Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi dames

ben weer "in de lucht", jeetje ik wist wel dat ze voortaan langer wakker is maartussen de voeding van 09.30 en 13.45 dus gewoon klaar wakker! wilde eigenlijk zelf ook even gaan liggen maar ook even bijbuurten hier!

Syl, hoe was het bij de ortho? fijn dat je eigenlijk direct terrecht kon zeg.

Guusje wat ontzettend vervelend dat het met anderen besproken is, en met name dat je bamg bent voor bepaalde confrontaties waar je niet op zit te wachten, heel begrijpelijk.Ik snap ook wel dat je schoonmoeder (daar ze alleen is) bij anderen haar hart wil luchten en jullie niet wil belasten met haar geworstel ermee maar toch. Ik herken het wel. Mijn moeder hield alles wel stil maar had er ook wel moeite mee, gelukkig waren enkele in onze omgeving op de hoogte en kon mijn moeder ook haar ei kwijt bij mijn schoonouders of haar broer en schoonzus. Het is te begrijpen maar ook moeilijk, het is zo persoonlijk! Zelf ben ik er inmiddels acher gekomen dat mijn directe collega zijn mond voorbij heeft gepraat op het werk, echt zo klote!!!Juist van hem had ik het niet verwacht.....

haha Fren heb je je voor niets wakker gelegen vannacht, herkenbaar hoor! fijn dat alles lekker doorgegaan is, moet je ook wel weer een goed gevoel geven en nu weet je, je kunt straks met een gerust hart met verlof ;-)

Laika hoe was jullie weekendje weg?

Caro goed bezig met het blijven sporten, al gaat het jou dan niet snel genoeg....lekker hoor!

Sandra, fijn dat Ruben weer in zijn hum is! Zaterdag was hier echt een pittige dag, wellicht omdat het zo ontzettend benauwd was, tenminste bij ons, Imke wilde helemaal niets, alleen maar door mij vastgehouden worden, huilen om niets, ´s avonds nog een feestje van schoonpa. Gelukkig thuis in de tuin in een tent, ze bleef hangerig dus ze heeft eigenlijk steeds bij me liggen dutten en naar de lampjes liggen kijken. Uiteindelijk thuis gelijk in bed, sliep meteen en wel tot 07.00 uur in de ochtend!zondag had ze nergens last meer van.

Ik ben benieuwd hoe ver van te voren jullie de opleverdatum krijgen, bij mij was de def. datum slechts 2 weken van te voren....

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

dames,

ter compënsatie van mijn lange afwezigheid heb ik het lijstje maar eens opgezocht ;-)) pag. 138

Pauze:

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent op 26 september

Sen: Orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: Even afstand en rust

Ceeke: 26 juli miskraam, nu eerst vakantie en daarna cryo??

Sab: sept cryo ? Eerst vakantie

Henne: pauze om met vit D en omega3 immuunsysteem te reguleren

Sylvino: beginnen acupunctuur, afvallen, gezond leven.

Voortraject:

Guusje: 6 september rechter eierstok verwijderen.

Tool: start begin oktober (bij bongi)

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden,29 augustus second opinion Dr Emanuel Hoofddorp.

Miki: cryo ronde in september? Weer aangemeld, nu maar hopen dat ik niet weer iets onder de leden krijg (man nu zwaar verkouden)

Behandeling:

Tool: 27 september uitgangsecho

Zwanger:

Laika: 13 september controle 35 weken (uitger. datum 18 okt.2011)

Dublin: 19 september controle 29,5 weken (uitger. datum 1 dec. 2011)

Ivfsh: 15 september controle bij 24 weken (uitger. datum 07-01-2012)

Fren: 14 sep controle gyn (17w5d), 17 sep pretecho! (18w1d) (uitger. datum 17-02-2012)

Caroline (tweeling!!): (uitger. datum 6 maart, mijn verjaardag)

Geboren:

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg.

Geplaatst

Precies Babeth. Mijn moeder gaat er ook heel goed mee om. Ook heeft ze er behoeft aan om er met een paar vriendinnen er over te praten, en dat is ook goed. Maar mijn moeder vroeg het eerst aan mij of ze er met die of die over mocht praten. En dat alleen al vind ik fijn. Dus ik wist het vooraf. Maar mijn schoonmoeder doet het uit zich zelf, zonder het er met ons over te hebben. Misschien ligt het ook een heel klein beetje aan mij, dat ik graag de controle er over wil hebben.

En wat ook een verschil is, mijn moeder is een stuk jonger dan mijn schoonmoeder. Ik merk toch dat de oudere er heel anders mee omgaan. En we wonen in een klein dorp, waar ik veel mensen ken.

Maar goed, het is gebeurt, en ik hoop dat ze er rekening mee wilt blijven houden.

Geplaatst

Pauze:

Voortraject:

Guusje: 19 oktober controle gyn.

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden,29 augustus second opinion Dr Emanuel Hoofddorp.

Miki: cryo ronde in september? Weer aangemeld, nu maar hopen dat ik niet weer iets onder de leden krijg (man nu zwaar verkouden)

Behandeling:

Zwanger:

Fren: 14 sep controle gyn (17w5d), 17 sep pretecho! (18w1d) (uitger. datum 17-02-2012)

Caroline (tweeling!!): (uitger. datum 6 maart, mijn verjaardag)

Geboren:

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Geplaatst

Testr, hoe is het momenteel met je man, inmiddels wat hersteld van de verkoudheid? wanneer loopt alles nu eens gewoon normaal he! geen zieken, geen onverwachte zaken, geen klachten en of kwalen waar even niets aan te doen is......sterkte meid!!!

Laika hoe was je controle vandaag?

Dublin ik las dat jij inmiddels ook de glucosetest hebt gehad, fijn dat die helemaal goed was, is toch erg ellendig anders hoor.

Otjes, welkom hier, spannend jouw wachtdagen komen langszaam bij het moment supreme, heel veel succes!

wat de vit. D betreft, in principe een logische gedachte Henne maar ook bij ons zijn we meer van het najaar....de jongens zijn midden oktober "ontstaan" en Imke eind november.

poging van april en juni liepen op niets uit, de cryo uit juni eindigde in de vroege mk.

Geplaatst

Guusje wat vervelend van je schoonmoeder maar gelukkig niets bijzonders met de uitslagen en de klachten zijn minder begrijp ik.

Lekker weer om even naar buiten te gaan.

Babeth gezellig dat je vandaag weer meer aanwezig bent, mis je gebabbel wel. Had voorgesteld om met een klein clubje, omgeving rotterdam jou kant uit te komen lijkt jou dat wat, 4 personen? Dan ga ik het regelen. Weet niet hoeveel mensen jij wil!

Sandra Ruben mist mij een beetje ;-). Nee gekkigheid fijn dat het weer wat regelmatiger wordt en moeilijk om rustig aan te doen maar wel doen hoor.

Ruby bezige bij, hard aan het klussen.

Ortho goed gegaan, netjes geholpen, lijm bijgewerkt en probleem verholpen, service van de zaak. Top. Kom ik de eigenaar van een Chinees restaurant daar tegen waarom we nooit meer komen, uhhhh omdat het 3 x is tegengevallen, niet eten!!! Niet gezegd in een volle wachtkamer maar aangegeven dat ik aan get lijnen ven, haha!

Uitslag kayla wordt morgen definitief duidelijk zover ze kon zien geen uitzaaiingen in de longen maar waarschijnlijk bronchitis, vergroot hart met lekkende hartklep en een verdikking en dat zou een tumor kunnen zijn. Morgen uitsluitsel daarover.

Net geluncht, Pffff wat een rendag

Geplaatst

ik begrijp je volkomen Guusje!!! nu hopen dat het kringetje van je schoonmoeder klein blijft, zeker in een dorp!

Syl, lijkt me erg leuk hoor! 4 is prima, meer is ook geen punt, zijn genoeg handen en ogen om zich over Imke te ontfermen toch?

Goh wat een toestand zeg met Kayla, in eerste instantie een goede uitslag maar blijft nog wel spannend hoor, sterkte!

nu ga ik echt even strijken, even van de aanwezige tijd "genieten"

Geplaatst

Ook maar even het lijstje bijgewerkt. Was lekker bezig vanmiddag, wilde snel even boodschappen doen, zodat ik nog even een tukje kon doen onder schooltijd , doe de deur dicht: sleutels lagen nog binnen. Shit! Dan voel je je stom zeg, is me nog nooit gebeurd! Vrienden gebeld die wel eens voor de kat zorgen en de sleutel hebben, waren net bij de huisarts met hun dochter, die eerst weer thuisgebracht, na ruim een half uur kon ik er weer in. Ga nu een sleutel geven aan vriendin in de straat, was ik al langer van plan maar was er nog niet van gekomen...

Pauze:

Voortraject:

Guusje: 19 oktober controle gyn.

Behandeling:

Zwanger:

Caroline: 27 september controle bij 17 weken (uitger. datum 6-3-2012, mijn verjaardag)

Geboren:

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Geplaatst

Caroline ik heb bij beide buren sleutels liggen, ik heb daar vaker last van, hihi.

Vandaag 15 wk, we moeten wel lang wachten op de volgende echo, pas 27 sept ;-0

Babeth al klaar met de strijk? Ik wacht tot mams komt en dan trek ik het uit de kast.

Mega slaapdip hier, tranen rollen over mijn wangen.

Vanavond gegrilde hele kip uit de oven met friet en sla.

Geplaatst

Hihi Syl, dus het gebeurt jou vaker? We hebben wel 2 x de sleutel van mijn vriend aan de binnenkant laten zitten, dan kun je er ook niet in. Vaak staat de garagedeur wel open maar nu dus toevallig niet. Ja, lullig he, dat ik maar eens in de 2 of 3 weken een echo heb :-) De 20 weken echo zal dan wel weer 3 weken daarna volgen.

Lasagnette met gehakt, groenten en sla, bijna klaar! Eet smakelijk voor wie nog moet eten!

Geplaatst

Haha, heb dat ook eens gehad, en heb toen bij de buren op vin zitten wachten die nog uit z'n werk moest komen. Had alles binnenliggen, dus ook telefoon en autosleutels, dus kon niet veel Andes doen...

Morgen wee naar de gyn. Ben benieuwd. Gelukkig al om 8.40 uur.

Net restje Chinees en restje soep van schoonmams. Morgen weer verantwoord eten en boodschappen doen. De kasten zijn akelig leeg hier!

Geplaatst

Veel plezier morgen Fren, wanneer weten we wat het wordt, morgen toch?

De sleutels aan de binnenkant laten zitten is idd heel vervelend, wat doe je dan? Heb dat vaak met de hond uitlaten en meestal als ik mijn routine wijzig.

Net op tijd de hond uitgelaten, tis hier heel nat buiten nu.

Heb honger en snak naar Dominos pizza!

Geplaatst

aparte poll of gewoon hier?

Zal ik opstarten:

Eef: Fren een meisje, Caro een jongen en een meisje

; -) hier zullen wel vele reacties opkomen, en het zal wel niet goed zijn, maar ik vind het wel een leuke start ; -)))) ( helemaal ook voor de kleine meid van Caro )

Geplaatst

Hier alles goed,

Veel aan mijn hoofd van werk, dingen die niet lopen, maar komt vast wel weer ; - )

Verder weer pilates gedaan, en nu lekker op de bank met manlief. Ga van het weekend kijken of ik ons kan opgeven voor stap cursus volgend voorjaar.

Neig zelf lichtelijk naar weekendpleegzorg. Heb een forum gevonden over pleegzorg, hier is ook meer info te vinden. Iedereen fijn avondje x

Geplaatst

Fren een meisje en Caro denk ik ook een jongen/meisje of 2 meisjes....nee 2 jongens.....weet het niet :-(

Nachtje over slapen.

Eef hoor natuurlijk veel over pleegzorg hier, tenminste dat jij en Kaartje daar mee bezig zijn. Heb daar zelf een drempel mee, waarschijnlijk omdat wij een onregelmatig leven hebben, anders gezegd durf het niet aan. Is het voor jullie toch een soort vervanging of heeft het altijd getrokken?

Geplaatst

Lijstje

Eef: fran meisje / caro 1+1

IVF: fran jongen / caro 1+1

Fren: meisje / caro 2 jongens

Syl: fran meisje/caro 2 jongens

Caroline: jongen/meisje of 2 jongens - Fren: jongen

Guusje:
Fren jongen
/ Caro
1
+
1

Geplaatst

Syl, we zijn gek op kinderen, het is geen vervanging, ouders zullen we niet worden, maar een handje helpen en een steuntje, heel leuk zou dat zijn! Makkelijk zal het niet zijn, we zien het als vrijw. Werk zeg maar. Eerst die stapcursus, en dan zien of er mogelijkheden zijn, we hebben een slag om de arm gezien de impact die het kan hebben

Geplaatst

Hee meiden,

Oh ja, Caroline wil het niet weten. Ik wil het niet zeggen, haha. Maar vind het wel leuk als jullie Catootje in de poll opnemen. Vind dan wel dat Caroline, fran en ik een prijs moeten verzinnen voor diegene die alles goed heeft :-).

Een oud collega van me heeft trouwens een keer een geinige poll opgezet: geslacht en geboortedatum van zijn tweeling. Degene die er het beste bij zat, won twee peperdure flessen wijn die hij in de kast had liggen. Inzet van iedereen was een pak pampers. Haha. Hij had echt 30 pakken pampers ofzo.

Maar helaas: ik heb geen peperdure wijn in de aanbieding :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden