Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Haha, ik zeg ook telkens dat het er aan ligt wat ik aan heb. Vandaag accentueert het waarschijnlijk wat meer :-)

Heb nog niet me hem gesproken, gister was hij niet op kantoor, maar vrijdag zijn we de enige twee, dus dat lijkt het oede moment. Bovendien ben ik dan ook net bij de gyn geweest, dus dan kan ik ook met haar even overleggen wa handig is. Blijf t lastig vinden, wan gister en vandaag ging t weer heel goed en had ik wel energie

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames!

Schaam me diep! sinds de DB meeting wel gelezen maar nauwelijks gereageerd, en niet alles gelezen, wel veel aan jullie gedacht ;-) Heb het iets te druk gehad (of gedaan) de laatste tijd, dat roer om is bij mij 360 graden, en niet zo slim achteraf. Dus even weekje "normaal" gedaan en gerelaxed en voel me nu een stuk beter.

Wel wat vreemd dat iedereen mannennamen heeft gekregen ;-)

Geplaatst

Heel erg vreemd... ik zat al te denken dat als iemand invalt, er niks van snapt! Het begon met een verspreking van Syl en zie nu... van mij mogen we ermee ophouden hoor! Ik moet soms echt even denken...

Geplaatst

Las het al bij het afvaltopic, goed zo Syl!

Krijg het volgens mij te pakken: al de hele dag een rauwe keelpijnerige keel... Komt slecht uit met Efteling op het programma zaterdag, hopen dat het overwaait...

Geplaatst

Gelukkig hier nog geen tekenen van snotterigheid.....

Zou erg zijn als je ziek wordt als je naar de Efteling gaat. Domper maar je doet er weinig aan.

Wij gaan bij Sissi op bezoek.

Kaartje hoe is het met je moeder gegaan?

Babeth gelukkig geen gekke dingen, stelt toch gerust.

Zielig al die spuitjes hier bij de kindjes.

Geplaatst

Kalimera!

Babeth, Syl bedoeld Wenen!

Syl, heel heel veel plezier! Begrijp ik hieruit dat met Kayla een oplossing is gevonden en dat het nog steeds beter gaat met haar (in verhouding)?

En toppie van je zeg! -1,2!!! goed bezig meid!!!

Caro, balen dat je je ziek begint te voelen. Zeker nu met de Efteling op komst. Hoop dat het niet doorzet!!!

e-reader gisteravond al in gebruik genomen, maar viel na 5 minuten al in slaap, hahahaha. Moet ook eigenlijk nog twee andere boeken uitlezen, maar heb er nog niet de rust voor. Komt wel.

Mail nog niet opgesteld. Kijken of ik dat vandaag kan doen.

Spaatje, helemaal niet erg joh! hoop dat je je niet meer zo overbelast voelt en weer ietsje fitter!

hier verder niet veel te melden.

Oja, Fren, mooie buik! ik heb er eigenlijk niet zo op gelet in DB, hahahaha

liefs,

Tool

Geplaatst

De e reader is werkt dus prima om in slaap te vallen Tool ;-)

Ja klopt Wenen en met Kayla gaat het sinds de codeïne veel beter, snap alleen niet waarom mijn dierenarts dit niet heeft geopperd. Heb er nog wel moeite mee om ze achter te laten maar niet zo erg.

Caro ben je verkouden?

Las in okt dat Laika het best pittig heeft met Jim, veel huilen. Lijkt me zo frustrerend.

Vannacht gaat om 03.30 de wekker, zo laat ging ik slapen vannacht. We vliegen vroeg vanaf DD.

Geplaatst

Syl, zwaai even als je langsrijdt, hihihi. Heb je alles al gepakt? Hoop dat het mooi weer is in Vienna!

Kan ik me wel iets bij voorstellen dat je moeite hebt om haar achter te laten. Komt goed!

Volgens mij hoef ik maar een boek te lezen en ik val in slaap, een normaal boek of een e-boek, maakt niet uit, hahahaha.

Geplaatst

Oh Syl lekker even ertussenuit. Gelukkig kan je Kayla met een wat meer geruster hart achter laten nu. En afgevallen!!! Joepie!!!!!! toppie hoor.

Tool een goede inslaper dus die E-reader. Die rust om te lezen komt vast wel weer. Hopelijk kom je aan je email toe, dat scheelt ook weer in je hoofd waarschijnlijk.

Babeth Imke ook haar spuitjes weer gehad. Zielig he?? Maar zo te lezen groeit ze goed. Wat een verschil met Ruben zeg hihi. Ik blijf het verwonderlijk vinden. Ruben zit nu niet meer onder de laagste lijn, maar er boven!!! Oh ik wilde dat ik eens tijd en puf had om haar n het echt te bewonderen. Je woont ook niet echt om de hoek. Je weekend is begonnen nu toch? Lekker hoor. Geniet ervan.

Hier ligt er nog een slaapkopje te slapen. Gister heeft ie heel veel geslapen en zo te merken zet dat vandaag ook weer door. Nou ja ze zeggen dat ze groeien dan, jeetje wat gaat hij dan groot worden hihi.

Las net ook idd dat Laika het even zwaar heeft met kleine Jim. Ontroosbaar huilen is zo frustrerend, hopelijk gaat het snel weer beter daar in huize Jim!!

Caro beterschap, niets zo vervelend als ziek zijn. Hopelijk valt je uitje Efteling hierdoor niet in het water.

Met mijn verkoudheid gaat het al weer wat beter, hoewel ik nog wel heel moe ben en een snotneus heb en een klein kuchje. Uch uch....

Fren ik ga zo je buik eens bekijken.

Geplaatst

Fren mooie buik hoor en echt wel gegroeid!!!!!! Geeft niks toch, je hebt de kostbaarste vracht in je groeien die je je maar kan wensen. Wat maken die zw kilo's en die buik dan uit??? Trouwens 6 kg bij is toch heel netjes??

Geplaatst

Goedemorgen...

Gaaapppp.... Sanne kwam vanacht elk uur voor haar speentje... en vervolgens om 5.00 voor haar voeding....

tjonge jonge...

Geplaatst

Oh Simba wat zal jij je gebroken voelen. Wij knijpen zo in onze handjes dat Ruben echt altijd doorslaapt. Maar ja dat kan zo ineens veranderen, dus genieten we er gewoon van zo lang het duurt hihi.

Hier is slaapkopje eindelijk wakker en vrolijk gelukkig. Hij ligt gewassen, gevoed en brabbelend in de box. Even alles klaarzetten en een boodschapje gaan doen. Het is heerlijk weer buiten, fris maar wel zonnig!!

Geplaatst

Mogge!

Syl veel plezier. En supergoed van de 1,2 kilo!

Fren mooie foto! Morgen wel met je baas praten he, niet denken 'het gaat nu weer goed'. Als je elke dag wat minder werkt, gaat het alle dagen beter in plaats van af en toe een dagje ;-)

Esther ik was nog vergeten te reageren op jullie spaarrekening idee. Vind ik echt top. Misschien moeten wij ook zoiets overwegen, want ook hier komt de verzekering nog niet over de brug met rekeningen, maar je weet het nooit.... Vind het nu enorm lastig om geld uit te geven want in principe is dat geld al uitgegeven.... Dus erg slim om het apart te zetten en ook zeker ivm adoptie.

Ben het verder behoorlijk kwijt. Gisteren echt een Kdag op kantoor. Ook weer laat thuis. Dus moe moe moe. Buik gaat idd wel beter (wie vroeg dat?) maar ik nog lang niet goed. Na een dag als gisteren is het gelijk weer kwakkelen. Maar zolang er een stijgende lijn in zit, blijf ik positief. Vandaag niet werken. Zo eerst sporten en daarna haptonomie. Reken dus maar op een middagje janken en slapen ;-)

Kaartje hoe is de operatie van je moeder gegaan (of moet die nog komen?)?

Babeth over zwanger zijn moeten rusten met al een kleintje erbij..... Mijn moeder moest van mij op een gegeven moment volledig plat. Als ze dat thuis niet deed, zou ze opgenomen worden. En ik ben de 3e van vier dus er liepen er twee rond van bijna vier en twee. Ze heeft toen voor het huishouden gelof ik hulp gekregen, mijn vader deed uiteraard veel en verder was het vooral op de bank liggen en boekjes voorlezen. Kleine kinderen wennen heel snel aan een dergelijke situatie en zullen daar ook niet snel last van hebben. Natuurlijk is het niet makkelijk, maar het is zeker niet onmogelijk. Hoewel dit natuurlijk alleen de praktische uitvoering is, het gevoe dat 'pushing your luck' kan ik me ook erg goed voorstellen. Het zijn gewoon hele moeilijke beslissingen en je krijgt geen garanties.

Guusje succes vandaag!

Geplaatst

vind mn buik prima hoor, helemaal geen bezwaar tegen. Vannacht veel te laat gaan slapen, vin en ik hadden een meningsverschil en dankzij de hormonen werd dat natuurlijk een drama... uit eindelijk pas tegen 12 uur in sl;aap gevallen en dat merk ik nu natuurlijk.

Syl, alvast veel plezier. Mijn broertje heeft een jaar in wenen stagegelopen en wij zijn toen ook een keer een wekeend geweest. Helaass was ik dus met 2 mannen, dus het hele sissy verhaal kon ik op mn buik schrijven... Tip: verken de stad op de fiets; overal staan van die ov-fietsen die je voor een paar euro per dag geloof ik kunt pakken en op een andere plek weer kunt terugzetten,.

Geplaatst

San, Normaal slaapt ze ook wel redelij kdoor, maar ze is nu erg verkouden, en daardoor verliest ze wat vaker haar speentje denk ik. EN slaapt ze toch minder rustig.

Jeetje jongens, wat vervelend dat de verzekeringen niet over de brug komen met rekeningen. Dan weet je niet waar je aan toe bent, en bellen is ook niet echt een optie. Vooral geen slapende honden wakker maken.

Henne, ik ben benieuwd wat de haptonoom vandaag gaat 'doen'. En hoe je daar op gaat reageren.

Babeth, kids accepteren heel snel dat mama op de bank ligt. Ik denk niet dat dat het gene is wat je zou moeten tegen houden tegen die tijd.

Syl... veel plezier!!! Ik hoop dat je Kayla met een gerust hart achter kan laten.

Geplaatst

Goeiemorgen,

Hele nacht keelpijn gehad, neusverkoudheid valt nog mee, maar dat komt dan vaak een dag later... Heb nu af en toe een pijnlijke hoest. Ben maar niet gaan zwemmen, lijkt me niet zo gezond...

Voel me wel slap en algeheel belabberd dus denk erover om nog even terug naar bed te gaan. Sorry voor jaloerse dames, ik zit nou eenmaal (nog) in de positie dat dat kan...

Simba zou ook maar een tukje doen als Sanne straks slaapt!

Laika als je dit leest: veel sterkte!

Syl veel plezier! Je had ook naar Corfu kunnen gaan: heeft Sissi ook een paleis gehad!

Uhm... wie nog? Ben een beetje leeghoofdig, beter effe naar bed, tot later!

Geplaatst

Nou hier weer terug van boodschapje doen en Ruben ligt weer helemaal in coma. Wat een slaapkop zeg na zijn prikjes van maandag. Ik sla het fruithapje proeven maar een dagje over, anders komen we helemaal in de knoei met zijn flessen. Gister meneertje wakker gemaakt voor zijn laatste fles om 22 uur en dat werd niet in dank afgenomen hihi. Dus dan het extraatje er maar af. Hij heeft ook zijn fles niet leeg gedronken vanmorgen om kwart over 8 dus die komt vanzelf wel rond half 12 als ie honger heeft.

Simba wat vervelend zeg dat Sanne verkouden is. We verdenken Ruben ook van beginnende verkoudheid, maar dat hebben we al eerder gedacht en toen viel het gelukkig mee. Maar nu ik zelf zo verkouden ben.....

Henne balen zeg van je Kdag gister. Hopelijk kan je je zinnen goed verzetten met sporten vandaag en daarna naar de haptonoom. Wie weet wat er nu weer loskomt vandaag en weer een stap verder naar rust!! Wat zou dat toch mooi zijn. Dat je leven daardoor nog mooier wordt dan het al is. Nu maar hopen dat het hele imuum-ding aanslaat met de prednison en het laatste stukje geluk volgend jaar ook voor jullie is!!!!

Geplaatst

Bedankt voor de tip Caroline had ik eerder moeten weten, haha.

Fren mijn moeder op de fiets geen goed idee maar wel leuk om te doen, alhoewel ik geen fietser meer ben.

Morgen avond een concert in het opera gebouw wat ook voor het nieuwjaarsconcert wordt gebruikt is mij verteld dus veel zin.

Zal ook een staan spieken naar je buik.

Sandra lekker een tevreden mannetje na het prik trauma.

Simba pittige nacht dus, vandaag even rustig aan of werken.

Caro beterschap.

Henne ik hoor nog wel wat je wil met naar Babeth gaan, volgende week vrijdag. Je hoeft alleen maar te zitten, ik doe de rest wel.

Zal zelfs zorgen dat auto honden haren vrij is ;-)

Ceeke zie dat je er bent, hoe gaat het met jou, nog steeds zo druk op het werk of ook adempauze?

Kayla is bij schoonmoeders, ze vertrouwde het vanmorgen al niet toen ze spulletjes zag staan, ging ook niet met veel enthousiasme de auto in en kwam er al helemaal niet meer uit. Heb er weinig moeite mee omdat ze weer een stuk beter is.

Het blijft een muts dat wel.

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Helaas kan ik mijzelf er nu niet echt toe zetten om op iedereen individueel te reageren, de laatste loodjes worden zwaarder. Lees daarentegen wel mee en leef met alle verkoudheden, korte nachten, prikjes, bongi's, drukke werkzaamheden, verbouwingsperikelen, teleurstellingen etc.. mee!

Hier gisteren even de schrik erin. Ik had mijn buik gestoten aan de deurklink (vergat dat ik toch een veel dikkere buik had en nam de draai te kort) en dan zul je altijd zien is onze kleine vervolgens ontzettend rustig (lees gaf even geen krimp). Na ruim 1,5 uur porren, prikken en alle andere mogelijkheden om een reactie uit te lokken het ziekenhuis gebeld en kon gelijk langskomen. 3 kwartier aan de ctg gelegen en alles prima. Op het moment dat ik werd aangekoppeld is die kleine niet meer rustig geweest, bijna alleen maar bewegen. Daarna nog een echo en ook hier gerustgesteld door de beelden. Pfff, wat een dwarshout is ie nu al. Mij zo laten schrikken en in het zkh lekker te keer gaan. Vandaag naar de kinderarts voor de nierbekken van de kleine en daarna nog langs de ha. Was ik maandag al geweest voor het opensnijden van 2 zeer vervelende aambeien met bloedstolsels, kan nu nogmaals terug.

Voor de eerste maal zwangeren die nog niet zo ver zijn, dit zijn echt onaangename verrassingen. En het vervelende is, je kan er geen klap aan veranderen. Heb geen obstipatie, nooit eerder last van gehad, zorg dat ik niet te lang op het toilet zit en pers niet en toch als toetje in de laatste weken nog gezellig aambeitjes. Maar ja dat schijnt te komen door het gewicht van mijn gelders welvaren en de hormoontjes. Hoop dat jullie (Ivfco, Fren, Caro en Testr) dit bespaart blijven hoor!

Geplaatst

Oei Dublin dat was ff schrikken. Gelukkig niks aan de hand. En een extra keertje kijken gehad, dat dan weer positief nietwaar?? Succes bij de arts voor de nierbekken van de kleine en nog meer succes met je aambeien. Heel vervelend en idd net wat je zegt geen klap aan te doen. Ik had ze ook door het gewicht van de kleine, maar gelukkig niet zo erg als die van jou.

De bekende laatste loodjes zijn voor jullie dus duidelijk begonnen!!

Geplaatst

Meiden, hier even een ego berichtje. Het niet teveel op het forum zitten, bevalt goed. Brengt meer rust en vertrouwen.

En die is vandaag bevestigd met een SUPER mooie echo! We hielden het niet meer uit en wilden graag voor aankomende vriendenweekend een bevestiging. :-) En WOOOOOW! Ukkepuk zit weer precies op schema, hartje klopte ook regelmatig, en er werd al naar ons gezwaaid en zelfs een dansje gedaan. Nog net geen koprol. :) Ik zal teveel details achterwege laten, ik weet hoe confronterend dat kan zijn.

Maar meiden, we zijn hier zo in de wolken! Hadden dit echt nooit meer verwacht en durven nu toch echt meer te gaan genieten en geloven!

Dikke knuf voor iedereen, ik hoop dat er snel meer mogen volgen. Ik gun dit jullie ook zo. Heel erg!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden