Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lig al op bed en G is de douche aan het doen. arme hij...doet veel maar heeft eigenlijk geen tijd ...moet afstuderen! Wordt nog wat!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hulp vragen Es! Of het lekker laten waaien :-) Mijn moeder heeft bijvoorbeeld toen ik zwanger was de diepvries gevuld zodat ik niet hoefde te koken, scheelde in energie en misselijkheid. En het huis was die eerste weken wat minder schoon, jammer dan. Tenzij je misselijk blijft, loop je dat wel weer in als de eerste weken voorbij zijn :-)

Geplaatst

Henne ik zette de spuit op de tijd dat jij de vraag stelde. Het maakt voor dit niet zoveel uit hoelaat, als het maar 's avonds is. Heb wel even een traantje gelaten om de laatste keer te "vieren" . Ben blij dat ik het zelf gedaan heb als ware afscheid nemen en het begin van het laatste hoofdstuk. We weten alleen nog niet hoe de laatste pagina's eindigen....

Fren een streepje. Hmm ben benieuwd wat de ha zegt. Hoop dat F lekke slaapt vanacht en geen last meer heeft van de prikjes.

Caro jullie kids morgen aan de beurt. Vervelend he, die prikjes. Gelukkig dat je vriend meegaat dat is wel handig.

Es ze zeggen idd dat de zw floreerd als je misselijk ben, maar ja dat zegt weer niks over niet misselijk zijn. Heb ik ook amper gehad, alleen wat weeïg gevoel en niet tegen etensluchtjes kunnen.

Geplaatst

hoi meiden

af en toe wat bij kunnen lezen maar nog niet eerder kunnen reageren

Rubster, jeetje wat heb jij nu allemaal te horen gekregen zeg...kan me voorstellen dat je er wel even erg stil van bent. wat betreft je galstenen, ik heb er ook gehad, de aanvallen waren niet te harden (eerste keer dacht ik dat ik doodging !) van mijn huisarts kreeg ik zetpillen toen nog niet helemaal duidelijk was wat ik had. Ik kan je ze aanraden omze bij je te hebben voor het geval dat, ik weet helaas niet meer wat het was maar iig een paardemiddel!sterkte met alles lieverd.

Es en Kaartje, ik vind het zo geweldig de hulp die jullie kunnen bieden, en dan natuurlijk de aanvullende assistentie van Eef, jeetje meiden wat mooi en bijzonder.

Henne ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden, wel of niet aan het infuus. en hoe vaak is dat dan? Tool ging toch 2x? moeilijk, ik kan je geen advies geven. Ik hoop op een mooie fm en dat je snel de punctie hebt, jij reageert zo enorm op de menopur.

San, goh zeg, bij jou was dit een spuit met een lading, wat ontzettend spannend, ik hoop ook voor jou op een (tweede) wondertje!!!!!

Wen en Guusje hoe gaat het bij jullie?

Es, wat bizar he die misselijkheid, ik ben maar licht misselijk geweest, en bij de jongens ook minimaal. De een heeft er meer last van als de ander en het wil gelukkig niets zeggen. Ne als maagzuur, de een slikt rennies als snoepjes, ook dat heb ik geen enkele keer gehad. Wel ging ik op het laatst snurken, maar daar had alleen manlief last van ;-)

Sen hoe gaat het met jou? een beetje de accu opgeladen voor morgen? op tijd naar huis he!

Fren F heeft weer de prikjes gehad las ik, voor een goed doel maar ik blijf het zo zielig vinden, ik ben echt een pluisje denk ik.

Caro bij jullie mogen ze morgen, veel succes!

hier geen nieuws, alleen is Imke weer snot verkouden en hoest weer enorm, arm ding, slaapt nagenoeg niet.

Leuk bericht over nieuwe regels mbt leaserijders in 2013...ben benieuwd.

Geplaatst

@ Witje, spannend zo de laatste spuit. Ook hier draaien de duimen en hoop dat de cryo goed ontdooit en gaat delen!

@ Henne, ook weer in de race. Veel succes!

@ Edr, misselijk maar wel zwanger! Hoop voor je dat het alleen de beginperiode is.

@ Tool, voor jou nog geen misselijkheid. Hoeft echt niet..

@ Fren, hoop dat F een goede nacht heeft, vervelend die prikjes maar ze horen erbij.

@ Caro, jij morgen met beide. Veel succes en hopelijk rollen ze er zonder veel problemen doorheen.

Even een vraag namens een hele goede vriendin van mij. Zij hebben net te horen gekregen dat het zaad van haar vriend niet zo goed is (30% kans om op de natuurlijke manier zwanger te worden). Nou weet ik van verschillende van jullie dat het "probleem" bij jullie mannen lag en zij aan de vitaminen/mineralen gingen om het zaad te verbeteren. Ik heb dit ooit wel gelezen, maar aangezien het voor ons niet relevant was is het verder langs mij heen gegaan.

Dus heeft een van jullie tips voor verbetering richting de zwemmers? Alvast bedankt!

Hier een meisje dat alweer 5 maanden is. Wat vliegt de tijd! En die "kleine" is druk bezig met zoveel dingen te willen, dat ze hier toch ook gefrustreerd van raakt. Het omrollen is appeltje eitje, maar dan alleen van rug naar buik. Terug tja die stap is ze vergeten. Maar nu ze op haar buik ligt, probeert ze zo stug om te kruipen. Alleen heeft ze nog niet door hoe ze dit het beste kan doen. Pfff dan wordt ze echt nijdig, maar wel stug door oefenen. Daarnaast veel buikspieroefeningen om vanuit liggen te gaan zitten, lukt ook nog niet. En tja als je haar wilt laten zitten op schoot dan staan de beentjes in de weg, want dan is staan super! Kortom ontzettend druk met heel veel dingen, terwijl wij het toch heel fijn zouden vinden als ze het TERUGROLLEN naar haar rug zou gaan oefenen! Dat scheelt ons veel ingrijpen :-) Maar ja die staat nu nog niet op het programma....

Geplaatst

Dublin lekker druk met de kleine meid. Heerlijk he? Fijn te lezen dat het allemaal goed gaat.

Ik ben nog veel te wakker om te gaan slapen, goh hoe zou dat nou komen?????

Geplaatst

Hi meiden,

Dublin, ik kan je idd een heel rijtje noemen :-) J slikt:

- zink

- foliumzuur

- omega3

- vit D

- selenium

- L carnitine

- arginine

- vit E/C (anti oxidant)

Daarnaast eet hij veel fruit (kiwi en tomaat doen het erg goed is onze ervaring). En het is enorm belangrijk om te zorgen dat het zaad niet oud wordt. We maken er altij wel grapjes over, maar zeker met weinig/slecht zaad moet je niet opsparen. Elke twee dagen lozen ;-) Daarnaast: bewegen en J heeft osteopathie gehad maar we weten niet of dat nu geholpen heeft voor het zaad.

Er is ook ergens een topic over....even zoeken...

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?13172-Van-slecht-naar-goed-zaad-Hoe

Dit filmpje is ook interessant:

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.899010

Kan nu alleen de link naar die supplementen zo snel niet vinden. Gebruik zelf gewoon losse dingen die ik hier zelf koop.

Geplaatst

Verdere update Intralipid: het Pfeiffer gevraagd of ik als alternatief ook de dosis Omega3 kan verhogen, het is feitelijk hetzelfde namelijk. En dit kan. Mocht het dus echt niet lukken om het te prikken, dan ga ik gewoon een pot Omega3 leeg vreten :-))

San nog een beetje geslapen? Last van de Ovitrelle? Ik ben zo hormonaal als wat, een volgende poging (voor een brusje bijvoorbeeld ;-)) toch maar weer acu erbij, nu erg veel last van bijwerkingen maar geen zin om nog hals over kop allemaal afspraken te maken en heen en weer te gaan rijden. Ik kruip nog wel voor een weekje op de bank.

Geplaatst

Heb redelijk geslapen. Bijwerkingen weer op en top, misselijk, vage buikpijn en dood en doodmoe. Zul je zien, R wil niet gaan slapen en ik krijg straks voor een dagje een hondje om op te passen. Pff zulke dingen komen ook nooit gelegen. Waar ik me dan maar aan vasthou is dat het in ieder geval de laatste keer is...

Oh R heeft het ook gelezen, is gelijk stil hihi.

Hopelijk is het vanmiddag nog wel even een poosje droog, wil nog naar de bakker lopen en hondje moet ook naar buiten natuurlijk. Wel gezellige afleiding zo.

Ik kruip ook nog even lekker op de bank, nu het nog even rustig is hier.

Henne je hebt nu alle tijd om op de bank te kruipen toch?? Voor een brusje idd maar accu weer doen hihi ;)) (optimistisch zijn we toch altijd he!!)

Geplaatst

kalimera dames,

Dublin, jullie meisje druk bezig met bewegen en rollen, maar nog niet terugrollen, hihihi. Komt wel, en anders komt het toch wel goed ;-).

lijstje dat henne heeft doorgegeven is hetzelfde dat wij ook van dr. S. door hebben gekregen ;-).

Henne, ik ben idd 2 keer gegaan, maar als het bij jou toch niet zou lukken met prikken en het infuus, dan is dit wel een goed alternatief, de omega-3 verhogen. weet je dan ook hoeveel??? Nog even volhouden. Hoe lang moet je nog de menopur spuiten? Ik had overigens gewoon nog 's ochtends geprikt voordat ik de fm had. beide keren trouwens, hihihi. ze hadden wel aangegeven dat ik het ook daarna had mogen doen, maar ja, als je toch al vroeg wakker bent, waarom dan niet meteen spuiten, toch???

San, heb je nog een beetje kunnen slapen??? kaarsje brandt hier al!!! voor jullie allemaal!!!

Wen, heb je al een beslissing kunnen nemen??? lastige situatie zeg!!

Ruby, ben je een beetje over de ergste schrik heen??? ik zat echt met oopeen mond te lezen wat er ontdekt was, jeetje. Was ook helemaal te verdwaasd om te reageren daarop. Hoe moet jij je dan wel niet voelen?:hugs2::hugs2: voor jou meissie. Weet even niet wat ik anders moet zeggen of kan doen voor je! Weet wel dat ik er voor je ben!! en als het nodig is, kom ik je kant uit!!!

vandaag een rustig dagje weer. Veels te druk weer de afgelopen dagen.

morgen vertellen we het mijn ouders, ben benieuwd. en 's avonds het toneelstuk.

gisteravond trouwens niet in slaap kunnen komen omdat mijn borsten opeens een aanval hadden, jeetje, wat deed dat pijn zeg...

Babeth, beterschap voor I.!!!

Caro, succes met de prikjes vandaag voor K. en B.

ben er weer vandoor!!

Geplaatst

Echt ideaal die stoel van Ikea en voor weinig geld. Ik geloof dat ie met zitverkleiner 20 euries koste. Makkelijk schoon te maken en de poten kunnen eraf dus ook heel handig mee te nemen. Nemen we waarschijnlijk ook mee naar de bbq.

Als R dan wat ouder is zagen we een stuk van de poten af en heeft hij een mooie stoel maar dan wat lager.

Geplaatst

Hee lieve meiden,

ben ik weer! Wel alles meegelezen, maar kwam niet toe aan reageren. WIj hebben een heerlijk lang weekend gehad met het gezin van mijn broer. Zo schattig om m'n neefje met E te zien! Daarna zijn ze nog even bij ons in Cork geweest, erg gezellig om ze hier te hebben!

Veel gebeurd hier!!! Op iedereen reageren gaat denk ik niet lukken, daarvoor volgen alle ontwikkelingen hier zich te snel op :-) Maar ik ga even een poging wagen!

Miki: spannend nieuws bij jullie. Wat goed dat jullie zo goed in de gaten zijn gehouden en dat ze alles doen voor de veiligheid van jullie kleine binkie! Geniet van de laatste periode zwanger zijn. Liefs voor jou en een aai op je buik voor je binkie!

Syl: je schrijft niet veel over jezelf, maar ik denk vaak aan je! Hoop echt dat er licht aan het eind van de tunnel is. Wat moet het zwaar zijn waar jullie doorheen gaan!

Ruby: jeetje meid, dat is een heel lijstje wat er uit die scan is gekomen. Het wordt tijd dat je rust krijgt, er is zoveel gaande bij jullie. Niet alleen veel gaan qua werk, badkamer, sport, lesgeven, enz enz. Maar vooral ook veel gaande op emotioneel vlak, dat is niet makkelijk. Trek je het nog een beetje allemaal?

Henne: je wordt op je wenken bediend: haha, heel goed! Heel spannend dat je weer bent begonnen, balen dat die rothormonen weer zo hard toeslaan. Je hebt nu gelukkig wel de tijd en de ruimte om rustig aan te doen. Goed dat je die tijd ook neemt!

Esther en Tool: tja: valt weinig te zeggen, behalve dat ik met een dikke vette smile aan jullie denk!

Wen: hoe is het bij jou nu?

Sandra: jij gaat bijna weer die spuit zetten. De laatste! Oh oh, wat duim ik hard voor jullie!

Babeth: zag weer te schattig filmpje van Imke: wat is het toch een poppetje! Hoe bevalt het je moeder in haar opgeknapte huis?

Sen: poeh, al die werkperikelen bij jou.... goed dat je arbo hebt ingeschakeld. Je doet wat je kunt doen, maar kunt niet alles voor je afdeling oplossen. Je manager moet dat gewoon ook inzien. Er is altijd een oplossing te bedenken, maar welke dat is, dat is aan haar, daar moet ze niet jou probleem van maken.

Fren: mooi dat je pols beter gaat, spuit lijkt dus toch te helpen? Hoe is het met F vandaag? Geen last meer van inentingen?

Caro: drukke vrouw ben jij met je gezin! Petje af! Al nieuws over jullie vakantie?

Dublin: wat schattig van dat rollen: wel de ene kant op, maar niet de andere kant op.... Klein schatje is het! Heb je nog ns een fotootje?

Ursula: ik zag prachtige foto's van jou! Geweldig!

Simba: hoe is het met jou?

Ceeke: lekker even op vakantie: het is jullei zo gegund! Ga er heerlijk van genieten! Goed uitrusten en dan weer klaar voor jullie poging! Sterkte met je schoonvader.

Tja, en toen was ik het toch even kwijt

Wij zijn nog steeds heel druk met 'wat hierna'. Wel een paar hele goede berichten gehad! Ben ik contact met ministerie van veiligheid en justitie over onze case. En het ziet er tot nu toe goed uit. Het is een beetje als met IVF, daar moet je ook telkens een stap positief afronden om verder te kunnen. Heb je voldoende follikels, dan ga je voor de punctie. Zijn er eitjes gevonden, dan ga je voor bevruchting. Delen ze goed door, dan heb je een tp. Enz. Nou, zo voelt het hier nu ook, haha. Hele belangrijke stap is gezet: we hebben toestemming om in Nederland de procedure te starten en dat we dan wel ons chinese wachtnummer mogen houden. Dat houdt in dat we in NL de VIA cursus en raadsgesprekken doen. Nu moeten we wel nog offciele go krijgen van Chinese overheid en een bemiddelaar die hieraan mee wil werken. Spannend dus! Ar heeft ook nog een sollicitatie lopen in China, dus we houden even beide opties open. We willen namelijk hoe dan ook dat het kindje dat ooit op ons wacht kunnen adopteren en een heerlijk warm thuis geven. Verder ben ik er nu wel heel hard aan toe om te weten wat we gaan doen.

veel liefs voor allemaal!!

xxx

Geplaatst

Oh ivfsh wat een ontwikkelingen weer bij jullie. Spannend en weer veel wachten en hopen op goed nieuws. Ik duim voor jullie dat dit alles heel voorspoeding mag verlopen!!

Ik heb gisteren mijn laatste spuit gezet! Mixed feelings vandaag. Maar de bijwerkingen hebben de overhand hihi.

Geplaatst

Ivfsh dat is goed nieuws. Elke stap is er weer eentje!

San voel jij je ook zo belabberd? Waarom vergeet ik dat toch elke keer weer? Trouwens vanochtend ook een mini allergie aanval, probeer me er niet druk over te maken maar dat blijft moeilijk. Kom ook nergens toe, maar ook dat probeer ik te accepteren. Wel grappig, kreeg de brochure van het nieuwe theaterseizoen thuis en zag een voorstelling begin februari die ik al heel lang wil zien (musical Aspects of Love) maar denk gelijk: natuurlijk net als ik uitgerekend ben hihi.... We houden er nu alweer rekening mee hè, toch positie blijven denken :-)

Geplaatst

henne ik heb het hele pakketje net op de post gedaan!

Ivfsh wat een bijzondere stappen zijn jullie aan het maken! Wat moet dit speciaal voelen en zijn of niet?

Meiden (san en henne) heel veel sterkte met alle hormoonperikelen, stress, spanning die er momenteel is bij jullie! Ik hoop zo dat het goed gaat komen dit keer!

Geplaatst

Ja Es wij willen beiden heel graag samen het stokje van jou en Tool overnemen.

Henne ik vergeet/ vergat het ook elke keer dat ik zo op de hormonen reageer. Voel mijn eierstokken nu ook rammelen. Onprettig gevoel wat straks weer opgevolgt gaat worden door pijn, veel pijn. Maar ach het is voor een goed doel en ook hier komt er nog steeds niks uit mijn handen.

Zou een appeltaart gaan bakken, maar ben nog niet begonnen. Steeds andere smoesjes voor het uitstel. Nu is het R die wakker is ;)

Geplaatst

Oog meiden sorry, ik moet even zeuren/klagen. Ben misselijk weeïg, voel m'n buik en mn borsten staan op springen, heb slaap en geen zon in eten. Kortom:ik voel me zoals toen ik zwanger ben alleen heb ik nog niet eens de punctie gehad! rottige snerthormonen! Wil me graag zo boete, maar dan wel omdat er een kindje in m'n bui groeit en niet voor Jan doedel.

Iets heel anders, kijken jullie nog naar draagmoeder gezocht? Ik heb gisteren de eerste twee afleveringen gekeken en ik betrapte mezelf erop dat ik op een gegeven moment dus zelf met toch wel we etnische problemen zat en hele erge cliché gedachten kreeg als 'moet je je er op een gegeven moment niet bij neerleggen' , 'kun je niet beter adopteren' e.d. Vond dat echt erg van mezelf. Aan de andere kant, voor een vierde kind alsnog met een draagmoeder beginnen....terwijl je er al drie hebt.... dit onderwerp zet je zeker wel aan het denken. Want wat is eigenlijk het verschil tussen ons en iemand die een draagmoeder nodig heeft....wij gaan zelf toch ook al behoorlijk ver met de prednisolon enzo. En toch heb ik hier dan moeite mee. Viel me tegen van mezelf.

San nog taart gebakken?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden