Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

heb idd vanochtend nog n digitale van cb gedaan en de uitslag was wel al binnen de minuut weerzichtbaar, maar op de teststrip lijkt t streepje lichter dan die van maandag. ach, ik vraag maandag gewoon of de uitslag met spoed kan worden doorgegeven oftewel 's middags dus. t doet me teveel denken aan de vorige keer.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ohhhh Henne wat ellendig toch en je hebt zoveel geregeld gekregen en dan is het zo'n ellende om het officieel geregeld te krijgen dt er er infuus aangelegd wordt, maar Voorburg , hoe staan zij er tegenover? Kunnen zij geen opdracht geven aan de thuiszorg? Of dat zij het zelf zetten? Dat je nu niet op alle stres zit te wachten lijkt me logisch, alvast veel succes voor morgen en een knuffel voor jou!

Guusje wat ontzettend lief vn je vriendin zeg, erg bijzonder als dat aangeboden wordt.wat een fijn vooruitzicht dat je straks 2 weken voor jezelf hebt, de angst is heel begrijpelijk.

Tool, ga je het op een speciale wijze brengen? Wat de kwaaltjes betreft, ik sluit me volledig bij Henne aan, ze komen en gaan en als je er op gaat letten wordt je helemaal onrustig.

Kaartje succes met de stinkende honden, ik probeer de ruimte maar niet voor me te zien, inderdaad de mindere kant...

Wen, ook jij heel erg veel succes!

Over stinkende honden gesproken, mijn man is met de hond naar de dierenspeciaalzaak om Senna even door de "wasstraat" te halen, de plek waar ze is gaan liggen ruikt enorm naar katerkattenpis, bah!

Geplaatst

he meiden, ben ik ook weer even

Ruby, jeetje meis wat een uitslag van de scan. Dat is geen klein bericht! hoe nu verder? het zit je echt niet mee he meissie. Ik hoop dat er snel betere tijden voor jullie komen. Dikke knuffel

Syl, hoe gaat het nu met jullie?

Henne, oh oh wat een gedoe en gestress allemaal weer hè. Als opkrikken van de omega-dosering hetzelfde effect heeft dan doe je dat toch gewoon. Hoef je ook niet energie te verspillen met zoeken en op en neer rijden. En wat een antrale follikels zeg! hopelijk groeien de meesten lekker goed mee en heb je een topscore. Toi toi toi

San, laatste prik gezet pfff wel beladen hè. Ga keihard duimen voor jullie

Wen, druk druk druk jij. Denk je ook een beetje aan je rust?! wel pakken hoor! waar doe jij ook alweer de FM? Rode kruis? jij ook toi toi toi a.s. maandag

Tool, kwaaltjes komen en gaan in het begin. Ik weet nog wel dat ik in het begin 2 dagen niet misselijk was en helemaal in de stress schoot. Nou als ik geweten had dat het daarna ZO erg zou worden, had ik beter effe lekker van die 2 dagen kunnen genieten! dus no worries hoor! Ben benieuwd hoe jullie ouders reageren, zullen wel helemaal euforisch zijn :-)

Es, lekker ontbijt op bed. Laat je maar lekker verwennen hoor. Als je echt te misselijk wordt vraag dan primperan zetpillen. Dat waren de enige die bij mij een beetje hielpen. Standaard krijg je emesafene, hielp geen donder bij mij.

Kaartje, wat is dat precies voor cursus met die dode honden? iets met anatomie blijkbaar?! heb (weer) een vraagje: de kat (poes) van mn vader, 12 jaar oud, plast en poept sinds hij ook een petporte heeft opeens binnen op de bank en in dr mandje. Zou het met die petporte te maken kunnen hebben? ze vertikte het eerst om erdoor naar binnen te komen.

rest van de meiden ook een dikke knuffel.. ben het verder even kwijt

ik ga nu lekker snuffelen bij de recycling... vind ik altijd heerlijk

fijne dag girls

Geplaatst

Tool dat is naar, als je het idee hebt dat het streepje lichter is. Ik kan je nu van alles gaan vertellen, over testen die licht worden bij meer hcg, verschillende concentraties etc maar ik weet donders goed hoe dit voelt en dat is gewoon niet fijn. En helaas is het enige wat je kunt doen afwachten. Slim om maandag de hcg met spoed aan te vragen. Probeer vertrouwen te houden! Dikke kus.

Esther het pakje is aangekomen, dank je wel ook voor de hele lieve kaart. Soms kan ik er gewoon niet over uit wat een bijzonder clubje meiden wij zijn :-) heb ook extra veel zin in de Bbq!

Hier schijnt inmiddels een soort van de zon, dus we gaan even lopend naar de bakker. Zal ik daarna wel weer afgedraaid zijn, maar de geeft niet.

Oh Sen die 25 gaan nooit allemaal een rijp eitje geven hoor. Meestal heb ik rond de zeven tot tien goede eitjes. Ook niet slecht natuurlijk. Het hangt in deze fase echt nog op het zaad en dat weten we pas na de punctie.

Fijne middag meiden!

Geplaatst

Henne met dat aantal goede eicellen was ik ook altijd erg tevreden, en wat je zegt, het zaad is nu erg belangrijk...

zonnetje is hier weg..dus toch Jullie kant op gekomen ;).

Tool, ik las het van je test, zet je natuurlijk ook weer aan het denken en maakt je onzeker maar je kan alleen maar afwachten, hoop dat je maandag snel iets hoort! Ben zooooo benieuwd naar de reactie van je ouders!

Es, lig jij nog lekker op bed , na te genieten an e ontbijten en te dromen?

Zitten nu Raveleijn te kijken met een half oog, moeten dadelijk nog op pad voor een cadeautje voor mam en schoonmama, maar wachten op Imke, ze ligt in diepe slaap. inmiddels is Senna weer lekker fris gewassen thuis.

Geplaatst

Wat grappig dat je Raveleijn zat te kijken Babeth, wij ook! Maar wel met mijn 8-jarige dochter...

Zitten ook te wachten tot het kroost wakker is, dan douchen met papa, fles en naar mijn ouders, voor het eerst.

Geplaatst

Ow Tool wat een onzekerheid! Ik hoop zo voor je dat je a.s. maandag een mooie stijging van je hcg te horen krijgt! Kijk je ernaar uit om het vanmiddag aan je ouders te gaan vertellen?

Ik herken die onzekerheid wel een beetje hoor, ondanks dat wij 1,5 week geleden een hartje hebben zien kloppen! Ik ben afgelopen week flink misselijk geweest maar sinds 1,5 dag weer nergens last van. Maakt me ook heel erg onzeker. Aan de andere kant had ik gisteren wel lage rugpijn en gerard heeft gegoogled dat dit kan passen bij een vroege zwangerschap en ik voel onder in mijn buik wel wat gerommel. Ik probeer er niet teveel aan te denken en ben ook helemaal nog niet bezig met visualiseren. Ik vind het allemaal zo onwerkelijk, eng en ongelooflijk.

Henne geen dank hoor! Als je er geen gebruik van gaat maken dan hoef ik het niet terug, kijk dan maar of je er iemand anders van het forum blij mee kunt maken. Rot voor je dat je zo niet lekker in je vel zit, rothormonen!!!

Bleghhh kaartje dode honden! Bij die gedachte word ik wel spontaan misselijk!!!

Dit hele weekend late diensten, ik denk dat ik dat prettiger vind dan dagdiensten. rustiger opstarten enzo. Fijn weekend meiden!

Geplaatst

Esther bizar hè hoe alles je bezig kan houden! Wat de misselijkheid, ik had er echt weinig last van en ook niet iedere dag, net of mijn lichaam eraan wende. De kwaaltjes zijn echt bij iedereen anders, fijn dat je nu lekker rustg kan opstarten.Caro, best leuke film! Zal voor N misschien zelfs wel spannend zijn. Straks een hele onderneming voor jullie, niet vergeten om op de terugreis een lekker ijsje in de Hoofdstraat van Best te scoren hè! Hoe is het met Kaat? Minder huilerig?I ligt nog te slapen, ze heeft wat in te halen ondanks dat ze vannacht Goed geslapen heeft..

Geplaatst

Zon is idd deze kant op gekomen! Helaas wel met flink wat wolken. Prachtige luchten, maar net geen weer om buiten te zitten. Wilde eerst in de tuin werken, maar opeens kreeg de opruimwoede de overhand (hormonen hihi) en heb ik op de logeer- en rommelkamers allerlei overbodige zooi verzameld en weggegooid. Nu prompt weer misselijk en moe, dus rest vd middag lekker boek, bank, dekentje.

Esther en Tool het blijven rotweken meiden. Elke keer na een echo, test of bloeduitslag ben je weer even gerustgesteld om vervolgens weer opnieuw onzeker te worden. Garantie tot de deur. Ik wil zielsgraag weer zwanger zijn, maar dat gevoel verlang ik echt niet naar terug....brrr....

Caro veel plezier bij je ouders!

Geplaatst

Tool, kappen met testen! Je bent zwanger punt uit :-)

Es, ik ben nu 6 mnd zwanger en zit

Nog steeds vol ongeloof dat mij dit eindelijk mag overkomen. Door de jaren heen zo 'gewend' geraakt aan slecht nieuws dat het erg moeilijk is geworden om de knop om te draaien. Iedere keer weer een stukje dan maar

Hier schijnt de zon volop! Zit heerlijk in m'n loungesetje in de tuin. Net boodschappen gedaan en even roze bloemen gekocht voor bij m'n moeder op het kerkhof, was haar lievelingskleur

Geplaatst

S€n, thanx!!! op een ander topic kreeg iemand anders dat ook van haar man te horen en gaf mij dus ook min of meer hetzelfde effect.

Zolang er geen bloed of dergelijke bij is, dan moet ik ook gewoon ervan uit gaan dat het goed zit. Ik maak mezelf alleen maar gek op deze manier.

Zojuist aan mijn ouders verteld en die moesten huilen. natuurlijk ook wel lichtelijk bezorgd omdat ze de vorige keer ook nog in hun achterhoofd hebben (en die keren bij mijn zus), maar ze proberen ook ervan uit te gaan dat het goed gaat deze keer.

ik ga nu lekker macaroni eten, nog restje van gisteren. tweede dag is ie altijd lekkerder. en dadelijk met mijn mams naar het volkstoneel. moederdaggeschenk is dus goed gelukt ;-).

tot later of tot morgen!

Geplaatst

Ja Tool, jij bent en blijft zwanger tot het tegendeel bewezen is. Maar dat gaat niet gebeuren! Afnemende kwaaltjes, lichtere streepjes, pijn in buik/rug en zelfs bloedverlies: het hoeft niets te betekenen en daar zijn hier zat voorbeelden van. Probeer daaraan te denken als je weer zo'n paniekmomentje hebt. Wat super dat je ouders zo blij zijn en ook logisch dat ze een zekere gereserveerdheid hebben. Een mens wordt zo op z'n hoede na alle tegenslag

Ik ga een lekkere dikke vette panino maken. Brood staat nu in de oven

Geplaatst

Heb vandaag een nieuw Koreaans recept geprobeerd en zooooo lekker gegeten :-) ben er helemaal blij van.

Morgen fm, ben er benieuwd hoeveel er nu mee gaan doen en wanneer de punctie is.

Caro hoe is de trip naar je ouders verlopen?

Babeth geslaagd me de cadeautjes?

Sandra de appeltaart al op?

Kaartje hoe was de cursusdag?

Tool bijzonder hè, op zulk nieuws te kunnen vertellen. Veel plezier vanavond!

Esther, morgen voor de 3e keer ontbijt op bed? Pre-Moederdag ontbijtje? Hoe staat g er nu in? Kan hij het allemaal al wel een beetje beseffen?

Geplaatst

In is de hele middag op zoek geweest naar Moederdag cadeau... Wat hij gevonden heeft zie ik morgen, maa i ieder geval wel een heerlijke moederdag taart meegenomen!

Iemand nog tips voor brandwonden? Had een pit aan laten staan op t kleine vlammetje en de steel vd koekenpan hing erboven. nie gezien, dus grijp zo de steel vast toen ik ging opruimen. Gevolg: handpalm verbrand. Huid is wel heel, geen blaren, maa zelfs na 20 min koelen onder stromend water en nu met icepack nog steeds brandende pijn...

Geplaatst

ai Fren, heb je tea-tree oil in huis? schijnt te helpen.

Hier al een moederdagcadeautje gehad. Vriend kon niet wachten hihihi... een mooie grote hallmark kaart met een beer erop die een bos bloemen vasthoudt en de tekst "voor een moeder die uniek en heel speciaal is" en een mooie bos bloemen erbij.. lief hè

Geplaatst

Tool, super dat je ouders zo meeleven. Hoop dat je maandag een lekker hoog hcg hebt.

Es, lekker hoor ontbijt op bed. Laatste keer dat ik dat kreeg was op de dag van de bbz en de ochtend erna in het ziekenhuis ;-)

Ruby, wat is nu het verdere plan nav de scan? Snap goed dat je er van geschrokken bent. Hoe gaat het nu met je glucosewaarde?

Henne, kun je die lekkere recepten niet doormailen? En dan Sen italiaanse recepten en wat er hier verder al allemaal langsgekomen is. D&D kookboekje??? Krijg honger van jullie verhalen. Moet zo nog koken. Mijn man is de buurman nog aan het helpen met klussen en ik ben net thuis. Lig even heerlijk in bad.

Cursus was weer interessant. Het ging over internistische technieken zoals plaatsen van neus- en slokdarmsondes, thoraxdrains, gewrichtpuncties, etc. Dat oefenen we dus op dode honden. Gelukkig waren ze afgelopen nacht de koeling in gegaan, dus geur was gelukkig nu ok. Hoop geleerd.

Daarna nog even naar mijn paard. Heb uiteindelijk paard maar kort gezien en twee uur naast de bevallende duitse herder van daar gezeten. Mezelf ook nog even nuttig kunnen maken. Altijd zo bijzonder om daarbij te zijn.

Sen, die kat kan misschien dat luikje wel wat spannend vinden. Was ze al een luikje gewend? Anders dagje klepje eruit halen om te wennen, dan klepje los erin en daarna pas weer met chip. Langzaam wennen dus.

Geplaatst

Sen wat lief :-)

Fren auw....ik heb zelf altijd hamamelis zalf in huis, weet zo snel geen huis tuin en keuken middeltje. Als je ent last hebt even naar de weekend apotheek voor een spulletje? Weet uit ervaring dat het vanacht bed, onder een warm dekbed, pas echt gaat branden. En ook gewoon paracetamol nemen hoor!

Kaartje ik zag de foto op fb, bijzonder hoor!

Ik zal eens wat Koreaanse recepten verzamelen voor de liefhebbers. Voor de meeste heb je wel wat typische ingredienten nodig, maar in de randstad zijn die zeker verkrijgbaar.

Geplaatst

Oh, graag henne, vin is een paar jaar terug (een lang weekend...) in zuid Korea geweest en sinds dat moment verzot op alles dat Koreaans is. Denk dat hij de recepten erg kan waarderen!

Wach t wel ff af met m'n hand. Het wordt wel iets minder, maar brandt nog steeds. Heb er een zalfje op gedaan dat ik een paar jaar terug in Frankrijk kreeg toen ik op de camping kokend wate over m'n hand goot. Ben benieuwd of dat helpt...

Geplaatst

Altijd in huis: calendulan, hamamelis, arnica. Naast gewoon pleister en jodium ;-)

Ik zat net nog heel erg 'klazien uut zalk' te denken aan dovenetel, dat bloeit hier in de omgeving volop en helpt tegen brandnetels, dus wie weet ook tegen brandwonden. Maar of het bij jullie ook zo makkelijk te vinden is weet ik natuurlijk niet hihi.

Wat ik ook wel eens heb gehoord is een papje maken van paracetamol, maar dat was geloof ik meer tegen ontstekingen.

Geplaatst

Fren, veel plezier met je glas wijn! En natuurlijk veel sterkte met je hand! (en genoeg wijn, zorgt er uiteindelijk ook wel voor dat je even niets meer voelt......:) lol )

Ik kan je haals geen tips geven tegen een verbrande hand.

Henne, morgen de eerste FM meting. Spannend! Hoe laat moet je? Heel veel succes! Ik duim op een paar mooie groeiende follikels.

Tool, wat fijn dat je ouders zo meeleven. Ik snap je bezorgdheid, lieverd, maar sluit mij aan bij wat Sen zegt: je bent gewoon zwanger, hoor. Punt!

Die onzekerheid is echt killing, dus ik ga ook voor je duimen dat maandag je hcg super is toegenomen. Ik had tijdens mijn zwangerschap de eerste 16 weken totaal geen last van kwaaltjes. Nooit misselijk geweest en ook geen pijnlijke boobs. Toch loopt er een heerlijk mannetje rond. Klachten en kwaaltjes zeggen dus niet alles.

Nog eventjes volhouden en dan mag je gewoon een mooi knipperlichtje (of 2) verwelkomen. Heel veel sterkte met de onzekerheid.

Sen, wat lief van H!

Komende week wat afspreken voor de bekkenband?

Ik moet eerlijk bekken dat ik nog niet alles hebt bijgelezen, dus wil de andere meiden hier gewoon even een dikke knuffel geven. Reageer later ook weer op jullie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden