden en hebben we het graf van mn opa en oma bezocht. Toen zijn we teruggereden naar het appartement en zijn we nog even naar het strand geweest en 's-avonds weer lekker uit eten geweest. Vrijdag weer een paar schoenen gescoord en smiddags weer naar het strand geweest. 's-Avonds iets wezen drinken met een vriend met wie we konden meerijden naar de bruiloft. Zaterdagochtend vroeg uit de veren, om 8 uur werden we opgehaald en gingen we naar het huis van onze vriend de bruidegom. Daar stond een heel ontbijtbuffet met in de tuin. Daarna zijn we naar Noale gereden waar om 11 uur de kerkdienst begon. Na de kerkdienst zijn we naar een heel mooi restaurant in Trebaseleghe gegaan. Er was minstens honderd man aanwezig. We hebben van 14.00 tot 15.00 uur voorafjes en aperitiefjes gehad in de tuin en daarna gingen we het restaurant in voor de lunch (lekker airco!). We hebben van 15.00 tot 20.00 uur(!) gegeten: menu obv vis met o.a. gamba's, kreeft, krab, zeebaars, tagliatella, risotto enz. teveel om op te noemen. Om 20.00 uur gingen we naar buiten voor het dessert en begon de muziek en kon er worden gedanst tot een uur of 1. Het was echt helemaal super!!! De dag erna zijn we eerst nog even naar het strand geweest en hebben we smiddags 2 zussen van mijn oma bezocht (86 en 89 jaar oud). Daarna zijn we wezen eten bij andere familie. Maandag zijn we smorgens om 9.00 uur met de boot naar Venezie vertrokken, daar hebben we de hele dag gestruind en 'savonds zijn we weer teruggevaren. Dinsdag lekker relaxed gedaan en naar het strand geweest. Dat was het even in het kort :-)

Nu veel wassen draaien enzo...

Geplaatst

S€N wat heerlijk om te lezen dat jullie een geweldige tijd daar gehad hebben en die bruiloft was zo te lezen heel gezellig en geslaagd!!

Jammer altijd dat je zoveel was hebt als je terugkomt. Maar je kan wel lekker alles buiten te drogen hangen, het is er heerlijk weer voor.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden