Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Guusje, gaat zeker snel. Ben erg benieuwd.

Caro, al lekker gezwommen vandaag. Hoop dat je gauw verder kunt met het klussen aan de kamertjes.

Ruby, balen van die bijwerkingen. Gaat wel weer langzaam uitwerken, maar in de tussentijd zit je er mooi mee.

San, hoop dat je niet ziek gaat worden.

Tot nu toe geen buurtcollega gevonden die kan invallen. Erg rustig op de praktijk vandaag, dus ik kan in ieder geval de administratie bijwerken. Blijf alleen de hele tijd balen. Moet het eigenlijk loslaten, maar merk dat ik er een beetje in blijf hangen...

Simba, heerlijk die slaapkoppen ;-)

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ruby, knuffel voor jou (zal voorzichtig doen met je arm).

Balen dat je last hebt van bijwerkingen. Had ie idd wel even mogen zeggen! Hoop met je mee dat de vergadering niet al te lang duurt en dat je weer snel thuis bent.

Hoe slaapt het in de 'nieuwe' slaapkamer??? Ligt de vloer al in de hobbykamer?

Caro, goed van je dat je toch gezwommen hebt! Enne, dat koken, heb ik ook last van.

Gisteren kipfilet met spinazie en rode kool, vandaag wordt het macaroni of spaghetti met stroganoff-gehakt, mmm. Dus voor 2 dagen.

kaartje, jammer dat je nog geen buurtcollega hebt gevonden. hoop dat het lukt. Gelukkig is het niet zo druk dus en kun je wel de admin bijwerken.

Zit erover te denken om de e-reader die bij de blokker in de aanbieding is (ahum, 80 euro) aan te schaffen. met leren opbergtasje nog wel. Weet alleen niet hoe ik dit ga betalen. Mss toch maar even mijn spaarpotje aanspreken, zucht. moet me even verwennen

Geplaatst
Ik ben niet zo thuis in de cryo-gang van zaken; wanneer gaan ze ontdooien Guus? Moet er een grote follikel zijn en dan plaatsen ze een dag of 4 na eisprong terug ofzo?

Zou dus wellicht al eind van de week kunnen zijn?

Ik weet nog niet wanneer ze gaan ontdooien, eerst moet de eisprong bepaald zijn. Ik geloof 2 dagen na de eisprong dat ze gaan ontdooien, en de volgende dag de TP.

Vanmiddag hoor ik meer, of dat de eisprong al in gang is, of dat ik nog voor een 2e echo moet (en dan weer urine sparen)

Geplaatst

Balen Kaartje, dat je nog niemand gevonden hebt!

Ik ga zo weer nieuw voer halen voor Dikkie Dik. Vanmorgen nog even gewogen, maar het gaat niet zoals ik had gehoopt. in totaal 3 ons eraf. Maar ik ga er nog maar wel meer door. Eigenlijk moet hij op gewichts consult (hahaha) dan kan ik eens overleggen, maar dat moet even een andere keer.

Geplaatst

Guusje, positief denken. Hij is in ieder geval afgevallen ;-) Maar, het zou inderdaad sneller moeten gaan. Anders overwegen hem toch weer eens na te laten kijken. Hij heeft verder geen klachten toch (bv veel drinken of zo)? Anders kan er natuurlijk ook een onderliggende reden zijn voor het niet zo snel afvallen.

Geplaatst

Kaartje, net bij de dierenarts geweest (zonder kat) maar ze vond het wel goed zo. Ik gaf wel aan dat de 70 gr voor hem best weinig is, hij gaat zo vreselijk zeiken!Dus ik geef 'm heel soms wat meer. Ze gaf de tip af en toe wat sperziebonen uit blik te geven. Evt door z'n voer heen! Ken jij dat? Ik moest wel even lachen. Eens kijken of meneer dat wel lust.

Geplaatst

guusje, dat deed mn moeder bij haar vorige hond ook. ZIjn extra vezels, waar de darmen dus even druk mee zijn, maar verder geen extra voeding ofzo. De hond van mn moeder vond ze daarnaast heerlijk, dus was een echte winwin-situatie. Gewoon het goedkoopste blik gekookte sperziebonen kopen.

Zit ineens te denken, zou wel eens dezelfde dierenarts geweest kunnen zijn, haha

Geplaatst

Voor honden wist ik het wel, maar dat een kat ook sperziebonen eet??? Dat wist ik niet.

Ik denk dat het iid de zelfde dierenarts is. Hier op het plein ;-) De bonen aan de overkant gekocht bij de Lidl :-)

Geplaatst

Kaartje wat een balen voor je dat alles nu zo samenkomt. Kan me voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit. Hoop wel dat je nog iemand vindt voor de nachtdienst.

Succes vandaag en los laten is soms moeilijk hoor!

Guusje begin is dus goed en raar moment idd als je dan bekende ziet.

Ruby opvliegers wat vervelende bijwerking van die spuit.

Er is echt een dipje bij ons allen.

Tool lekker kopen als je dat wil en Carlo wat een doorzettingsvermogen.

Geplaatst

Top Carlo :-)

Kaartje, wat heerlijk dat er een lieve collega is. Helemaal fijn.

Ik kreegn net een telefoontje uit het zkh. Eisprong zit er nog niet aan te komen :-( Door met urine sparen, en vrijdag om 9.15 2e echo.

Geplaatst

Volgens mij was dit de laatste?

Pauze:

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent op 26 september

Sen: Orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Ceeke: 26 juli miskraam, nu eerst vakantie en daarna cryo??

Sab: sept cryo ? Eerst vakantie

Henne: pauze, fysiek en mentaal in balans komen, in 2012 cryo poging met prednosolon

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, geldt ook voor man!!!

Voortraject:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden,29 augustus second opinion Dr Emanuel Hoofddorp.

Behandeling:

Guusje: November cryo TP :-) - 8 november 1e echo - 11 november 2e echo

Tool: 15 oktober punctie, 18 oktober tp van 3 flupkes (5-, 6- en 8-cellig), 1 november testen

Zwanger:

Dublin: (uitger. datum 1 dec. 2011)

Ivfsh: (uitger. datum 07-01-2012)

Fren: (uitger. datum 17-02-2012)

Caroline: (uitger. datum 6-3-2012, mijn verjaardag)

Miki: (uitger. datum 9-6-2012) 2e echo 14/11 10w2d

Geboren:

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg

Esther: Eerst verwerken en dan verder zien.

Geplaatst

Och ja het was iig een nette verspreking Caro!

Kaartje top, pak van je hart natuurlijk.

Guusje wat een gedoe om op te sparen.

Net aan de deur van de buurvrouw om onze afspraak van morgen af re zeggen is het vanavond....ze heeft iig wijn koud staan dat maakt het wat draaglijker!

Geplaatst

Syl, is maar goed dan dat je nog even langs ging haha. Je hebt er zo te horen niet zoveel zin in? Gelukkig hebben ze wijn ;-)

Caro wordt dan Carlo, Henne wordt Henk, Kaartje wordt Karel, etc. haha

Geplaatst

Sperziebonen lust onze kat (Zipper natuurlijk) ook, maar wel rauw, en dat schijnt niet goed te zijn. Gekookt heeft hij ze nog nooit gejat.

Goh, wat een boel heren opeens in ons meisjes topic... Nou dan moet ik maar Peter worden he...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden