Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fren wat een geweldige foto op FB!

Hier volop aan de vage symptomen hoor, pfff.... Enorm kort lontje, af en toe vaag misselijk en sinds het avondeten kkkkoud. Herken het allemaal, maar ja een vaag streepje krijgen is ook miet het probleem hè. Tralalalal we worden lekker gek hier.

Oh, helemaal off topic: als iemand een leuke vacature weet voor een marktonderzoeker/ kwantitatief onderzoeker, liefst me een link naar communicatie... Was zo dom om vandaag mijn werkmail te checken en heb besloten actief op zoek te gaan naa andere opties. De combi van mijn beperkingen een een dergelijk ongeorganiseerd commercieel bureau werkt voor mij niet.te veel onnodige druk en stress. Oké, als ik zwanger ben gaat dit voornemen wel even in de ijskast hoor ;-)

Sen en Miki zijn de ruzies al uitgepraat? Alles een beetje bezonken?

Geplaatst

Henne, gebruik je ook utrogestan?

ruzie niet uitgepraat maar wel weer on-speaking-terms, vriend is geen prater. Heb zelf nu ook geen zin om het weer aan te kaarten. Komt nog wel, straks begint het weer van voor af aan.. nu zo geen zin in. Heb net weer uitvoerig de wc pot bekeken. Avondeten er ook weer uit... denk dat ik ook beetje ben uitgedroogd, mn plas in namelijk best wel donker. Dus zit nu aan de camille thee. Is gelijk rustgevend voor mn maag.

Fren, wat een beauty is ze toch die Fiene van jullie

Geplaatst

Sen als je dat idee hebt morgen echt even de huisarts bellen! Vriendin van me was bijna uitgedroogd en heeft vreselijk op haar donder gekregen dat ze niet eerder aan de bel heeft getrokken.

Ik gebruik trouwens geen utrogestan. Helemaal niks. Puur natuur. Nou ja, behalve het embryo zelf dan ;-)

Geplaatst

Henne, ik lees nu pas dat je een Tp hebt gehad, wat spannend! ik kan het nog steeds niet opbrengen om lang op de comp te zitten dus kijk af en toe snel even. Sorry dat ik op de rest niet reageer. de bevalling heeft er hard ingehakt, herstel verloopt erg langzaam. Maar komt wel weer goed.

Henne veel succes, hoop dat je eindelijk het grote geluk krijgt dat je verdient!

Geplaatst

Thanks meiden, ik vind haar natuurlijk de mooiste baby van allemaal, maar ik ben denk ik een beetje partijdig, haha.

Sen, ben t met Henne eens: dokter bellen. Uitdroging is nooit goed!!

Henne, zit helaas niet in die hoek, dus kan je niet helpen. en die symptomen; tja... Het kan allemaal natuurlijk wijzen op super nieuws! Ik duim in ieder geval door!

Hier voor t eerst een avondje met z'n drietjes; vorige avonden hebben de moeders bijgesprongen. Helaas heeft vin mij aangestoken, dus ik zit te snotteren en vin zit hoestend op de bank. En fiene... Die maft door alles heen ;-)

Geplaatst

Caro eerst herstellen en voor jezelf zorgen. En voor Kaat en Bram natuurlijk :-) Daarna komen wij wel weer hihi.

Fren dat is balen zeg, beterschap! Gelukkig heeft Fiene nog nergens last van. En natuurlijk vind je haar de mooiste! Zou wat zijn als dat niet zo was :-)

Niks op tv, geen rust voor een boek, rotletters bij wordfeud....misschien moet ik maar gewoon naa bed gaan. Slapen is nog altijd het fijnste in de wachtweken, al slaap ik erg onrusti en bed ik vroeg wakker.

Geplaatst

Caro, wat een scheetjes zijn jouw wonders! Eerst maar even goed herstellen en aan jezelf en de kleintjes denken! De rest komt vanzelf wel weer. Nu maar eerst genieten!

Fren, zag de foto op FB. Wat een coole foto en wat een mooi meiske!

Henne, had je nog even een pb-tje gestuurd mbt de mailinglist. Wil je nogmaals veel sterkte wensen in deze achtbaan van emoties en de killing wachtweek! Dikke knuffel.

Sen, luister goed naar Henne en Fren. Je gezondheid is nu even het allerbelangrijkste! Bij twijfel even naar de huisarts (ook daar bij de molen, toevallig??). De misselijkheid wordt veelal door buitenstaanders onderschat, maar je kan er echt heel ziek en hierdoor langdurig arbeidsongeschikt door zijn. Zet nu maar eens jezelf en de kleine op de eerste plaats en op je werk moeten ze dat maar eens accepteren. (ik weet wel: makkelijker gezegd als gedaan, maar toch.....)

Hier ook al de hele week aan het snotteren, dus ga lekker bijtijds mijn bedje opzoeken. Fijna avond nog allemaal en slaap lekker voor straks!

Geplaatst

Afgelopen donderdag ben ik bij de huisarts geweest dus die weet ervan. Hij zei dat het heel vervelend is maar er allemaal bijhoort. Pas als er echt niets meer binnenblijft heb je een probleem. Dus nu zit ik dus continue met pijn en moeite alles binnen te houden, wat heel erg vermoeiend is. En dat lukt niet altijd zoals ook vanavond weer. Omdat avondeten eruit had gegooid heb ik dus net wat brinta gegeten en wat kleine crackertjes met zeezout.

Collega stuurt nu met weer bericht of ik al beter ben...

Geplaatst

net gauw weer even op FB ingelogd, maar Fren wat mooi!!! balen dat jij nu aangestoken bent, laat je lekker vertroetelen he!

Ook de hummeltjes van Caro, prachtig, ze ze zien er inderdaad al zo groot uit.

Ohhh Henne sjonge nu al weer allerlei klachtjes en kwaaltjes, ik kan niet wachten tot je gaat testen en ik weet dat jij enigszins "behouden" reageert op een positieve test maar ecvht meid dit moet hem gaan worden, met de hulp van dr Pf.!!!

Sen, alles uit, alleen inloggen op het forum en verder alles op "not available", sjonge met dat gepush van die collega zou je spontaan nog zieker worden......

ga gauw mijn bed opzoeken, drukke dag morgen en overmorgen, zit alleen op kantoor, heb wel al mijn mail gecheckt (vrijdag) en heb er zo geen zin in haha

Ik moet zeggen dat ik het meeste moet wennen aan de verandering van 40 naar 24 uur, thuis veel aanpassingen maar dat gaat gewoon vanzelf die flow maar op het werk lijkt wel dat niemand in de gaten heeft dat ik 60% ben gaan werken behalve de salarisadministratie dan.....

Geplaatst

collega zei dat haar vriendin ook zo misselijk was en pilletjes kreeg en die hielpen. Ja, niet bij iedereen dus! heb weken geleden al zetpillen gekregen. Ook weer aangehoord dat het werk zich opstapelt en uit de hand loopt en of ik morgen even de leidinggevende wil bellen. Nou nee, die heb ik afgelopen vrijdag op de hoogte gesteld dus nu zegt ze dat ze morgen met haar gaat praten omdat er hulp moet komen. Heb alleen maar geantwoord "dat lijkt me verstandig" daarna geen reaktie meer gekregen.

Babeth, jij ook sterkte op je werk hè.. laat je niet gek maken

Geplaatst

goed gereageerd Sen, inderdaad is het werk nu niet jou probleem, maar kan me voorstellen dat je je anders voelt. Het is bij jou niet alleen de bijkomstigheden van de zwangerschap maar ook de holte ontstekingen ed, dan is het niet met een pilletje verholpen he!Beterschap.

enne het gekmaken, gek genoeg kan ik er beter afstand van nemen, nooit gedacht dat het zou lukken haha

Geplaatst

Sen sterkte,wat een gedoe, dit kan je er niet bijhebben nu... herkem dit soort acties, het is onprofessioneel van je collega en de actie zegt vooral iets over haar werkbeleving, en hoe het bedrijf georganiseerd is, probeer er afstandelijk naar te kijken en richt je op je gezondheid,first things first, knuffel xxx

Geplaatst

Precies Eef, heb namelijk pas nog ruim 2 weken al het werk in m'n eentje moeten doen en dat was geen probleem voor mij. En zij loopt na 4 dagen al vast. Had altijd al het idee dat ik veel meer werk verzet en dat blijkt nu wel

Meiden ik ga slapen en proberen het uit m'n hoofd te zetten. Slaap lekker allemaal

Geplaatst

kalimera meiden!!!

waarschijnlijk een van mijn laatste posts van vandaag. Over een uurtje vertrek ik naar de optocht. zit nu aan een ontbijtje met gebakken ei en een boterhammetje. goeie bodem moet ik toch wel hebben, hihihi.

foto's volgen via fb...

alaaf!!!!

Geplaatst

hee lieve meiden!

Fren: ik kreeg net je geboortekaartje: wat een ontzettend mooi, lief en leuk kaartje! Mooie tekst ook! Hoe is het vannacht gegaan?

Sen: wat onaardig van je collega... ziek is ziek! Altijd vervelend als iemand ziek is, maar daar is niets aan te doen. Jij zou het graag anders zien, maar dat is nu even niet zo. En dan ook nog ruzie met je vriend, bah... Ik was al nooit een ruziemaker, maar sinds m'n zwangerschap kan ik er al helemaal niet meer tegen! Hoop dat hij er snel even rustig met je over kan praten.

Henne: hoe is het vandaag bij jou?

Tooltje: carnavallen!! Leuk hoor! Zou ik ook wel zin in hebben!

Babeth: haha, alleen de salaris admi heeft door dat je 60% werkt :-) Niet helemaal de bedoeling...

Wij hebben een lekker weekend gehad, zaterdag even de stad in geweest, pasfoto's van ons moppie laten maken. Schattig hoor, alleen voldoen ze niet aan de regels voor nederlands paspoort, tja, hadden we beter na kunnen kijken voordat we gingen... nu gaan we het deze week nog ns proberen. Gister was het zalig weer hier! Gezellig gaan lunchen met vrienden en toen een flink eind gaan wandelen: heerlijk! Vandaag helaas wat wisselvallig weer, maar krijg vanmiddag vriendin op kraambezoek, dus das gezellig.

X!

Geplaatst

he meiden, ben ik ook weer even..

ivfsh, dat is zeker nog een heel gedoe pasfoto's maken van die kleine? of zat ze heerlijk rustig? Wij hadden hier gisteren in het zuid-westen ook heel erg wisselvallig weer. Het ene moment scheen de zon, dan weer bewolkt, dan weer regen en dan weer sneeuw. Heel vreemd. Vandaag is het zonnig, geen idee watvoor temperatuur. Ben nog steeds niet buiten geweest en voel me ook nog niet in staat om ergens naartoe te gaan. Ga af en toe wel even frisse lucht happen hierachter in de tuin.

Henne, hoe gaat het vandaag met jou?

hier bijwerkingen van de antibiotica: diarree en vaginale jeuk/branderigheid. Voor het laatste heeft de huisarts iets voorgeschreven en vriend is het nu gaan halen.

collega heeft ook weer bericht gestuurd via whatsapp (ik sta op urgent-calls-only-status maar dat boeit blijkbaar niet). Nou heel verhaal, in het kort gezegd ze heeft vanmorgen aangekondigd dat ze per 1mei een jaar met sabbatical gaat. Dat komt in principe heel slecht uit want onlangs heeft een andere collega ook al aangekondigd hetzelfde te doen per 1 april + ik ben straks met zw-verlof dus ik denk dat leidinggevende alles behalve blij is... maarja ik ga me daar nu ècht niet druk om maken. Ik me een beetje druk maken om het werk terwijl ik ziek ben en de rest neemt maar sabbaticals wanneer ze willen. Ik ben veel te loyaal....

Geplaatst

ik heb 2 vrijkaartjes voor de avondopening van de 9maanden beurs voor a.s. donderdag of vrijdagavond in de RAI. Miki jij interesse? ik weet niet hoe ik me dan voel maar zou zoiezo niet 'savonds gaan dus je mag ze hebben. Of als iemand anders ze wil is ook goed...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden