Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hmmm, hier us het een soort van bewolkt. Wel warm, maar niet zo zonnig als gisteren, toen ik niet in de achtertuin kon, grrrrrr.... Gisteren we teveel gedaan dus vandaag protest van rug. Nu in de tuin, ondanks de wolkjes lekker.

Sen dat klinkt allemaal lekker relaxed. Ik zal wat ik aan info heb over de onderzoeken en dr Pf naar je mailen. Moest wel gelijk aan jou denken.

Syl meisje hoe is het? Normaal ben je niet zo stil, dus maak me een beetje zorgen.

Sandra fijn dat je huisarts je gerust heeft kunnen stellen. Je klinkt sowieso een stuk rustiger sinds je me kolven bent gestopt. Goede beslissing dus.

Sab lekker vitamines opdoen :-) En daarna met frisse moed verder. Geen idee wanneer wij voor die cryo gaan. Eerst eens overleggen me dr Pf hoelang het duurt voor die vit effect moeten hebben. Hoop wel snel eerlijk gezegd. Hoewel mijn lijf op dit moment ook nog niet echt fit genoeg is denk ik.

Oooh meiden ik moet maandag weer aan het werk en heb zoooo geen zin!!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sën, dat klinkt heerlijk jullie vakantie! En ik zie die tirade in het italiaans al helemaal voor me haha. Wat heerlijk: een eetbruiloft hahaha.

Henne, hier ook slecht weer hoor, totaal niet wat er voorspeld is...Ik heb trouwens net visolie pillen gehaald, waren in de actie zeg maar, zit precies in wat dr :P zegt, goed hoor!

Ben t verder alweer wkijt..jeeezzzzz

Geplaatst

Guusje namens mij ook heel veel sterkte volgende week!!!

Sen klinkt fijn jullie vakantie! Heerlijk om te kunnen genieten van het italiaanse leventje! Moest wel heel erg lachen om je autoverhaal hoor! Jij kan goed italiaans toch? Dus je hebt in het italiaans teruggescholden?

Syl waar ben je meis? Hoe is het gegaan gisteren?

Henne balen dat het nu geen mooi weer is bij jullie, morgen dan toch zeker wel! Tenminste als ik de berichten moet geloven.

Hier is het prachtig weer. Ik heb toch een rotkarwei gedaan vanmorgen! Ik vond het terras te groen dus ben het te lijf gegaan met algenverwijder spul en een schrobber. Ik heb enorme blaren op mijn handen nu...grrr. Maar verder is het een fijne dag zo met dit weer.

Caroline lekker zeg...dat uurtje lopen! Gaat het lopen je nog goed af nu je zwanger bent?

Ik weet niet meer wie het vroeg maar wat dat trainen betreft voor het fietsen, dit doe ik sinds een maand of vier en ik heb het opgebouwd naar twee keer per week gemiddeld 35 km per keer fietsen. Als ik alleen ga dan ga ik over de weg, als ik met Gerard of met zijn vader ga dan gaan we de bossen in. Alleen het bos in lijkt me niet zo'n succes.

Geplaatst

hee meiden!

Was benieuwd hoe het met Sylvino is gegaan gisteravond...

S$N: welkom erug: fijn dat je het zo goed hebt gehad!

Esther: you go girl. Blaren op de handjes, maar wel je terras weer mooi! Hier is de tuinman bezig om gras te leggen, ik zal dit weekend eens een voor en na foto plaatsen van onze tuin: ben er helemaal blij mee! We hadden zelf al heel veel gedaan en nu is de tuinman net gras uit komen rollen: leuk leuk leuk!

caroline: weer actief: goed hoor! Ik ben hier ook zoveel aan de wandel. We hebben 1 auto hier, dus meestal heb ik de auto niet. Is goed voor me: zo doe je alles te voet. Ik ga binnenkort wel zo'n oma boodschappen kar halen. Want het wordt toch wel een beetje zwaar om alles zo te tillen.

Guusje: spannend hoor, volgende week. Hoop dat het heel soepel zal gaan! Als je er al zo vroeg moet zijn mag je 's avonds misschien wel lekker weer naar huis.

Over het weer: hier is het ook druilerig.... het weekend gaat het zelfs echt regenen... bleeh. Maar: we gaan de babykamer verven, dus das natuurlijk een hele leuke binnenklus. Ben nog aan het bedenken wat de perfecte kleur grijs is voor op de muren :-)

Geplaatst

Zou ook niet alleen het bos in gaan Esther, groot gelijk! Ik vind het wel heel goed van je! Stom he, dat je dan eigenlijk van jezelf denkt dat je sporten helemaal niet zo leuk vindt en er dan toch steeds meer van geniet!

Ik vind het wandelen 's ochtends ook heerlijk, na vijf minuten ben ik aan het water en vandaag heb ik een heel eind door een natuurgebied dat grenst aan de woonwijk gelopen. Echt met bijzondere watervogels enzo, leuk hoor. Het gaat meestal goed, maar soms heb ik ook steken in mijn onderbuik, al na 5 minuten en dat loopt niet zo lekker. Gister was dat dus, toen maar een half uurtje gelopen maar vandaag niet dus vandaar bijna een uur! Het gaat dus wat minder soepel dan een paar maanden geleden maar ik hou vol zo lang het gaat! En vanaf maandag wil ik weer gaan zwemmen, dus op die 2 ochtenden dat ik zwem, loop ik niet (denk ik). Doe ik in ieder geval iedere dag wat aan beweging...

Geplaatst

Sen, welkom terug. We hebben heerlijk meegenoten van je verhalen en foto's!

Syl, hoe is je gesprek gegaan? Zijn jullie wat meer tot elkaar gekomen?

Guusje, operatie komt dichterbij! Hoe gaat het nu?

EDR, goed om even van je te horen. Je klinkt al wat beter maar nog steeds veel om te overdenken. Dikke knuffel terug!

Henne en IVFSH, dank jullie wel voor de lieve reacties!

San, goede stap heb je genomen! Nogmaals heel veel sterkte.

Alle andere meiden, dikke knuffel, moet er snel weer van tussen. Veel te druk nog steeds naar mijn zin....

Geplaatst

Esther, misschien zeg ik iets dat de plank volledig misslaat hoor, maar 'ligt het bij jullie aan de man of aan de vrouw?'

Fietsen is namelijk bizar slecht voor de zaadkwaliteit van de man (ja niet voor de vrouw, duhuh).

Ik wilde het toch even kwijt :-)

Geplaatst

Lachen Sab!!! Gerard fietst heeeeel veel en het ligt aan hem! Maar drie maand voordat we aan een poging beginnen stopt hij hoor!

Geplaatst

Hallooo ben er.....

Was een hectische dag, zul je altijd zien en ik heb de nieuwe software 5 op mijn iphone 4 maar dat duurde even en dus voor het eerst in 7 jaar zonder telefoon in slaap gevallen.

Had trouwens niet verwacht dat mijn beslissing zoveel reacties zou losmaken.

Kort samengevat wil ik dus echt iets aan onze levenstijl doen, ook die van mij alhoewel ik de laatste tijd al goed bezig was.

Ben die dikke pens zat en ik hoef echt geen maat 36 meer maar wil mij beter voelen. Ook al zou dat al met nog 5 kilo eraf zijn is dat prima.

J. blijft moeilijk, hij wil er voor gaan en zei gisteren dat hij vandaag zou stoppen met roken. Ook duidelijk gemaakt dat het niet alleen een kinderwens verhaal is maar vooral ook gezondheid.

De irritatie was vanmorgen dus ook groot toen hij "stiekum" stond te roken.....

Ja ik bleef heel rustig, waar hij dan weer niet tegen kan, en ik liep weg. Hij wil het op zijn manier doen, wat dat is weet ik niet want zijn manier is door blijven roken.

Hij zegt zelf dat minderen geen optie is en dat hij helemaal wil stoppen. Dan moet je toch ergens je motivatie vandaan halen en dat moet hijzelf doen.

Ik blijf erbij dat hij minimaal 3 maanden echt geminderd moet zijn met roken en zichtbaar voor mij een aantal avonden in de week zijn biertje laat staan.

Zijn tactiek is nu minderen met roken en daarna stoppen, kan nu al zeggen dat het dus niet gaat werken.

Op dit moment zeg ik dan ook dan is het hoofdstuk mm gesloten voor mij, mijn lichaam heeft genoeg meegemaakt en dan kies ik voor ik.

We zullen zien!!!

S€N wij hebben het het ook al eens vaker over gehad, het blijft heel frustrerend dat er geen tot weining motivatie is voor een verandering in een levenstijl wat ook veel gezonder is.

Nogmaals hou zelf ook van een borrel en eten maar weet alles met mate in te perken voortaan.

Met alle voorlichtingsavonden die er zijn voor vrouwen of koppels samen zou er ook een apart voor mannen moeten zijn.

En ik weet het, het zaad zal nooit goed genoeg worden dat we zonder ivf kunnen maar voor ons kan het een verschil maken tussen IUI en IVF en dat vindt ik best belangrijk.

Dus het wordt voor mij ook spannend :-)

Geplaatst

S€N welkom terug wat ik heb onthouden van je vakantie is eten, strand lopen en schoenen kopen....

Maar klinkt goed en volgens mij hebben jullie het prima naar je zin gehad vooral met de bruiloft.

Guusje echt heel benieuwd en jij ook hoe het gaat lopen volgende week.

Hoop wel dat je dezelfde dag naar huis mag, vreselijk om in een zkh te slapen.

Esther jij veel succes dit weekend. Het weer is goed, misschien te goed, zal pittig worden met die warmte.

Heb Tool vandaag niet gezien.

Henne ik had toch geschreven gisteren dat je de tuinstoelen niet moest vergeten om die voor neer te zetten.....

Sandra altijd fijn om van je huisarts te horen dat je idd niet over gelukkig hoeft te zijn. Het is een lange weg geweest dus een terugslag is begrijpelijk.

Denk denk denk ben de rest even kwijt, echt bijna niet bij te houden als je niet elk uur kijkt hier.

Geplaatst

Haha Syl, dat is waar. Maar voor hebben we smiddags geen zon meer, dus was ik weinig mee opgeschoten. Inmiddels is het hier warm en zonnig maar ook wat heiig. Ach who cares. De kip en garnalen staan in de marinade, het zelfgemaakte aardbeienijs in de diepvries, de Bbq staat klaar en wij gaan de zomer vieren!

Ben erg benieuwd hoe j het nu op gaat pakken. Jij liep hier natuurlijk al een tijd mee rond, hij moet die knop echt nog om gaan zetten. Toch vind ik het erg knap dat je deze beslissing neemt. Het is vaak toch een kwestie van blindelings gaan, maar daarbij je lijf, gezondheid en je relatie vergeten is dan wel een valkuil. Dus Syl, complimenten en petje af en ik weet zeker dat het jou nu gaat lukken met je doelen.

Esther ik heb zelf geen groene tegels dus geen idee of het werkt, maar huis-tuin-en-keuken middel schijnt te zijn: aardappelnat. Dus de aardappels voortaan afgieten op de tegels ipv in de gootsteen :-D

Geplaatst

hee meiden,

tuinieren met ar en IVFSH. Oke.... het is nog geen droomtuin, maar in vergelijking met hoe het was.... ik ben er helemaal happy mee!

[ATTACH=CONFIG]2195[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2196[/ATTACH]

Sylvie: goede beslissing, maar niet leuk....

Geplaatst

hoi meiden

ik ben eerst alles weer helemaal gaan bijlezen, laatste wat ik had gelezen was het verslag van Henne over DD maar nog geen kans gehad om te reageren.

Ruby jij blijft toch maar tobben met je gezondheid zeg, je kies, tennisarm! allemaal pijnlijk, heel veel beterschap.

Sen, jij al weer terug uit Italie, je verslag was mooi!!! kan me voorstellen dat jullie genoten hebben, wat is die week dan snel voorbij!!! had je neit langer kunnen blijven? die actie op de snelweg zie het zo voor me...je hebt het ergoed vanaf gebracht!

Ivfsh, ik heb je foto´s ook gezien, super! en je buik is ook mooi! wat een uitvinding dat er iemand op "bestelling" de aankopen bij Ikea ophaalt en thuisbezorgt!!! zou ik ook gebruik van maken haha, gaan jullie de kasten zelf in elkaar zetten of......

wat de kleur voor de kinderkamer beterft,wij hebben geschilderd (nou ja schoonvader dan) met krijtverf van "Painting the past", misschien zie je daar nog iets moois bij?

Fren, hoe bevalt het in jullie riante appartement? heerlijk aan het genieten en online nog ook....super zeg, al weer 16 weken, top!!

gaan jullie tzt het geslacht hier verklappen? ik ben zo benieuwd

Kaartje jij bent ook al op vakantie, mocht je dit nog lezen, onwijs veel plezier daar!!!

Tool, nog efkes en jij bent ook heerlijk aan het genieten, volgens mij hoef je nog maar een dag of zo te werken?

Henne ik was enorm onder de indruk van jullie DD verhaal bij dr, Pf. Erg fijn dat jullie zo´n goed gesprek hebben gehad, geweldig dat alles zo enorm goed uitgelegd is en dan die uitkomst, jeetje ik ben er echt even stil van geweest......het klinkt heel begrijpelijk en als je dan leest wat te gaan doen nu..... De uitslag was ook al zo snel bekend en dan die uitvoerige reactie, ohh meid!!! ga je nu tzt na het gebruik van de juiste aanvullingen nog eerst een keer je bloed opnieuw laten prikken om te zien wat de waardes zijn gaan doen?

Syl, ik heb nog niets gelezen in het afvaltopic maar wat ik begrijp heb je een beslissing genomen mbt wanneer opstarten, heftig maar ergens ook heel begrijpelijk. Ik vind het top van je dat je je levensstijl al zo aangepast hebt en ik kan niet anders zeggen dat ik hoop dat J snel "het licht" zal zien. Frustrerend, voor jouw gevoel doe jij er alles aan en dan verwacht je dat (logisch) ook van je partner.....

Wat die opmerkingen bij je schoonvader betreft...jeetje wat kunnen mensen toch enorm tactloos zijn en echt zaken uitkramen zonder er bij na te denken! ik ben er iedere keer weer verbaasd over, sterkte!!!

Esther, wat ben jij goed bezig, al dat gefiets, geploeter in de tuin, de goede gesprekspartner voor je gevonden, balen dat het niet vergoed wordt. van de andere kant, misschien heb je aan 2 a 3 gesprekken voldoende? goed dat je deze stappen genomen hebt en het opnieuw in gang zetten van de adoptie....een erg grote stap die ik enorm bijzonder vind!

Zara, jullie gesprek in Hoofddorp was dus meer een bevestiging, mede een bev. dat jullie in goede handen zijn, dat is ergens toch wel fijn om te horen nietwaar? voor nu voor jullie even rust, groot gelijk, de cryo´s kunnen mooi op jullie wachten hoor totdat jullie er klaar voor zijn, houd vertrouwen, het gevoel van nu kan het weer komt echt weer meid!

Guusje, jij gaat de 6de onder het mes las ik, brrrrr, ik wil je alvast heel veel succes wensen!!

Sandra, het gesprek bij je h.a. was duidelijk op het juiste moment, gelukkig zeg, ik hoop dat je je inmiddels wat beter voelt!!!

Zelf slik ik een vit. B complex (50mg) maar daarnaast ook nog de multi vit. van Davitamon voor na de zwangerschap.

Simba hoe gaat het bij jou en met Sanne, spuugt ze nu minder? merk je nu na enkele dagen verschil?

Laika en Dublin, ook bij jullie alles goed?

Roestvlek, hoe gaat het met jou meid?

Ceeke, ook op vakantie, we hebben al gemaild maar nogmaals, een heerlijke vakantie!!!

Sab, ook weer druk met vanalles en nog wat, leuk zeg overblijfmoeder!! en dadelijk weer op vakantie? scholen zijn toch net pas weer aan de gang?

Caro, jij bent ook al in je 2de trimester, wat gaat het hard enne maak die foto´s nu gewoon, super!!

hier gaat alles goed, we hebben het erg druk met oa. visite die er komt en Imke is behoorlijk onregelmatig met haar voedingen, tenminste tussen 10 en 22,00 uur. Ik had het vermoede al een kleine week maar vandfaag toch maar gebeld, ze kan zoals het er naar uitziet terug naar 5 voedigen per dag ipv. 6. Vandaag even tel. contact gehad met het consultatieburo en we hebben groen licht gekregen.

Gisteren had ze rond 22.00 voeding no. 5, daarna gaan slapen en ik was gewend dat ze dan tussen 00 en 01.00 zou komen voor voeding 6, om 1.15 sliep ze nog, man en ik belsoten om te gaan slapen en om 02,15 haar desnoods te wekken...maar goed, ik had de wekker niet goed ingesteld, resultaat was dat ik om 06.00 wakker schoot en Imke nog heerlijk lag te pitten!! Ik heb haar toen maar wakker gemaakt, zat immers 8 uur tussen!! nu dus eens kijken om wat te gaan verschuiven en toch wat grotere hoeveelheden.

Hier is het weer erg mooi, dadelijk lekker buiten eten, wat rommelen in de tuin (als ik mijn man wakker kan krijgen, echt alles en iedereen slaapt hier!)

allemaal een fijn weekend!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Syl rigoreuze maatregelen bij jullie! Vind het erg knap van je! En net wat jezelf al zei...je was zelf al op de goede weg hé! Misschien wel goed idd om realistische doelen te stellen, die 5 kg is toch al heel mooi!

Moeilijk hoe J erin staat, niet om nou fout of goed te classificeren maar het lijkt me lastig als je niet helemaal op 1 level zit, of in elk geval op dezelfde manier hierover denkt.

Wel moeilijk om te lezen dat je op dit moment voor jezelf moet concluderen dat de mm afsloten is. Natuurlijk goed dat je voor jezelf kiest maar het zou toch wel heel erg heftig zijn als je die laatste poging niet meer gaat gebruiken.

Wat betreft de toertocht morgen, we starten vroeg (half 9) en ik verwacht rond half 11 klaar te zijn, prima te doen denk ik voor de warmte. Vanmorgen was het in elk geval nog best fris om negen uur buiten!

Henne geniet van je bbq!!! Heerlijk voor jullie dat jullie laatste weekend het weer zo meewerkt!

Wb die groene tegels...het gaat vanzelf dat ze groen worden. Het zijn van die langwerpige kleine steentjes en dat gebeurd dus gewoon! Dit voorjaar heeft gerard het met de hogedrukspuit gedaan maar aangezien ik gisteren net de buitenboel een grondige beurt had gegeven en de hogedrukspuit behalve de tegels ook nog mijn ramen en muren meeneemt leek me dat geen goed idee :)! Dus ik dacht dan maar op deze manier. En ik heb echt al wel eer van mijn werk, ik zie het gewoon opknappen! Maandag ga ik ze nog een keer goed afspoelen en dan is het weer winterklaar. Ik sta al te popelen om chrysanten, heide en kalebassen etc te kopen maar daar is het nog wel erg vroeg voor hé?

Ivfsh wat een verbetering zeg! HEerlijk! In china hadden jullie geen tuin hé? Dubbel genieten nu!

Jammer trouwens dat het weer niet echt meewerkt bij jullie!

Babeth ik denk dat ik niet bij de persoon in therapie ga die ik in mijn hoofd heb hoor. Ik verwacht dat we meer dan 2 of 3 gesprekken nodig gaan hebben en dan wordt het me echt te prijzig. Ik ben eerder bij haar geweest ivm een eetprobleem en dat was echt goed, daar heb ik me echt prettig bij gevoeld maar het heeft me echt handen vol met geld gekost. Ik wil eerst eens verder kijken naar wie er vergoed wordt.

Fijn zeg dat jullie kleine meid zo doorheeft geslapen vannacht! Als dat een voorbode is van wat komen gaat...genieten!

Geplaatst

grmbl.. heel stuk getypt voor Jan Joker. Drukte verkeerd en alles weg...

Henne, wacht je info af. Ik zag vanmiddag in de winkel omega 3 staan en heb het gelijk gekocht want ik had dus ook omega 3-6-9 in huis maar dat is dus niet goed begrijp ik.

Es, ja die tirade was in het italiaans. Als ik het zo teruglees klinkt het wel grappig maar wat die vent flikte was natuurlijk levensgevaarlijk. De eikel!

Syl, mijn vriend is gestopt met roken mbv Zyban (door huisarts voorgeschreven). Hij was een echte kettingroker, al vanaf zn 13e jaar kan je nagaan. Het eerste wat hij altijd deed als hij opstond was een shaggie draaien. Hij heeft eerst geprobeerd op eigenhoutje te stoppen maar kreeg erg last van ontwenningsverschijnselen. Misschien is zo'n middel ook iets voor J.? Je mag dan, ik dacht, de eerste week doorroken. Daarna wordt je hondsberoerd als je gaat roken. Mijn vriend ging de eerste week al over zijn nek toen hij er na een paar dagen eentje opstak.

Geplaatst

oja Henne I know the feeling, moet ook maandag weer werken. Zoooo geen zin in blehhh. Morgen eerst nog high-tea-en in Scheveningen met wat collega's.

Geplaatst

Bedankt voor de tip S€N maar helaas heeft Zyban J niet overleefd. Die bleef stug doorroken, hij heeft ook nog iets anders gehad dan nog niet te spreken over de nicotine pleisters....

Esther dat is mooi dat je voor de hitte gaat. Helemaal vergeten in mijn geheugen te spitten voor fiets routes Deurne maar dat zullen ze daar zo weten.

Wbt vergoeding dat zijn een aantal gesprekken bij de eerste lijnspsycholoog. Dat hebben wij ook gedaan. Misschien zit daar ook iemand bij waarmee het klikt.

Babeth heb je M nog wakker gekregen :-).

Aantal meiden aan de bbq, lekker!

Geplaatst
hee meiden,tuinieren met ar en IVFSH. Oke.... het is nog geen droomtuin, maar in vergelijking met hoe het was.... ik ben er helemaal happy mee![ATTACH=CONFIG]2195[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2196[/ATTACH]Sylvie: goede beslissing, maar niet leuk....
Zit je lekker in je tuin?
Geplaatst

Syl, ik snap het wel hoor, het gaat niet alleen om de medische molen maar ook om jullie (zijn) gezondheid in het algemeen. Kan me voorstellen dat het vervelend voelt dat hij daarin dan zo'n houding heeft en ik begrijp dat voor jou ergens ook een grens is wat betreft de mm. Heel veel sterkte, ik hoop dat jullie er samen uitkomen!

S€n, welkom terug, je vakantie in Italie klinkt heerlijk ontspannen!

Esther en Babeth, hier alles goed, ik heb vandaag mijn laatste werkdag gehad, ik heb mijn collega's alvast fijne kerst een een gelukkig nieuwjaar gewenst (haha) want ik ga pas weer op 1 maart beginnen. Heeeeel raar om vandaag de deur achter mij dicht te trekken, ik moet echt even afkicken, maar ik ben ook wel toe aan rust. En hopelijk heb ik nog wat tijd voor dingen waar ik nog niet aan toe ben gekomen (adressenlijst maken, laatste spullen kopen).

Vooralsnog begint het weekend goed, morgen lekker met vriendin naar hun zomerhuisje en lekker eten en zwemmen daar!

Fijn weekend meiden,

Liefs, Laika

Geplaatst

syl, k was ooit gestopt met roken ivm onze kinderwens. Toen hij daarna een zaadtest kreeg was die slechter dan toen hij nog wel rookte. Daaag motivatie, en hij is weer begonnen. Hier ook een verhaal van herhaalde pogingen met minderen. Ja, en dat werkt niet. Je moet stoppen.

Hoop dat het j. lukt, het is pittig. Ik ben zelf gestopt met roken nadat ik een kaakontsteking heb gehad. Ik zag eruit als zo'n figuur van een jansteen schilderij met een zakdoek rond een bolle wang geknoopt. Ik had toen 5 dagen niet kunnen roken en ik dacht...dat lukt me nooit meer. Nu moet ik deze kans aangrijpen. Nooit meer gerookt, wel maandenlang 1 pakje tandenstokers per week erdoorheen geknaagd. Een erg tevreden tandarts hield ik daaraan over.

Laika, fijn dat je nu kan gaan genieten van je welverdiende vrije tijd/rust.

Guusje, succes!

Ivfsh, een groot verschil! Fijn zeg.

Hier gaat alles prima, vergeleken met babeth hebben we geen langslaper maar ik was erg blij met wel 3,5 uur slaap achter elkaar. En dat twee keer!

Zara, weet je al wat je gaat doen? Ik vond de raad die je kreeg hier in dit topic erg goed klinken.

Geplaatst

Hey meiden, moest even flink bijlezen. Gisteren namelijk een nogal hectische dag, dus geen tijd gehad.

Gisteren is op de praktijk in de wachtkamer een radiator van de muur gekomen. Resultaat: fontein warm water in de wachtkamer en binnen enkele minuten complete praktijk blank. Denk dat er echt wel 2 cm water stond. Alle kranen dichtgezet en water naar buiten gaan werken. Waren we weer zo'n 75% droog kwam er plotseling weer een volle straal en alles weer compleet nat. Inmiddels waren we al zo'n 2,5 uur verder. Uiteindelijk bleek er nog een kraantje dicht te moeten. Bovendien bleek de monteur te hebben begrepen dat de hoofdkraan toch dicht zat en het wel tot vanmorgen kon wachten... Tja, als ik zeg dat het als een gek de praktijk in stroomt en er met spoed iemand moet komen, dan is dat een logische conclusie toch? Zucht. Monteur kwam uiteindelijk nog wel (doordat ik nog eens gebeld heb). Alles bij elkaar zo'n 5 uur bezig geweest om de boel weer een beetje droog te krijgen. Heel mijn planning gisteren (laatste werkdag voor de vakantie) in de soep. Wilde al mijn administratie bijwerken en facturen en maningen versturen en zo. Nu alleen de belangrijkste dingen kunnen doen. Gisteravond ook nog de hond wegbrengen naar logeeradres. Daar was ik dus pas om 23.00 ipv de geplande 20.00 uur. Uiteindelijk dus laat thuis en helemaal gebroken. Heb al zo'n superrug en ik kan zeggen dat 5 uur lang met trekkers in

de weer zijn om dat water eruit de schuiven niet echt fijn aanvoelt.

Vanmorgen dus helemaal stijf mijn bed uit komen. Mijn eerste vakantiedag vandaag was eigenlijk gepland met een bosritje met mijn paard, acupunctuur en dan op mijn gemakje spulletjes inpakken. Het werd nu dus 3 uur lang aan de telefoon met woningbouw, verzekering, etc. Vanmorgen stonden er namelijk al een aantal deuren krom en die gingen ook niet meer dicht. Daar meteen dus ook nog wat voor geregeld. En nu... nu heb ik vakantie. Het vakantiegevoel moet alleen nog even komen ;-). Helaas ging ook de acupunctuur niet door (hij was ziek). Erg jammer, want daar word ik altijd zo lekker relaxt van. Nu even mijn laatste beetje eten opeten (zit met jullie aan tafel hihi). Dan zo spulletjes inpakken en hopelijk straks nog even een warm bad voor mijn rug. Morgenochtend vliegen. We hebben daar gewoon internet, dus ik hoef jullie niet te missen :-).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden