Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lijkt mij trouwens ook best eng, stoppen me de prednisolon. Je gaat dan ook allerlei dingen als allergieën enzo weer voelen natuurlijk. Pfff, zenuwslopend hoor. Ik zie er zelf nu al tegenop ;-)

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou ik maak me daarover niet zo heel druk (slik hele lage dosis, en we maken zelf ook cortisonen aan).

Ik volg Sikki, die hier ook rond doolt en op Freya en Zwangerschaps pagina, zij loop 2 weken voor en heeft net afgebouwd van 10 mg. Gaat goed! En daarnaast heb ik juist veel allergie momenteel, jeuk (al vanaf begin) en snotneus.

Maar daarover zegt Pfeiffer juist dat het goed is. Ik schrok daar in het begin heel erg van, kreeg toen meteen geruststelling. "the itch is rather a sign, that the immun system is a little bit downregulated (as one want, regarding the reduced ability of rejection)"

Geplaatst

Ja zo volg ik jou dan weer haha.... Na oudjaar eens met de huisarts gaan praten en pfeiffer mailen voor recept. Ziogenog te dubben of ik voor we starten nog bloed laat prikken om te kijken hoe het er nu voor staat, maar als het niet vergoed wordt, is dat toch een duur grapje. Kind kan straks niet meer studeren, al het geld al op aan de verwekking ervan LOL

Geplaatst

ohhh Guusje, ik gooi het juist op de primolut haha. Ja ik ben er uiteindelijk toch mee gestart, het wam weer terug zodoende.

Testr, net wat Henne schrijft lijkt mij dat juist ook wel eng om er mee te stoppen maar met jouw reactie en de verklaring van dr. Pf.

Tool nu moet ik ook aan jou denken, zoals ik het begreep was het volgens dr. Pf wel raadzaam om je verder te laten onderzoeken? jeetje, best een stap maar wie weet.....wat zou dat toch mooi zijn, de 25ste hebben jullie de afspraak bij dr. S nietwaar?

Testr al weer 11 weken, kan me voorstellen dat je blij bent als je straks een stukje verder bent maar wat gaat het toch goed, heerlijk!!!

Henne was jij nu ook al bij dr. Pf geweest? sorry, ben het nu even kwijt...

Geplaatst

Wat moet ik dan testen? Infectie gevoeligheid ofzo? We hebben nog een cryo en dat doen ze in vb zonder hormonen. Ik begreep van dr Pf dat het beter is niet twee cycli achter elkaar prednisolon te gebruiken. Dus liefst doe ik het meteen met de cryo, dan evt een rustmaand voor we aan een nieuwe icsi starten. Hoewel die cryo natuurlijk gewoon blijft zitten, dat snap je. Heb 13 Jan afspraak bij homeopaat en voor die tijd kan ik nog niks, wil ook niet teveel tijd verliezen. Het begint heel langzaam tch weer te kriebelen.

Geplaatst

Ja die cryo moet hem gewoon lekker worden!

Omdat dit onze enige cryo's ooit waren, wilde ik het graag eerst in eigen cyclus zonder emmies ervaren. Of ik er niet raar op zou reageren, juist veel allergie of wat dan ook. Maar ging goed en lees nergens dat iemand er gek op reageert. Dus in die zin, snap ik dat je er direct met de cryo mee wilt beginnen.

Jij wordt wel eens doorgemeten door een acupunctuur iemand? Wat zegt die ervan?

Geplaatst

De prednison is doorgemeten met electro acupuntuur en had zelf een positief effect op de meting. Advies van die arts was doen. Ziekenhuis is er ook niet op tegen. Dus we wachten eigenlijk gewoon op iets meer fysiek herstel, maar dat zit gelukkig ook in de lift.

Geplaatst

FF snel een berichtje. Syl de foto's volgen maar hier even 1 met jou en Ruben [ATTACH=CONFIG]2907[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2908[/ATTACH]ok 2 dan 1 van toen en 1 van vandaag!!!

Ik zorg dat je ze verder allemaal nog even krijgt!!

Babeth echo van de heupjes gister ging goed, dinsdag de uitslag. We zullen het wel horen, ze was erg lang bezig met zijn rechterheupje...

Geplaatst

Neeejoh, dat is de lichtval ;P

Fren, is het allemaal gelukt met het kamertje?

Geplaatst

Haha, Syl. Ik vind je er leuk op staan.

Fren, foto van je kamertje?

Guusje, ik vind het positief klinken. Het is natuurlijk nog heel vroeg, maar dit geeft wel goede hoop. Ik ga nog even verder met duimen...

Caro, fijn toch dat jij zo'n goede invloed lijkt te hebben op het afvalclubje ;-)

Geplaatst

Hihi, denk je echt dat ze luisteren? Mmm... Ik moet zeggen dat ik zelf nog helemaal niet ben aangekomen, best gek eigenlijk. Het maximum was 3 kilo, maar steeds is er dan weer anderhalf af, half erbij, vanochtend zat ik op het gewicht van voor de zwangerschap! Wel raar he? Ik let wel op wat ik eet maar snaai heus genoeg...

Ach die meiden willen allemaal graag maar er zijn zoveel verleidingen elke dag weer, ik ken het zelf zo goed!

Geplaatst

Kaartje, ik weet het niet hoor. Ik durf het niet meer zo te zien.

Hoe is het met je moeder?

Geplaatst

Hahaha, dat zou mooi geweest zijn. Ik ga het gelijk aanpassen. Thanx

Ik zie ineens iets geks in je handtekening Guusje: 25 november 2 cryo's TP - 25 november testen...
Geplaatst

Met mijn moeder gaat het goed. Ze doet braaf haar oefeningen. Af en toe nog wel flink wat pijn. Heeft gewoon tijd nodig.

Caro, wel goed toch dat je nog niet bent aangekomen. Moet je nagaan hoe slank jij straks bent na de bevalling ;-)

Manlief gaat naar boven en roept dat ik jullie de groeten moet doen. Bij deze dus: de groeten van mijn man. Haha.

Geplaatst

Zal morgen foto maken. Volgende week komt de kastrnwand (2,5 meter!) en 9 dec de meubeltjes. Omstreeks die tijd zijn ook de gordijnen klaar die we vanmorgen besteld hebben. Dus streven - voor kerst kamertje klaar - lijkt makkelijk te lukken!

Geplaatst

Caro een ex collega van me had met haar huisarts besproken dat ze met een evt zwangerschap af zou vallen. Niet lijnen tijdens de zwangerschap, maar ook niet aankomen en alles vanuit de reserves halen ofzo. Ik vond dat toen best vaag klinken, maar blijkbaar kan het wel :-)

Fren ben heel benieuwd! En erg fijn dat je weer kunt koken.

Kaartje, groeten terug ;-)

Trusten allemaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden