Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pauze:

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent op 26 september

Sen: Orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Ceeke: 26 juli miskraam, nu eerst vakantie en daarna cryo??

Sab: sept cryo ? Eerst vakantie

Henne: pauze, fysiek en mentaal in balans komen, in 2012 cryo poging met prednosolon

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, geldt ook voor man!!!

Tool: oriënteren op immuunafwijkingen, acu uitbreiden, psych hulp zoeken, leven weer op orde krijgen

Voortraject:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden,29 augustus second opinion Dr Emanuel Hoofddorp.

Behandeling:

Guusje: November cryo TP :-) - 8 november 1e echo - 11 november 2e echo

Zwanger:

Dublin: (uitger. datum 1 dec. 2011)

Ivfsh: (uitger. datum 07-01-2012)

Fren: (uitger. datum 17-02-2012)

Caroline: (uitger. datum 6-3-2012, mijn verjaardag)

Miki: (uitger. datum 9-6-2012) 2e echo 14/11 10w2d

Geboren:

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg

Esther: Eerst verwerken en dan verder zien.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hihi Henne Bart ja....ik was aan het zoeken naar een alternatief voor Meiske ;-)

wat betreft de toekomst, het is moeilijk, we denken er wel zeker aan, zouden heel graag Imke nog een broertje of zusje gunnen en nog een kindje bij ons hebben maar durven ons er nog niet teveel in te verdiepen vanwege dat we weten hoe het zal gaan (cerclage en rust) en met Imke is de rust nemen erg moeilijk. We weten dat we terug kunnen vallen op schoonouders en dat is fijn maar we kunnen het aan Imke niet uitleggen zeg maar en hoe zal zij dat ervaren? De rust, cerclage, het verwijderen ervan (wat ik pijnlijker vond dan bevallen) heb ik er echt voor over maar ben ergens ook bang dat ik toch over de grens ga en dat dat dan desastreuze gevolegen heeft.

Voor nu laten we het onderwerp een beetje zweven, af en toe hebben we het er over maar durven nog niet echt concreet te denken.

dames wat betreft de kuur, ik ben misschien eigenwijs maar wil het graag even delen.....

Gisteren bij de echo zag de arts al nagenoeg geen bloed, ik zei al ik denk omdat ik net een tampon heb verwijderd?, dat kon inderdaad. Vervolgens gisteravond het eerste van de 24 pilletjes gepakt, en weer een tampon. Vanochtend was deze nagenoeg schoon, ik kan me niet voorstellen dat als ik 24 pilletjes krijg als kuur om het bloeden te stoppen het na het eerste tabletje al werkt. Nu heb ik het idee om de pilletjes even niet te nemen en te kijken of het echt gestopt is en mocht het alsnog beginnnen om ze dan te nemen.

Ik ben zo klaar met die hormonen, ben zelf nog niet in balans vanwege de zwangerschap en ben ergens ook bang dat een kuur mij nog meer gaat ontregelen, kunnen jullie het nog volgen? tot op heden geen verlies,wat denken jullie?

Tool wat knap dat je zo je haren ineens zwart durft te verven, heftig, ben erg benieuwd!!!!

Ursela wat een mooie foto´s, ik kan je geen tenttips geven......

Esther Sandra haalde de aparte spaarrekening aan, moet zeggen dat ik het een erg goed, mooi en symbolisch idee vind!!!! mocht de staatsloterij vallen dan is er naast de meds/behandelkosten hier nog een mooi doel!!!

Sandra fijn dat Ruben niet al te heftig heeft gereageerd, ik weet niet welke hij nu heeft gehad maar mij is verteld dat de BMR stuit tot 12 dagen na de prik nog tot een reactie kan leiden.

Geplaatst

Babeth de BMR spuit krijgen ze pas met 14 maanden dus we hebben nog even........ Nu heeft hij dezelfde als vorige maand gehad DKTP- Hib en Pneu. Deze worden in totaal 4x gegeven en hij heeft het nu voor de 2e keer gehad. Imke krijgt volgende keer dezelfde.

Van die spaarrekening was niet mijn idee hoor. Was het idee van schoonvader geloof ik. Maar vond het ook een super idee!!!! Zodat ze niet steeds naar het geld op de "gewone" spaarrekening hoefde te kijken voor de laatste behandeling waarvan de ze de rekening (hopelijk) nog niet gekregen hebben.

Dus zal niet onterecht met de eer gaan strijken, hoewel een veer in de reet nooit verkeert is hihi. Om in de trant van de uidrukking pluisje te blijven, die vind ik trouwens ook briljant. Had er nog nooit van gehoord.

Geplaatst

Zolang ze alles krijgen wat ze moeten hebben is het goed toch?? Zou wel appart zijn als er meerdere vaccinatie volgordes zijn, maar ja dit is dan ook nederland dus niet alles is logisch ;)

Geplaatst

Ik wil een nieuw topic openen maar ik heb nergens de mogelijkheid, ben ik nou zo blind.

Op nu.nl staat bij gezondheid een stukje over de vergoeding van 3 ivf pogingen maar krijg het niet geplaatst :-(

Geplaatst

Syl volgens mij zag ik het al langskomen in de chatbox?

Babeth ik zou denk ik toch maar even overleggen over stoppen... hoewel, ze gaan dan waarschijnlijk gewoon zeggen dat je het moet doen. Pfff lastig, ik weet het niet eigenlijk. Staat er iets in de bijsluiter over perse moeten afmaken of wat dan ook?

Geplaatst

Een kuur moet altijd in zijn geheel afgemaakt worden. Babeth wie weet komt hierdoor juist je hormoonhuishouding weer wat in het gareel. Ik slikte op advies van ha Vit. B6 om hormoonhuishouding te stabiliseren. Bij mij had het vooral geestelijk goed effect.

Geplaatst

Bart, ik denk dat je nog even moet nakijken, hier krijgen ze drie vaccinaties, de zogenaamde coctail, (hib, polio, pneumokokk). En dan als toetje MMR (meslinge, kusma, røde hund). Dus vier in totaal. Daarna pas weer 7-8 jaar (DTP-IPV), 11-12 jaar weer MMR. De leeftijden waarop ze vaccinaties geven verschilt met nederland maar het aantal/soort is gelijk. Helaas, imke moet nog een coctail...

En ik zou gewoon even afwachten of het inderdaad uit zichzelf gestopt is. Je kan ook even de dokterspost bellen om te overleggen.

Ton, op de derde foto staat een vuurtoren op een eilandje (kan je goed de verhoudingen zien), op de vierde foto struint mijn man rond de tent. Leuk, zwart haar, foto!

Syl, dat wordt dan SIL, vrienden van mij hebben hun zoontje zo genoemd. Schijnt een populaire jongensnaam te zijn in nld, ik had er nog nooit van gehoord.

Weet jij iets op ursela???

Geplaatst

Nou liever geen cd van silvio berlusconi hoor.

Heb hier een ander klein probleempje. We zijn opzoek naar 2 mensen die zwarte piet willen zijn op zaterdagavond 19 november 2011 in Hilversum.

Dat is toch nog een heel gedoe hoor. Maar zal wel goed komen.

Alwin komt straks a;s jhij gedouched heeft bij zijn ouders de sleutel brengen op mijn werk. Dan kan ik daarna bij mijn vader douchen en dan hoeven we er vanavond niet meer uit.

Hier schijnt het zonnetje. Ben ebnieuwd hoe warm het is buiten.

Gaat allemaal goed dames.

Groetjes

Rubster

Geplaatst

Ruby, buiten is het heerlijk. Heb net weer even buiten gelopen in de pauze in plaats van doorgewerkt. winterjasje was toch wel warm (maar vanochtend om kwart voor 7 precies warm genoeg).

Wat een gedoe toch eigenlijk met het douchen. Hoop dat het niet meer al te lang gaat duren voordat men komt kijken en bepalen wanneer men de standleiding gaat fixen. Maar goed, nog even volhouden en dan vanavond lekker met de beentjes omhoog samen met A.

ik denk niet dat het me lukt om 19 november uit te komen helpen, hihih. Beetje ver weg. hoop dat jullie iemand kunnen vinden!

Verder ben ik eens gaan googelen op autoimmuunziektes. Diabetes 2 is ook een hiervan en mocht dit in je familie voorkomen (mijn vader) dan zou er een kans bestaan dat ik TPO-antistoffen zou hebben, wat weer tegen de schildklier werkt en die is nodig voor een zwangerschap. Wellicht ook interessant om volgende week met dr. S. en Pf. over te hebben. schildklierhormoon en waarden zouden gecheckt moeten worden.

geloof dat ik de blikjes energy drink maar voorgoed moet laten staan.

Geplaatst

Hier Simon..

Sanne kreeg de tweede vaccinatie, ook dezelfde als de eerste.

Vanochtend even spannend. Voor de eerste keer naar de Fysio met Sanne samen. Maar het ging goed..

Jeetje Ton, Zou het bij jou ook die kant op wijzen? Ik geloof dat dat het hele immuun gedeelte toch bij veel mensen roet in het eten gooit.

Verder weet ik het even niet meer... Ga weer even verder met Fort Boyard kijken en de was vouwen

Geplaatst

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie meedenken, ik wacht toch met de rest van de meds, nog steeds niets gevloeid, ook geen oud bruin...misschien toch net te vroeg bij de gyn geweest....

San B6 slik ik ook, dwz B100 complex, deed ik al tijdens de stimulatie en nooit gestopt.

Vandaag bij het cb geweest, inderdaad de dktp, arts vond het ook verwarren, nu nog over een maand en dan pas weer bij 11 maanden gelukkig. Ze groeit goed61.5cm en 6740 gram. Niets meer te zien van voorkeursligging , hoofdje nergens afgeplat, en het ontdekken van de handjes heeft ze overgeslagen, pakt gericht speeltjes ed.

Ruby sorry ik kan je ook niet aan een piet helpen...,wat een gedoe met dat douchen, wat zullen jullie blij zijn als het klaar is!

Tool goed dat je het allemaal laat onderzoeken het zou toch maar zo zijn hè.....

Succes met het opstellen van de mail aan dr. Pf!!

Geplaatst

ik ben nu in het trotse bezit van een e-reader, hihihihi. straks langs mijn schoonbroer (nog niet helemaal, maar volgend jaar wel, wink wink) voor e-boeken. en Tooltje is hopelijk klaar om te lezen.

Simba, gelukkig dat het goed ging samen, fysio en sanne, hihihi, had ook niet anders verwacht, jij wel dan?

babeth, nu heb ik geen ervaring met de meds/hormonen die je nu moet slikken/nemen. Maar het was dus om het bloedverlies te stoppen, toch? ik ga even teruglezen. want nu kan ik je geen reactie geven.

A. krijgt morgen waarschijnlijk te horen of ie vrijdag kan werken. Ik ga dan kijken of ik kan regelen dat ik thuis werk. Kan hij de auto meenemen. morgen maar effe afwachten.

met het immuunverhaal, het is een poging waard natuurlijk. met mijn zus die het antif osfo lipide heeft (ben wel al twee keer negatief daarop getest) en mijn moeder met trombose en vader met suiker, mijn miskraam en 3 mislukte innestelingen, it's worth a shot.

ga het eten eens opwarmen, lekker opgewarmde macaroni, de tweede keer smaakt het altijd nog beter en lekkerder

tot later!

liefs,

Tool

Geplaatst

owkee babeth, heb het gelezen. Ik zou het zelf als volgt doen, omdat het ja is om de bloedingen te stoppen. Je geeft aan dat je niet meer vloeit, dus ik zou het gewoon effe afwachten, ga je nu op zeer korte termijn weer vloeien, dan zou ik de kuur alsnog afmaken. Of effe bellen wat je moet doen? dat is natuurlijk ook een optie1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden