Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Henne zulke dingen denk ik ook wel eens. toen mijn vriendin na de 2ling nog eens ivf ging doen omdat ze een 3e wilden (en hebben gekregen). Dan denk ik, de zorgpremies zijn al duur genoeg, dus na 2 kinderen is het voor eigen rekening en vind ik het niet eerlijk als ze nog eens 3 vergoede pogingen krijgen. Maar goed, dat is niet netjes om te denken en schaam me dan voor mijn eigen gedachtes.

Ja ja de appeltaart is mooi geworden en vanavond gaan we hem proeven.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

En Henne je mag best even zeuren en klagen hoor.

Ik heb ook last van mijn rammelende eierstokken en ik hoef maar 1 spuit. Vond mezelf best een beetje zielig vandaag hihi.

Geplaatst

Hoi hoi,

Ivfsh wat een mooie ontwikkelingen bij jullie, klinkt positief iig!fijn dat het op deze wijze kan.en succes voor je man met zijn soll.ik w

zie het al voor me, nu nog even China,en als E 4 wordt lekker vestigen in Nl met een 4de gezinslid!!

Henne ik heb hetgisteren gemist, de wens is blijkbaar zeer groot maar kan me. Voorstellen dat je er even gemengdegevoelens bij had. Ik zal een dezerzijds dagen eens de uitzending opzoeken.

Mooi te lezen hoe jij alweer rekening houdt met februari!! You go girl!

Las netjes over het advies mbt een eigen bijdrage voor IVF bij 41plussers vanwege de kleinere kans op succes....grrr moest meteen denken aan Caro met Kaatje en BrAm.

Ik had straks even een ovulatie test gedaan en die was licht positief, alleen vergeten dat die er nog lag, vervolgens komt mijn man thuis en keek me vreemd vragend aan..hij wist niet wat hij moest denken. Stom van me.

Geplaatst

Ja maar ik vraag me dan altijd af of ik niet met twee maten aan het meten ben. Moeten we dan zelf ook niet accepteren dat het nu eenmaal niet lukt, in plaats van steeds maar nieuwe theorieën zoeken en uitproberen....lk ben nu weer behoorlijk ziek van de hormonen, zit ik dan niet ook te profiteren van de ziektewet etc...

Geplaatst

Henne en san, klote dat jullie je zo rot voelen van de hormonen. Het is een enorme dooddoener, maar het is voor het goede doel...

Babeth, zag het ook net op het journaal, de eigen bijdrage van 500 euro voor vrouwen boven de 41. Moest ook direct aan caro denken en er zijn nog wel meer meiden van boven de 41 die zwanger zijn geworden op dit forum!

Enne, ovutest babeth? Stiekem aan t proberen? Hebben jullie nog cryo's of moet t circus wee van voor af aan?

Geplaatst

Hmm, en waarom dan alleen. 41 plus. Er is bij bepaalde indicaties voor IVF sowieso en grotere of kleinere kans.... Gaan we dan de eigen bijdrage berekenen aan de hand van het aantal zaadcellen, eicellen, leeftijd, etc.? Ik snap echt dat er wat moet veranderen omdat de kosten de pan uit rijzen, maar het is altijd zo ongenuanceerd en IVF wordt altijd gebracht alsof het een of andere luxe behandeling is voor zeurende vrouwen die perse een kind willen. Het is zo krom dat iedereen die spontaan zwanger kan worden kinderen krijgen de normaalste zaak van de wereld vindt, maar zodat het niet vanzelf gaat is het 'luxe' of moet je gewoon accepteren dat het je fysiek niet gegeven is en er niet allerlei behandelingen op los laten. Zolang je ergens niet dood aan gaat, moet je het kennelijk maar accepteren. Want wat wordt er duurder: diëtiste, psychiatrische hulp etc. Ik kan me hie echt zo enorm over opwinden.... Zeker als ik op met hormonen zit haha.

Ga lekker m'n pyjama aantrekken en op de bank. Die bank zal de komende weken mijn beste vriend worden hoop ik, want hoe rot ik me ook voel: voor een goede reden mag dit rustig nog een week of tien aanhouden ;-)

Geplaatst

Lieve Henne ,

Moeilijk maar je profiteert toch nergens van? Je was toch al helemaal niet fit ( sorry klinkt zo rot) dit valt alleen wat samen. en ik ben ervan overtuigd dat het niet voor niets is dat je je er nog niet bij kan neerleggen...

Inderdaad fren, er zijn er zovelen, ik wordt altijd opstandig van dergelijke berichten.

Dat testje is meer omdat ik als we zover zijn om ervoor te gaan dat ik dan een beetje een beeld van mijn cyclus heb. Mij cyclus lijkt nu weer te worden als voor het hele hormonencircus begon, 27/28 dagen.

Geplaatst

He dat heb ik gemist, van die eigen bijdrage? Heb net 8 uur journaal gekeken? Maar niet zo goed opgelet want de oudste zat tegen me te kletsen... Lief en grappig dat jullie meteen aan mij denken... Ik heb (moet eigenlijk geen slapende honden wakker maken) overigens nog steeds geen rekening gezien voor nummer 4 en 5! Toch raar...

Babeth ik ben ook verbaasd te lezen dat je al aan het testen bent geslagen? Hebben jullie een idee wanneer je wil beginnen? Zijn jullie ook op de 'normale' manier aan het proberen? Want ik moet meteen aan Tooltje denken natuurlijk, met haar positieve ovutest...

Geplaatst

Haha caro, nee deze ovulatietest is echt omdat ik op cd12 zit...zijn er nog niet helemaal overuit mbt een cryopoging (dwz wanneer) maar wil tegen de tijd dat we ervoor gaan een beetje een beeld hebben van mijn cycli en tzt ook nog mijn bloed laten prikken (vit. B, schildklier, ijzer etc.).na de bevalling van de jongens was mijn cyclus behoorlijk ontregeld, duurde erg lang en ondanks dat de cryo's in eigen cyclus teruggeplaatst werden kreeg ik wel lichtel stimulatie omdat de cyclus zo lang was.

maar zo'n wonder als bij Es' is uiteraard zeeeeeeer welkom! ;)

Geplaatst

Thuiszorg moet indicatieformulier hebben, ze zijn in rotjeknor nogal van de protocollen en regels kennelijk. Bloed prikken om op te sturen lukte hier ook niet en de apotheek heb ik ook elke keer gedoe mee. Heb nu besloten dat ik kijk of het via via nog lukt om in de buurt iemand te vinden in te prikken, maar anders laat ik het voor deze keer zitten. Heb wel een optie in amsterdam, maar dan moet ik daar ook weer heen terwijl ik moe en gammel ben. Kost me nu meer stress en energie dan dat het iets oplevert. Heb de dosis omega3 al verdubbeld en las dat magnesium, zink en calcium natuurlijke anti histamines zijn dus die gaan ook omhoog. En dan hoop ik op die manier effect te hebben.

Nu snel slapen. En Es' en Kaartje, sowieso onwijs bedankt voor het meedenken, opsturen en regelen. Hoop het toch nog te gebruiken (heb nog twee dagen), anders krijgen jullie het gewoon terug. Dikke kus!

Geplaatst

Henne, ik heb vanmorgen draagmoeder gezocht gekeken. En die gevoelens/gedachten die je hebt mag best hoor, het zet je, en mij ook, enorm aan het denken.

Dat van het 4e kindje willen, was toch in het voorstukje voor de 3e aflevering?

Ik vond het ook enorm fijn om Sven en zijn partner te zien, wat een bewondering heb ik voor ze, en voor Marloes en Cindy. Heel bijzonder.

Een goede vriendin van ons heeft een aantal keer aangeboden, als het niet anders kan, draagmoeder te willen zijn. Vond ik zo lief van d'r. Maar dat is bij ons (mij) niet het probleem, dus ben er nooit op in gegaan. Maar ik denk dat als mijn BM niet goed zou zijn geweest, we er wel over na hadden gedacht.

Zondag heb je je eerste FM, wat gaat het weer snel, alleen balen dat je zo'n last hebt van de hormonen.

San, ook inde race, maar ook jij voelt je niet happy. Hoop dat het weg zakt.

Ik heb gister de laatste pil genomen, en wacht de bongi af, dan gaat het circus weer beginnen. Ik heb op werk kunnen regelen dat ik vanaf de test dag 2 weken vrij ben. Geeft me een beetje rust. Want ik ben toch bang voor het ergste.

Geplaatst

Oh, ik vergeet iets belangrijks ......

:positive energie::aaaflowersmiley::hugs2:

Geplaatst

Arme Henne, ik kan het allemaal niet goed volgen wat jullie allemaal doen met infusen enzo, maar het is eigenlijk allemaal al ingewikkeld genoeg om op de 'normale' manier een poging te doen, laat staan met al die toestanden er omheen...

Geplaatst

Nou ja voor die toestanden kies ik natuurlijk zelf Caro, dus wat dat betreft....

Guusje voor jou ook weer spannende tijden. Hoop dat die twee weken er twee worden van misselijkheid, zere boo 's en aanloop naar de eerste echo.

Truste!

Geplaatst

Pauze:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden

Roestvlek:

Sab: Nog niet uit over wel of niet doorgaan....

Voortraject:

Guusje: 11 mei, Gestopt met de pil, wachten op bongi.Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines slikken.

Wen72: 2 april een afspraak in gent om alle uitslagen van de onderzoeken te bespreken. Daarna hopelijk in april / mei starten. Ondertussen aan een hoop supplementen.

Ceeke: vitamine D, omega 3 en ijzerpreparaat als voorbereiding voor de cryo poging (met prednisolon en intralipid) in april 2012.

Behandeling:

Witje: 10-5 Ovitrelle (voor altijd de laatste...), 16 mei laatste cryo tp

Henne: icsi7 met prednisolon (en intralipid?), 8 mei uitgangsecho, 13 mei 1e fm

Zwanger:

Miki: uitger. datum 9-6-2012

S€N: uitger. datum 24-08-2012

EDR (Esther): uitger. datum eind december

Tool: uitger. datum 12-1-2013

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari van dochter Kaat en zoon Bram

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven, het wordt spontaan of niet.

Spaatje:

Geplaatst

Hoi lieve meiden. Sorry voor de afwezigheid hier, maar heb het nog even druk gehad de afgelopen week. Vanaf maandag vakantie, dus dan eindelijk wat rust! Ik ga morgen even bijlezen zodat ik op jullie allemaal kan reageren. Vooralsnog even het lijstje aangepast:

Pauze:Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden

Roestvlek:

Sab: Nog niet uit over wel of niet doorgaan....

Voortraject:

Guusje: 11 mei, Gestopt met de pil, wachten op bongi.Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines slikken.

Ceeke: vitamine D, omega 3 en ijzerpreparaat als voorbereiding voor de cryo poging (met prednisolon en intralipid) in april 2012.

Behandeling:

Witje: 10-5 Ovitrelle (voor altijd de laatste...), 16 mei laatste cryo tp

Henne: icsi7 met prednisolon (en intralipid?), 8 mei uitgangsecho, 13 mei 1e fm

Wen72: icsi 5 met intrallipid, heparine, pipelle (en prednisolon?). 1e fm 14 mei.

Zwanger:

Miki: uitger. datum 9-6-2012

S€N: uitger. datum 24-08-2012

EDR (Esther): uitger. datum eind december

Tool: uitger. datum 12-1-2013

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari van dochter Kaat en zoon Bram

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven, het wordt spontaan of niet.

Spaatje:

Geplaatst

Hopelijk morgen weer puf om verder te reageren. Morgenochtend weer vroeg naar cursus. Hele dag met 28 personen en 14 dode honden in een zaal. Vandaag rook het al niet fris, dus vrees voor morgen...

Geplaatst

Gatverdamme! Sorry Kaartje, snap dat het erbij hoort maar lijkt me toch wel een hele nare kant van je beroep... Mijn vriend is helemaal dieren en vooral hondengek en wilde vroeger dierenarts worden maar om dit soort dingen en omdat ze het natuurlijk niet altijd overleven heeft hij het nooit doorgezet...

Geplaatst

Hè getsie kaartje... Sterkte! Maar goed dat t hondenweer (haha) is, want als t warmer geweest zou zijn zou t helemaal verschrikkelijk zijn.

Wen, doe maaf rustig aan, je hebt je uren wel gemaakt de laatste tijd! Hoe lang heb jd vakantie? Je gaat gelijk met Henne op! Spannend weer!

Geplaatst

kaartje succes vandaag...lijkt me niet echt fris ruiken idd, maar het hoort erbij.

hier onzeker, mijn (.) (.) doen minder pijn/zijn minder gevoelig, voel bijna niets meer...zucht...moet gewoon niet zeuren, maar vertrouwen erin hebben. straks aan mijn ouders vertellen.

Geplaatst

Wen, gelukkig dat je het nu rustiger aan kunt doen!!! succes!!

Guusje, jij ook weer bijna in de race!! spannend!!! en ook goed dat je 2 weken vakantie hebt genomen!!

Henne, waarom zou je niet mogen klagen? jij voelt je op dit moment zo, dus schrijf het lekker van je af meid!!

Geplaatst

Och Tooltje, die rot ondezkerheid he... Ten eerste: kwaaltjes betekenen echt niks. Het is een 'fijne' bevestiging als je ze hebt, maar zelfs het komen en gaan zegt niets over hoe je zwangerschap verloopt. Oke, als je opeens in week 10 ofzo helemaal geen kwaaltjes meer hebt, dan kan dat misschien helaas iets zeggen (eigen ervaring), maar zeker in deze eerste paar weken kan het zo vreselijk wisselen. En wat is wel of geen kwaaltjes? Focus niet te veel op misselijkheid en zere borsten hoor, dat deed ik ook en daar werd ik doodonzeker van. Ook eigen ervaring: vlak na het testen kotsmisselijk en groeiende borsten. Rond week 5 was het weg en in week 6 kwam het dubbel terug.

Had je nog getest? Las in het uitgerekend topic dat je daarover dacht... maandag weer hcg bepalen toch? En wat betreft je datum/termijn: de punctiedatum is twee weken zwanger. Dat rekent het makkelijkst. Op de dag van de echo ben je dus 6w3d. Bij ons was er toen een kloppend hartje te zien... Nog even volhouden lieverd!

Wen, we gaan echt met z'n drietjes hand in hand deze ronde. Laten we dat dan ook tot februari volhouden meiden. En dan Guusje en Ceeke er achteraan!

Hier zitten de menopur en een ontbijtje er weer in. Nog steeds misselijk en gammel, dus lekker nog even terug naar bed. Merk dat ik het mentaal moeilijk heb, juist omdat ik minder bezig ben met de behandeling en de uitkomst (eigenlijk vooral met dat stomme infuus), maar me wel heel erg gammel voel dus niet lekker bezig kan zijn met andere dingen. Voel me daardoor nogal belemmerd en geiriteerd. Gisteravond 'besloten' vandaag minder boos en onzeker te doen, maar het valt niet mee als er achter dit rot voelen niet een klein randje van geluk(t) zit....

Knuffel voor iedereen, speciaal ook voor Ruby, Sylvie en Tool...

P.S. Kaartje sterkte vandaag... prepareren ze die honden niet?...hoewel de snijzaal ook nooit echt lekker rook :()

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden