Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Henne, nuttig gesprek geweest dus. Fijn! Ben benieuwd naar het verslag.Gelukkig rug ook weer wat aan het verbeteren.

Syl, mijn motto is, net zoals Henne al zei, bij twijfel niet doen. Traject is al zo zwaar en jij hebt altijd al last van de hormonen toch? Misschien toch nog eens overwegen om het uit te stellen en eerst je lijf weer in balans te krijgen?

Ivfsh, mooie foto's! Ierland trok me nooit zo, maar door jouw enthousiaste verhalen en mooie foto's lijkt het me nu mooi om eens te bezoeken. Gelukkig jullie zelf en camera

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Eindelijk de ha gesproken en moet een monster ieveren bij het lab hihi.....

Maar dat wordt dan waarschijnlijk volgende week en dan 1 wk voordat de uitslag komt.

Geplaatst

he Kaartje, heb ik dat gemist dat jullie ook op vakantie gingen/gaan? waarheen ook alweer???

Syl, heeft dit invloed op de behandeling? Zou je dan dus later moeten starten??? je moet toch binnenkort bongi worden, of niet???

zit thuis te werken, maar ben ook stiekem even hier aan het lezen, hihihi

ga nu weer verder...

Geplaatst

:happydance::happydance::silly-woohoo::blob3::icon_bounce::blob6::icon_bounce:

stuiter de stuiter, maandag om 14.00 uur de eerste acu-sessie en de maandag daarnade dag voordat we met vakantie gaan om 10 uur nog een keer, :icon_bounce::happydance::silly-woohoo:

Geplaatst

henne take your time met het verslag. we zien het wel verschijnen. Belangrijker is dat jij het allemaal duidelijk en helder hebt. Op papier zetten is dan altijd een goed idee. er komt zoveel informatie op je af, dat je soms ook dingen vergeet en bij het samenvatten of op papier zetten komt het dan weer terug.

Ben het even kwijt, wat is er maandag???, sorry, mijn hoofd is echt een zeef.

Hoe ging het bij de Ikea? geslaagd? wij gaan ook binnenkort. opbergsysteem met lades, tralalalalaaaaa, onze waskamer wordt ook nog eens wat, hahahahaha. daarna is de kattenkamer aan de beurt.

Fren, ik zie het al helemaal voor me, zoiets zou me ook gebeuren, hahahaha, alleen zou ik dan degene zijn die er ook achteraan wil gaan, denk dat A. mij dan wel zal tegen houden.

Geplaatst

Tool jij bent echt aan het stuiteren, mijn god. Ik had dat ook bij de eerste sessie, had er echt zin in en vindt het nog steeds apart en bijzonder.

Kan mij er alleen nog moeilijk aan over geven maar dat is niet erg volgens mij, niets forceren.

Ik moest overleggen met de kliniek maar dat doe ik niet, nergens voor nodig en waarschijnlijk gaan we toch starten, zie er tegenop en dat heb ik de volgende keer weer.

Het is nu de beste tijd ook zakelijk gezien, in januari kan dat weer helemaal anders zijn.

Geplaatst

he syl, ja, oeps, ik zie mijn berichtje en het stuitert er vanaf, hahahahahaha.

Ik denk dat het ertegenop zien wellicht altijd wel een rol zal spelen.

ik ga in elk geval voor je duimen. Bij je ongi ga je dus starten?

Geplaatst

Ja moet nog even het schema tevoorschijn toveren maar op dag 2 of 3 de deca of op dag 1 ???? Nakijken dus en daarna de Menupur.

Kan ik J weer bellen dat hij naar huis mag komen :-)

Geplaatst

Hi meiden en stuiterballen ;-) Fijn Tool lekker starten met acu. Syl dus een monster inleveren, dat kan deze week toch nog wel?

Hier naar ikea geweest, wat laatste klungeldingetjes. Ging redelijk met mn rug. Wel moe nu. Maar toch nog even het beloofde verslag. Ik knip het in twee delen. Mijn inrdukken en de theorie die we meegekregen hebben ;-)

Onze indruk is in ieder geval positief. We verwachtten een serieuze Duitse dokter, maar er kwam een gezellige, praatgrage vent van onze leeftijd in spijkerbroek, gumpen en sweatvest aanlopen haha. We waren een half uur te vroeg maar dat was geen punt. Denk dat hij als hoofd van het lab niet continue eigen patienten heeft. Het is een echte vakidioot die ontzettend veel weet. Het was vooral veel luisteren en je moet je vragen wel goed erdoorheen gooien anders kom je weinig aan het woord. Maar dat lukte op zich prima. Het hele verhaal wat hij vertelde klonk ontzettend logisch. Moet wel zeggen dat ik natuurlijk nog een baluwe maandag geneeskunde heb gestudeerd en het ook goed kon volgen in 'Allo Allo Engels' J. bekende later dat hij af en toe wel af moest haken. Maar de grote lijn heeft ook hij goed kunnen volgen. Ik heb ook nog een print van een artikel meegekregen waar hij aan refereerde, hou ik wel van...als ze uitgaan van wetenschappelijk bewezen feiten.

Wat ik ook erg kon waarderen is dat hij zelf even bloedprikte en dat daar niet een verpleegkundige voor moest komen. Enne.....bijkomend detail....ben nog nooit zo goed geprikt haha. Enorm snel en totaal geen blauwe plek of wat dan ook wat ik meestal wel heb. De resultaten zijn er deze week al en krijgen we per mail, met een toelichting en advies. Erg spannend, voel me net alsof ik aan het solliciteren ben of tentamen moet doen ofzo.

Uiteraard hebben we ook nog naar de kosten gevraagd, hij gaf aan ca. 550 euro. Maar ook dat veel Nederlandse verzekeringen het vergoeden omdat hij het niet in verband brengt met zwangerschap, maar met allergieeen e.d.

Op andere fora heb ik ook wel reacties gelezen dat hij commercieel is en bijvoorbeeld omega-3 voorschrijft omdat hij door een fabrikant gesponsord wordt. Uiteraard is hij commercieel en er staat een mooie auto voor de deur ;-), maar laten we wel wezen: in nederland kennen we nauwelijks commerciele gezondheidszorg en dat brengt ons in veel gevallen niet ver. En als je naar DD ogaat voor icsi betaal je ook voor elk extraatje apart....zo werkt dat nu eenmaal. De kosten die hij noemde zijn in ieder geval niet hoger dan een uitgebreid bloedonderzoek in Ndl. en die heb ik genoeg gehad.... En de omega-3: ja die is me idd geadviseerd (zie volgende post waarom), maar niet verkocht of een speciaal merk aangeraden ofzo. Dus tot zover die sponsoring denk ik dan....

Wij gingen in ieder geval met een heel goed gevoel weg, met hoop en zoals Babeth het zo mooi omschreef: misschien wel het ontbrekende puzzelstukje. Zeker voor meiden die last hebben van allergieeen, ontstekingen, chronische ziekten wat dan ook.....ik zou dit serieus overwegen. Sen, moest gelijk aan jouw pfeiffer geschiedenis denken.... Voor wie interesse heeft heb ik een brochure over onderzoeken bij kinderwens waar hij aan meegeschreven heeft (dat zal die sponsoring zijn). Is wel in het Duits...

Het theoretische deel volgt in de volgende post :-)

Geplaatst

Wauw Henne misschien komen jullie zo wel een stapje verder. Ben ook onder de indruk van deel 1 en wacht op deel 2.

Tsja en commercieel moet kunnen vindt ik, hier in nl kom je soms geen steek verder. Zolang jij je er prettig bij voelt toch.

En de bloeduitslagen komen dus ook snel ook heel benieuwd.

Zal proberen het monster nog in te leveren maar sta vrijdag vol met afspraken daarom. Geen zin om ergens bij een afspraak een potje te vullen!

Geplaatst

Dr. Pfeiffer komt oorsponkelijk vanuit onderzoek naar immunologie bij orgaandonatie. Van daaruit is er veel interesse in zwangerschap omdat hierbij een embryo, dat toch ook 50% lichaamsvreemd is, wel wordt geaccepteerd. Hoe kan dit? Wat men ontdekt heeft is dat er voor ons immuunsysteem een verschil is tussen ‘vreemd en gevaarlijk’ en ‘vreemd en niet gevaarlijk’. In het eerste geval wordt het immuunsysteem geactiveerd (en het vreemde aangevallen), in het tweede gereguleerd (en het vreemde getolereerd). Dit laatste gebeurt door de regulary T-cells (TRegs).

Onderzoek onder muizen heeft aangetoond dat bij zwangerschap het aantal TRegs enorm toeneemt (om zo tolerantie voor het lichaamsvreemde embryo te onderhouden). Muizen die telkens miskramen kregen en geïnjecteerd werden met TRegs van muizen die goede zwangerschappen hadden, kregen geen miskramen meer (N.B. dit is bij mensen niet mogelijk). TRegs en het reguleren van het immuunsysteem zijn dus essentieel bij zwanger worden (artikel over dit onderzoek heb ik meegekregen, kan ik volgende week scannen voor wie interesse heeft. Moet het zelf nog lezen).

Bij CVS -wat ik heb- (en andere chronische ziektes, allergieën etc.) kan het zijn dat het immuunsysteem telkens weer geactiveerd wordt door slapend aanwezig virussen/infecties, of dat het niet meer goed weet hoe te reguleren en dus eigenlijk continue ‘aan’ staat terwijl de infectie allang verdwenen is. Er zijn dan te weinig TRegs. Hierdoor wordt al het lichaamsvreemde gezien als ‘vreemd en gevaarlijk’ en aangevallen.

Wat moet er dus gebeuren? Je moet zorgen dat het immuunsysteem weer gereguleerd wordt, dat het aantal TRegs dus toeneemt, en de activiatie van het immunsysteem afneemt. Of in het uiterste geval kun je het immuunsysteem helemaal ‘plat’ leggen. Dit laatste brengt wel risico’s met zich mee omdat de echt gevaarlijke dingen dan ook niet meer als zodanig herkent worden.

Reguleren van immuunsysteem doe je door middel van:

- Omega 3 vetzuren. Omega 6 activeert immuunsysteem, Omega 3 reguleert het. In voeding krijg je veel Omega 6 en weinig Omega 3 binnen. Het slikken van Omega 3 kan dus bijdragen aan regulatie van je immuunsysteem (let op, in supplementen zit vaak maar een percentage omega 3, je moet 500 mg pure omega 3 per dag nemen).

- Vitamine D. Beïnvloedt het aantal TRegs positief. Belangrijk omdat ze niet alleen als vitamine maar ook als hormoon werken (hier volgde ik hem niet helemaal meer). Ook belangrijk voor spermakwaliteit. Vrouwen: 2.000 IE per dag, mannen ca. 20.000 IE per WEEK.

- Absoluut geen vitamine C. Deze activeren actief en direct het immuunsysteem, wat je juist niet wilt. Bijvoorbeeld zink, dat indirect het immuunsysteem beïnvloedt, is geen probleem. Ook mag je gewoon fruit e.d. eten. Let ook op met dingen als acupunctuur, voetreflex etc.: therapieën mogen het immuunsysteem niet activeren (waar ze vaak wel op gericht zijn), wel reguleren/tot rust brengen.

Plat leggen immuunsysteem

- Lage dosis prednisolon. Starten tien dagen voor terugplaatsing zodat je voor de tp de bloedwaardes nog een keer kunt checken en e.e.a. kunt bijstellen. Elke week een ‘normal bloodcount’ om te controleren of er infecties gaande zijn, deze worden namelijk niet door het lichaam zelf aangevallen omdat immuunsysteem onderdrukt wordt. Meteen antibiotica starten is dan essentieel. Gebruik prednison tot 12e/14e week van de zwangerschap, afhankelijk van bloedwaardes.

Ik ga zelf dus in ieder geval starten met de Omega-3 en vitamine D. Ik slikte die beide al, maar de dosis moet omhoog. En de vitamine C zijn de deur uit. Overigens vond hij het beetje dat in mijn Multi zit niet erg. Dus dat zal verschillen per keer/merk. En afhankelijk van de bloeduitslagen, met name de telling van de TRegs, zal hij me evt prednisolon aan kunnen raden. Maar dat horen we dus nog.

Tot slot nog wel een belangrijk punt waar ik zelf nog al van schrok eerlijk gezegd. Elke terugplaatsing/inseminatie zou je kunnen zien als een (donor orgaan)transplantatie. Hoe meer terugplaatsingen, hoe vaker je immuunsysteem dus bezig is geweest met afstoten en hoe actiever het is. Hierdoor heb je, als je immuunsysteem niet naar behoren werkt, feitelijk bij elke terugplaatsing een grotere kans dat het embryo wordt afgestoten door je imuunsysteem. Dus ook de meiden die gewoon al lang bezig zijn, zonder infecties, chronische ziektes en allergieen, kunnen op die manier een afweer opgebouwd hebben..... Waarschuwing is er vanuit dr. Pfeiffer ook vooral voor eiceldonatie/embryodonatie omdat het embryo dan 100% lichaamsvreemd is.

Al met al: veel informatie. Die zeker vanuit mijn chonische vermoeidheid en de lichte streepjes op de zwangerschapstesten heel erg logisch klinkt. Oplossingen die in eerste instantie heel simpel zijn: Omega-3, vitamine D, geen vitamine C. En mogelijk dan de risico's nemen van een hele lage dosis prednisolon....dit afwegend tegen wat het op kan leveren. Ik ben echt ontzettend benieuwd, het heeft ons in ieder geval echt weer houvast gegeven. En zodra de uitslagen er zijn gaan we kijken hoe we dan verder gaan.

Geplaatst

Syl, moet je ook niet doen. niet onder druk of met stress.

ga nu even te voet boodschappen doen. Voor het lijstje overigens:

pangafilet en courgette uit de oven (door midden snijden, het vruchtvlees eruit halen, dit in stukjes snijden en dan met een klein uitje even fruiten en opbakken. daarna dit mengsel in een kommetje met roomkaas (naturel of met kruiden) vermengen en vervolgens in de uitgeholde courgettes verdelen. wat pijnboompitjes erop en wat plakjes ontbijtspek erop en dan 20 minuten in een voorverwarmde oven van 180 graden zetten. Smakelijk!

liefs,

Tool

Geplaatst
Zal proberen het monster nog in te leveren maar sta vrijdag vol met afspraken daarom. Geen zin om ergens bij een afspraak een potje te vullen!

Hihi, nee da's niet handig. Euh....voor wie dit niet wil weten, zap vooral verder, maar tips om zo'n potje te vullen... Weet niet wat voor toilet jullie hebben, maar leg evt. een papieren bordje in het toilet om eea op te vangen. Neem van die plastic wegwerphandschoentjes en een klein vuilniszakje. Vul met handschoentjes aan je potje en mik daarna bordje met handschoenen en al in het vuilniszakje. Heb zelf meerdere keren zo'n actie uit moeten voeren haha....

Geplaatst

Goh de tijden dat je alleen maar sex hoefde te hebben om zwanger te worden waren we al gepasseerd, bij ons allemaal, maar als je verder gaat kijken wat er allemaal bij komt kijken vindt ik het ook wel beangstigend.

Vindt het allemaal super interessant maar soms is teveel informatie eng.

Of klink ik nu hek?

Geplaatst

Ik bedoel gek.

Henne ja super bedankt, was al in gedachte met een pan in de weer (of wok) haha maar dit klinkt logischer.....

Wij hebben een ex waar alles meteen invalt, dus niet zo handig.

Geplaatst

Nee dat heb ik ook Syl, hoe meer je weet hoe minder vertouwen je soms nog hebt dat het uberhaupt wel goed komt. Ik had dat heel erg toen ik het boek van Alan Beer voor het eerst las. Ik werd er letterlijk misselijk van van angst. Zijn stelling dat twee mislukte terugplaatsingen al een aanwijzing is voor een immunologisch probleem....ik had er toen al zeven ofzo gehad! Maar ik val dan idd ook in twee van zijn vijf categorieen...dus tja... In Nederland is deze gedachte, dat je immuunsysteem zwangerschap kan tegenhouden, nog helemaal niet wijdverspreid, laat staan geaccepteerd. Maar toch denk ik dat er veel waarheid in schuilt. En dat is heel erg beangstigend, want dan moet ik zelf ook accepteren dat mijn lijf het dus niet goed doet, ons kindje niet tolereerd. En dat is een heel veel confronterender gedachte en veel pijnlijker dan denken in termen als 'pech' en 'geluk'. Alan Beer stelt: als iemand zwanger wordt en het kind wordt gezond geboren heeft niemand het over 'mazzel'. Als je meerdere miskramen krijgt of niet zwanger raakt is het opeens wel 'pech'. Volgens hem klopt dat niet en ik ben het daar inmiddels roerend mee eens. Van de negen terugplaatsingen is het bij mij zes (!) keer iets gebeurt en ik heb nog steeds geen kind. Dat is geen toeval of pech meer, dat MOET een oorzaak hebben. En dat kan natuurlijk puur het zaad zijn, maar daar geloof ik niet meer in.

Dus ja, het is eng en moeilijk om dit onder ogen te zien. Omdat 'gewoon' doorgaan en hopen er dan niet meer bij is. Maar tegelijk geeft het je ook kansen. Wat let je -als je het kunt betalen- om die onderzoeken te laten doen en meer te weten, zolang er mogelijke oplossingen zijn? En al waren die er niet, dan weet je in ieder geval dat je geen geld en hoop meer in een bodemloze put hoeft te gooien. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb er natuurlijk ook een tijd over gedaan om op dit punt te komen.

Denk trouwens dat veel van de 'onverklaardbaar' onvruchtbare vrouwen op dit gebied nog wel eens hoog konden scoren.... En kijk eens in ons topic hoeveel meiden er wel geen prikkelbare darm, voedselallergieen ed. hebben... En natuurlijk kan het ook net zo goed opeens wel lukken zonder onderzoek en prednison e.d. Er speelt altijd heel veel mee en dit is een onderdeel. Maar denk wel een belangrijk deel.

Geplaatst

Waaaahhhhh, kreeg nu de uitslag al :-)

a normal IgE does not exclude a atopic disease, but it makes it more unlikely; differentiall blood count without any pathologic signs; vitamin-D in the referance range but under the advised range from 50 - 90 ng/ml; the ratio soluble transferrinreceptor/ log ferritin (0,59) indicates a sufficient iron reserve (referange range:

Preliminary advise: Increasing the vitamin-D level by the intake of 2 x 1000 I.U. vitamin-D/day in order to increase the percentage of regulatory t-cells through the effect of vitamin-D on this cell-population; additionally to modulate the cellular immun system in a way, that increases also the chance for the induction of tolerance, a food supplementation with min. 500 mg pure oemega-3-fatty acids/ day is also advised

Oftewel: idd te weinig TRegs, maar verder geen tekenen van overactiviteit in immuunsysteem. Het zou dus voldoende moeten zijn om door middel van vit D en Omega-3 het niveau van de TRegs op te krikken. Van J moet ik nu dus onmiddelijk in de zon gaan zitten hihi. Jeetje, ben echt blij hiermee, dit was een tripje naar DD echt wel waard. Als het toch eens zo simpel zou zijn.... Ga morgen nog even rustig mailen hoe lang hij denkt dat ik moet wachten voor het op een goed niveau zou zijn. Want dan wil ik zo lang wel wachten met ons cryootje....

Geplaatst

jeetje Henne,

wat ontzettend goed dat je bent gegaan! en wat ongelooflijk dat je nu de uitslag al binnen hebt.

Ik vind het verhaal ook heel aannemelijk klinken. Dit verhaal gaat zeker niet voor iedereen op, maar met jouw historie klinkt het echt logisch. Heel fijn dat je dit hebt uitgezocht en ook fijn dat er geen al te extreme uitslag is gekomen. Wie weet zijn dit inderdaad de laatste zetjes die je nodig hebt! Het is sowieso heel goed voor je eigen gevoel: je hebt een aantal zaken nu weggestreept en de uitslag die je hebt gekregen valt mee en had je waarschijnlijk al verwacht. Mooie is ook dat er iets aan gedaan kan worden! Meis, ben zo blij dit te lezen! Nu rustig aan weer verdere stappen zetten. Ben trouwens ook erg benieuwd wat er nog aan info komt aan 'missing results'.

Het gaat weer spannend worden hier bij de meisjes: Tool en Sylvie bijna starten, Henne ook weer stapjes verder. Super! Ach wat zou het toch mooi zijn als 29 oktober er weer een paar zwangeren bij zijn!

Wbt die 29e: ik ben helemaal voor een skype verbinding, haha, ga jullie wel missen hoor!

Geplaatst

trouwens nog even over prive klinieken. Ik ben absoluut niet voor een tweedeling in de zorg (zoals in zoveel landen het geval is, zelfs hier in ierland). Maar Nederland is er ook wel extreem 'vies' van ondernemerschap in de zorg. Het is helaas zo dat er op veel vlakken kleine groepen patienten zijn die niet in de reguliere stroom geholpen kunnen worden. Simpelweg omdat het te duur is.... Als een commerciele kliniek daarop inspeelt is dat natuurlijk helemaal niet gek. Beetje jammer dat de reguliere gezondheidszorg daar zo op af geeft, ze zouden beter eens in de spiegel kunnen kijken waarom deze klinieken succes hebben...

Geplaatst

Hear hear, ivfsh. Wat mij ook vaak ergert is dat als ziekenhuis X onderzoek doet en met een uitkomst komt, ziekenhuizen Y en Z vooral hun best gaan doen om het tegendeel te bewijzen. In plaats van dat ze het combineren, er op voort borduren etc. Samenwerking is iets wat in (medisch) onderzoek weinig gebeurt, maar voor patiënten zoveel op zou leveren. Jammer.

Ben hier nog steeds een soort van verbluft...alles ging opeens zo snel, geloof dat ik twee weken geleden nog niet eens gemaild had!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden