Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Esther veel sterkte lieverd. Ik kan me je twijfel, onzekerheden goed voorstellen. Je leven staat op z'n kop, veel heb je niet in de hand en er wordt wel van je verwacht dat je 'gewoon' en vrolijk doorgaat. Goed dat je een consult hebt aangevraagd, een dappere stap ook.

Kan G zich voor alleen hertentamens trouwens niet als extraneus oid inschrijven? Of bestaat dat niet meer? Dat had je vroeger, dan mocht je alleen tentamens doen en geen colleges volgen. Vind dat soort regelingen met boetes ed ook zo oneerlijk. Zeker voor mensen die niet meteen de juiste keuze maken, is het bijna niet meer te doen om te switchen. En dat terwijl er in veel sectoren enorme tekorten gaan ontstaan en mensen daar best willen werken, als het makkelijker was alsnog de juiste opleiding te doen.

En het huis...tja....daar kan ik je weinig wijze raad in geven. Zelf ook tijdelijk huren? Hebben vrienden van mij gedaan die telkens niets geschikts konden vinden voor koop, maar wel uit hun toenmalige huis wilden. Ze zitten nu in huur, hun huis is verkocht en ze kunnen rustig rondkijken naar iets wat ze echt leuk vinden.

En als je er behoefte aan hebt mag en kan je hier altijd je ei kwijt hè!

Liefs,

Henne

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Esther sterkte met alle sores, erg als er vanuit regelingen nog extra druk op dingen komt te liggen.

Wbt zijn er idd altijd tussenmogelijkheden, kijk maar naar Sandra, vooral in deze tijd mocht je het kunnen verkopen....

Uiteindelijk zal er een veel leuker huis voorbij komen.

Als het zo doorgaat kunnen wij ons huis ook niet houden dus wij gaan gezellig meehuren in een achterstandswijk, haha!

Ook met het eten, controle houden, is een reactie op wat eigenlijk heel logisch is maar wel gevaarlijk, je wilt niet terugvallen natuurlijk.

Goed dat je meteen actie onderneemt.

Dikke knuffel voor jullie.

Geplaatst

Henne bij ons ook een variant op de naam eigenlijk namelijk zonder 'e' op het eind...

Hier is eindelijk de rust weergekeerd, mijn schoonvader begon naast mij ineens te boren, had ie effe niet aan gedacht en mijn buik werd keihard, bizar gewoon! Pfff wat een dag mat 3 kerels die lopen te zagen, boren etc... Maar ik geloof dat ze een heel eind zijn opgeschoten. Zal blij zijn als ik het huis weer voor ons alleen heb...

Wat fijn dat het zo goed gaat met de borstvoeding. Ben je al thuis? Sterkte

Geplaatst

@Ivfco, gefeliciteerd met jullie dochter. Ook een naam met een mooie betekenis! Hebben wij ook inderdaad bewust naar gezocht. Sterkte en succes met het herstel van de keizersnede. Je doet ondanks het feit dat je in januari bent bevallen vrolijk mee met de dames uit 't decembertopic, bevallen met keizersnede! Ben blij dat ik niet meegeschreven heb, werd bijna standaard... ;-)

@EDR, sluit mij aan bij het advies van witje, verkopen en dan eventueel huren en rustig op zoek naar jullie droomhuis. Want verkopen in deze tijd is uniek! Plus heel goed dat je zelf de stap zet om hulp te zoeken, zodat je niet terugvalt. Weet van familie hoe moeilijk dat is.

@Syl, duim heel hard voor je dat huren in een achterstandswijk niet de nabije toekomst voor je is! En dat 2012 nog iets heel moois gaat brengen. Weet dat geld niet gelukkig maakt, maar het is wel fijn om er wat van te hebben.

@Guusje, super om te lezen dat het schoon is! Weet je al aan welke pil je gaat? Hier het advies om idd weer aan de cerazette te gaan zonder stopweek, maar pas vanaf dat ik weer 1x ongesteld ben geweest. Geef nog 2 voedingen met de borst dus geen idee wanneer dat is. Maar ben wel huiverig dat de endo weer aanvlamt. Maandag over een week heb ik de nacontrole van de bevalling en wordt er gelijk gekeken naar mijn cyste in mijn eierstok. Ben benieuwd, laatste keer gekeken met 16 weken zwangerschap. Dus hele poos terug...

Geplaatst

FF snel want moet naar mijn werk.

Kaartje fijne verjaardag vandaag, hopelijk heb je ondanks je nachtdienst toch lekker kunnen tukken. Maak er een leuke dag van.

Esther idd wij huren nu ook. Let wel dat je tegenwoordig (althans hier in de buurt bij ons) alleen maar voor een jaar kan huren het eerste contract. Wij hadden ons huis heel snel verkocht en ons nieuwe huis was nog niet een begonnen aan de bouw en het was zelfs onzeker of dat wel door zou gaan.

Succes met het maken van al die lastige keuzes!! Dikke knuffel voor jou vandaag!!!!!

Nou ik ga weer aan het werk over een klein half uurtje tot later!!!!!!

Geplaatst

Esther, wat een hoop ontwikkelingen. Sterkte met jullie keuzes. Er komt voor jullie ook een droomhuis. Fijn dat die van jullie het voor iemand anders lijkt te worden. En dat in deze tijd!

Guusje, gelukkig dat je schoon bent nu. Vakantie time out kan ik ook zeer zeker aanraden!

Caroline, vandaag een iets rustigere dag?

Simba, jullie alweer een vooruitzicht voor een poging tot brusje dus! Spannend meis.

Witje, jij nog door die keuze geprikkeld of lukt het om dat denken soms uit te zetten?

Henne, jij gister beetje doorgekomen? J vandaag weer thuis?

Ivfsh, je bent zo'n lieverd dat je al zo snel bij ons kwam om te vertellen en dan ook nog echt rekening wist te houden met andermans gevoelens. Nu ik je foto zie op Facebook, weet ik eindelijk wie je bent. :)

Syl, de buikloop en rotuitspraak vrijdag een beetje bekomen?

Fren, mooi verwoord: ruzie met 3. :) Eigenlijk zelfs 4, want binkie deed druk mee.

We hebben beide doorzien waar het door kwam en weten ook dat dit kan gebeuren. Even heftig en schrikken, maar geen blijvende schade (behalve aan het huis, ooooh).

Fijne zondag meisjes, xxx

Geplaatst

Lieve meiden, op verzoek van Ivfsh hieronder een fotootje van haar prachtige Catootje!

Ze moet zelf waarschijnlijk tot woensdag in het zh blijven.

[ATTACH=CONFIG]3341[/ATTACH]

Geplaatst

he meiden, alles goed? zo druk als het gister om deze tijd hier was, zo rustig is het nu, haha!

Hier voor het eerst wat ongemak; kindeke vond/vindt het nodig mijn lever als springplank te gebruiken, AU!

Guus, ik zou, als het kan, inderdaad ook lekker een week of 10 dagen er tussenuit gaan! Vind ik normaal gesproken al heel fijn in januari (rotmaand waar geen einde aan komt), maar na alles wat jullie meegemaakt hebben is het helemaal fijn! Wij hebben eigenlijk telkens voor een poging of een grote volgende stap een vakantie gedaan en na de mislukte poging zijn we halsoverkop 10 dagen naar de dominicaanse republiek gegaan. Was heel fijn, even met zn tweetjes alles verwerken!

Mik, niet te veel schade hoop ik... Ik kan heel driftig zijn en v blijft juist uitermate rustig, en dat werkt op mij dan weer als een rode lap, haha. De frustratie die je dan voelt zioekt een uitweg, dus deuren zijn hier ook regelmatig de klos. Tot nu toe gelukkig zonder materiele gevolgen.

Esther, wat heb je weer veel op je bordje meis! Ik denk dat huren wellicht een heel mooie optie voor jullie kan zijn zodat je in alle rust kunt zoeken naar jullie nieuwe paleisje. En als je daar dan tegenaan loopt heb je in ieder geval niet de molensteen van een nog te verkopen huis om je nek hangen. Wens G ook maar sterkte, want zijn bordje ligt ook aardig vol...

oeh, zie dat ik op moet schieten, ga brunchen met vriendinnetjes!

Tot later lieverds!

Geplaatst

syl, volgens mij moet ze idd vanwege de ks blijven, maar ik meen me te herinneren dat Ivfsh schreef dat je in Ierland na een bevalling sowieso een paar dagen moet blijven, ook omdat er geen kraamzorg-achtig systeem is zoals in NL.

Geplaatst

Wat een heerlijk poppetje zeg, Catootje. Kan het iet helpen dat ik dan denk IK WIL OOOOOOK! Maar wel op een goede manier hoor, de manier die me de puf geeft om me weer in een poging te storten. God gedaan dus Catootje :-)

Ivfsh, nog een paar daagjes in het ziekenhuis herstellen. Lijkt me na een ks ook wel logisch toch? Het is best een fikse ingreep!

Miki fijn dat het weer bijgelegd is. Ik herinner me opeens mijn kamerdeur waar ik ooit een krukje doorheen heb gegooid tijdens een ruzie met mijn broertje. Tegenwoordig is het meestal alleen de deur idd. Ik kook soms ook opeens echt over en meestal als er hormonen in het spel zijn. Heerlijk he. Vooral als je vent dan heel kalm zegt: oh is het weer zover? Aaarrrgghhh!

Fren lekker brunchen en dan nog maar vier daagjes werken. Fijn hoor, je bent echt aan verlof toe.

Caro wat typisch dat je kleintjes/buik zo reageren op het geklus en geboor. Ergens wel grappig, maar voor jou wel zwaar lijkt me. Is het einde nu in zicht?

He meiden, ik zit hier nu de tuin in te kijken en krijg gewoon zo'n zin in voorjaar en allemaal nieuwe dingen. Misschien dat ik onbewust toch tegen werd gehouden door die uitgerekende datum. De vorige keer was ik toen net aan het herstellen van de bbz, dus toen lag ik toch al in de prak. Nu leek het allemaal weer zo normaal, maar voel me toch stukken lichter dan een week geleden.De lei is nu echt schoon zeg maar. Hoop dat ik dit gevoel vast kan houden.

Geplaatst

in noorwegen blijf je na de bevalling max 3 dagen in het ziekenhuis. Dit is normaal, ze wachten tot de borstvoeding goed op gang is. Met een keizersnede komen daar 2 dagen bij. Lijkt me dat ze in catootjes land ongeveer dezelfde richtlijnen hanteren. Ook fijn die dagen in het ziekenhuis want je krijgt veel hulp en advies als je dat wilt. Met een keizersnede krijg je natuurlijk ook nog pijnstilling en een bloedverdunner.

Maar ik mocht eerder naar huis toen ik aangaf dit te willen.

Ivfsh, wat een prachtig meisje!

raar hoor, wij zijn duidelijk compleet en ik wil liever niet meer een keizersnedebevalling ondergaan maar toch krijg je zo'n zin om zo'n kleintje in je armen te mogen houden. Ik snap het helemaal henne, dat het motiveerd. Fijn. Klinkt lente in je berichtjes door!

Esther, ach meis, wat ligt er veel zwaars op jullie weg. Probeer het op te splitsen, niet alles in een keer op te lossen/te overzien. Klinkt goed dat advies van huren. Maar ben jij een huurster? Ik bedoel kan je leven in een huisje waarvan je weet dat het maar tijdelijk is maar waar er misschien dingen zijn die je liever anders ziet maar die je niet gaat aanpakken omdat het maar tijdelijk is en je het huurt?

Sterkte!

Geplaatst

Vandaag gelukkig een rustig dagje... Er moeten nog wel wat gaten gedicht en geschilderd worden enzo maar niks meer dat herrie maakt gelukkig. Bovendien is schoonvader nu weg dus gebeurt er voorlopig niks, in z'n eentje is manlief niet zo'n klusser he...

Mooi weer hier ook, we moeten er even uit straks...

Geplaatst

Goedemiddag meiden

Kaartje, van harte gefeliciteerd en een hele fijne dag.

Ivfsh, heb haar al op FB bewonderd. Echt een plaatje!

Esther, even een dikke knuffel voor jou. Sterkte met alles.

Syl, ben jij al een beetje opgeknapt?

Henne, ben blij dat je je wat beter voelt. Ben je er al uit vwb je haar?

Mik, gelukkig is de lucht weer geklaard. Ik heb hier weleens zo hard de voordeur dichtgegooid dat de ruiten eruit knalden

San, werkze vandaag

Wil er vanmiddag ook even uit hoor, ff frisse neus halen

Fijne zondag allemaal

Geplaatst

Kaartje gefeliciteerd!!!!

Ivfsh, wat een lief poppetje!!!

Tool, wist je dat er n tweede seizoen is van de killing....

Geplaatst

Kaartje van harte! Was ik vanochtend vergeten, foei... ;-) Maak er een fijne dag van, de zon schijnt in ieder geval.

Sen ik kan pas eind vd maand naar de kapper, dus heb nog even de tijd. Maar wil zeker wel weer lichter dus ga gewoon hun advies vragen.

Pffff, ik heb een trui met wol aan, ja het is toch best koud, maar ben nu de hele tijd bang dat ik weer allergie krijg. Krijg er letterlijk en figuurlijk de kriebels van.

Geplaatst

Pauze:

Guusje: Herstellen na curretage. 31 januari gesprek ferti arts

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden

Roestvlek:

Ceeke:

Spaatje:

Sab:

Voortraject:

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines slikken, opstart april.

Tool: voorbereidingen treffen voor poging 5 met prednisolon en evt. intralipid. acu opstarten, aan de supplementen vit. D+omega 3, laatste 7 kilootjes kwijtraken

Henne: nog even prednisolon regelen en dan eind januari aanmelden cryo (tp vermoedelijk rond 17 feb)

Behandeling:

Zwanger:

Fren: (uitger. datum 17-02-2012)

Caroline: (uitger. datum 6-3-2012, mijn verjaardag)

Miki: (uitger. datum 9-6-2012)

S€N: (uitger. datum 24-08-2012)

Geboren:

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg

Esther: Eerst verwerken en dan verder zien.

Ik had mezelf eergisteren al aangemeld in de uitgerekend augustus 2012 topic en gisteren mn handtekening gewijzigd en vandaag heb ik het lijstje aangepast en mezelf bij de zwangeren gezet. Stapje voor stapje, ben nu moed aan het verzamelen om een ticker te maken :-)

Geplaatst

Dames hier een fotootje van ons paleisje straks. Het is het 2e huis van links, de helft van de punt zeg maar.

[ATTACH=CONFIG]3342[/ATTACH] mooi he???

Ivfsh mooi meisje hoor!!!!

miki ik ben nu snotverkouden, moet 5 dagen werken ben hondmoe en heb ontzettend last van mijn bekken dus bij mij kriebelt er mometeel weinig ehalve mijn neus...... verder ligt het aan mijn bui hoe ik erover denk, dus kan nog steeds alle kanten op. We hebben nog eventjes en eerst ons paleisje afmaken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden