Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tool, moest bij mezelf typefout weghalen, heb jou status ook even aangepast. Altijd zo vervelend om jezelf vanuit behandeling weer terug te zetten.

Pauze:

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent op 26 september

Sen: Orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Ceeke: 26 juli miskraam, nu eerst vakantie en daarna cryo??

Sab: sept cryo ? Eerst vakantie

Henne: pauze, fysiek en mentaal in balans komen, in 2012 cryo poging met prednisolon

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, geldt ook voor man!!!

Tool: 1 december evaluatie DD

Voortraject:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden,29 augustus second opinion Dr Emanuel Hoofddorp.

Behandeling:

Guusje: 16 November cryo's TP - vrijdag 25 november testen (bloed)

Zwanger:

Dublin: (uitger. datum 1 dec. 2011)

Ivfsh: (uitger. datum 07-01-2012)

Fren: (uitger. datum 17-02-2012)

Caroline: (uitger. datum 6-3-2012, mijn verjaardag)

Miki: (uitger. datum 9-6-2012)

Geboren:

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg

Esther: Eerst verwerken en dan verder zien.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

guusje, lekker broeden nu. Zo spannend voor jullie.

Ik ben druk met mijn werk. Krijg er wel weer wat bij. Maar is een uitdaging.

Verder vanavond lekker thuis. Heb keelpijn, hoofdpijn en nog steeds het gevoel dat ik blaasontsteking heb. Dat heb ik niet maar dat is nog een nawee van de endometriose.

Echt ik hoop zo dat ze er wat aan kunnen doen, ik wil het in ieder geval bespreken met de gyn. Dit kan niet zo. Zat in bespreking en binnen een uur ben ik 3x weggelopen.

Verder moet ik ook echt beginnen aan mijn surprise voor sinterklaas. Voor je het weet is het 4 december.

Meiden succes allemaal.

Geplaatst

Guusje... go go go...... Emmy's, (hebben ze eigenlijk een naampje?) klamp je met je klauwtjes maar vast in Guusje...

Ik heb net een mailtje naar Topmark gestuurd, we hebben een wipstoel gekocht via marktplaats, maar er blijkt ook nog een speelboog bijgehoord te hebben.

Nu even gevraagd of die ook los verkrijgbaar zijn.

Geplaatst

Guusje succes met wachten! En wandelen en sapjes drinken en tarwekiemolie en???

Had vanmiddag controle, gyn werd 2x weggeroepen voor een bevalling dus een uur moeten wachten... hij zei sorry maar ik zei dat ik hoopte dat hij als ik zelf aan het bevallen ben ook meteen zou komen en uiteraard: dan krijg ik voorrang... Bloeddruk bovendruk was iets hoger, onderdruk nog mooi 85 dus niet ontevreden. Uiteraard door met de meds.

Toen echo, hij vond mijn buik al erg groot. Bleek dat ze zoals hij zei: 'een flinke plas vruchtwater hebben', dat kan duiden op suiker, dus een apparaatje meegekregen, moet morgen zelf 3 x bloedprikken. Bij de uitleg in het lab had ik overigens een waarde van 5.8 en dat was prima zei ze, dus ik heb goede hoop dat er niets aan de hand is.

2 december weer terug, eerst echoscopiste, dan mag mijn dochter mee en dan weer gyn.

Vloer ligt er in! Met het nodige gevloek van vriendlief die zei : 'als ik nog 1x iemand op de reclame hoor vertellen dat kliklaminaat zoooo makkelijk is! Grrr!!' Ze zijn nu plinten halen en dan wil mijn schoonvader nog dat stuk muur behangen en morgen een stopcontact verplaatsen en 1 erbij maken. Pfff... die weet niet van ophouden, man wordt 78 in december!!

Geplaatst

Caro hoop dat suiker goed is, de eerste meting was in ieder geval oke. Dat wegroepen heb ik ervaring mee....helaas....heb toen ook bezworen dat ik nog eens terug zou komen voor een tweelingbevalling en dat iedereen dan op mij moets wachten hihi. En super toch dat je schoonvader zo lekker bezig is? Blijft ie jong bij. Mijn opa deed ook tot het laatste jaar nog van alles en als ik mijn ouders - toch ook al 70- soms zie... Gelukig maar. Enne...clicklaminaat is idd een ramp. Vooral omdat elk merk z'n eigen systeem heeft. Maar het ligt erin! Foto??

Ik heb toch nog redelijk lekker gewerkt. Ga nu aardappels schillen (hekel aan) voor de boerenkool.

Geplaatst

Hier luxe qua eten want schoonvader had een grote pan boerenkool mee (gisteren op en nog een bak in de diepvries) en voor vandaag 2 bakken erwtensoep van de Keurslager! Staat nu te pruttelen...

Het behang zit er in! Vriendlief is het wel zat, die heeft overal last van (rug, schouders etc) dus is er wel weer even klaar mee na 2 dagen. Morgen en het hele weekend heeft hij weer avonddiensten van 4 tot 10 dus kan ie bijkomen (hoop ik)...

Geplaatst

Guusje, wat een fijn nieuws! Lekker broeden nu!

Henne, ik schijn ook spam te versturen, ik weet niet of jullie van mij ook allemaal leuke mailtjes krijgen maar bij deze dan mijn excuses! Ik zal die tip over het wachtwoord even ter harte nemen.

Hier alles oke, gisteren met Jim naar het consultatiebureau geweest, hij is goed gegroeid (400 gram in twee weken) en weegt nu 4230 gram en is 54 cm. Verder is ie de laatste dagen gelukkig wat minder huilerig maar helaas wordt het wel steeds lastiger om hem overdag te laten slapen in zijn wieg of wandelwagen. Hij wil alleen maar op mijn arm of borst slapen....heel lastig als je ook nog even wat doen wilt in huis (of zelfs al als je even wilt douchen of ontbijten). Morgen wordt wat dat betreft echt de vuurdoop want mijn vriend is sinds vandaag weer aan het werk morgen ben ik echt de hele dag alleen met Jim (vandaag was mijn moeder er nog). Maar goed, daar zal ik mijn weg in moeten vinden. Jim is vandaag trouwens precies een maand oud en...hij heeft vandaag zijn eerste bewuste lachje geschonken! Superlief!

Fren, lastig he die maatjes. Ik had een aantal pakjes in 50 en een aantal pakjes in 56 gekocht maar die in maatje 56 begint hij nu een beetje te passen. Ik had bij de hema trouwens zo'n voordeelpak rompertjes gekocht (7 in een pakje, maatje 50/56) en die vind ik wel heel handig omdat je best vaak rompertjes verschoont (bij spugen of poepluier). Verder kun je nooit genoeg hebben van hydrofielluiers (ik heb er een stuk of twintig). Ik zou je ook aanraden rustig aan te doen met het kopen van flesjes. Ik weet niet of je borstvoeding wil gaan geven maar zorg er dan gewoon voor dat je in ieder geval 1 flesje in huis hebt (voor als het toch niet lukt met de bv) en ook wat flesvoeding. Maar omdat het helemaal aan het drinkgedrag ligt van je kindje heeft het naar mijn idee geen zin om bijvoorbeeld de hele avent-serie alvast te kopen. Jim is een enorm gulzige drinker en na avent en difrax zijn we nu uitgekomen op born free flessen.

Zo, tot zover wat tips ;).

Geplaatst

Hei, geen tijd om bij te lezen maar even gespiekt hoe het guusje is vergaan.

En zo te lezen is het heel goed gegaan, twee mooie cryotjes teruggeplaatst. Ik ga voor jullie duimen!

Geplaatst

He Laika..

Ik las laatst in het oktober topic, dat je het lastig vond om ene goed moment te vinden om Jim te badderen.

Wat wij doen, al vanaf dat de kraamverzorgster hier was. Tijdens de voeding. Dus eerst 1 borst, of halve fles, dan verschonen we zowiezo al, dus dan doen we meteen het badje. Dat gaat eigenlijk heel erg goed. Soms ook wel eens na de voeding, maar ik heb het idee dat er dan toch meer voeding uitkomt.

Geplaatst

hallo dames, Tool weer ietsje beter, mooi zo.

Henne goed aan de slag na de haptonomie. Wat een andere kijk op jezelf al niet kan doen he.

Fren hopelijk is het fornuis weer te gebruiken, zo frustrerend als gewone dagelijkse dingen niet werken. Kledingmaatjes, ik had wat pakjes van maat 50 en wat pakjes van maat 56 gekocht. Het is allemaal zo aangeschaft en je wast je een ongeluk in het begin dus het ligt ook snel weer schoon in de kast. En je krijgt ook veeeeeeel over het algemeen.

Guusje lekker broeden op je mooie emmy's en we duimen heeeeeeeeeel hard mee hoor vanuit het verre Zeeuws- Vlaanderen!!!!

Babeth ik heb een mail naar Gent gestuurd met de vraag of onze ingevroren emmy's ook voor een jaar i.p.v. 3 jaar kan verlengen, maar tot op heden nog geen reactie gehad.

Laika het gaat je vast wel lukken hoor alleen met Jim. Ik vond het juist prettiger dan altijd maar iemand om me heen te hebben. Moeilijk als hij zo aan je hangt en er dus geen tijd voor jou is even, al is het maar om te douchen of ontbijten. Hopelijk is dit maar voor korte duur en vind hij ook zijn rust om wat vaker "alleen" te zijn voor even in de box of wipper zodat je even je handen vrij hebt.

Hier drukke maar gezellige dag gehad. Ruben was vanavond erg huilerig. We hebben hem vanavond maar even in bad gedaan en hij leek er in ieder geval voor even door te ontspannen. Hij was ook heel erg moe en kon zich er niet aan overgeven. Is na zijn papfles van half 9 in bed gelegd en we hebben hem niet meer gehoort tot nu toe dus hopelijk slaapt hij lekker door en is hij morgen weer zijn eigen vrolijke ikje.

Geplaatst

Caro wat fijn dat alles weer oké is, genoten van de boerenkool?

Heb Ivfsh al een tijdje niet gezien!

Henne ben jij je OMG moment te boven?

Hier weer eens een klote nacht, lang geleden gelukkig.

Geplaatst

Syl weer rotnacht gehad, bah. Hopelijk kom je de dag nog een beetje door!! We hebben zin in zaterdag!!!! Plannen nog ongewijzigt??

Ivfsh had toch weer bezoek?? Of was dat al weer weg?? Die hebben vaak logés, kan het niet meer bijhouden ;)

Nou voor de kerst is alles geregeld. Wij gaan eerst naar mijn ouders 1e kerstdag en 2e kerstdag reizen we door naar schoonzus en zwager aan het andere eind van het land ;)). Wij verzorgen de lekkernijen voor bij de koffie 's avonds dus lekker veel slechte lekkere dingen in slaan hihi. Wij verzorgen ook de kooltjes en aanmaakblokjes voor de bbq. Ja jullie lezen het goed, wij gaan aan de bbq tijdens de kerst. Vorig jaar voor het eerst gedaan en het beviel heel goed!! Was lekker chaotisch gezellig en je bent met zijn allen bezig.

Vandaag beetje boel op orde maken hier in huis, van het weekend weer de hort op en sleuteloverdracht komt dagellijks dichterbij, hoewel we nog steeds geen datum hebben gehoord. We vermoeden half december, wat een rottijd zo vlak voor de kerst maar ach, moeten iets te klagen hebben nietwaar?? Tot nu toe is het allemaal redelijk zonder problemen verlopen. Krijg wel steeds meer de kriebels of we het financieel wel kunnen trekken de komende maanden. Maar ja we hebben alles begroot en ook nog extra voor onvoorziene kosten dus moet toch goed komen?????? Nou eind feb weten we of we aan alles gedacht hadden hihi dan zitten we er toch zeker wel in....... Nu wel in dubio of ik nu wel of geen kerstboom moet zetten, we zijn er dan wel niet maar het is ook wel Ruben zijn eerste kerst. Misschien een mooi kerststuk in de plaats van ...

Geplaatst

Anders een klein boompje Sandra waar alles al in zit, ook leuk.

Zaterdag ongewijzigd en veel zin in :-)

Wij moeten de planning nog maken voor kerst.

Spannend hoor met jullie nieuwe huis!

Geplaatst

Hei!

In ieder geval 1 pagina terug gelezen...

Het valt me op dat het (steeds vaker?) over baby's en tips enzo gaat. Dat is enorm positief, omdat steeds meer pauzemeisjes hun grote droom eindelijk uit hebben zien komen. Maar ik kan me voorstellen dat het iets te veel van het goede aan het worden is. Ik weet dat ik dit al eerder heb gevraagd maar omdat het beduidend meer aan het worden is wil ik het weer naar boven brengen. Zeker omdat nog 5 meiden zwanger zijn. Misschien is het een idee in een apart topic daarover te kletsen? Niet dat je helemaal niets meer kan schrijven hier over onze wondertjes maar gewoon wat minder, of minder specifiek? Bv dat je het hier kort meld en dat je het uitgebreidere verhaal bij het andere topic plaatst zodat je het kan lezen als je daar behoefte aan hebt?Ik weet het niet hoor, misschien dat iedereen het juist gezellig vind en dat ik de plank helemaal mis sla?

Ik ben gisteren eindelijk begonnen aan mijn eerste hoofdstuk van de dementie-zorg cursus. Pfff, dat viel me toch tegen in het noors. Vooral als ze iemand -in dialect- citeren. Besefte me ook meteen hoe groot mijn tekortkomingen zijn tov de patienten. Doordat ze al vaak spraak en begrips moeilijkheden hebben en dan ik nog met mijn goede maar niet perfecte noors. Stof om over na te denken.

Geplaatst

Ursela wat lief van je dat je daar aan denkt, ik persoonlijk vindt het niet erg want ik lees het dan niet. Over babykleertjes en maten geen kaas van gegeten dus sla ik over. Wat mij betreft kan iedereen hier zijn ding blijven schrijven.

Toch bijzonder dat er nu zoveel zw zijn en al een kindje hebben, we begonnen hier met 0 baby's. Als je het overzicht ziet dan besef je het pas.

Pittig die cursus, eigenlijk zou je het in het nl erbij moeten hebben.

Geplaatst

kalimera!

ben weer op mijn werk. Wel rustig aan vandaag.

Fren, alles weer gemaakt met het fornuis? Vervelend dat dit het niet doet. Best een belangrijk deel in je huishouden.

enne, bedankt voor het boek! ga het zeker lezen!

Ursela, met de cursus dementie-zorg begonnen. pittig in een vreemde taal, zeker als deze nog niet helemaal eigen is. Sterkte, maar weet zeker dat het je gaat lukken!!!

San, spannend, binnenkort de sleuteloverdracht. en leuk, nu al plannen voor de kerst. ben er nog helemaal niet mee bezig, wat mij betreft slaan we dit jaar over. Net als carnaval heb ik er eigenlijk helemaal geen zin in. Heb wel al een kaartje besteld voor de dameszitting, maar echt zin, heb ik nu nog niet.

Laika, gaat wel goedkomen met Jimmy! echt waar, heb vertrouwen in je, maar ook weer lastig als je niet veel kunt doen.

henne, blij dat de hapt. voor jou werkt en dat je nu al de veranderingen ziet en merkt! je bent op de goeie weg!

gisteren dr. P. nog eens gemaild en kreeg vanochtend bericht dat hij me vandaag zou proberen terug te mailen, met excuses voor de vertraging. ben benieuwd wat hij gaat zeggen.

Sorry dat ik niet op iedereen reageer, maar ben het een beetje kwijt allemaal.

Guusje, wat me wel opviel is dat je al zo snel kunt testen, 9 dagen later. klopt dat? Zit je gelukkig niet al te lang in spanning. Duim voor je dat ze blijven zitten!!!

nu ben ik het kwijt en ga weer verder met de spoedofferte, die nu ter goedkeuring bij de medewerker ligt, maar van wie ik nog geen reactie heb (terwijl ie niet bij me aan de deur stond).

liefs,

Tool

Geplaatst

Goeiemorgen,

Benieuwd wie er allemaal op het bericht van Ursela reageert. Ik probeer er een beetje op te letten maar heb eerder begrepen dat men het niet zo erg vindt als er af en toe baby/zwangerdingen voorbij komen? Voorheen las ik dat soort dingen gewoon niet. Anders wordt het zo krampachtig misschien: ik moet op mijn woorden letten... Nou ja, ik lees het wel. Wel lief dat jij er aan denkt hoor.

Net eerste bloed geprikt, dacht: daar ga ik weer met een naaldje! en de eerste prik kwam er bijna geen bloed uit. Waarschijnlijk omdat ik vocht vasthou in mijn vingers. Tweede prik (maar nu heb ik geen reservenaaldjes meer) lukte gelukkig wel, uitslag 5.1 dus goed, wat ik begreep mag nuchter 6.1 zijn. Zometeen de na-het-ontbijt-prik zetten, ben benieuwd...

Geplaatst

Meiden,

Ik vind het niet erg al die babydingen. Ik lees er meestal vluchtig door en vergeet het weer.

Caro, rotprikjes in de vinger voor de suikertest? althans dat vind ik altijd wel.

Gisteravond even naar starbucks op het station in Hilversum gereden om toch even te proeven. Drink geen koffie, maar de chocolademelk is geweldig. Is maar goed dat ik niet vaak op het station kom.

Ook gisteravond weer een deel van mijn kantoor ingericht. Computer staat op zijn plek en doet het. Langzaam aan wordt het wat. Ben op zoek naar 2 zwarte pieten pakken. Voor meiden rond de 13 jaar. Weet iemand iets zonder te hoeven kopen of huren?

Hier is het 1 grote mistbak. Kan de overkant zien, maar niet die mooie boomtopppen van de utrechtse heuvelrug.

Nou ga maar gauw weer aan de slag, want heb nog genoeg te doen.

Toedels en tot gauw.

Geplaatst

Ursula, lief en goed dat je dit onderwerp toch even aansnijdt. Het is een van de redenen dat ik wat minder schrijf, vind het inderdaad soms moeilijk de balans te vinden tussen wat ik wel en niet schrijf, mede om andere meiden niet te kwetsen.

Wbt mn gasfornuis; we zijn een stapje verder; het fornuis (of eigenlijk de kookplaat, gas op glas) is gelukkig niet kaduuk: vin heeft de stekker in een ander stopcontact (verlengsnoer) gedaan en toen werkte alles. Blijkt dus dat het stopcontact dat onder de keuken zit niet meer werkt, maar dat komt waarschijnlijk omdat Vin maandag andere stekkerdozen in de keuken heeft geplaatst en op 1 plek een extra stopcontact heeft gemaakt (dat hjet ook niet doet). Dat gaat hij nu eerst terugdraaien, ik hoop dat dat het ei van columbus is. Als dat niet werkt dan moet er een electricien komen, maar das altijd goedkoper dan een nieuwe plaat (ca 800 eurie!).

Wij hebben Kerst ook al geregeld; zijn alle dagen onder de pannen, kerstavond bij Vin zn moeder, 1e kerstdag bij mijn moeder en 2e kerstdag bij mn vader. Ik hoef dus lekker niks te doen en hoef me dus ook niet in de kerst-boodschappen-stress te storten. Heerlijk!

Geplaatst

IVFSH ik ga speciaal voor jou 2 foto's bij het uitgerekend in augustus topic zetten, zal de link er bij plaatsen. http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?13388-Uitgerekend-in-augustus-2011...&p=500986&highlight=uitgerekend+augustus+2011#post500986

Vind het soms ook moeilijk met wat te schrijven. Bijna alles wat ik nu doe heeft met Ruben te maken en het augustus topic wordt amper geschreven. Mocht het mensen te veel worden, please zeg het dan. Desnoods in een pb-tje. Wil geen mensen verdriet doen.

Net dus boodschappen gedaan alleen. Jeetje wat een onderneming. Met maxi cosi in de winkel zo'n speciaal karretje halen, boodschappen doen, in de auto zetten, het karretje weer terugbrengen in de winkel en dan weer met maxi cosi naar de auto lopen. Beetje omslagtig en zeker niet voor iedere week zo. Was wel leuk dat hij zo wakker was.....

Geplaatst

Ook ik wil reageren op het berichtje van Ursula. Ik vind het meestal wel leuk te lezen, maar niet altijd. Het is maar net hoe ik in mijn vel zit. Als ik het lastig vind merk ik dat ik minder aanwezig ben hier. Of niet reageer. Ik voel me daar wel een schuldig om, als iemand iets leuks verteld over de kleine, en ik daar niet op in ga.

Maar ik wil niemand weerhouden hier iets te melden over de kleine hoor!

Geplaatst

Ik reageer ook niet meer op iedereen en alles, ben zel ook druk en de mm lijkt heel ver weg voor mij momenteel.

Zit er mee in mijn maag of ik er wel alles doe, eigenlijk had ik nu kids moeten hebben van bijna 3.

Kan er niet de energie voor opbrengen om in de wereld van Prednison es te duiken.

Kijk wel uit naar morgen en zaterdag om baby's te knuffelen :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden