Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Onze kat eet opgewarmde sperziebonen uit blik. De hond van mijn pa krijgt die ook, maar mag je dat lange tijd doen?

Ruby is ook een jongensnaam. Zo heette mijn buurjongen ook namelijk.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

oh, dat filmpje... die moet ik nog kijken, is niet werk-proof denk ik :-)

enne syl, denk dat iedereen werk-ontwijkend gedrag vertoond. Ik in ieder geval wel...

Net als het goed is een mooie wipstoel op marktplaats gekocht voor de helft vd prijs... Nuno leaf, gaat heen en weer als een vallend blad en Vin vind m mooier dan de 'ordinaire' wipstoeltjes. Scheelt toch, 60 euro ipv 140...

Geplaatst

Sandra hoe gaat het met je benen nog last?

Ruben is weer helemaal APK alleen huilen door de spuitjes, zijn dat gemene spuiten of is het een schrikreactie.

Geplaatst

mooi fren! Leuk zeg!

Kaartje fijn dat je je nachtje kwijt bent! Geniet van het weerzien van je ouders!

Ik zou voor mezelf geen andere naam weten hoor...blijf maar zo!

Geplaatst

Henk zegt even snel hallo....geen winterdip, maar werkdruk ;-) En had vanochtend een uitnodiging in mn mai, om vrijdag met mn baas 'koffie te drinken'. Ik riep dus al gelijk dat ik een uitbrander ga krijgen, maar volgens collega's moet ik het positief bekijken en maakt hij zich zorgen om me. Ja het zal wel. Maar ik ga morgen wel even vragen of er een speciale reden is, want anders loop ik er tot vrijdag over te stressen. Raar gedoe ook.

Esther ik vind het ook een gaaf huis! Die lap grond, kwijl... vriendin van me heeft zoiets gekocht in Rheden. Een voetbalveld van een tuin (ongelogen). Huis was niet zo heel groot maar gaan ze uitbouwen en het moest ook volledig gestript worden. Ze wonen dus nu wel in een soort bouwput, maar tjee wat een vrijheid en ruimte.

Fren, aan de bel trekken en minder werken. Je moet nog ff hoor, dus echt aan jezelf denken.

San hoe is het nu met je?

Syl goed nieuws gisteren! Hoop dat het jullie weer een beetje puf heeft gegeven. Oh, hier komt er trouwens ook alleen maar stof uit denk ik, hoewel J zegt dat ie het braaf 'bijhoudt' dus dat wil ik dan maar geloven. Ik heb er in ieder geval weinig mee te maken ;-)

Caro toch nog gezwommen, knap van je. Hoe is het met de verbouwing?

Kaartje gelukkig geen nachtdienst, joehoe. Veel plezier met je moeder en sterkte voor haar voor de operatie!

Guusje nog even geduld dus. Wat een aparte methode, die urine opvangen. 't Is toch ook overal anders he. Ik verheug me alweer op de ovu testen met tweede ochtendurine, dus op werk...zucht. Nog wel weg gelukkig. Hoewel de tijd snel genoeg gaat, pfff.

Tool fijn dat je huisarts meedenkt en open staat voor wat afwijkende zaken. Heb je net het adres van dr Pf gemaild. Ben benieuwd. Moet hem zelf nog mailen over ons prednisolon verhaal en om een recept te vragen. Maar nog niet nodig. Hoewel....die boven (tijd gaat snel genoeg...blabla).

Zo, dat was dan toch net wat meer dan alleen hallo :-) Nu bedenken wat ik ga eten. J eet drie avonden niet thuis en dan heb ik soms moeite om voor mezelf te koken. Toch maar doen, t gaat juist wat beter met mn buik.

Liefs!

Geplaatst

hoi dames

Kaartje heb je ook nog een suggestie voor mijn naam ? ,-))

wat fijn dat je nachtdienst iig is overgenomen zeg, anders inderdaad geen doen, sterkte met je moeder, lijkt me ook wel erg spannend.....

dames wat grappig van die sperziebonen, onze hond vind ze lekker (wat niet eigenlijk) en een van de katten vind gekookte brocolli lekker, hij eet het niet volledig op maar blijft er maar aan likken.Gek beest, voor zalm haalt ie zijn neus op...

Guusje ik kende die methode van urine opvangen ook niet, behalve dan met thuistesten, Ik moest via Brussel alijd echo´s laten maken en bloed laten prikken.Weet eigenlijk niet hoe ze het in DD doen.succes in ieder geval!!

Sandra fijn dat Ruben weer helemaal nagekeken is, wat zielig he met die prikjes, Imke krijst het dan ook uit, ohhh hellup ik moet morgen weer en omdat ik nu weet hoe ze reageert (echt pijn en veel tranen) zie ik er nóg meer tegenop....ik ben zo´n pluisje!

Fren wat een gave stoel he!! hebben jullie ook de nuna leaf uitgeprobeerd voor volwassenen/ deze stond bij babypark.

Wij hebben er een van babybjorn, niet zo mooi / futuristisch maar ze vind hem geweldig, brengt hem zelf in beweging.

Rubster wat klote zeg van die bijwerkingen, getver, sterkte!!!

Tool, ergens wel begrijpelijk dat je vriend even wil wachten, ik wilde je er wel op attenderen juist omdat zij een ook in DD liep en dezelfde meds gebruikte. Ben erg benieuwd hoe het verder zal verlopen met dr. Pf.

Hoe ging het op het werk vandaag?

Wij zijnj vandaag weer bij de gyn geweest, gelukkig is mijn baarmoeder schoon, geen placentarestje te zien, wel follikels en een bms in de opbouwfase. Helaas weet ik dus niet op welke dag van de cyclus ik zit omdat ik al 5 weken bloed verlies (helderrood). NU heb ik een kuurtje Primolut voorgeschreven gekregen2x daags 12 dagen, dat moet nu het bleodverlies stoppen en na de kuur moet ik gaan menstrueren, dan verder kijken. De arts denkt dat mijn hormoonhuishouding wat ontregelt is en dat de follikel /eicel niet echt doorrijpt.Nu werd mijn cyclus na de bevalling van de jongens ook anders, de eerste fase met name dus wie weet een verband.

Nog even gevraagd dat mócht er nog ooit een zwangerschap komen of ik dan weer een cerclage moet en hij was heel stellig ja.....weer met 14 weken en weer met alle rust daarna.

Goed, dan weten we dat, had het ergens ook wel verwacht maar net of je er iets mee kan nu het weer uitgesproken is.

Geplaatst

Syl ik wer nu 24 uur en dat worden er echt niet meer hoor, tenminste de eerst komende jaren niet!

Caro wat fijn dat je vriend nu werk heeft, komt Goed van pas hè?

Geplaatst

Babeth (Bart?) fijn dat alles schoon is. Hopen dat met dit kuurtje je cyclus weer in net gareel komt. Wel heftig om te weten dat een evt volgende zwangerschap me zo zwaar wordt, pfff... Rusten is toch lastiger ook met een kleintje erbij, zeker ook ivm tillen enzo. Denken jullie al wel eens over of je nog verder wilt?

Geplaatst

Hallo Sander hier!!!!

Het gaat hier op de flinke verkoudheid na goed hoor. Bovenbenen niet meer gevoeld, zo raar zeg.

Die prikken bij Ruben deden echt heel veel pijn en het wordt in de spier gespoten, die spannen ze dan aan en dat doet nog meer zeer. Het arme schaapje, was echt niet stil te krijgen. Duurde wel een minuut of 10. Ach hebben ze hem allemaal kunnen horen, hij was er dus niet blij mee en dat mag gehoord worden.

Bart ik ben geen pluisje, maar het doet me wel wat hoor. Ik voel me dan een beetje opgelaten, omdat ik als moeder hem niet direct kan troosten...... Dus toch een pluisje hihi.

Gelukkig was je baarmoeder schoon, hopelijk is je hormoonhuishouding weer snel op orde. Maar in ieder geval een opluchting dat er niets "aan de hand" is. Pff een eventuele volgende zwangerschap weer zo veel rusten, maar idd je kan het maar vast weten. Dan sta je er ook anders tegenover dan dat je het op het moment zelf te horen krijgt. Als dat zo is vinden jullie vast een manier om Imke te begeleiden nietwaar???

Karel sterkte voor je moeder vandaag en ook voor jou!!!!!!

Henk probeer idd positief te zijn over het koffie afspraakje met je baas. Zulke dingen blijven altijd moeilijk.

Je klinkt wat "beter" dan de afgelopen dagen, hopelijk is dat ook zo.

Syl eh ...... had jij ook al een mannennaam???? Weer beetje kunnen slapen?? Of houdt Kayla je nog steeds wakker?

Guusje nog even wachten op je ei dus. Spannend weer he??

Nou hopen dat Ruben wat beter is dan gister, was huilerig van de prikjes en verhoging. Vanmiddag gaat hij naar de opvang en ik heb dan paar uurtjes vrij. Ga even langs mijn werk i.v.m. huiswerk voor de cursus en verder wat administratie als ik daar nog aan toekom.

Ruben ligt nu nog lekker te slapen, dus ik ga maar even snel aan mijn huiswerk beginnen nu het nog even rustig is in huis.

Geplaatst

Dank voor het meedenken over een tent. Mijn man stelde voor dat we gewoon twee oude zwangerschapsbroeken aan elkaar konden naaien. Een de waard tent wordt het niet, te duur en ze spreken mij niet aan. Ik zal een foto van ons huidige tentje plaatsen. Genomen de laatste vakantie i nordland. Ik doe er het uitzicht vanuit de tent meteen erbij. Oja, de witte spikkels is papegaaiduikerspoep. Leuk dat we ze van dichtbij konden volgen maar wat we niet van te voren bedacht hafdden was dat ze de tent gespikkeld maakten. Haha. Op dat raar gevormde eilandje is ieder jaar een muziekfestivalletje, op verschillende natuurlocaties op het eiland, o.a. bij eenwaterval en in een grot. Wil ik graag nog een keertje heen.

[ATTACH=CONFIG]2777[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2778[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2779[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2780[/ATTACH]

Sandra, vandaag mag storm zijn eerste vaccinatie BAH BAH BAH ik ben een echte grote pluis. Bij patienten maakt het me niets uit maar bij mijn eigen lieve kleintjes raak ik in een grote stressmodus. Hopelijk heeft jouw kleine man er niet al te veel last van.

Tool, hoe gaat het nu met jou en je partner?

esther, heel mooi plekje, snap dat je daar voor wilt gaan. Klonk zo goed, ik zie jou en gerard daar al zitten met 1 of twee adoptiekids. Wou dat het al zo ver was!

Geplaatst

Ursula wat een vervelende plek om je vakantie te vieren. Jeetje wat een mooi uitzicht. Dan neem je vast het gespikkelde tentdoek voor lief.

Nu "pas" zijn eerste prikjes?? Hier beginnen ze met inenten bij 1 maand oud al. Echt zielig ja en ja als het je eigen kleintje is is iedereen denk ik toch wel een pluisje. Misschien niet zichtbaar dan toch wel diep van binnen.

Esther had nog niet gereageert op jou!! Wat een mooi idee om een rekening te openen voor de adoptie. Het kost echt heel veel geld en zo heb je weer een doel om aan te werken. En een heel mooi stekje zeg, wouw beetje jaloers als ik dat zo zie. Zie het ook al helemaal voor me jullie met jullie adoptie kindjes....

Goh Ruben slaapt nog steeds zeg, heeft ie het nodig. Waarschijnlijk naweeën van gister.

Geplaatst

kalimera!

Hier Ton, hahahah. Leuk al die naamswijzigingen!

Bart, wat fijn dat alles schoon was en curretage dus niet nodig! Hoop dat je hormoonhuishouding snel weer op/in orde is.

Imke vandaag haar spuitje? Sterkte!!!

Sander, gelukkig dat je geen last meer van je bovenbenen hebt gehad. Wel vervelend dat je nu zo verkouden bent. Voelt Ruben zich weer ietsje beter na zijn spuitje? Succes met je huiswerk en evt. administratie!

Ursela, wat ziet het er toch mooi uit bij jullie!! Bij die derde foto, staat daar nu iemand of iets op het linkse stukje groen? of is dat gewoon een paal, hahahaha? Succes en sterkte vandaag bij het spuitje van Storm!

we hebben gisteren een goed gesprek gehad en toch besloten om al meds te gaan verzamelen. We kunnen onze kinderwens nog niet afsluiten. Voor ons gevoel toch nog niet alles gedaan wat we kunnen doen.

Vandaag of morgen ga ik dr. Pf. mailen. Thanx voor het emailadres Testr en Henk!

Henk, succes met je koffie-afspraakje! Las dat je darmen nu iets rustiger zijn? Dat is fijn! Zou dit dus betekenen dat de middeltjes die je nu aan het nemen bent helpen? Ik hoop het voor je meid! En succes met je mail naar dr. Pf. maar dat gaat goed komen, was voor het recept toch?

Vanaf maandag iets na 16.00 uur ben ik trouwens een blek bjoetie, hihihi. Heb besloten om mijn haar zwart te laten verven. Iemand wees me er nog op dat je ook bij wart verschillende tinten had, maar ik ga gewoon voor eenvoudig, simpel zwart. Van het ene extreme naar het andere. De wereld is wel weer toe aan het shockmomentje van Tool, hahahaha.

Straks toch maar even wandelen en de e-reader halen bij de blokker. Geld moet rollen, zeggen ze. hahahaha en heb mijn loon binnen van de sportschool. Dus klein verwenmomentje mag wel!

Guusje, eisprong laat dus nog iets op zich wachten. Spannend meid. Hoop dat je vrijdag meer duidelijkheid krijgt. hoe voel je je erbij?

ivfsh, lekker nog aan het genieten van het bezoek? Of zijn ze al weer naar huis? Wat vond Ar van het verhaal over Catootje eigenlijk?

Frank, leuke wipstoel!!! Wanneer gaat bij jullie ook alweer de 'verbouwing' plaatsvinden voor de kinderkamer?

Carlo, vandaag weer zwemmen? Of wordt het teveel? Grappig hoe mensen je allemaal verhalen vertellen die je waarschijnlijk anders niet te horen zou hebben gekregen.

De verbouwing was in gang, toch? Wie kreeg nu de zolder? jullie? Of jullie dochter?

Ed, nog steeds aan het stuiteren over de mooie woning!! Echt geweldig zeg!! En die tuin erachter, wow!!! Volgende locatie voor een bbq, hihihi. Hoop dat het ook gaat lukken!!!

ga nu weer aan de slag!

liefs,

Ton/Tool

Geplaatst

hahahaha, lach me suf om al die mannennamen, moet wel echt mn aandacht erbij houden, anders weet ik niet om wie het gaat.

Tool, zaterdag gaan we hopelijk meters maken. Helaas niks gehoord over de stoel, dus zo nog maar even over mailen...

Verder weinig nieuws hier, allemaal veel succes vandaag.

Geplaatst

Haha Syl en dat allemaal naar aanleiding van jouw verspreking! En je hebt zelf nog geen mannennaam... Ach ja, zo proberen we de najaarsdip een beetje tegen te gaan. Ik hoor steeds meer mensen die ook moe zijn: door de klok die is terug gezet en het sombere weer.

Ik heb wel een uitermate vrolijk meisje in huis want vandaag begint het Sinterklaasjournaal weer! Dacht vorig jaar dat het wel het laatste jaar zou zijn met de Goedheiligman maar nee hoor, we gaan nog een jaartje door. Ach, ze geniet er zo van, ik ga er maar in mee. Heb alleen wel gezegd dat Sinterklaas dit jaar ook moet bezuinigen en dat ze niet alles krijgt op haar verlanglijst... Normaal ook al niet hoor, maar ja, het is wel een beetje krap nu... En Kerst doen we ook altijd met mijn ouders, pfff...

Geplaatst

Wij vieren sinterklaas met vrienden en de kids. Die geloven gelukkig niet meer, maar altijd wel een zak vol kadootjes. Maar nu lootjes getrokken. Vorig jaar nog heibel want de oudste moest en zou oma hebben. Heb gezegd dat ik dat nu dit jaar echt niet wil en gewoon degene die je hebt getrokken ook daadwerkelijk hebt.

Kerst doen we niet echt een kleinigheidje misschien. Wil wel het hele huis weer gezellig maken, maar dat ligt dus aan de verbouwing van de standleiding.

Morgen komen ze weer kijken bij de appartementen van de buren. Niet bij ons om te kijken hoe ze het gaan fixen met de asbest pijp. Dan vergunning en dan eindelijk beginnen. Maar denk dat we met de feestdagen toch echt nog wel in de zooi zitten.

Verder heb ik ontzettende pijn in mijn onderrug en heb buikpijn. Wie weet komt de bongi. Maar ik denk van niet. Misschien straks even de fysio bellen. Poos al niet geweest.

Acu even stop gezet.

Succes allemaal.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden