Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Guusje een hele hele dikke knuf, voor jullie allebei.

Wat heftig dat jullie dit nu moeten doormaken. Wel bijzonder om te lezen dat je vader zich zo heeft weten te uitten tegen jou. Verdriet kan mensen ook dichterbij brengen.

De 1e stap is gezet, dat is al iets, hoe pijnlijk ook. Onze gedachten zijn bij jullie, hang in there. Het zal zwaar zijn en nog wel even blijven. Maar jullie zijn sterk, vertrouw daarop!

Raba, jij ook een knuf. Je kan het goed gebruiken!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tranen in m'n ogen door hè bericht van Guusje, vervolgens een glimlach door dat van Eef.... Letterlijk door dik en dun. Mooi.

Hier echt een Kdag, had beoordelingsgesprek en mijn contract wordt dus niet in januari al omgezet in vast, dat van twee collega's wel. Heb gevraagd waarom, maar die verklaring is natuurlijk nooit bevredigend. Heb echt een rotgevoel, terwijl m'n beoordeling verder prima was. Pfff, ik zat in de auto naar huis en dacht aan Guusje en haar man en dacht who cares van een contract, maar toch.....ik heb het gevoel namelijk dat het deels ook juist komt door de miskramen en dat voelt heel erg verkeerd.

Ruby voor jou ook een dikke knuffel, alles had zo anders moeten zijn voor zoveel van ons. Bahbahbah....

Oh ja, heb ook nog het idee dat ik een schimmelinfectie heb, nooit gehad maar voelt allemaal niet zo lekker daar beneden....over alles bespreken gesproken ;-) ......geen zin om mee naar de dokter te gaan. Hoe debiel, alsof ik nooit eerder met m'n benen wijd heb belegen. Nogmaals bleeegh.

Geplaatst

Meiden, nogmaals, al jullie lieve woorden doen ons zo enorm veel goed.

Curretage is vrijdag. Donderdag ochtend even bellen hoelaat ik me moet melden. Ik krijg +/- 3 uur voor de operatie eerst vaginale tabletten om de miskraam alvast te activeren, dit zou de curretage makkelijker maken. Ik laat het allemaal maar gebeuren, en hoop dat het snel achter de rug is.

Geplaatst

Och Guus, wat naar toch allemaal...Laat het inderdaad allemaal maar gebeuren, het blijft gewoon vreselijk ellendig. Ik zal aan je denken vrijdag, heel veel sterkte meis!

Geplaatst

Oh en Henne, klotezooi van je contract. Ik zou ook gevoel hebben dat het door jullie tegenslagen komt. Want over de rest waa men toch juist tevreden? Zo oneerlijk!

Over die schimmelinfectie, daar hoeft mijn huisarts nooit voor te kijken (gelukkig ah). Als ik de assistente aangeef sat ik jeuk heb en geurende afscheiding, schrijft zij iets uit en kan ik dat gewoon gebruiken. Is niet schadelijk maar zonder wel heel hinderlijk. Morgen ff bellen hoor!

Geplaatst

Zwaar Guusje ik kan alleen maar hopen dat verder alles goed verloopt voor jullie, voor zover dit mogelijk is.

Henne wat klote zeg, houden ze een slag km de arm ivm het Ivf gebeuren?

Ruby meid ik leef met je mee. Hier 3 jaar gelden dat ze bijna geboren zouden worden.

Raba bedankt en Eef moet ook lachen :-) ook dankzij Raba, dat zijn leuke betichten.

Miki blij dat alles bij jullie goed gaat.

Zware dagen hier voor de " feestdagen".

Geplaatst

Guusje vrijdag gelukkig al. Ik had zelf zoiets van als het moet, dan liefst zo snel mogelijk. Idd maar gewoon over je heen laten komen en vooral ook verdrietig zijn als je dat bent. Ik ben die dag in het ziekenhuis echt enorm goed opgevangen.

Testr ik zal idd morgen even bellen. Baal vooral omdat ik di nog nooit gehad heb en mijn Immuunsysteem niet vetrouw. Heb de afgelopen weken ook al twee keer opeens heftige allerie gehad, rode plekken in gezicht, op armen etc. Ik vermoed van m'n oorbellen (nikkel) of door wol. Maar ook zoiets heb ik echt in geen jaren gehad. Dus waarom nu opeens wel, net als een rustig Immuunsysteem essentieel is :-(

Syl ik denk van alles. Ook dat ze idd een slag om de arm houden ivm de IVF/ mijn afwezigheid. Maar als ik nuchter ben, denk ik dat het puur om geld gaat. Niemand krijgt opslag, behalve nu de twee die een vast contract hebben gekregen. Zonder dat trucje met het contract konden ze hen natuurlijk ook geen opslag geven en ik denk de ze bang waren dat deze collega's zonder opslag zouden vertrekken. Klinkt dat nog logisch?

Geplaatst

Ja klinkt logisch en deze tijd draait veel om geld vooral weer met de "recessie". Maar niet leuk want wat vastigheid is nooit weg.

Vervelend dat je opeens last hebt van allergie. Ik heb dat ook ooit gehad, ze keken er niet eens naar maar met een zalfje zo weg.

Morgen kerstavond met het personeel met aanhang. Zoooo geeeen zin iiiiin!

Al dat gelal met een toespraak, ik moet dit jaar, bah :-(

Geplaatst

Henne, ik heb het met dit weer ook van wol! Heb je histamine remmers in huis? Helpt al vaak iets. Hoe dan ook dit rustig voor je start. Zucht, ik weet hoe uitzichtloos dat voelt.

Syl, succes morgen. Zo op je tanden bijten terwijl je zoveel "mooi" moet uitkramen. Terwijl je dat zo helemaal niet voelt!

Eef, lekker ding blijf je toch. :)

Ruby, knuf ook nog voor jou.

Geplaatst

Hou het gewoon lekker kort Syl. Waarom zou je niet gewoon zeggen dat het een kutjaar jaar was en dat je hoopt dat het volgend jaar beter zal gaan. Prot.

En ach, om dat vaste contract op zich gaa het me niet, want dat zeg toch niks. Maar het is gewoon lullig dat twee het wel nu krijgen en ik niet. Van hen zijn ze bang dat ze weg gaan en ik kan blijkbaar toch niet weg ofzo.... Ben al minder boos, wil focussen op vakantie. Lekker vrij. Met een schimmelinfectie. Goeie timing weer :s

Pfff het voelt nog steeds raar om over gewone dingen te schrijven na het nieuw aan Guusje... Ook zo bizar hoe vaak zoiets rond de feestdagen speelt. Of misschien heeft het dan gewoon nog meer impact...

Geplaatst

Henne bedankt voor je goede raad, denk dat dit hem word met een wijntje in mijn hand ;-)

Lekker vooruitzicht, vakantie met je schimmel.

En ja waarschijnlijk ook meer impact deze maand, daarom doe ik vanaf septembet geen behandelingen meer.

Geplaatst

Guusje, vrijdag de curretage. Ik zal een kaarsje voor je laten branden.

toen ik wakker werd uit de narcose zat ik alleen maar te huilen en vroeg meteen naar mijn vriend en naar de assistent-anesthesist (kende ik toevallig). lichamelijk viel het bij mij daarna mee, maar het emotionele heeft nog (even) helaas geduurd.

Dikke knuffel meis!!!

Syl, zou het ook kort houden.

Henne, balen van je vermoedelijke schimmelinfectie en van je contract. Voelt toch niet leuk, anderen wel, jij niet.

Hoop dat je je focus kunt leggen op jullie vakantie.

morgen gesprek met de bedrijfsarts. hou jullie op de hoogte.

verder ga ik me nu weer douchen. net kerstyoga en kerstzumba gegeven. nu uitgeteld, maar van de andere kant weer te moe om te pitten.

liefs,

Tool

Geplaatst

Goedemorgen dames!

Vroeg wakker want manlief) moet vandaag naar Darmstadt voor het werk, sta zo ook maar op voor een vroeg begin van de dag;)

@Syl, zooo herkenbaar wat je schrijft. Hier ook zo geen zin in Kerst met alle toeters en bellen maar niet aan te ontkomen. Morgen met werk en ik zie er zo tegenop! Spijt dat jouen aangegeven te komen;( Kan geen goed excuus bedenken om weg te blijven! Jij in elk geval sterkte met je speech en geniet van je wijntje;) En zullen we dan maar voor een hee veel leuker 2012 gaan??!

@henne, schimmel... Vervelend. Recent ook gehad en helemaal geen zin in huisarts. Na een paar weken (!!) jeuk en tegen beter weten hopen dat het weg zou gaan toch maar ha gebeld. Hoefde niet eens langs te komen en kreeg vaginale tabletten voorgeschreven (1e avond erg elkendig geweest daarna waren klachten snel weg;). Toch ff bellen voor de kerst?? O ja, wat betreft je contract. Niet erg leuk zo maar ik heb gemerkt dat je zowiezo 'kwetsbaar' bent door behandelingen en miskramen. Hoewel ik erg veel support krijg, ben ik ook de collega die vaak ziek is of op vakantie... Ook nu ik zoveel heb overgewerkt de laatste maanden!! Ik laat het maar langs me heen gaan, leuk is anders! Nu gewoon lekker gaan genieten van vakantie!

@guusje, 'fijn' dat je al zo snel geholpen wordt. Ik vind het zo triest voor jullie... Moeder natuur is zo mooi maar soms ook zo ongelofelijk hard!

@rest, denk aan jullie maar nu opstaan en naar kantoor!

O ja. Tot slot. Wie heeft voor mij emailadresvan doc P ivm immuunonderzoek?? Ik heb er een maar heb begrepen dat hij meerdere adressen heeft!!

Een fijne dag voor allen!

Lieve groet,

Ceeke

Geplaatst

Guusje, doe aan je denken gisteren en vandaag. En zal zeker aan je denken vrijdag. Veel sterkte! Hoe gaat het nu met je partner?

Henne, ik zou het ook erg vervelend vinden als je wel een goede beoordeling krijgt maar geen omzetting van contract. Frustrerend omdat je er dan geen invloed op hebt.

Syl, ik heb ook geen zin in de feestdagen. Kerst vind ik maar een vreet en consumptie festijn. Pff en dan een toespraak moeten houden. Gelukkig hoef ik er niets aan te doen, ga werken en verder niets gepland. Afen toe een voordeel als je ver van familie en verplichtingen woont.

Storm probeert zich nu heel de tijd om te rollen in de box. Van rug naar buik gaat prima maar omgekeerd kan hij nog niet. Ik wil eigenlijk liever dat hij eerst leert klok kijken. Ik vind om 4 uur willen eten en dan om 5 uur stemoefeningen doen iets te gortig. Haha, merel vindt kerst ook niets, die slaat nu met de houten driekoningen op het raam. Benieuwd of het haar lukt er door heen te komen. Nu allemaal aankleden, min 9 buiten en dan er op uit.

Geplaatst

Ja die feestdagen het is wat. Heb een grote lantaarn staan met kerstlichtjes erin. Denk niet dat de kerstboom komt staan dit jaar.

Morgen gaan ze natuurlijk aan de badkamer beginnen. Afvoeren en leidingen omleggen. Dan gaan wij zelf weer aan de bak. Dus druk genoeg.

Guus, dat is al snel de curretage. Ik moest nog een week wachten en daartussen door nog een echo om het zeker te controleren.

Heel veel sterkte meis, het is niet niks wat jullie op je bordje krijgen..

Syl, jij succes met je kersttoespraak. Zou er ook geen zin in hebben.

Wij gaan vanmiddag na het werk naar de zus van Alwin. Zijn nichtje is jarig. Zijn er al ruim een jaar niet geweest. Dus ben benieuwd...

Dikke knuffel voor iedereen.

Geplaatst

Guus, 'fijn' dat je nog voor de kerst geholpen wordt. Toch erg heftig. Voorlopig niet werken om bij te komen? Heel veel sterkte vrijdag.

Henne, balen van je contract. Hebben ze wel aangegeven op welke termijn een nieuw contract er wel in zit of aan welke voorwaarden je moet voldoen?

En jeuk, niet fijn. Zou toch maar even huisarts bellen.

Syl, jij nog even kersttoespraak houden. Lastig hoor. Succes ermee.

Geplaatst

he meisjes, na een lange dag gister al weer braaf een uur aan het werk. Valt me zwaar vandaag, maar lag er dan ook pas om 1 uur in... Soldaat v Oranje was (weer) super, met nog wat extra actie doordat de motoren waarmee ze rondracen op hol sloegen...

Henne, wat balen zeg dat je geen vaste aanstelling hebt gekregen! Maar wat een ander ook al zei, het is zo lastig om je vinger te leggen op de oorzaak als de overige beoordeling wel goed was... Wbt die jeuk: zou echt even naar de HA gaan; ik heb sinds ik zwanger ben al 2 keer een schimmelinfectie gehad en het is echt met 3 vaginale pilletjes opgelost.

Syl, succes met de kerstborrel. Zou het inderdaad ook lekker kort houden!

Guusje, inderdaad 'fijn' dat ze snel tijd voor je hebben, maar echt bijdragen aan de kerstvreugde doet het zeker niet... Hou je taai meis!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden