Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden, sorry als ik jullie ongerust heb gemaakt. Vandaag inderdaad een werkdag en tot nu toe geen tijd gehad om bij te lezen en te reageren.

Situatie hier nog steeds onveranderd. Vanmorgen weer negatieve test, maar ook nog niet ongesteld. Ondanks dat ik probeer hoop te houden verwacht ik dan eigenlijk wel vandaag ongesteld te worden. Heb het nog nooit gered tot twee weken na de tp namelijk. Kan nu door utrogestan wel anders zijn. Ach, we blijven dus maar wachten he. Ben die onzekerheid wel echt zat hoor. Dat er tussenin hangen is gewoon zo rot. Als het dan niet gelukt is, dan ook graag definitieve bevestiging ervan. Nu hang ik er zo tussen.

Sandra, vervelend dat je je moeder nu niet goed kunt ondersteunen naar je idee, maar ik neem aan dat ook je moeder vindt dat Spruitje nu even voorgaat toch?

Guusje, hopelijk voor jou over een week meteen (positieve) duidelijkheid.

Geplaatst

Oh kaartje wat een slopende toestand toch voor je!

Ik zou zeggen hoop houden maar dit moet toch echt niet te harden zijn deze spanning..

Geplaatst

Sab, ik ben altijd heel optimistisch en positief ingesteld, maar dit is echt killing. En het frustrerende is dat ik gewoon echt alleen maar kan afwachten. Ga er eigenlijk vanuit dat het niet gelukt is (in de hoop dat ik dan toch nog positief verrast word), want ik ben wel zo nuchter dat de meeste zwangeren toch wel 2 weken na punctie al een positieve test hebben. Ach, ik behoor graag bij de uitzonderingen, dus kom maar op ;-).

Geplaatst

oh k snap je zo goed, dan maar de menstruatie door laten komen want dit is echt niks en als ben ej nog zo positief, dit is niet leuk meer.

Ik blijf duimen hoor!!!

Geplaatst

Kaartje ja ja spruitje gaat voor, maar ja gevoel is niet te sturen he?

Balen zeg die onzekerheid. Je wilt nu wel eens weten waar je aan toen bent, dat kan ik me heel goed indenken. je wilt posi blijven maar dat is zo moeilijk.

Geplaatst

Hoi Syl, dus je hebt het naar je zin? Fijn!! Heb ook alweer zin om die kant op te gaan, eind juli gaan we een dag of 6...

Ik voel me op zich wel zwanger dwz dat ik mijn buik voortdurend voel: of krampjes, of steekjes, of gewoon zwaar... En pijnlijke borsten! Maar ik ben met de laatste bollen bezig, doe er nu 's ochtends en 's avonds 1, dus misschien dat die toch nog invloed hebben? Geen idee, heb nog voor 4 dagen dus daarna zal ik het zien.

Ben wel onzeker nog, kijk natuurlijk erg uit naar de echo! Bij vriendlief leeft het nog niet erg, die wacht ook echt op de eerste echo...

Heb besloten geen Clearblue test meer te doen, omdat de tekst Zwanger 3+ toch verdwijnt na 2 dagen dus vind ik zonde van de 13 euro...

Geplaatst

22 juli de echo toch? Het blijft spannend maar dat je nu zw bent had jezelf al niet meer gedacht. Het blijft bijzonder en raar als je weer met een test in je handen staat die zw aangeeft.

En goede beslissing om niet meer te resten, veels te duur en dat geld kun je beter voor andere leuke babydoll en gebruiken.

Geplaatst

Hier ben ik dan!

We hebben een hartje gezien én gehoord!! Super, super. Gup is nu 1,3 cm en alles ziet er prima uit. Uitgerekende datum inderdaad 17 feb. Woehoe! We zijn er stil van...

Geplaatst

vandaar dat je niks zei net ;-)

Lieve Fren, wat een supernieuws zeg!

Gefeliciteerd wijffie!

Ga je nu eindelijk die ticker maken? Kunnen we lekker mee af tellen naar februari.

Hopelijk kun je nu ook een beetje meer gaan genieten van je zwangerschap.

Gaan jullie het nog vieren of zo? Even de spanning eraf en lekker gezellig samen eten of zo hihi.

Liefs Sab

Geplaatst

Fran, wat geweldig nieuws!!!! Ik ben zo enorm blij voor jullie.

Geniet er van.

Geplaatst

GEFELICITEERD!!!

Wat een super goed nieuws, kreeg het al een beetje benauwd hoor toen ik hoorde dat je weer weg was.

Geniet ervan en van de Mac en je avondeten.

Geplaatst

Super nieuws Fren!!! Blijf lekker even genieten van deze eerste kennismaking met jullie kleintje. En geniet van Mac (mjjjjjummmiiieeee maar oh zo slecht) en een lekker etentje vanavond!

Sylive, jij ook even hier. Kun je een beetje ontspannen daar zo? Even de boel een beetje achter je laten of is dat toch een beetje teveel gevraagd? Geniet in elk geval van niets moeten en tijd samen met je lief!! Fijne dagen nog.

En nu weer snel terug naar mijn werk;-)

Geplaatst

Fren en Vin...super nieuws...gefeliciteerd!!! nu lekker genieten van de MekDrek, elkaar, frummel en straks lekker eten in jullie favo restaurantje...geniet ervan!!!

Syl...lekker dat je eindelijk kunt ontspannen....hou dat gevoel vast en blijf lekker doorgenieten...

Caro...wat is dat dan nu??? niet wandelen??? dat kan niet zomaar...hihihi...veel plezier vanmiddag en vanavond!!!

Ceeke....voel je helemaal niet schuldig dat je niet zoveel aan sport doet als ik dat doe...hihi...ik heb sport in mijn aderen zitten...en dat ik twee uur per week lesgeef, is ook wel een extraatje om wel te moeten sporten...en het is leuk...en een keer in het kwartaal ben ik dan een week bijna iedere avond in de sportschool te vinden om met mijn leuke en lieve collegaatjes de nieuwe lessen aan de deelnemers te geven...

verder niet veel te melden...behalve dat ik me verveel op mijn werk...ben dus maar weer verder gegaan met het tijdschrijfsysteem klaar maken voor 2012....kun je nagaan...hihihi...

liefs,

Nico

Geplaatst

Fran, joehoe... wat tof!!! Geniet ervan saampies, zo gegund! Sjonge, wat met dat bijzonder zijn.

Knuffel voor Babeth, zo'n enorm dubbele tijd die komen gaat. Maar meissie, ik weet zeker dat jij hier goed mee om gaat. Juist om er nu al aan toe te geven. Je bent zo sterk, hou vertrouwen in jezelf!

Met vlagen ging het hier best goed al, maar merk dat ik nog echt rustig moet opbouwen. Vandaag echt een slechte dag. Gister weer bij de neuroloog in het ziekenhuis. Heb veel pijn, tintelingen, doofgevoel en ben echt doodmoe. Komt deels van zware hersenschudding (die ik toch had, verklaart veel, de enorme hoofdpijnen en gaten in herrinnering bijv.), maar ook door een wervelkolom kneuzing. Dat laatste zorgt, in specifiek mijn nek, voor zenuwsensaties in alle ledematen. Hoort bij herstel, maar komt zeker goed zegt hij. Kan nog wel ff duren (maanden) en wordt erger door belasting (gemerkt), maar vertraagd herstel niet.

Nu geduld, doorbijten en daarna pas de operatie van mijn neus. Dan staat ie weer recht en heb ik lucht! 1 voordeel, is dat als we aan de Prednisolon gaat, dit ook deze klachten kan verminderen. Dus, ik kan niet wachten...

Voor de rest iedereen ook een knuf, Henne ik baal ook met jou mee meid! Nu even te veel om iedereen af te gaan.

xxx

Geplaatst

Fren supernieuws!! Ik wil ook!! Ben benieuwd naar je ticker...

Miki sterkte met alles, goed voor jezelf blijven zorgen, is niet niks wat je hebt meegemaakt...

Geplaatst

Fren topnieuws!!!

Vanochtend ziekenhuis gesproken. 'tIs een beetje chaotisch doordat de arts op congres is.... eigenlijk wilden ze me eerst voor een evaluatie. Maar dat kan niet voor volgende week wo/do dus nu gaat ze overleggen en dan kan ik vrijdag bellen voor een schema en recepten. Ze had een lijst voor zich liggen met wat er allemaal gebeurd was 'dat is niet niks' zei ze....Nee, da's waar... Maar toen durfde ik niet meer over een psycholoog te beginnen haha. Moet zeggen dat er gisteren ook wel een knop om is gegaan. Even de hele dag zo met anderen en iets anders bezig zijn, doorzetten en ondanks vermoeidheid tóch kiezen voor (en genieten van) een etentje... het heeft me de ogen wel geopend. Gisteren samen nog over gepraat, dat we samen eigenlijk zo ingekakt zijn dat we naast wat 'moet' niks meer doen. Gaan we dus samen proberen te veranderen.

De komende dagen nog steeds erg druk op werk en thuis dus zal wel bijlezen maar waarschijnlijk niet op iedereen reageren.

Kaartje hou je taai! Ik duim ook nog even door, misschien tegen beter weten in maar uitzonderingen maken de wereld toch..?

Miki sterkte vandaag, na elke slechte dag komt ook een goede! Pak de rust die je pakken kunt.

Dikke knuffel voor iedereen (beetje vorozichtig wel want spierpijn)

Henne xxx

Geplaatst

Hahaha henne, zo zie je maar, niet te veel googlen...

Mag nu je wel of niet starten? Snapte het niet helemaal.

Net wee thuis, vin moet helaas voor een spoedklus naar z'n werk, dus ik duik zo maa even m'n bedje in. Ne teruggetreden door een enorme wolkbreuk. Zelfs met wissers op hoogste stand zag ik niks.

Thanks voor alle felicitaties, t wordt nu wel heel echt!

We hoeven niet meer terug naar Nijmegen, maar eerst een afspraak in het vu, aangezien zij ons doorverwezen hebben. Dan overleg of we in het zh blijven en of dat dan perse het vu moet zijn, er zit nl op 5 min fietsen een ander ziekenhuis hier, waar ook de verloskundigen opleidin aan verbonden is, dus dat zal ook zeker wel goed zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden