Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ow lieve Henne, wat een rot getimde klote klap!!!

Meid je gaat je er doorheen bijten. En weet je, misschien is dit wel het moment waarvoor je hapto hebt gehad en het kan toepassen. Doe wat je moet doen, maar vergeet je eigen gevoel niet. En laat desnoods je tranen lopen!

Jij bent wie je bent, met alles wat daarbij zit en dat is meeeerr dan ok. Je bent een geweldig wijf!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik sluit me helemaal aan bij testr Henne! Jij mag er op dat moment gewoon zijn zoals jij bent en zoals jij je voelt op dat moment! Heb het zo met je te doen nu! dikke knuffel meis!

Dublin gefeliciteerd!!!

De rest ook een dikke knuffel. Hier een butdag...ben erg moe, veel gewerkt, veel verdrietige dingen op het werk, jonge mensen terminaal. Kan momenteel slecht tegen alles wat met kanker te maken heeft...maar ja zit er middenin wat werk betreft.

Vandaag 1 dagje vrij en dan weer vijf. veel geslapen vandaag.

Dag meiden!

Geplaatst

Syl, ja ik dacht heel sterk te voelen dat het een jochie is. Maar vanochtend spraken man en ik daar beide toch in ene twijfel over uit. Zou wel tof zijn het te weten, kan ik me wat concreter richten in babyzaakjes, nu is het overweldigend veel nog. Gister achter een kinderwagen gestaan, wilde dat eerst absoluut niet. Ook nu maar kort, want de tranen kwamen meteen. Stapje voor stapje maar. :)

Sil, verstandig om rechtzaak niet met behandeling te combineren. Het zijn afzonderlijke zware dingen genoeg, samen echt teveel.

Geplaatst

Wilde ook even een algemene knuffel in de groep gooien... komt ie ; -))))

Henne, sterkte daar, je komt er vast goed doorheen, ben benieuwd welke hapto tactiek je in de strijd gaat gooien. Mijn tactiek de laatste tijd is dat ik mezelf niet meer elke week in de emotie laat duiken, dat is gewoon te vermoeiend, af en toe ok, maar niet te vaak na elkaar. Had laatst een etentje waarbij me op de man af werd gevraagd of ik mijn kinderloosheid al een plekje had gegeven (lachend) het is goed bedoeld denk ik dan maar, maar ik kan dat op zo'n moment niet goed handelen. Dus gewoon eerlijk geweest, en gezegd dat ik dit geen plekje kan geven, maar van plan ben er iets moois van te maken, en vervolgens ben ik uitgebreid op een totaal ander onderwerp overgegaan (foto's die ik op mijn mobiel had staan geloof ik) Het werkte voor mij, soms kan je die emoties gewoon even niet er bij hebben, meis, jij vind vast een goeie wending voor jezelf die goed voor je voelt! xxx

Geplaatst

Ooh Henne wat moeilijk voor je en dan ook nog vrolijk doen. Ik sluit me aan bij de rest en laat je tranen lopen, je houdt het toch niet tegen. Moeilijk moeilijk veel succes en sterkte.

Miki ben benieuwd hoor.

Esther voor jou ook al een rotdag, hoe gaat het eigenlijk met je moeder?

Gisteren bij de dierenarts was het ook ruk, ze had die dag al 2 honden laten inslapen en een parkiet en een kat die voor mij was konden ze ook niets meer aan doen.

Caroline hoe gaat het met jou kat, dat van de ademhaling kijken doe ik ook.

Geplaatst

Henne houdt het dan nooit op? Nee, ben bang van niet. Maar Miki heeft het heel goed verwoord: je slaat je er doorheen!! Wel goed dat ie het alvast van tevoren aan je verteld heeft trouwens, anders was de klap daar nog groter geweest. Sterkte!

En de rest van de meiden ook. Je merkt echt zo'n eindejaarsgevoel bij veel mensen, lastige maand dit...

Oh zie je vraag over de kat Syl; goed op het moment maar hij kotst weer veel (sorry, spuugt) en dat vind ik wel een beetje zorgelijk. Misschien weer meer droog voer geven, dat werkte de vorige keer ook.

Geplaatst

Ben nog in het land hoor :-). Morgenochtend vliegen we naar mijn ouders samen met onze hond. De compu gaat mee, dus hoop vanuit Spanje weer wat meer mee te kunnen schrijven.

Henne, succes vanavond. Kun je niet met je baas afspreken dat hij het pas gaat vertellen nadat jij je stukje hebt opgevoerd? Dan kun je er eventueel nog voor kiezen om eerder weg te gaan als je het toch te pijnlijk vindt. Maar... dat is uiteraard gewoon niet nodig met al je nieuwe haptotechnieken.

Dublin, gefeliciteerd met de geboorte van je dochter! Hoop dat de onderzoeken allemaal mee gaan vallen. Ben erg benieuwd naar je uitgebreidere verhaal zodra je daar tijd en zin in hebt.

Babeth, ook hier nog een keer: gefeliciteerd!

Ga even wat eten, instructie voor de buren mbt de katten maken en mijn koffer inpakken. Kom misschien straks nog wel even gluren. Echte reageren komt denk ik pas weer vanuit Spanje. Fijne avond meiden!

Geplaatst

Kaartje hele fijne vakantie!!

Es wat een butdag voor jou, na je tandarts bezoek zo'n dag... hopelijk ny een goed weekend voor je!

Dublin mooie naam!! Hopelijk gaat het snel beter, van harte gefeliciteerd met jullie mooie dochter!!!

Geplaatst

Kaartje heel veel plezier! Blijf je er tot en met Oud en nieuw of moet je eerder terug?

Fren hoe is het met jouw bekken vandaag? Mooi dat je zoveel complimenten kreeg van C., maar over 32 uur werken volgend jaar hebben jullie het niet gehad?

Geplaatst

Bekken viel vanmiddag weer ff tegen tijdens t boodschappen doen. Gisteravond ook bij t lopen. Maar hou de tips van de fysio in gedachten.

Heb wel met c gesproken over 32 uur. Hij is nog steeds bang dat ik überhaupt niet terug kom (moederliefde enzo, Pfff) maar 4 dagen met woe vrij is prima. Hij doet een financieel voorstel, ben benieuwd. Heb wel laten doorschemeren dat ik daar ook ideeën over heb.

Henne, meis, hoop dat hè nog een beetje hebt kunnen genieten van je avondje. T blijft klote om zulk nieuws te horen, maar vind t wel netjes dat Gé baas je z'n nieuws eerst apart heeft verteld zodat je het even kon laten bezinken en niet tijdens het eten de primaire emoties over je heen krijgt. Hou je taai!!

Geplaatst

Hey meiden,

Dublin, van harte met de geborte van de kleine. Hoop dat er geen rare dingen komen uit de onderzoeken, en jullie lekker kunnen genieten van haar.

Kaartje, lekker naar Spanje, heeeeeel veel plezier een geniet ervan.

En Henne, ik heb deze avond aan je gedacht, wat lastig allemaal. Ik hoop dat het mee is gevallen.

Miki, ook maandag een echo, en even koekeloeren ....... Leuk hoor, ga je ons vertellen wat het is? Ik denk een meisje :-)

Ik lees nog wel mee hoor meiden, en leef uiteraard met iedereen mee (tandarts bezoeken, zieken, afvallen, geluk en verdriet) Maar ik ben teveel met mijzelf bezig!

Ik kijk erg naar maandag uit, maar zie er ook als een berg tegen op. Ik vind het lastig om mijn gevoelens te delen hier, want ik wil niemand verdriet doen of voor het hoofd stoten. Gelukkig word het al wat drukker in het uitgerekende topic van aug en kan ik daar ook mijn angsten delen.

iedereen een fijne avond, en een knuffel voor die die het nodig heeft ;-)

Geplaatst

Dublin van harte!! Gemist wat de naam is, morgen even speuren. Geniet van elkaar!

Guusje, spannend maandag ook voor jou. Het mooie aan dit topic is dat het hand in hand kan gaan, ook al vond ik zwanger perikelen zelf wel heel moeilijk om te lezen. Dus het is ook beter om sommige dingen op andere plekken te delen.

In uitgerekend topic juni is het ook niet echt druk en daar is niet zo'n band als hier. Wij zijn toch al wel heel lang in contact hier, allemaal. Mooi is dat.

Trusten iedereen, hier net lekker gedanst. Wel kort gehouden, morgen family dag hier.

Xxx

Geplaatst

Ff snel want in ben echt op. Het ging oké, was wel leuk. We hadden met ons stukje de lachers op onze hand, veel complimenten gehad. Het nieuws kwam pas helemaal op het laatst en niet heel groots en heb daarna even fijn met twee collega's gepraat. Ik liep even weg en die ene collega ving me op met een dikke knuffel. Ook netjes vrouw van de baas gefeliciteerd die wel vroeg of wij nog doorgingen. Op zich even ze mee en zij kunnen er ook niks aan doen dat het de vierde in twee weken tijd is met dit nieuws. En verder,....ach ik ku nu eenmaal sowieso niet zo van dit soort dingen dus ben blij dat het erop zit. Morgenavond evt nog de kerstborrel met de buren. Maar even kijken of ik dat trek. Nu heeeel snel naar bed en morgen lees ik weer bij.

Dikke knuffel, jullie zijn lieverds!

Geplaatst

Dublin, ooh, daar is ze dan, jullie dochter!

Welkom C.aitlin!

Ik ben benieuwd naar je bevallingsverhaal. Goed dat ze op je temperatuur hebben gelet. Hopelijk is het goed met de niertjes en valt de tongriempjesingreep mee. Hoop dat je kan genieten. Wat een gewicht, wat goed van je!

Henne, gelukkig dat het meeviel en weer voorbij is.

Syl, je schrijft dat spaatje gaat stoppen. Spaatje, is dat zo? Ik heb daar helemaal overheen gelezen en kan het ook niet terug lezen. Heftig nieuws, groot besluit. Wil je er iets over kwijt?

Syl en witje, jullie gaan beiden erg goed met afvallen! petje af!

Vandaag staan een wandeling met bananen in een kampvuurtje als afsluiting, een bezoek aan een grote bevroren waterval en een etentje biuj vrienden en familie op het programma. Moeten ze wel nog wakker worden. Vannacht kwam storm de eerste keer om 12 uur en daarna pas om half 5 om te eten. Zo fijn om wat langere rukken te slapen. Merk het goed bij het sprten, ik haal de intervallen amper na een drukke nacht maar als ik ietsje meer slaap krijg kan ik er een paar bij rennen.

Geplaatst

Ursela zo had ik het ook op FB begrepen, oooh hoop niet dat ik er nu helemaal naast zit.

Een bevroren waterval, wauw dat lijkt mij prachtig, heb wel een foto ooit gezien op internet maar in het echt.....

Veel plezier.

Henne je hebt het toch maar even mooi voor elkaar gekregen en zo te lezen hebben ze ook geprobeerd rekening te houden, ook aardig van zijn vrouw om nog even naar je toe te lopen.

Sandra hoe gaat het met jou, vandaag jullie feest, als het doorgaat wens ik je sterkte en ik hoop ondanks de bijsmaak ook plezier.

Ik ben croissants aan het bakken, vond wel dat ik dit verdiend hebt met een gekookt eitje. Was weer een rotnacht met muts :-(

Geplaatst

Henne, fijn dat t achteraf toch meeviel.

Syl, ik had hetzelfde begrepen hoor op fb. Ik bespeurde in den Bosch al dat spaatje die kant op neigde.

Guus, spannend!! Nog 2 nachtjes slapen. Joe laat heb je de echo?

Verder weet ik g ff niet. Ben moe, slecht geslapen. Vjn was pas om half 11 thuis uit z'n werk, dus ik lag er veel te laat in. En hij geeft de hele nacht liggen draaien en snurken ( doet ie nu nog) waardoor ik ook onrustig sliep. Vanmiddag kn ieder geval even de matrassen keren, dan is de kuil in t midden weg. Scheelt hopelijk al.

Geplaatst

Huh?! Ik de laatste om 9 uur?

Heb er al een hele dag opzitten: naar prenatal geweest, koffie gedronken bij m'n broer, boodschappen gedaan en de bananen muffins staan net in de oven voor bij de thee als m'n vriendinnetje straks komt! Nu ff niks :-) of ja, vin z'n bed uit zien te krijgen... Vind 1 uur een mooie tijd!

Geplaatst

Hier gaaaaarr. Gisteravond riep iedereen dat ik het toch lang had volgehouden, maar daar moet ik nu voor boeten. Plus op zaterdag de appie in....doen we normaal vrijdagavond. Maar boodschappen zijn binnen. Nu schoonmaken op zolder, das het nadeel van logees ;-)

Geplaatst

Fren, ik mag maandag om 11.45, en gelijk daarna gesprek met arts.

Hier ook gammel, en man ligt ziek op de bank. Is het al zomer? Dat zal velen goed doen ;-)

Geplaatst

Pffff, de kerstkaartjes stromen hier binnen en ik heb nog niet eens de adreslijst compleet LOL. Waar halen al die mensen te tijd vandaan??? Zolder is in ieder geval schoon. Daar kunnen vlak voor ze komen nog even de stofdoek en stofzuiger doorheen, bedden opmaken, klaar. Ook de kerstversiering gepakt. Ga ik donderdag of vrijdag lekker doen. Geen boom, maar wel beetje gezellig maken. Zo eerst die adreslijst maar eens hihi.

San, als je dit leest: wilde je morgen die tijdschriften nog op komen halen? Kan me voorstellen dat je hoofd er even niet naar staat. Ik sms je ook wel even.

Syl hoe waren de croissants? Ik zal laatst glutenvrije, vraag me nog steeds af of ik het erop zal wagen.... zal wel niet te vreten of heel erg vettig zijn. Kan ik beter Frens recept voor cupcakes proberen.

Guusje nog twee nachtjes slapen.... Ik vond bij het opruimen nog kaartjes van jou, hoe mooi zou het zijn om je nu een 'zwanger' kaartje terug te sturen.

Ursela volgens mij is het wel heel bijzonder waar jullie wonen, wauw. Zitten we dan in dit kneuterlandje in een Vinexwijk ;-S

Sen, hoe waren de uitslagen van je onderzoeken?

Esther weer een beetje betere dag vandaag?

Eef wat een rare vraag....heb je het al een plekje kunnen geven....alsof je het in de kast zet en de deur op slot doet ofzo. Daar staat het mooi: tussen de carierreboeken en de reisgidsen (want dat kun je doen he, als je geen kinderen hebt). Tsss.....

Miki en Fren lekker brak. Doen jullie rustig aan meisjes? Fren hoop dat je baas een goed voorstel doet, wel fijn dat 32 uur oke is.

Caro ben je er al uit wat je doet met Kerst? Lastig hoor. Kan me zo voorstellen dat je in je eigen bed wilt slapen. Hoe is het met je vriend op het werk?

Tooltje heb je al een gesprek met de arbo staan? En hoe gaat het verder?

Ivfsh de laatste loodjes beginnen nu denk ik wel te tellen? Vind je nog wel heel actief klinken. Maar schijn bedriegt misschien ;-)

Babeth heb je gisteren een fijne dag gehad? Ben je helemaal vergeten te feliciteren!!! Alsnog van harte!

Laike en Simba, hoe gaat het bij jullie?

Ruby had je nog naar het endo-spreekuur gebeld? Heb ik even gemist... Zo klote dat je je van die lucrin zo rot voelt.

Zijn hier trouwens ook tuin experts? Ik wil een japanse esdoorn verplaatsen (laag model). Twijfel beetje wat de beste tijd is. Denk zelf nu, nu de blaadjes van de boom zijn. Maar omdat het niet echt koud is twijfel ik een beetje. Heb hier zelfs al bloeiende helleboris, terwijl die meestal in januari pas komt. De winterjasmijn bloeit ook al.... zo raar allemaal.

First things first, adreslijsten en dan een tukkie. Vanavond borrel met de buren. Besloten dat ik dat gezellig ga vinden omdat het toch best allemaal aardige mensen zijn en zelfs al kom ik er niet dagelijks over de vloer, een beetje erbij horen is wel prettig. Mezelf buitensluiten helpt toch niet als je mensen dagelijks tegenkomt... Tjonge, wat word ik nog verstandig ;-)

Knuffel!!

Geplaatst
Fren, ik mag maandag om 11.45, en gelijk daarna gesprek met arts.

Hier ook gammel, en man ligt ziek op de bank. Is het al zomer? Dat zal velen goed doen ;-)

Zomer? Wat is dat?

Geplaatst

Dat is iets met zon, warmte, deuren lekker open, buiten eten, naar het strand gaan, slippers aan, zwemmen in zee, bbqen en ga zo maar door ......

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden