Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi lieve meiden

Zara ik geef me er ook gewoon aan over, straks nog flink gehuild en ik heb besloten om morgen nog contact met de psych op te nemen, kijken of ik binnen een week of 3 nog terrecht kwam. Ik zat er al wat langer over te denken maar wat de doorslag gaf was de telefonische intake die ik had met de kraamzorg, hoe enorm we uitkijken naar de kleine meid, ergens ben ik ook wat bang voor mijn emotionele gesteldheid. Ik hoop dat ik me voor niets ongerust maak, dat het maar tijdelijk is maar het gevoel zit zo diep en nu we de eindstreep in zicht gaan krijgen speelt het steeds meer op lijkt wel. Morgen echt maar gaan bellen. Vanavond ging het wel, vriend van mijn man is hier en mijn schoonvader kwam nog even langs, even slap kunnen ouwehoeren en dat doet dan ook weer goed!

Kaartje, ik hoop zo dat het alsnog goed zit meid maar dit is wel killing voor je!

Fren, veel plezier morgen!!!

Henne super dat je het toch volgenhouden hebt en dat het ondanks dat je gebroken bent wel echt genoten hebt, top!!

Eef, ik ben enorm benieuwd hoe jullie de info avond ervaren hebben, zal ook heel wat indruk gemaakt hebben lijkt me, en succes morgen!!!

ik ga mijn bed maar eens opzoeken

liefs

Babeth

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne goed van je te horen dat je een leuke dag hebt gehad.ben benieuwd morgen.b ben je toe aan de poging?

Fren beetje geslapen?

Kaartje, ik bid voor een positieve test.

Eef, hoe was de info avond??

Weet t verder ff niet...

Ff aan de koffie nu :))

Geplaatst

Babeth heel goed dat je gaat bellen hoor er komen straks zoveel emoties om de hoek kijken na de bevalling, daar moet je goed op voorbereid zijn.

sterkte meisje.

Xx

Geplaatst

Henne een vermoeiende dag gehad maar wel leuk. Heb je lekker kunnen slapen???? En belangrijker nog ben je er een beetje van uitgerust???

Babeth goed dat je gaat bellen vandaag. Nu komt het moment steeds dichterbij dat jullie je meisje leren kennen en dat roept natuurlijk heel veel gevoelens op. Sterkte met de laatste loodjes en geef je verdriet maar de ruimte. Hier mag ook hoor!!

Fren spannende dag!!!!! Veel plezier met kindje kijken, is zo bijzonder!!! Zeker de eerste keer.

Eef bedankt voor je lieve woorden. Hoe was je info avond gister?? Hoe vond je man het??

Sab jij bent er ook weer vroeg bij, tja de kleine meid zeker. Nog plannen??

Oh heb er nog meer voorbij zien komen gister maar ben het al weer vergeten. Sorry jullie verdienen allemaal een knuffel!!!!!

Hier veel pijn gehad gister, was er echt sjacho van. Kwam niks uit mijn handen, niet dat het moet, maar was ook niet echt gezellig voor P. Tot nu toe voelt het beter vandaag maar het is nog vroeg.

We hebben besloten van het weekend nog 1 keer naar mijn ouders te gaan. Als ik het trek om daar heen te rijden en dan zal het voorlopig alfgelopen zijn met de visites. De volgende keer is dan met de kleine. Dat lijkt nog zo ver weg hihi. Baal er wel van dat ik haar nu niet kan steunen als ze opgenomen wordt. Vrijdag hebben ze nog een gesprek over de verdere uitslagen en met de longarts. Dan horen ze wat ze maandag gaan doen begreep ik van mijn moeder. Ze moet een week in het ziekenhuis blijven en krijgt sondevoeding na het weglaseren van de plekken. Ben benieuwd of ze alles weg kunnen halen en ze daarna weer op kan knappen en van haar kleinzoontje kan gaan genieten. Gelukkig heeft ze dat vooruitzicht in ieder geval, hopelijk sleept haar dat erdoorheen.

Geplaatst

Hè babeth, heel goed dat je het heft in eigen hand neemt en gaat bellen! De laatste lootjes zijn voor iedereen zwaar, maar voor jou en M helemaal denk ik.Sandra, rustig aan doen hè! Is heel moeilijk, maar wel belangrijk, zeker als spruitje een voetbalwedstrijd in je buik aan t houden is... Henne, tussen de regels door lees ik al weer wat optimisme. Gelukkig. Succes met bellen straks.Guusje, hoe voel jij je ondertussen? Wanneer mag/ga je eigenlijk testen?Kaartje, hoe is het bij jou? Heb je nog vertrouwen?Zara, ondanks dat je schrijft dat je af en toe op eieren loopt, vind ik de situatie toch een stuk hoopvoller en positiever klinken dan een week geleden. Dat maakt het natuurlijk niet makkelijker, en het moet voor je man inderdaad een zware dobber zijn dat hij geen inspirerend en uitdagend werk kan vinden. Ik kan je helaas op dat vlak ook niet helpen.Eef, hoe was de intake voor de pleegzorg? (iPad maakt er plee zorg van. Dusss...) ik heb echt diep respect voor de manier waarop jij en ruby omgaan met de ongewenste nieuwe situatie.Ruby, thanks voor je Facebook pb. Heb je als het goed is toegevoegd.Wij hadden gister nog een mazzeltje: auto van Vin deed eind vorige week raar, viel telkens uit (tijdens het rijden!) of gaf uit zichzelf gas. Vin helemaal sjago natuurlijk, maar direc de garage gebeld. We hebben nl tot morgen garantie op de auto... Hij heeft m gister gebracht en vertelde 's avonds dat het een reparatie is van minstens 1000 euro. Ik blij dat die nog onder garantie valt!!!We hebben nu een leenauto waarmee we straks naar Nijmegen crossen.

Geplaatst

Huh?? Moest wat typefoutjes uit m'n vorige bericht halen en nu gooit ie alle zinnen achter elkaar zonder witregels, die ik er toch echt ingezet had.

Sorry,leest een beetje onhandig denk ik.

Geplaatst

San, jeetje man, echte zware laatste loodjes he?

Fijn vooruitzicht dat je niet overtijd hoeft (vond ik ook zo'n fijn idee toen)

Ik ben uit mezelf vroeg wakker, Carolijn is er tegenwoordig niet meer zo vroeg uit. Plus ze heeft tot 22uur liggen hoesten gsiteravond dus die is uitgeput.

Ik heb geen plannen voor vandaag, moet werken.

Morgen ga ik denk ik naar het strand met de kids, lijkt me wel gezellig.

Geplaatst

goeiemorgen dames,

ik heb geen problemen met wel/niet inloggen...sta standaard ingelogd...mmm...

Fren...heel veel succes en plezier met de echo over een paar uurtjes...heb je kunnen slapen vannacht???

Zara...fijn dat je mannetje er nog is, kan jullie helaas ook niet helpen met het werk...je hebt ook veel om over na te denken...heb wel eens van een eileideroperatie gehoord en kan me voorstellen dat je hier nu aan denkt...zeker bespreken met de arts...misschien kun je al ergens terecht voor een second opinion? sterkte meid!!!

Eef...hoe was de voorlichtingsavond??? En wat bijzonder een afsluitritueel...als dit is wat jij/jullie voor je gevoel moet/moeten doen, dan zal het zeker heel bijzonder worden voor jullie. Bewonder altijd je berichtjes en hoe mooi je alles kunt omschrijven...heel mooi...sterkte en succes ook vandaag met het afsluitingsgesprek in het ziekenhuis, hoop dat jullie hier de antwoorden krijgen die jullie nodig hebben...

Guusje...fijn dat de eerste dagen van de wachtweken meevallen...geloof dat bij iedereen de laatste wachtweek altijd het meest spannende is...want dan komt het er echt op aan...Blijf gewoon lekker je ding doen en we gaan voor 14 juli en een positieve test!!!

Henne...een gezellige (mid)dag/avond met je collega's gehad in de vorm van vrijwilligerswerk en aansluitend lekker tapas en een terrasje pikken...het weer was er in elk geval goed voor...fijn om te lezen dat je het zo gezellig hebt gehad...doet je weer even goed....succes vandaag met bellen!!! hoop dat je schema en recept klaar is en dat je het te horen krijgt/mee krijgt...

Babeth...moe en emotioneel...de laatste loodjes wegen dus echt het zwaarst...goed van je dat je de psych gaat bellen...hoop dat hij/zij je kan helpen om de laatste loodjes iets lichter te maken en je ook al voor te bereiden op je moederschap...wat natuurlijk ook heel erg spannend is...een klein kindje om voor te zorgen, doe je het wel goed, waarom huilt ze nu, heeft ze honger...ik ben ervan overtuigd dat je gewoon een hele goeie moeder zult zijn...

De rest uiteraard ook die over een aantal weken gaan bevallen...ook jullie zijn nu aan de laatste loodjes begonnen...de moeheid en misschien ook wel de onzekerheid zal af en toe voorkomen, maar keep the faith dat het allemaal goed komt...

Ruby...wil je nog even zeggen dat ik je net als Eef een kanjer vindt...

met de lunchafspraak...ik weet ook niet meer echt wat nu de bedoeling is...strand? scheveningen? eettent???

laat maar iets horen...

de yoga en de zumba gisteren waren weer een groot succes...begin nu wel al overal spierpijn te krijgen van de power van maandag...pfff...gelukkig vanavond een avondje effe niet...morgen een reguliere zumbales en dan vrijdag nog een keer de power, step en yoga...en zondag nog de yoga...en dan heb ik weer gewoon mijn twee avonden in de week...is toch wel vermoeiend die ene week in het kwartaal...maar goed...het is gewoon heel erg leuk om te doen en de blije gezichten van de deelnemers maken heel veel goed...

Vanavond toch echt wel heel erg vroeg naar bedje toe...gisteren was het pas tegen half 12/12 uur...pffffff...veels te laat voor mij, zeker als de wekker weer om half 6 gaat en ik dus gewoon de hele nacht doorgezumbaad heb....ben nog moe-er dan toen ik naar bed ging...hahahahahahaha...

San...hoop dat je pijn vandaag niet erger wordt...en dan deze week nog een keer langs je ouders en dan pas weer als de kleine er is...wens je moeder maar succes en sterkte met alles wat komen gaat!!!

Kaartje...hoe istie???

Caro....toppie dat je geld hebt kunnen besparen...is altijd fijn...hihihi...

sab...hoe is het met jou??? je zat al vroeg aan de koffie....ik zat toen net in de auto op weg naar mijn werk...hihihi

liefs,

Nico

Geplaatst

We snappen wat je bedoelt Fren. wat een mazzeltje met de auto.

Ik ging gisteren met Alwin mee naar de sportmasseur en hij ging even kijken. Zegt hij ja nietmasseren totdat de slijmbeursontsteking over is. Nou lekker dan!!!!

Misschien dat ik de arts nog wel bel voor een ab kuurtje Moet nu de volledige doses ibuprofen slikken 3 dagen, dan moet het minder worden. Heb vannacht slecht geslapen. Veel te warm en last van mijn schouder. heb het idee dat mijn elleboog ook weer begint. Dus...

Gaat goed.

Vanavond met mijn vader naar de pedicure en vrijdag mag ik zelf voor de voetjes en mijn gezicht. Lekker gezichtsbehandeling en mijn voetjes verwennen. Waarschijnlijk ook nog mijn handjes want de gelnagels liggen er bijna allemaal af. met de vakantie is het voor mij niet handig. Dus nu weer even eraf en een mooi nagellakje op de teennagels en mijn handnagels. Een beetje mezelf verwennen.

San, vervelend dat jeniet bij je moeder kan zijn. MAar jij moet nu even op jezelf en de kleine spruit letten. Hoop echt voor je moeder dat het allemaal meevalt.

'Henne wat goed dat je toch de dag hebt afgemaakt. Doe jehet wel rustig aan!!!

Eef, hoe was de informatieavond over de pleegzorg?

Ga aan de bak vandaag. En heb weer zo geen zin!!!

Geplaatst

Hey Fran,

Ik voel me eindelijk goed. Al heb ik sinds gister een heel raar gevoel in mijn onderbuik in het midden. Zou ik de innesteling kunnen voelen?

Mijn (.)(.) zijn inmiddels echt ENORM!!! Ik moet voor s'nacht een sport bh aan .....

Geplaatst

Ik had net mijn moeder even aan de telefoon. Ik vertelde dat ik zo'n raar gevoel heb in mijn onderbuik. Zei ze : Dat had ik ook en toen bleek ik zwanger zijn van jullie !!! :-S

Geplaatst

Hi lieve meiden,

Wat wordt er veel geschreven!! Ik kan het allemaal niet zo goed bijhouden... sorry daarvoor;-( Druk op werk, druk met klussen bij mijn ouders thuis en gewoon moe en toch ergens ook een beetje onzeker... Nu op het werk en tijd voor een kopje thee en even spieken op het forum:-)

Babeth, lieverd... wat een heftige emoties komen zo samen. Volkomen logisch dat er tranen zijn nu. De komst van jullie mannetjes nog maar zo kort geleden en de komst van jullie meisje in het verschiet. Een mallemolen aan emoties lijkt mij zo! Heb je inmiddels gebeld met je psychologe? Ik hoop dat je gewoon snel bij haar terecht kunt en dat je je daarna weer wat meer in balans voelt!

Rubster, slijmbeurs blijft pijnlijk maar waarom krijg je er geen prik in? Of wil doc daar nog even mee wachten? Goed plan, jezelf lekker even laten verwennen zo voor de vakantie! Weer helemaal fris en fruitig op pad;-) Dat doet een mens toch gewoon goed?!

Fren, waarschijnlijk zijn jullie nu al op pad richting Nijmegen. Spannend!! Ik wens jullie een klein knipperlichtje toe... Goed kijken want het is zoooo bijzonder!!

Henne, zulke activiteiten doen wij ook jaarlijks met het bedrijf waar ik werk. Afgelopen jaren al geklust met asielzoekers en een leuke dag georganiseerd voor ouderen. Sinds vorige jaar richten we ons op onze huurders (werk bij een corporatie) en ik vind het telkens weer leuk om te merken hoe blij je mensen kunt maken met vaak kleine dingen! Kost een hoop energie maar blije gezichten geven veel terug! Stoer dat je hebt doorgezet, maar de komende dagen weer even rustig aan en goed voor jezelf zorgen?

Sandra, wat komt er een hoop op je af. Juist nu je in die laatste weken bent beland en eigenlijk alleen maar zou willen genieten van wat komen gaat, worden jullie geconfronteerd met zo'n rotziekte. Ik wil je gewoon even heel veel sterkte wensen deze dagen!

Eef, een nieuwe stap richting een andere toekomst met kinderen. Wat moet dat ongelofelijk dubbel zijn! In je berichten kom je zo sterk over en kun je zo ongelofelijk goed verwoorden waar de pijn ligt. Ik heb daar bewondering voor en ik weet precies wat je bedoelt. Voordat wij verrast werden door deze spontane zwangerschap hadden wij het steeds vaker over stoppen met alles. Gewoon omdat we op zijn na al die jaren van hoge pieken en diepe dalen, gewoon omdat we niet meer geleefd wilden worden door agenda's, gewoon omdat we weer een "gewoon" leven wilden leven. Die stap daadwerkelijk zetten, dat konden we nog niet maar het feit dat we er zo over spraken, gaf mij wel de rust in de wetenschap dat we samen ook oud kunnen worden. Maar goed, ik hoop dat jullie een fijne bijeenkomst hebben gehad, dat er dingen zijn verduidelijkt en vooral dat jullie ook samen op één lijn komen om je leven op deze manier een bijzondere invulling te gaan geven. Hadden jullie vandaag ook het afrondende gesprek bij het IVF-centrum? Sterkte daarmee!

Kaartje, ohhhh wat is dat wachten toch ellendig. Vooral als de onzekerheid toeslaat... Sterkte nog met deze laatste loodjes en ik duim mijn duimen blauw voor een positief resultaat!!! En dat doe ik ook voor jou Guusje;-)

Caroline, lekker aan de wandel?! Nu met Compeed, nieuwe sokken en nieuwe schoenen?! Echt goed van je dat je vol blijft houden. Ik ben meer van de goede voornemens dan van het uitvoeren, helaas. Wellicht dat dat nog eens gaat veranderen!!

Zara, moeilijke tijden voor jullie samen. Allebei zoveel energie voor jezelf nodig dat er eigenlijk weinig ruimte over blijft om de ander te ondersteunen... Is het een optie om samen met de huisarts of met iemand anders te gaan praten? Gewoon omdat een derde een andere kijk op dingen heeft en soms wat rust kan brengen? Sterkte meissie en zorg goed voor jezelf!

Nico, oeefffff wat voel ik me vreselijk lui als ik zie wat jij allemaal sport!! Nu heb ik een goed excuus om niet te gaan maar de afgelopen maanden natuurlijk gewoon niet (hoewel ik wel een ster ben in het bedenken van excusus;-). Echt top hoor! Ik kan me voorstellen dat je topfit wilt zijn met een nieuwe poging in het verschiet. Lekker doorgaan maar ook af en toe een beetje rust inbouwen?!! Ik bedoel eigenlijk gewoon een beetje lief zijn voor jezelf;-)

Mocht ik iemand vergeten zijn dan is dat per ongeluk!!

Overigens heb ik wel problemen met inloggen enzo. Afgelopen zondag nog een stuk getypt en dat was dus foetsie want ik was niet meer ingelogd??!! Terwijl ik rechtsonder telkens "autosaved" zie verschijnen. Da's lekker maar waar wordt ie dan gesaved?!!!

Naast druk gaat het hier verder oké. De echo van maandag heeft wat rust gebracht en we geven ons maar over aan wat komen gaat. Morgenochtend recept ophalen voor heparine (volgens mij spuit iemand die hier nog meer?) en volgende week maandag weer echo. Buiten moe voel ik eigenlijk niets, hetgeen me onzeker maakt omdat ik bij de vorige zwangerschappen erg snel ellendig was. Het is ook nooit goed, hé?!!!

Lieve meiden, ik ga me weer op het werk storten! Een fijne dag gewenst en tot lees/schrijfs!

Liefs,

Geplaatst

ow...Guusje...dat klinkt hoopvol....duim voor je ...

Ruby...balen zeg dat je geen massage kon krijgen totdat de slijmbeursontsteking weg is...hoop dat je met de ab-kuur er dan vanaf komt...

Geplaatst

Guusje ik hoop het voor je! En dat het niet van de bollen is want daar kun je dit ook van gaan voelen.

Maar daar gaan we natuurlijk niet van uit, spannend he?

Geplaatst
Guusje ik hoop het voor je! En dat het niet van de bollen is want daar kun je dit ook van gaan voelen.

Maar daar gaan we natuurlijk niet van uit, spannend he?

I know, maar toch he? We wachten het gewoon nog een week af ....

Geplaatst

dus je gaat eerder testen??!! jippie, altijd spannend!

Fren, jij bent al klaar, weet je al wat...?ben zoo benieuwd

Henne, heb jij al gebeld?

En Kaartje waar blijf jij nou toch??

Geplaatst

Guusje spannend hoor.

Volgens mij moest kaartje werken vandaag.

Ben ook benieuwd naar Fren........

Ceeke spannend allemaal hoor. Tja geen kwaaltjes zegt ook niks, dat maakt het zo onzeker. We gaan maandag weer voor een goede echo!!!

Tja veel op mijn bordje momenteel. Voel me regelmatig heel verdrietig, maar kan gelukkig ook nog steeds intens genieten. Merk echt dat ik aan het cocconnen ben. Sluit me voor veel dingen af, richt me op mezelf. Probeer niet te veel te piekeren en te genieten van het moment en als ik verdrietig ben laat ik het ook maar gewoon over me heen komen, ik weet achter de wolken schijnt de zon. Er wordt zowel voor mijn moeder als voor mij goed gezorgt en we worden ook goed in de gaten gehouden dus dat geeft ook rust.

Schoonouders zijn weer weg, alles weer aan kant, geeft ook altijd een opgeruimt gevoel. Vanmiddag lekker op het gemakje genieten van mijn opgeruimde huisje, tuintje en de schopjes van de kleine.

Geplaatst

He, daar is Syl!!

Heb nog niet gewandeld vandaag want om half 6 word ik opgehaald: we gaan met alle moeders van de klas uit eten. Maar... we moeten verzamelen op de boerderij waar de organiserende moeder woont en stevige wandelschoenen aantrekken... Niemand weet wat we gaan doen: wandelen naar het restaurant of ook echt andere activiteiten? Heel spannend!

Geplaatst

Fren succes, we hopen snel iets van je te horen!

Kaartje nog onduidelijk wel of niet, hou hoop.

Guusje ook op het wb en nog 1 wk te gaan.

Lees niet bij maar ben erg benieuwd naar Fren.

Hier alles oké en nadat ik ongi ben geworden eindelijk wat meer ontspannen.

Kom straks nog spieken naar Fren.

Geplaatst

Sab, ik weet nog niet hoor, of ik eerder ga testen, boedoel eigenlijk dat ik minimaal nog een week moet wachten ;-) Maar ach, volgende week is maar 1 dag eerder. Dus wie weet!

Nog niks van Fran? BEn zo benieuwd!

Geplaatst

Lieve Sandra,

Ik leef met je mee, verdrietig zijn, en toch kunnen genieten van andere dingen. Het is even zo moeilijk allemaal voor je! Denk goed aan je zelf he?

:icon_flower:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden