Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Die van mij vrat zich drie slagen in de rondte. Omdat ze geen suiker meer kunnen opnemen door de diabetes, krijgen ze ook geen signaal dat ze verzadigd zijn. Uiteindelijk gaan ze dan overgeven omdat ze misselijk zijn. Heel zielig. Maar gelukkig heel goed te behandelen en ze kunnen er heel oud mee worden.

Geplaatst

S€N, mijn advies zou ook zijn om de kat na te laten kijken en bloedonderzoek te laten doen. Suikerziekte is zeker een mogelijkheid. Sowieso is overgewicht al echt ongezond.

Guusje, hoe gaat het eigenlijk met het afvallen van jouw kat?

Heb trouwens net wel zitten lachen om de opmerking 'eigen schuld dikke bult'. We willen hier allemaal een dikke bult ;-) hihi

Geplaatst

Ha meiden, ben ik weer ff. Was gisteren helemaal uitgeput na mn eerste werkdag, en daarna snel naar Haarlem gecrosst om op mn neefje te passen. Was echt super leuk, hij kletst je de oren van je hoofd en 'oom vin' is zn grote held :-) Ze hebben 1.5 uur lang op de grond zitten spelen samen en Oom Vin moest hem voorlezen (ik werd aangewezen voor de praktische taken als luiers en pyjama aandoen...) Pas om 11 uur thuis, dus toen meteen gecrasht en naar bed gegaan...

Tool, ik denk dat ik je gemist heb, maar mocht je nog even spieken, heel fijne vakantie. Geniet ervan. Lekker de batterij weer opladen om er volgende maand tegenaan te gaan!

Kaartje, geniet daar nog maar even, want voor het weer hier hoef je echt niet terug te komen! Het is echt herfst! Waaide gister met auto en al van de weg af!

Ivf, wat heerlijk, een weekje naar zuid-spanje! Volgens mij hebben jullie je draai in ierland helemaal gevonden, of niet? Er klinkt zoveel geluk uit je posts!

Henne, wanneer heb je je eerste consult? Hoe gaat het verder met je en met je rug? Heb het idee dat je wat minder online bent momenteel, klopt dat? Zag overigens op hyves de groene muur: erg mooi geworden!!

Nou meiden, ga weer aan het werk, lange dag voor de boeg, om 5 uur nog een afspraak met een nieuwe auteur, dus ben niet voor 7 uur thuis denk ik. Heb maar wat bakjes chinees uit de vriezer getrokken voor vanavond :-)

Fijne dag!

Geplaatst

Hey Kaartje, vakantieganger :-)

Ik ben vorige week begonnen met het dieet. Gelukkig vind meneer het lekker, en 70 gr is precies genoeg. Ik ben erg benieuwd.

Geplaatst

Valt denk niet mee Fren, gelijk weer van hot naar her. Maar oppassen is natuurlijk erg leuk!

Ik ga straks voor het eerst weer even echt naar buiten, even met mijn moeder boodschappen doen. Heb ik zowaar zin in !!! hahaha

Er komt alleen keelpijn opzetten, dat is weer wat minder.

Vanmiddag vanaf 13 uur kan het zkh bellen voor de uitslag van het onderzoek. Ben toch wel erg benieuwd!

Geplaatst

hoi meiden,

ik zie net dat mijn bericht van gisteren er niet (meer??) tussen staat, grrrr

Tool mocht je dit nog lezen, een hele fijne vakantie meid, geniet ervan! ik denk dat we zo´n beetje allemaal jaloers zijn hier......veel plezier!!!!

Sen gelukig gaat het met je duim wat beter maar wat erg van die slaapapneu, ik ken 3 mensen in mijn omgeving die er mee te kampen hebben , erg ellendig!!! allen zijn ze inmiddels geholpen gelukkig! veel succes.

Ruby de verbouwing komt voor jullie nu echt heel dichtbij, erg leuk maar die zooi haha (van het breken dan he) het wordt vast erg mooi.

Ivfsh, lijkt het maar zo of gaan julle veel op vakantie ;-)) wat een lekker vooruitzicht weer, even een break in zuid-spanje, niet verkeerd!

Henne groot gelijk dat je een andere psych op gaat zoeken, ik zou ook niet naar dezelfde gaan hoor.

Syl, veilig thuisgekomen met al die wind? hier ging het overigens ook tekeer, geboortebord was omgewaaid en een deel van de poot was afgebroken, verder geen schade ofzo. soms ook wel een voordeel de harde wind, onze hond is weer heel wat losse haren kwijt.....

Spaatje, wat leuk zo´n schouwspel van de overburen (not haha)

Ursela, jij krijgt enorm veel gedaan zeg als Storm lekker slaapt.

Sandra ik las eerder over je vraag over wanneer je je eerste menstruatie kan verwachten, voor zover ik weet maakt het niet uit of je een ks hebt gehad of een vaginale bevalling, overal lees ik 6-8 weken na de bevaling, ik ben er op gaan zoeken want ik ben na 4 weken deze keer gaan menstrueren, na de jongens precies na 6 weken.

ohh kom later terug, ons meiske is wakker en het alarm gaat ;-))

Geplaatst

Babeth dan zet jij de hond lekker buiten, haha, zie het al voor me.

Kayla kreeg gisteren een zijwind, dat ging nogal hard ook.

Vanmiddag naar de orthodontist in Schiedam, ze wilde me helpen gelukkig, kan bijna niet meer praten.

Geplaatst

dames, nu echt de laatste entry, hihihi

Syl, heb je nummer opgeslagen in mijn foon. thanx!!! zal je niet overspoelen met foto's, hihihi

ivfsh, jullie ook heel fijne vakantie!!! geniet lekker van het spaanse zonnetje.

wij zijn klaar om te vertrekken. Over half uurtje vertrekken we, op ons gemakje tanken, nog een laatste boodschapje doen en dan richting A'dam, jiehaa.

Kaartje, nog op vakantie? geniet er nog van!!

Fren, eerste werkdag zit er al weer op, hihihi en dan ook nog oppassen op je neefje. Leuk dat V. het zo fijn vond. alvast een goeie oefening voor als jullie kleine er is, hihi

Guusje, succes met de uitslag vanmiddag. Hoop dat ie goed is!

Henne, succes nog met je rug! en met het eerste gesprek bij de psych, als je tijdens mijn vakantie al terecht kunt!

voor de rest, ik denk aan jullie, neem jullie mee in mijn gedachten naar ons tweede thuisje en we zien elkaar dan weer de 23e of de 24e!!!!

heel veel liefs!!!

Tool

Geplaatst

Tool, fijne vakantie. Geniet ervan.

Kaartje, jij komt volgens mij bijna thuis.

Henne succes bij de psych.

Fren, doe je het rustig aan. Je hebt een kleintje in je buik, die wil geen stress!!!

Ivfsh, lekker nog even weg.

Sylvino, orthodontist, wat gaan ze doen dan?

Guusje, hoop dat de uitslag goed is vanmiddag.

Babeth, de kleine Imke roept. Ga maar gauw naar haar toe.

Vandaag tot kwart voor 4 werken dan naar de acupunctuur. Vanavond beginnen met slopen. Vrijdagavond kijken voor een badkamer meubel bijeen outlet in huizen. Heel simpel wit met spiegel. Alwin heeft de eerste dozen al ingepakt. Ik ga vanavond verder. Er komt ook een container voor de deur te staan. Daar kan alle zooi in.

Gisteren 3 meiden les gegeven. Dat was weer even wennen. Maar ga ze volgende week vertellen dat ze ieder een 20 minuten achter elkaar les krijgen. Geeft iets meer rust.

Ze kregen er alle drie al geluid uit. Dus hoop dat ze snel vorderingen maken. Dan wordt het voor hun ook leuker.

guusje, de kat ook aan de lijn zag ik. Mijn kat wordt heel mager maar kotste ook de hele brokjes er weer uit. Nu heb ik duurder voer gekocht (uekanuba) en dat gaat echt heel goed.

Sandra, is Ruben al weer wat relaxter na het drukke weekend?

Simba hoe is het met sanne jasmijn?

Caro, jij moet lekker met lopen en zwemmen je eigen tempo aanhouden en je niet aantrekken van wat anderen doen. luister naar je lichaam.

S€n, hoe is het nu bij jullie?

Zara, hoe gaat het met jou?

Dikke knuffel voor iedereen.

Geplaatst

San,ik werd vorige keer na 5 maanden nog niet ongesteld :happy11:

Maar eh, dat was met bv (en storm). Het kan nogal verschillen. Ik heb gehoord dat je ongi niet hetzelfde hoeft te zijn als eerst, iedere rode bloeding na de laatste reiniging (die ongeveer 2 weken na de bevalling komt en dan wel gestopt moet zijn) wordt gerekend als ongi.

Hoe gaat het, ruben iets makkelijker.

1000 km en de deur open. Ik wordt geen chessna fan.

Hoop voor goed bericht guusje!

Geplaatst

Tool is nu lekker op vakantie. Hopelijk genieten ze met volle teugen.

Fren geen rampen tijdens je afwezigheid???? Drukke dag vandaag na een lange dag gister. Maar wel leuk afgesloten met oppassen!!

Guusje even lekker naar buiten, je zal wel kapot zijn als je terug bent, maar toch even eruit. Spannend hoor de uitslag vandaag.

Ik heb hier de rem erop gezet. Veel last van buik en rug en erg moe, dus pas op de plaats. Nu kan het nog en ik wil gewoon te snel.

Over de menstruatie, het vloeien is nog niet gestopt geweest na de kz. Het is wel al een week of 3 alleen nog wat rozig slijm. Misschien is de rugpijn wel een teken aan de wand dat het er aan zit te komen.

Ruben is gelukkig weer bijgetrokken gister. Hij had het echt slecht en ook nog enorme krampjes gehad. Vandaag weer in zijn eigen ritme en ook begonnen met rusten op zijn eigen kamertje in zijn eigen bedje overdag. Tot nu toe bevalt het goed voor allebei. Na de voeding even knuffelen en spelen in de box en dan als hij gaat geeuwen en moe wordt hup naar bed. Gaat al 2x goed vandaag dus wie weet hebben we nu echt een ritme gevonden. Straks ook zelf nog even lekker mijn bedje opzoeken, maar eerst iets eten.

Geplaatst

gelukkig san, dat je toch probeert in een goed ritme te komen voor beide.

Hier een druk ritme. gewoon werken en dan van alles regelen met offertes e.d.slopen,

Ik heb voor de babykamer de kringloopwinkel gebeld en die komen het vrijdagmiddag ophalen. Ook weer een stukje rust. Dan verder de schuur bekijken wat er weg kan. En in de container gooien.

Vrijdag gaan we een badkamer meubel bekijken voor € 100 helemaal compleet. Dus het gaat de goede kant op.

Nu alle tegels nog van de muur tikken. DAar wil ik vanavond mee beginnen.

Ga mijn inwendige ik nog even blij maken met een broodje en dan om 15.45 uur naar de acupunctuur fietsen. Dan en ik sneller als de auto.

Succes allemaal!!!

Geplaatst

he ruby, wat een goede oplossing voor de kamer. Heel goed dat je de koe bij de horens vat! Jullie zijn lekker bezig! Goed hoor!

Sandra, geen rampen gelukkig, wel een heleboel erg mooie boeken van de drukker, dus was prima terugkomen. SCheelt ook wel dat ik tegenwoordig een eigen redacteur heb die in mijn afwezigheid de boel rollende gehouden heeft.

Geplaatst

Zo, dat was toch wel erg fijn om weer buiten geweest te zijn. Ben nu wel moe, maar het deed me goed.

Net ook even mijn schoonmoeder op d'r lazer gegeven (op een nette manier) Ik kreeg 2 lieve en goedbedoelde kaatjes van vriendinnen van haar. Ik vroeg haar net wat ze allemaal verteld had. En ja hoor, ze kon d'r mond niet houden en heeft ze van de operatie en kinderwens verteld. Hier zit ik niet zo op te wachten. Ik vind het zo jammer dat ze niet begrijpt dat het voor ons gevoelig is. Ik zit gewoon niet op confrontaties te wachten op straat/ bij de super markt of waar dan ook. M'n schoonmoeder deed er helaas wel wat luchtig over dat ze het aan haar vriendinnen had verteld en wat het met mij deed. Voor mij een teken om zo min mogelijk met haar te delen hier over helaas.

Nog geen telefoontje gehad uit het zkh .....

Geplaatst

Sandra, wel lekker dat er wat ritme gaat komen. En dat Ruben het zo goed doet! Heerlijk!

Kaartje, ik ben erg benieuwd wanneer ik ga zien dat de poes afgevallen is ;-) Ik hoef denk ik niet te vragen hoe het weer is daar? :laughing4:

Geplaatst

Het is hier heel vervelend Guusje ;-)

Rot dat je schoonmoeder alles met haar vriendinnen bespreekt. Snap dat je er niet op zit te wachten. Aan de andere kant heb ik ook in mijn omgeving gemerkt dat familie zo meeleeft dat ze zelf ook af en toe hun verhaal kwijt moeten. Begrijpelijk, maar jammer dat het net zo'n gevoelig onderwerp is.

Geplaatst

Is ook wel zo, en mijn schoonmoeder is alleen, dus snap heel goed dat ze haar verhaal ook kwijt moet. Maar ze weet dat er genoeg mensen zijn, onderandere familie, met wie ze er ook over kan praten.

Maar het is gebeurt, en hoop dat ik er geen last van krijg.

Geplaatst

Balen dat het daar zo vervelend is ;-)

Hier is het prachtig mooi weer, echt vollop genieten ;-) Geen zuchtje wind .......:laugh:

Geplaatst

Nou, dan is het hier maar behelpen op een tropisch, zonnig eiland :-P

Mijn eigen ervaring is dat ik juist minder word 'lastig gevallen' met vragen over wanneer wij nou aan kinderen beginnen of zo. Juist nu veel mensen het weten vind ik het gemakkelijker, maar dat zal voor iedereen anders zijn.

Hoe laat word je gebeld?

Geplaatst

Die ervaring heb ik ook wel, maar het irriteerd me dat ze voor mij beslist wie het allemaal mogen weten. Opzich ben ik er best open in als mensen er naar vragen. En wat je zegt, het zal allemaal wel mee vallen.

ZKh belde net, beetje wazig. Maar iig niets kwaadaardigs (ging ik al vanuit) 1 cyste was een Corpus Luteum (gele lichaam cyste) en de andere 2 mogelijk Endometriose, of ook een Corpus Luteum die is gaan bloeden. Ze konden geen zekerheid geven.

Ze vroeg of de klachten die ik voor de operatie had weg zijn, wat zo is. Dus waasschijnlijk toch endometriose geweest.

Ik vind het eigenlijk wel goed, het is niets ergs, en het is er uit.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden