Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Guusje gelukkig en een goed gesprek met de gyn over de curretage. Wat zal je opgelucht zijn.

Dublin wat naar van die krampen, succes met jullie meid.

Geplaatst

Guusje fijn dat het goed gaat, nu idd even iets anders dan zh, hoop dat het nu snel voorwaarts gaat

tool ik was degene die the killing ook aan t kijken was ook al weet ik niet meer of ik t hier genoemd heb... 20afl. Zo spannend!!! Wel een zit..

Dublin wat een schrik, kan me voorstellen dat dat heel rot was! Knuffel voor jullie

simba al weer aan t plannen, goed teken dat die ruimte er voor jullie is! Goed nieuws.

Hier opgeknapt, heel erg blij! Morgen naar cursus dus, verder geen nieuw.

Rubster sterkte meissie!

Geplaatst

Jongens, jongens, hoe zou het met Ivfsh zijn.....

Guusje!! Jippie!!!! Hehe... eindelijk!!!!

Mij werd ook aangeraden om aan de pil te gaan, en dan zonder stopweek door te slikken.

Ik zat zelf te dnken om weer de nuvaring te nemen, van de andere kant..... als we over een paar maanden weer zouden kunnen starten... Waarom zou ik dan...?

Geplaatst

ben ik ook weer even, was benieuwd of er al nieuws was van ivfsh maar nog niets... zal niet lang meer duren.

Tool, bedankt voor je geruststellende woorden. Ik heb vanmiddag een goed gesprek gehad met mn psychologe. Ze vond het helemaal niet gek dat ik zo ongerust en angstig ben. Ik heb zoveel pech gehad in mn leven dat ik op een gegeven moment ben gaan denken dat ik voor het ongeluk geboren ben. Dat waren haar letterlijke woorden. Volgens haar zijn het gedachten die worden geactiveerd door het angstcentrum en dat heeft dus te maken met wat je allemaal hebt meegemaakt. Ze raadde me aan om bij het opkomen van angstgedachten direct met hersens (ratio) te gebruiken en mezelf te kalmeren met kalmerende gedachten. Ik heb hier al jaren geleden therapie in gehad (cognitieve therapie) dus ik weet in ieder geval wel wat de bedoeling is. Maar het is niet altijd even makkelijk om dat te doen. Verder moet ik proberen te denken "ik zie wel hoe het loopt" want ik heb er toch geen invloed op. Klinkt ook veel makkelijker dan gedaan natuurlijk maar uiteindelijk is het wel zo.

Geplaatst

Sen, eigenlijk klopt dat ook wel, je kunt er nu toch niets meer aan doen, maar het stukje loslaten en je gevoeel en verstand loskoppelen van elkaar is gewoon heel moeilijk.

fijn dat ik je kon geruststellen al hebben de andere dames ook hun best gedaan, hihihi

was eigenlijk benieuwd naar ivfsh, maar helaas...nog geen nieuws...wellicht wordt het toch de 14e dat catootje de wereld komt verrijken...

ga me klaarmaken voor de lessen van vanavond...wellicht thuis ook nog wat nasporten, hahahahaha.

fijne avond!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Syl, jij zegt het en ik dacht het wat betreft ivfsh. Ik denk ook dat ze inmiddels aan het bevallen of al bevallen is. Tis zo stil.

Tool, Tuurlijk de andere meiden ook maar jij had er net als laatste op gereageerd vandaar ;-)

Syl, zou liefst elke dag wel een echo willen. Toen m'n vriend en ik vandeweek in het ziekenhuis waren stond er een echo apparaat op de gang en zei m'n vriend "kom die laden we in de kofferbak voor thuis" :-) ik krijg de 23e weer een echo. Probeer m'n geduld te houden. Ben sinds vanmiddag weer wat misselijk (jeeej

Geplaatst

Shit te snel rot iPhone

Maar dus weer wat misselijk, moest kokhalzen toen ik kruidvat uitliep. Een meneer keek me vreemd aan.

Geplaatst

Ik ken die gedachtes wel S€N.. Ik noem het mijn 'Doemdenkertje". En zodra ik me besef dat het doemdenkertje weer bezig is. Loop ik er in gedachte op af, grijp hem in zijn nek, en sluit hem weer op in zijn kamertje in mijn hoofd... en deur op slot.

Klinkt heel kinderachtig, maar werkt wel. Al merk ik dat aan het begin van de zwangerschap het doemdenkertje ook een sleutel van de deur had...

Kan me nog heeeeeel goed herinneren... ik was de was aan het ophangen en besefte me opeens dat ik al anderhalve dag opeens niet meer misselijk was. Nou.. Daar werd ik bijna misselijk van....

JW heeft me toen overtuigd en ik heb de afdeling gebeld. In tranen aan de telefoon verteld dat ik zo bang was. Ik mocht gelijk komen.

Niets aan de hand..... Wat er wel aan de hand was..... ik had een paar dagen vrij gehad (kerst)... en dus had mijn lichaam genoeg rust gehad, en was ik dus niet meer misselijk... dus neem je rust....

En sluit je doemdenkertje op..... die is overbodig.... je hebt een hartje gezien, en je ukkie heeft de 'miskraam' van de andere emmy overleefd. Dat toont alleen maar aan, dat ukkie hardstikke sterk is!!!

Probber erin te gaan vertrouwen. En misschien is een doptone iets voor je? Dan kun je zelf thuis het hartje opzoeken..... Ik heb er twee keer erg veel baat bij gehad. 1X in het begin, en 1x een paar dagen voor de bevalling. Angst omdat ik bang was dat het verkeerd zat. En dan zelf het hartje kunnen horen stelde mij heel erg gerust.

Geplaatst

Thx simba

Wel fijn dat jullie het herkennen. Alleen al het gevoel dat ik niet de enige ben is heel fijn. Ik heb inderdaad iets gelezen over een apparaatje waarmee je zelf naar het hartje kan luisteren. Het wordt angelsound genoemd. Ik denk wel dat ik die ga kopen. Maar ze adviseren hem vanaf 12 weken te gebruiken. En ik wil eerst zeker weten of het zo'n ding veilig is

Geplaatst

He nog geen nieuws van ivfsh. Die ligt lekker te genieten van Catootje in hun armen natuurlijk!!!!

Simba leuk dat je weer terug bent ;), Sanne al bijna een half jaar, ja het gaat snel. Tool je hebt gelijk hoor, Ruben is ook bijna een half jaartje oud al weer.

Guusje fijn dat je 'schoon" bent. Nu mentaal weer herstellen, neem je tijd en dan zien jullie het wel weer.

Sen die ongerustheid, he bah. Dat doemdenkertje van Simba is een hele goede, dat is ook iets wat je je kunt visualiseren en helpt je misschien beter?? Sterkte meis. Die angelsound is niet gevaarlijk volgens mij als je het niet 20 x per dag gebruikt. Bedenk wel dat het ook kan zijn dat je zelf het hartje niet kan vinden en hoe ga je er dan mee om??? Daarom hadden wij besloten hem niet te kopen. Ik zou gek worden....

Eef weer beter, gelukkig meis. Morgen weer cursus.

Tool nog ff doorbijten en dan vanaf volgende week 3 x sportschool!!!\

Henne weer voor moeilijke keuzes dus. Pff houdt dat dan nooit op??

Sorry als ik iemand vergeet..... Oh ja de krampjes van de kleine van Dublin. Heel vervelend.... sterkte ermee. Gelukkig houdt je in je achterhoofd dat het van voorbijgaande aard is. Maar huilen betekend niet altijd krampjes natuurlijk. Dat dachten wij ook tot we er achter kwamen dat Ruben steeds oververmoeid was omdat wij hem veel te lang wakker hielden en overal mee naar toe sleepte.

Hier is de ziekenboeg weer hersteld gelukkig. Ruben heeft veel geslapen vandaag en slaapt nu nog. Zijn potje groente slaan we maar over vandaag en gaan direct over op de papfles straks. Die is duidelijk wat aan het inhalen. Hopelijk slapen we alledrie lekker vanacht. Want deze mama heeft morgen vroege dienst en papa hoort het niet zo snel als de babyfoon afgaat.....

Vandaag van alles geregeld. Keukenlevering afgesproken, onze garagebox die we nog ergens huren opgruimd en alvast naar de stort geweest. Dus de schuur is hier al bijna leeg en wat we direct nodig hebben straks in het huis hebben we in de aanhangwagen klaar staan. We hebben 4 weken om alles gereed te maken. We willen 18 feb verhuizen en de vloer beneden ligt zeker nog niet. Die is nog in bestelling dan, eerst dus nog tijdelijk op de betonnen vloer. Mijn vader zou de keuken komen zetten maar wordt voor de 3e keer aan zijn waterhuishouding geopereerd dus mag 6 weken niet tillen dus dat moeten we ook zelf doen. We gaan onze en Rubens slaapkamer afmaken, de keuken zetten en zo veel mogelijk behangen. Dan gaan we verhuizen en tijdens het kamperen in ons nieuwe paleis maken we het verder af. Gaat helemaal goed komen, het is dat onze planning in de war gegooid is door omstandigheden, maar dat heeft ook zijn charmes nietwaar?

Geplaatst

Ja S€N, zo heet ie inderdaad.. de angelsound. Die heb ik destijds via internet gekocht. Zijn niet zo gek duur. Wat Sandra zegt is natuurlijk wel een punt. Als je het hatrje even niet kunt vinden, moet je niet alsnog in paniek raken.

Vanaf 10w3d heb ik het hartje gevonden. De verloskundige vond dat erg vroeg, maar ja.... graspriet die ik ben.... d'r zat niets tussen dat het geluid zou dempen.

Fijn Sandra, dat de ziekeboeg weer beter is. Sanne gaat ook steeds beter. Veel minder verjouden dan twee weken terug. Vanavond lekker weer aan de sperciebonen gezeten. En nu ligt ze alweer een uurtje in bed..

Geplaatst

San wij hebben ook een aantal weken zonder vloer gezeten. Tip: leg vlak voor de verhuizing stukloper. De hele vloer en alle naden afplakken met ducktape. Rotwerk, maar je hebt een stevige, stofvrije en waterdichte laag die je gewoon kunt stofzuigen/vegen. Voorkomt een hoop stof en gedoe in huis en leeft een stuk prettiger.

Ik ben vanmiddag bij de homeopatisch arts geweest. Ook weer een hoop info en stof tot nadenken. Allergieën bij huisarts was niks uitgekomen maar homepaat testte positief op twee kleur/geur/smaakstoffen. Of dat het nu is weet ik niet, maar kan er in ieder geval op letten.

Denk ook dat ivfsh bezig is of zelfs al bevallen. Erg spannend!

Ben zo suf als wat....andere keer weer meer :-)

Geplaatst

Ruben en Sanne weer aan het opknappen, gelukkig maar.

San dat wordt een drukke periode. Ze zeggen altijd dat verhuizen in de top 3 staat vwb stress. Daarom verhuis ik liever niet. Gelukkig wordt ons huis de eerstkomende 10 jaar niet gesloopt. Woon hier prima. Wel oud huis en niet groot maar wel rustig, katten kunnen rustig buiten en aan het strand. Heerlijk

Wat die angelsound betreft, ik had inderdaad ook gelezen dat het onnodig paniek kan veroorzaken als je het hartje niet kunt vinden. Dat is dan weer minder. Ik zou dan zowiezo nooit s'avonds gebruiken dan kan je tenminste altijd nog bellen voor een echo en hoef je niet de hele nacht te wachten

Geplaatst

Bestaat er ook een naam voor de dwangmatige gewoonte dit forum te checken op NIEUWS??? pfffff ivfsh houdt het wel spannend ; -) good luck girl we denken aan jullie!!

Geplaatst

Ik was ook zo benieuwd maar nee... Denk wel dat ze al bevallen is maar ja, dan ga je ook niet meteen op het forum toch? Laten we er van uit gaan dat we morgen pas wat horen!

Geplaatst

Je leest het goed Caro, we verwachten heel wat van zijn die gaan bevallen ; - ) smsend en postend in het kraambed ; -)) mmm nee hoor je hebt helemaal gelijk, geduld is wederom een schone zaak ; -)

Geplaatst

Haha, ik hou het ook zo in de gaten... Ben zooo benieuwd!

Die stukloper is ech een goede tip, henne. Hebben wij ook gedaan toen we gingen schilderen de houten vloer moesten beschermen. Werkt 100x beter dan zeil of plastic.

Geplaatst
Ik was ook zo benieuwd maar nee... Denk wel dat ze al bevallen is maar ja, dan ga je ook niet meteen op het forum toch? Laten we er van uit gaan dat we morgen pas wat horen!

Tuurlijk wel meteen op het forum ;-) of sms mij maar hoeveel cm ontsluiting je hebt, haha!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden