Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo, de uitnodigingen zijn verstuurd. Laat me even weten als je ze niet gehad hebt, want dan klopt er iets niet :-) Had voor de winterthee eerst de zondagen aangeklikt, lekker slim, mar dat is aangepast. Merk wel dat het allemaal nog zover weg is dat ik niet eens echt weet of ik wel of niet kan haha. Maar dat komt wel goed. Als we eenmaal een datum of twee opties hebben die mensen vrij kunnen houden, zien we verder t.z.t. wel toch?

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het gaat beter Sandra, dank je. Ik hoest nog wel, op rare momenten ineens zo'n schrapende droge hoestbui, vooral als ik lig, moet dan meteen rechtop zitten en naar adem happen... Het gekke is dat de neusverkoudheid, die er normaal bij komt, niet echt heeft doorgezet, dus dat is mooi.

Verder moest ik gister dus bloedprikken zelf 3x en mijn waardes waren 5.1, 5.7 en 6.6 dus geen suiker volgens mij. Zou me niet verbazen als ik het over een maand ofzo weer moet herhalen. Dit zal wel weer iets zijn, net als mijn hoge bloeddruk, dat de gyn in de gaten wil houden...

Henne ik denk dat ik ook alles zou opvangen hoor... goed dat je het toch doorzet, stoppen kan altijd nog.

Geplaatst

uitnodigingen ontvangen. Ga er thuis eens op mijn gemakje voor zitten. 18 februari kan ik in elk geval niet: carnavalszaterdag, hahahaha.

Net gesprekje met de acu gehad. Weer wat handreikingen en tips gekregen om mijn lichaam weer in balans te krijgen. Bleek dus dat ik best wel veel supplementen aan het nemen was, die eigenlijk dubbel waren. dus we gaan er een paar schrappen en vervangen door 1 goed supplement.

Henne, ik denk dat ik heel geïrriteerd zou zijn geraakt. Bovendien, ik zou waarschijnlijk alle ballen hebben laten vangen, want mijn vangprestaties zijn niet zo geweldig, hahahaha. daarom ben ik ook nooit op waterpolo gegaan, hahahaha.

Maar de conclusie is inderdaad wel logisch: waarom reageer je op alle prikkels. Je bent weer een stapje vooruit meid!!

Caro, voel je je alweer ietsje beter?

Syl en babeth, lekker aan de thee/koffie/lunch en lekker knuffelen met Imke.

geen zin meer om te werken. Veels te mooi weer. Wil naar buiten. Ben na de mislukking ook niet meer gaan wandelen bij ons in de buurt. valkmaatje zal me wel gemist hebben.

Geplaatst

He meiden, heb ook de uitnodigingen ontvangen. Enkelt weet ik nog niet hoe of wat. Vanwege een familie dag ook met al die data. Dus zal even duren voor ik het invul.

/hier gaat telkens iets door mijn hoofd wat ik helemaal niet moet denken. We hebben zo'n druk sociaal leven dat een kind daar helemaal niet inpast. Raar dat ik dat nu denk.

Henne, de haptonoom werkt dus wel. Ik heb er ook wel oren naar.

Maar eerst sinterklaasfeest op de muziek. Was wel even organiseren, maar is weer gelukt. Zondag het hele verhaal. Nu nog even 2 uurtjes werken en dan naar mijn vader om te douchen en zijn medicijnen te doen.

Toedels

Geplaatst

Ruby ik denk dat het zeker voor verwerken van kinderloosheid en alles wat daaraan vooraf is gegaan heel goed kan werken. Pyshcologen doen het vooral met praten en denken. Dit gaat over gevoel. En juist gevoel en verstand gaan in dit traject zo moeilijk samen. Ik duik daardoor heel erg in het verstand, anderen misschien meer in hun gevoel, maar één van de twee raak je soms toch een beetje kwijt. En ik denk da dit voor de meeste meiden toch het gevoel is. Ook het feit dat je lijf een soort medisch ding is geworden werkt daar natuurlijk niet aan mee. We kunnen er zo makkelijk over(heen) praten en alles beredeneren, maar wat het ondertussen met je doet....

Overigens, het verbouwen en het huizen kijken/verhuizen komt mij heel erg bekend voor. Ik heb in mijn achterhoofd lange tijd een 'plan B' gehad voor onze babykamer. Tot ik me realiseerde dat het niet goed voelde, omdat het nu eenmaal bedoeld is voor... Maar ik zeg ook al heel lang dat als wij toch geen kinderen krijgen, ik hier niet wil blijven wonen. We hebben dit huis gekocht met de gedachte hier een gezin te krijgen. Al vier jaar staat daar een kamertje voor leeg. En als dat niet gevuld wordt, dan is alles zo anders.... Waarom dan nog in een Vinex-wijk in een standaard eengezinswoning tussen allemaal jonge gezinnen? Waarom dan niet wat anders? Voor mijn gevoel is verbouwen of verhuizen juist een teken van doorgaan en verwerken en zeker geen vlucht. Het is toegeven dat het niet zo gaat worden als je gehoopt had en daar is heel veel moed en kracht voor nodig.

Geplaatst

Dank je wel henne, je omschrijft het heel goed. Ik heb wel al meer rust gekregen, maar soms schiet het er gewoon in en dat moet ik toelaten. Ook al wil ik dat niet altijd.

Hier schijnt het zonnetje nu. Maar is al een eind gezakt. Over een uurtje zit hij achter de kantoorgebouwen en is het weer donker. heb daar zo'n moeite mee.

Vanavond nog wat dingetjes maken voor de muziek en dan in de relaxstand tot morgenochtend. Heb gelukkig de auto. Alwin gaat morgenochtend werken. Dus zien we elkaar weer om een uur of 2 in de middag.

Geplaatst

nightof the proms, altijd gezellig.. mocht je gaan, heel veel plezier. wellicht dat je mijn zusje dan ook ziet, hihihi.speelt in het orkest, viool (zal waarschijnlijklinks van de dirigent zitten als je hem van achter ziet, op de achterste rij. wij gaan mss 17 december in keulen.

Geplaatst

Wat goed te horen dat jullie het zo leuk hebben gehad Babeth en Sylvino! :-)

Even een vraagje, mag ik nog carpaccio eten? Ik twijfel of het wel verstandig is.

Geplaatst

Henne, topidee die winterthee en zomerbbq, ik heb mijn beschikbaarheid (voor zover ik dat nu al kon beoordelen) ingevuld hoor.

Trouwens, herkenbaar, jouw verhaal over die eengezinswoning in een vinexwijk. Die hadden wij ook. Ik was daar zo ongelukkig, al die gezinnen om mij heen en iedereen die maar aan het wachten was tot wij ook een keertje een gezin zouden stichten (dat werd zelfs door de buren aan ons gevraagd). Wij zijn toen vrij radicaal geswitcht van huis en wonen nu op drie hoog in een oud pand in hartje Amsterdam. We dachten, als we dan geen kinderen krijgen dan gaan we gewoon op een plek wonen waar we het heel erg leuk hebben, waar we lekker op de fiets de stad in kunnen, waar we 's avonds kunnen gaan eten waar we willen, waar we onze vrienden makkelijk kunnen ontmoeten voor koffie of een borrel, etc. En toen kwam er toch een baby...Maar ik ben nog steeds blij dat ik niet meer in die eengezinswoning woon, teveel nare herinneringen. En nee, dit is niet ideaal maar op een dag zullen we vast wel weer verhuizen.

Geplaatst

Nou uiteindelijk gedoucht op de bank, geen puf om nog uit te gaan en het feestje begint pas om 01.30.....

Nou dan ben ik doodop, J stelde voor om met 2 auto's te gaan maar geen puf voor. Jammer van de Proms, dan maar een andere keer.

Geplaatst

Laika, ben zo blij voor jullie dat jim er is.

henne, je bent zo te lezen goed bezig, dat je het steeds aan durft voor een verstandelijk (en niet gevoels) iemand lijkt me dat de drempel hoog is om met je gevoelens aan de slag te gaan. Een vraag hoe veel ballen je kan vangen voordat je er eentje liet vallen?

oooh syl mocht een imke knuffelen, wat leuk. Wil ik een foto van zien, vond die met ruben bijzonder mooi toen.

Tool, ik ben heel hard aan het trainen, 6 van de 7 dagen moet ik flink zweten van mezelf, in de trainingszaal, steps of een pittige wandeling met wagentje of rugdrager. Vind het heerlijk, zou nog meer willen trainen maar dat gaat niet met storm en merel. Of ik het volhou weet ik niet, hangt af van de sneeuw. Die maakt dat de wereld kleiner wordt en wandelen wat lastiger is met de kleintjes. Ook mag je niet naar buiten met een kleintje als storm als de temperatuur onder de min tien zakt. Niet dat hij het te koud zou krijgen maar de koude lucht beschadigd de longetjes.

In de hal doe ik vooral rennen op zo'n loopband.

Geplaatst

Laika klinkt wel leuk waar jullie nu wonen. Apart dat we nu op huizen uitkomen. Iedereen heeft daar redenen voor. Het huis waar wij mee bezig waren dacht ik niet aan kinderen maar aan dieren. Wel 5 slaapkamers en een grote garage om te bouwen als woning dacht ik aan mams om daar te wonen.....zij trouwens niet haha!

Blij met waar we nu zitten, wel kinderen maar niet overdreven veel.

Geplaatst

Zal morgen een foto plaatsen Ursela of Babeth als ze eerder is. Mooie meid Imke en heel lief!

Zo benieuwd naar Ruben morgen.

Jammer dat je zover weg woont.

Geplaatst

Oja, een dezer dagen gaan we heel de computer legen en weer opnieuw installeren. Hopelijk gaat het goed maar zo niet dan ben ik een tijdje offline.

Geplaatst

Laika, ik zag je adres op de adressenlijst voor de lunch en ik weet waar je huis woont, haha. Vriendinnetje van mij woont vlakbij jou, ik herken jouw straat omdat ie wordt omgeroepen in de bus. Leuke buurt.

Ik heb mijn appartement 15 jaar!!! geleden gekocht met het idee er binnen een paar jaar weer weg te zijn en moet je nu eens kijken. Drie hoog zonder lift dus was onpraktisch geweest met een kleintje maar aangezien die niet meer komt, blijven we lekker zitten. Goede locatie en spotgoedkoop. De logeerkamer was de oude slaapkamer en had de babykamer moeten worden. Nu is het de kamer van de kat.

Geplaatst

Syl leuke foto idd en wat zie je er chic uit!!!! Niet zo chic voor ons hoor morgen, mag gewoon in je spijkerbroek en t-shirt hihi.

Ja je had Ruben op schoot toen het nog maar een kleine man was, nu is hij een stuk groter en beweeglijker!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden