Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Guusje wat vervelend zeg die race, hopelijk is het van de spanning en is het na het telofoontje over. heb je geen Imodium smelttabletten in huis??? Deze werken echt heel goed.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb er inderdaad net 2 ingenomen San. We wachten het maar af. En anders toch maar even de ha bellen.

Geplaatst

mmmm...lekker pizza....het water loopt in mijn mond...hahahah...voor vanavond staat bij mij weer een shake op het menu...omdat k pas laat thuis ben, heb ik niet genoeg tijd om te eten en met een volle maag lesgeven gaat niet en na 8 uur eten vind ik weer te laat...dus vandaag alleen maar vloeibaar voedsel...

laat de tranen maar komen...wil je anders ook wel even komen knijpen ,maar dan denk ik dat het meer tranen van pijn zijn...hahahaha...grapje!!! ik zou je nooit pijn willen doen...dat was zo'n heel vervelend duiveltje wat naar boven kwam...dacht toch echt dat ik m goed had opgeborgen ergens diep van binnen...

Guusje...nog even wachten dus...vervelend dat je zo aan de race bent...pfff...blijf maar goed drinken, wantje kunt ook hierdoor uitdrogen...mss is het wel van de spanningen. Hoop niet dat het iets van buikgriep is...hou het maar in de gaten meid!!!

Geplaatst

Nee, geen griep denk ik. Ik denk eerder van de endo.

Ik drink nu ook ORS, is tegen het uitdrogen.

Geplaatst

hoeraaaaa Sa, wat een geweldig nieuws, gefeliciteerd!

laat de tranen maar komen hoor meisje, helemaal te begrijpen.

En lekker die pizza zeg, jammie haha

Geplaatst

Sandra, goed nieuws over je moeder. Fijn! Nu hopen dat ze de rest goed kunnen behandelen.

Guusje, hoop dat je niet al te lang hoeft te wachten op je telefoontje en dat de medicatie aan gaat slaan.

Henne, hoe is het bij jou gegaan?

Geplaatst

Moest gewoon even snel bijlezen....San wat een heerlijk nieuws!

En Sab dus weer aan de Menopuuuur, fijn he. Ik had dus ook nog wat dik slijmvlies (4mm) en ze twijfelde dus een beetje. Maar ik weet nu ook wat erachter zit want ik moest dus hcg laten prikken. Als je slijmvlies nog dik is KAN dat van een zwangerschap zijn en dat moet uitgesloten zijn voor je gaat stimuleren. Dus ik mag nu zonder tegenbericht vanavond aan de menopur, 3 in ene spuit, hoppa (ik verwacht namelijk niet dat ze zo bellen dat ik zwanger ben LOL). En ook zondag weer terug, 12.30 hoe laat ben jij? We gaan straks gewoon echt nog samen de punctie hebben, haha! Het was trouwens echt druk vanochtend! Volgens mij zitten ze in de vakantieperiode met 1 ipv 2 verpleegkundigen en lopen ze daardoor dus ook uit.

Guusje veel sterkte meis, hoop dat je snel iets hoort.

Ik ga weer vlug verder, nog een uurtje aan de bak. Emailfoutje is gelukkig opgelost!

Geplaatst

Nou, zkh gesproken. In principe kunnen we volgende maand voor de cryo's. Maar ook besproken om evt te opereren, de rechter eierstok te verwijderen. 19 aug heb ik eerst een echo om te kijken hoe het met de cyste is, dan beslissen we wat te doen.

Ze gaf ook aan dat de eierstokken nog tot rust moeten komen na het stimuleren, misschien dat dit die vervelende pijn veroorzaakt.

Geplaatst

Pauze

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: even afstand en rust

Voortraject

Miki: cryo aug/sept? Met Prednisolon, op advies van immuunarts DD. Starten eerst hiermee in eigen cyclus, kijken hoe 't valt.

Nico: 30 juni intake in DD gehad, pauze verlengd tm september, start eind september/begin oktober (bij bongi), nu meds bij elkaar sprokkelen.

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Guusje: 19 aug echo, dan beslissen, of cryo TP, of eierstok verwijderen.

Behandeling

Sab: aanmelden op cd1: ergens tussen 7-15 juli??

Henne: icsi6, uitgangsecho 19 juli, 1e fm 24 juli

Zwanger

Ceeke:

Witje: 22 juli controle gyn 35w6d (uitgerekende datum 20 aug)

Dublin: 19 juli 20 weken echo met 20 w en 5 dagen

Ursula: 20 juli bevallingsbeoordeling, (uitgerekende datum 30 juli)

Dublin: 21 juli controle gyn. 21w

Simba: 17 juli Sanne geboren

Ivfsh: 21 juli echo 15w5d

Caroline: 22 juli eerste echo!!

Fren: 22 juli 2e echo 10w0d

Laika:26 juli controle 28 weken

Babeth: 26 juli controle gyn. 37w1d + verwijderen cerclage (uitger.datum 15-8-2011).

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: verweren en nieuwe dromen opbouwen

Rubster: verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: klaar met mmm en alle teleurstellingen. We gaan verder met ons leven.

Geplaatst

Hee Sandra: joehoe!!! Super goed nieuws, heel blij dit te lezen!!!

Guusje, goed dat je straks eerst een echo hebt, dan kun je beide opties openhouden. Hoop dat je je snel beter voelt!

Geplaatst

@ Witje, super om te lezen dat de uitslag van je moeder meeviel!

@ Guusje, rustig aan. En fijn dat in augustus nogmaals gekeken wordt hoe het met de cyste is.

Even kort, hier de 20 weken echo gehad en alles was prima. Enige is dat ik met 31 weken nog een keer terug moet omdat de nierbekken aan beide kanten heel licht vergroot zijn. Dit komt vaak voor en kan met 31 weken ook gewoon verdwenen zijn. Zo niet dan wordt bij de geboorte de kinderarts ingeschakeld om verder te kijken. Ook dan kan het uit zich zelf weer vertrokken zijn. Maar daar hoefde we ons absoluut geen zorgen om maken. De groei zat er goed in, geen enkele keer kwam meer een datum uit december langs, alleen maar november. Kortom we durven langzaam op pad te gaan om te winkelen....

Geplaatst

Guusje is de race al wat afgenomen??? Dus 19 aug een echo en vandaaruit beslissen hoe en wat verder. Wat mag/kan je tegen de pijn doen die je nu hebt?????? Nu lekker op vakantie toch????

Nico niet knijpen hoor hihi. Lekker makkelijk vloeibaar eten, hoef je niet te kauwen...

Henne hcg prikken, om te lachen toch??? Maar goed stel je voor........ Hopelijk geen telefoontje en dus aan de meng meng vanavond voor J.

Dublin helemaal geweldig dat alles goed is. Lekker shoppen zou ik zeggen!!!!!!!

Hier even paniek geweest. Vond de kleine te weinig voelen en na een half uur rustig en geconcentreerd ermee bezig te zijn geweest niks noppes nada. Dus het zh gebeld en kon gelijk komen voor een CTG. Alles helemaal goed gelukkig...... Wat een opluchting. Hartslag van de kleine deed het mooi en na een minuut of 10 werd ie wakker en begon flink te bewegen die druif. Geen weeën activiteit waargenomen en super opgevangen daar op de afdeling, terwijl het echt heel erg druk is met bevallen op het moment. Je merkt er helemaal niks van en dat is toch ook wel prettig, dat ze me serieus namen. Toen ik de telefoon neerlegde ging ik pas denken ships hoe kom ik daar. Mijn vriendin gebeld en die had vanmiddag zelf controle dus die hebben me opgehaald en gereden.

Pff nu nog maar even slaapje doen want vanavond dus die info avond in het zh, ben kapot, maar ook gelukkig....

Geplaatst

Schrikken sandra maar top dat ze er zo goed mee omgaan.

En wat een super goed nieuws van je moeder, die tranen zullen er nog wel een keer uitkomen!

Geniet van je dutje.

Guusje kan je aan de race raken van endo, begrijp ik dat goed?

Als jij trouwens vaker ORS gebruikt ik heb nog heel veel liggen dus als ik dat mee moet nemen voor je 13 aug. graag!!!

Nico mochten jullie komen en je vriend wil vliegen dan kan ik dat waarschijnlijk wel regelen, dropt jij jou in Scheveningen en gaat hij naar Rotterdam.

Overleg tzt maar en laat maar weten, dan kunnen wij langer naar jou kijken ;-))

Hier wezen shoppen, wilde niets uitgeven (geen geld) maar toch voor elkaar gekregen.

Nieuwe bikini, 2 paar schoenen, nacht setje, mini biobak voor bij de caravan (ooh zo leuk) en allemaal prut dingetjes, weet het niet eens meer.

maar goed dat ik een grote auto heb, haha.

Geplaatst

hoi dames

Sandra, wat een goed nieuws van je moeder zeg, jeetje, dat kun je wel gebruiken nietwaar?! wat een opluchting. Wat de ctg betreft, gelukkig ben je weer gerustgesteld, wat zal je je akelig gevoeld hebben zeg, is ook zo eng, gelukkig ook helemaal oke!

Misschien was die van jullie ook aan het uitbuiken na de pizza en het ijs ;-))

Guusje, getver, pijn, diaree...wat een ellende, ik hoop dat de meds die je krijgt wat uithalen, en best spannend weer die echo die er aan komt!! gaan jullie er nu nog een weekje tussenuit of heb je nog niets kunnen vinden?

Ursela hoe is het bij jou, wel af en toe iets laten horen hoor, ik heb over je gedroomd dat je bevallen was.....de kleine had een rare muts op, echt iets uit een tekenfilm zo grappig!

Dublin wat heerlijk dat de 20w echo goed was, sorry, ik had niet in de gaten dat jullie die vandaag hadden. Dat van de nierbekken heb ik ook vaker gehoord, maar vaak is dit toch ook een lastige meting nietwaar? iig een extra echo over 11 weken en gerustgestelde artsen, helemaal top!!

komend weekend los met inkopen doen?

Henne en Sab, wat bijzonder en leuk dat jullie zo gelijk op gaan!!

hier geen nieuws, mijn schoonmoeder is weer komen poetsen, ook weer lekker gekletst. Ik hoorde nu toch een achterlijke uitdrukking, sorry misschien bij jullie bekend maar als er een kindje geboren is zeggen ze blijkbaar ook "marietje" heeft ingekocht... nou ik wist niet wat ik hoorde! het zullen mijn hormonen zijn maar ik werd wel wat fel!! alsof het over een pakje boter gaat, ik zei ook dat ik die uitdrukking niet kende maar ook erg ongevoelig vind en niet baby of menswaardig,

nogmaals misschien ligt het aan mij hoor, ik dacht gelijk die achterlijke boeren (sorry, wil niemand voor het hoofd stoten!)

Zelf nog 2 wasjes gedraaid en de koelkast + zeepbakje van de wasmachine schoongemaakt, tsja, kom er maar eens op haha.

Geplaatst

Haha Babeth, lekker fel, ik kan de uitdrukking ook niet en vindt het ook niet leuk.

Zal wel niet Brabants zijn.

Alles was trouwens in de uitverkoop, was ik vergeten te melden ;-)

Geplaatst

Pauze

Sylvie: tijdelijke stop

Guusje: 19-7 Telefonisch consult, wanneer voor de cryo of toch eerst eierstok verwijderen?

Ceeke: 18-7 ontdekt dat het hartje van hun wondertje gestopt is....20-7 afspraak gynaecoloog.

Voortraject

Miki: cryo aug/sept? Met Prednisolon, op advies van immuunarts DD. Starten eerst hiermee in eigen cyclus, kijken hoe 't valt

Nico: 30 juni intake in DD gehad, pauze verlengd tm september, start eind september/begin oktober (bij bongi), nu meds bij elkaar sprokkelen

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Behandeling

Zwanger

Simba: 21 juli controle vk 40w2d (uitgerekende datum 19 juli)

Babeth: 26 juli controle gyn. 37w1d + verwijderen cerclage (uitger.datum 15-8-2011).

Dublin:

Nieuw hoofdstuk na mmm

Geplaatst

dames ik heb het lijstje even naar voren gehaald...

Lieve Ceeke, ik heb bij jou de gegevens wat aangepast, met pijn in mijn hart! maar kan me voorstellen dat het voor jou nog extra moeilijk en confronterend is!

Sterkte , ook morgen bij de gyn!

liefs

Babeth

Geplaatst

Pauze

Guusje: 19-7 Telefonisch consult, wanneer voor de cryo of toch eerst eierstok verwijderen?

Ceeke: 18-7 ontdekt dat het hartje van hun wondertje gestopt is....20-7 afspraak gynaecoloog.

Voortraject

Miki: cryo aug/sept? Met Prednisolon, op advies van immuunarts DD. Starten eerst hiermee in eigen cyclus, kijken hoe 't valt

Nico: 30 juni intake in DD gehad, pauze verlengd tm september, start eind september/begin oktober (bij bongi), nu meds bij elkaar sprokkelen

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen

Sylvie: Voorbereiden poging sept/okt, beginnen acupunctuur, afvallen, gezond leven

Behandeling

Zwanger

Simba: 21 juli controle vk 40w2d (uitgerekende datum 19 juli)

Dublin:

Nieuw hoofdstuk na mmm

Ik heb mijzelf bij de pauze weggehaald en dat ik aan het voortraject ben begonnen :-0

Geplaatst

Pauze

Voortraject

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen

Sylvie: Voorbereiden poging sept/okt, beginnen acupunctuur, afvallen, gezond leven

Behandeling

Zwanger

Dublin:

Geboren

Simba bevallen 18 juli van dochter Sanne Jasmijn

Nieuw hoofdstuk na mmm

Ik heb een kopje bevallen aangemaakt!!!

Heb het aangepast naar geboren.

Geplaatst

hahahah...Syl...jullie kunnen genoeg van mij genieten...hihihi...sowieso 29 oktober ook nog eens...kan het dan mss wat dichter bij Limburg georganiseerd worden???

Ik zal het vragen aan mijn vriend...hij vindt vliegen op zich niet erg, maar heeft altijd heel erg last van zijn gebit...is toen ie in het leger zat ram naar de Kl***te gebracht door de tandarts daar...heeft m helemaal gevuld met vullingen die eigenlijk niet nodig waren...dus nu iedere keer als we gaan vliegen (hoor mij nou....iedere keer als we gaan vliegen, 1 x per jaar naar Lesbos dus) moet hij flink wat paracetamol innemen...om de pijn te verminderen...

San...effe schrikken...maar gelukkig lag de kleine dus te pitten en hebben ze je weer gerust kunnen stellen in het ziekenhuis.

Guusje..op zich dus goed nieuws en fijn dat je de keuze hebt door eerst de echo te kunnen laten doen...klinkt me wel heftig om de eierstok te laten verwijderen, maar goed...als hiermee jouw pijn een stuk minder wordt! en ik duim gewoon dat je cryo's hun werk gaan doen bij hun tp!!!

Babeth...ken de uitdrukking ook niet, maar ik zou net als jou dus ook ontploft zijn...bah bah...hahahah..

Syl...nou ja zeg...geen geld en toch lekker shoppen...moet je me een keertje vertellen hoe je dat doet...hihihi..

Henne...das wel effe lachen ja...prikken op hcg...stel je voor zeg! maar je gaat ervan uit dat je vanavond gewoon de menopur erin kan spuiten (nadat J. heeft gemengd)...succes ermee...

enne...wat gezellig dat jij en sab zo samen op gaan...samen fm's hebben, dadelijk ook nog samen de punctie en de tp...hahahaha...als dat niet goed komt, dan weet ik het ook niet meer...

uhm...en toen was ik het even kwijt...

oja...wil nog even zeggen dat ik het gewoon super vind hoe lief en aardig alle meiden op het hele forum zijn...heb echt bijna al mijn meds bij elkaar (sorry als ik iemand tegen de kop stoot, die de meds nog niet bij elkaar heeft)...hoef alleen nog maar de superfucked...denk dat ik die maar ga bestellen via de apotheek...ben helemaal heppie dankzij jullie fantastische meiden...

:positive energie::aaaflowersmiley:

liefs,

Nico (die nu gaat afsluiten en vriendje van zijn werk gaat ophalen)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden