Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb Ivfsh gevraagd naar waar ze alle ideeen voor t babykamertje vandaan had. En in de mail net links stuurde ze ook foto's vh kamertje mee, waaruit ik vrij makkelijk kon afleiden of het een jongetje of een meisje zou zijn ;-)

Maar ik heb geen idee of ze al bevallen is hoor!

Geplaatst

Tool wat fijn dat je het gesprek ls prettig hebt ervaren en dat je ook zo'n klik hebt.dan je werkgever, gelukkig behulpzaam en begripvol!

Henne wat een boel om over na te denken en om een besluit te nemen tav je werk. Mij sommige banen gaan icm werkdruk, deadlines etc. En vaak zie je als dat besproken Wirdt het even beter gat maar je al snel weer in het oude ritme valt, balen! En helemaal omdat je het eer zelf wel beiend en leuk vind toch?

Fren hadden jullie op de babykamer nu ook zo'n grote pax van Ikea? Die kan je wel gebruiken hihi.

Geplaatst

][TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_grid, align: left]

[TR]

[/TR]

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Fren

[/TD]

[TD]Elinorac

[/TD]

[TD]Ivfsh

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Eef[/TD]

[TD]meisje[/TD]

[TD]meisje + jongen[/TD]

[TD]jongen[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ivfsh[/TD]

[TD]jongen[/TD]

[TD]meisje + jongen[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Fren[/TD]

[TD]meisje[/TD]

[TD]2 jongens[/TD]

[TD]jongen[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Syl[/TD]

[TD]meisje[/TD]

[TD]2 jongens[/TD]

[TD]meisje[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Caro[/TD]

[TD]jongen

[/TD]

[TD]meisje + jongen/ 2 jongens[/TD]

[TD]meisje[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Guusje[/TD]

[TD]jongen

[/TD]

[TD]meisje + jongen[/TD]

[TD]Meisje[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Henne[/TD]

[TD]jongen[/TD]

[TD]2 meisjes[/TD]

[TD]meisje[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Rubster[/TD]

[TD]meisje[/TD]

[TD]meisje + jongen[/TD]

[TD]jongen[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kaartje[/TD]

[TD]meisje[/TD]

[TD]meisje + jongen[/TD]

[TD]meisje[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dublin

Meiske74

[/TD]

[TD]jongen

jongen

[/TD]

[TD]meisje + jongen

2 jongens

[/TD]

[TD]meisje

meisje

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ursela[/TD]

[TD]jongen

[/TD]

[TD]2 jongens

[/TD]

[TD]meisje[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Laika

[/TD]

[TD]meisje[/TD]

[TD]jongen en meisje[/TD]

[TD]jongen

[/TD]

[/TR]

[TR]

[/TR]

[TR]

[/TR]

[TR]

[/TR]

[TR]

[TD]Witje[/TD]

[TD]meisje[/TD]

[TD]jongen en meisje[/TD]

[TD]jongen[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sab

[/TD]

[TD]jongen[/TD]

[TD]2 meisjes[/TD]

[TD]jongen

[/TD]

[/TR]

[TR]

[/TR]

[TR]

[/TR]

[TR]

[/TR]

[TR]

[/TR]

[TR]

[/TR]

[/TABLE]

Kijken of IE het pakt op de iPad....pagina 304 :-))

Geplaatst

Ohhhh haha wat leuk!!

Syl lieverd wat een ellende allemaal!! Wat zullen jullie je ongelofelijk genaaid voelen en dat is nog zacht uitgedrukt...zou willen op de een of andere manier t kunnen helpen maar hoe? Sterkte met alles ik hoop maar da het uiteindelijk goed uitpakt voor jullie, petje af voor het doorzettingsvermogen! Sterkte en beterschap!!

Geplaatst

Bij nader inzien had ik denk ik fren en ivfsh om moeten draaien.,...

Fren dat kom helemaal goed met de kledingopslag haha, per maatje een deur, wat een luxe!

Vandaag een spannende dag ivfsh aan het bevallen en een Lotgenootje van deze site ( weet haar nockname even niet meer pfff) krijgt een cerclage geplaatst, haar baarmoederhals was maar 2cm! En ze is nu pas 14 weken!!ik hoop zoooooo dat het goed gaat, ze heeft al een mooi zoontje verloren rond de 22 weken.....heb een kaarsje branden.

Geplaatst

Tool wat fijn dat je het gesprek ls prettig hebt ervaren en dat je ook zo'n klik hebt.dan je werkgever, gelukkig behulpzaam en begripvol!

Henne wat een boel om over na te denken en om een besluit te nemen tav je werk. Mij sommige banen gaan icm werkdruk, deadlines etc. En vaak zie je als dat besproken Wirdt het even beter gat maar je al snel weer in het oude ritme valt, balen! En helemaal omdat je het eer zelf wel beiend en leuk vind toch?

Fren hadden jullie op de babykamer nu ook zo'n grote pax van Ikea? Die kan je wel gebruiken hihi.

Geplaatst

Guusje, fijn dat je gesprek met de gyn zo goed is gegaan. Sterkte vandaag...hoop dat alles flink gezakt is en dat jullie idd weer verder kunnen kijken.

Fren, skinny jeans hihihi. mijn smaak is het niet...en wat betreft de afspraak die je baas voor volgende week heeft gepland. mijn eerste gedachte was een surpriseparty voor jou..hihihi

geniet lekker van je vrije dag!!!

ik had geloof ik ook een jongen gezegd (zul je zien dat het stiekem toch een meisje wordt, hahahahaha)

Henne, idd een confronterende zin, ik dacht ook meteen aan het hele ivf gebeuren.

Maar het feit dat je je toch weer bewust wordt van dit allemaal, maakt je alleen maar sterker. Soms is het idd gewoon heel moeilijk om een keuze/beslissing te maken/nemen. Ik heb er ook redelijk lang over gedaan om uiteindelijk toch de knoop door te hakken en bij mijn eerste sportcentrum weg te gaan, hoe graag ik de les ook gaf en hoe graag ik de mensen die meededen ook had.

San, nu Ruben goed geslapen, maar jullie niet, binnenkort slapen jullie allemaal goed!!

de sleuteloverdracht komt nu dicht in de buurt, spannend!! Zijn jullie al aan het pakken?? of gebeurd dat pas wanneer alles in de woning klaar is?

en toen was ik het alweer kwijt, bah bah...

Geplaatst

@Ivfsh, heel veel succes!! Vrijdag de 13e is een super dag. Wij zijn ooit getrouwd op vrijdag de 13e en een ontzettend mooie dag geweest. Dus laat Catootje maar komen!

@Syl, voor jou een hele dikke knuffel!!!

Hier gisteren gemerkt dat er meer komt kijken bij ouder zijn. Pfff, wat een dag. 's Ochtends op mijn werk beschuit met muisjes getracteerd. Kleine meid mee en ging super. Helaas bij thuiskomst ging het 's middags dus minder. Huilen huilen, niet te troosten. Verrekte rotkrampen! Na de voeding verschoont (dame was rustig) bleek dat zij bloed in haar ontlasting had. En niet een klein spoortje. Huisarts op de valreep nog kunnen bereiken en gelijk kunnen komen.

Gelukkig niets ernstig, was een fistel (inwendig) die wat bloeden. Maar pffffff dat doet iets met de ouders hoor.

's Avonds naar de zwangerschapsgym met kleine, weer huilen tot we weggingen. Daar wederom prima gedragen, maar ja bij thuiskomst weer die rotkrampen... Wat zijn die waardeloos zeg. Wij kijken de weken wat dat betreft vooruit en hopen dat met 3 maanden ze dan grotendeels weg zijn. Dus hier even geen roze wolk, maar mevrouw heeft vannacht prima geslapen en wij dus ook. Dus dat is super!

Geplaatst

Ik had Fren en IVFSH ook moeten omdraaien want ik dacht toen blijkbaar een meisje... Grappig dat ik ook nog in de poll sta, was ik helemaal vergeten!

Dublin helaas is het niet altijd een roze wolk...

Geplaatst

Och zolang IVFSH zich nog niet meldt, kun je het natuurlijk aanpassen... ;-) Ik heb het volgens mij ook helemaal fout, bij alledrie.

Geplaatst

Moet ik me alweer opnieuw voorstellen? *kruipt in een hoekje en doet de belofte meer langs te komen*

Heb wel zoveel mogelijk proberen mee te lezen...

Ivfsh.. ooee wat maak je het spannend!!!

Caro, ik heb respect voor je!! Ondertussen al 32 weken zwanegr met een mega buik, en toch in verhouding behoorlijk veel doen.

Fren, ik dacht ook meteen aan een borrel achtig iets voor jou. Waar zou je anders nog over moeten vergaderen?

Syl, waardeloos die darmen, maar als je 's ochtends over geeft, kan het bijna niet van de avond ervoor komen, dan zou je 's nachts al alles eruit gegooid hebben. Zolang zit het voedsel namelijk niet in je maag.

Als ik jou was... (word wel eentonig al diezelfde goede raad) zou ik echt naar een arts doorverwezen willen worden.

Babeth, 14 weken zwanger en dan 2 cm? Das niet veel zeg... lijkt me doodeng.. Ik las op FB het gewicht van Imke, maar ze is fors zwaarder dan Sanne, wat lengte betreft zal het niet zoveel schelen.

Wij moeten over twee weken weer naar het CB, alleen check up, geen vaccinaties, dat is weer even voorbij.

Ben benieuwd hoe lang ze dan is, maar heb iook wel gezien dat het hele meten wel een hele erge wassen neus is. De ene verpleegkundige strekt de beentjes veel meer dan de andere, waardoor je een hele subjectieve meting krijgt. Ze is nu rond de 7 kilo en 65 cm denk ik. En lange bene. Setjes van maatje 62 zitten de truitjes prima, maar de broekjes zijn eigenlijk allemaal al te kort.

Guusje, moest jij nou vandaag weer voor controle?

Dublin.. wij zijn met de krampen begonnen met infacol, dat deed wel degelijk iets, al bleef het een rampen periode, wat dat betreft. Veel wiebelen met de beentjes en lekker in een warm badje, of tummytub. En buikje voorzichtig masseren. (met de klok mee natuurlijk) Plus dragen op de arm. Hoofd bij de ellenboog en hand op het buikje.

Maar ik ben het met je eens.... Als je kleintje iets heeft.. ppffttt... gaat je niet in de koude kleren zitten. Moet er nog iets gebeuren aan zo'n fistel? Ik kan me voorstellen dat jullie goed geschrokken zijn!

Wij zaten nieuwjaarsdag met Sanne bij de huisartsenpost. Gelukkig niets ernstigs. Maar met zo'n kleintje niet leuk.

Ruben ook al ziek.... Sanne nog steeds verkouden, maar het gaat weer de goede kant op.

We hebben dinsdag op woensdag haar laten huilen. Ze heeft 10 minuten gebrult in de wieg, maar viel wel weer in slaap. Woensdag op donderdag was het 5 minuten en vanacht heeft ze doorgeslapen.

Dat was het vervelende van die verkoudheid, ze werd verkouden, en sliep toen de nachten niet meer door, en dat wordt dan weer een beetje een gewoonte.

Ze zit nu ook meer aan de groente en fruit. Bloemkool is erg lekker. We kunnen bijna niet snel genoeg lepelen.

We koken het zelf en pureren het dan. Zonder zout enzo, dus smaakt nog nergens naar, maar beter dan de potjes.

Ze heeft nu haar tenen ontdekt, en is daar druk doende mee. En alles, maar dan ook ALLES willen grijpen .. neuzen, ogen, oren, haren, wangen, en op een kin kun je perfect sabbelen... Oh... en mijn telefoon is buitengewoon interessant.

In bad stoppen wordt langzamerhand een hele klus.... ze past nog wel in het kinderbadje, maar er is niets leuker dan behoorlijk met je benen te spartelen. Dus papa en mama mogen daarna aan de dweil...

Woensdag dus mooi het badje in de badkamer gezet..

Nog een paar dagen en dan is ze al een half jaar.....

Ik ben bij ons in de wijk, Daar zijn heel wat meiden geboren het laatste jaar, aan het kijken of ik iets met een kleding boom kan doen. Dus de gedragen kleding doorgeven. Nou wil ikzelf niet alles doorgeven ivm een eventuele tweede. Maar er zijn ook wel dingen die wel doorgegeven kunnen worden.

Wij hopen trouwens wel dit jaar voor een tweede te kunnen gaan. We mogen/kunnen ons aanmelden als Sanne een maand of 8-9 is. Dan is er nog een wachttijd van een paar maanden. Dat zou betekenen dat we rond Sanne's eerste verjaardag de terugplaatsing van de cryo zouden hebben.

Geplaatst

Ohw Simba, wat spannend gaat het weer worden dan zeg... Wat leuk dat jullie voor een 2e gaan.

Meiden, ik heb gewoon even een dipje. Lees alles mee, maar ben te druk in mijn hoofd om te reageren.

IVFSH, zet hem op. ben benieuwd wat het wordt. Heb het idee dat ik er juist naast zit.

Ga maar een klein rondje lopen buiten, wie weet helpt het.

Knuffel van mij...

Geplaatst

Helaas simba, het zal echt geen borrel zijn; is een meeting met directie van een bedrijf waarmee we dit jaar intensief gaan samenwerken. Nog bloed serieus dus ook...

Geplaatst

Aller eerst, IK BEN SCHOON!!! Phoe phoe, maar heb wel ruim een uur in het zkh gezeten/gelegen.

De echo was in 1e instantie niet zo duidelijk, ze kon mijn baarmoeder niet goed in beeld brengen, dit komt omdat mijn bm gekanteld ligt. En het zag er naar uit dat er nog iets zat, maar ze zag het niet goed. Om het zeker te weten heeft ze een water echo gemaakt. Via en slangetje spuit ze water in de bm en gelijk kijken met een echo. Maar gelukkig zag het er op deze manier allemaal heel goed uit! Wat een opluchting ....... Ze heeft het advies gegeven weer aan de pil te gaan, ten 1e voor de endo, en om mijn lijf wat rust te geven (geen ongi) En ze gaf het advies om eens lekker saampies op vakantie te gaan oid :-) Dat is natuurlijk geen naar advies. Dit alles om ook het allemaal op een rijtje te kunnen zetten.

Rubster, een hele dikke knuffel voor jou, Het is allemaal niet niks. Neem je tijd en denk aan jezelf.

Voor mijn gevoel is dit hele verhaal qua zkh wel goed afgesloten, nu ons hoofd nog. Maar ik weet zeker dat dat ook gaat komen.

Geplaatst

gelukkig Guusje, wat fijn om te horen. Nu samen de tijd nemen om alles in jullie hoofd op een rijtje te zetten. Je klinkt zo krachtig, respect. Dikke knuffel, ik denk aan je

Geplaatst

Fren als het geen borrel is moet net och wel heeeeel erg belangrijk zijn hè? Zet voor je verlof....

Dublin wat schrikken met dat bloed, bah! Heb je al een fles van dr. Johnsons geprobeerd? Etos en prenatal, scheelt ook wel iets met de krampjes. En wij gebruikte de druppels van vsm.

Simba gaat hard hè? Imke zit van begin af aan al hoog in de curve, lengte en gewicht wel in verhouding maar ze is echt groot.sommige broekjes pak ik in 74, ook voor de taille ;)

Bij ons vlakbij woedt een flinke brand, zo akelig!toen ik naar huis reed spookte het gelijk door mij hoofd.toch geen droger aan of zo? Wist tien nog iet waar het was...

Ruby sterkte!!

Geplaatst

Guus, fijn dat je helemaal schoon bent, en een vakantie is geen slecht idee!!! heb je weer even tijd voor elkaar en ook tijd om alles op een rijtje te zetten!

Simba, welkom, hihihi. wat gaat het snel, sanne alweer bijna een half jaar, maar volgens mij Ruben en imke ook zoiets toch? en spannend en leuk dat jullie voor een tweede gaan. succes!! en leuk idee zo'n kledingboom.

Sen, eeen beetje gerustgestelder? geen nare en enge verhalen gaan lezen en 'gewoon' vertrouwen hebben dat het goed zit. Weet wel hoe lastig dat is en ik heb makkelijk praten, maar probeer toch positief te blijven. Je hoeft niet altijd even misselijk te zijn, sommigen zijn idd 9 maanden misselijk, anderen weer helemaal niet en weer anderen maar een paar weken...

Fren, oei, dus echt serious business. Moet je erbij zijn???

wat gaan jullie dit weekend doen???

wij hebben morgenmiddag/avond de verjaardag van A's broer. overdag denk ik opruimen, poetsen, strijken, wassen. is een beetje erbij ingeschoten de laatste tijd, ahum.

vanavond en zondag de laatste keer releasen en dan zijn we klaar....dan hoef ik nog maar 3 x naar de sportschool, hihihi.

ga nu nog evven de yoga nummers doen en dan vanavond frietjes waarschijnlijk. Vriend was vergeten vlees uit te leggen...en we hebben geen magnetron.

Weet ff niet meer wie het ook aan het kijken was, the killing...hij is echt super goed...een einde dat je niet verwacht, al had ik heel even in het begin een licht vermoeden....meer zeg ikn iet, hihihi..

ga zo ook eens de folder doorlezen van de hapto en het waterbedmuziek.

Ruby, knuffel voor jou meid, hoe was het gesprek eigenlijk gaan? kan ik concluderen niet zo goed, omdat je in een dip zit??? verschrikkelijke ziekte ook de endo...

Ben flink aan het mailen geweest met Sab en ze schreef dat ze het gisteren niet meer gered had om op het forum te komen, wellicht van het weekend even.

ik zie overigens dat ik er helemaal nie bij sta in het lijstje....effe aanpassen, als het me lukt

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden