Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Henne die energie komt hopelijk snel weer terug. Fijn te lezen dat je het nu voor de verandering eens prettig vind dat de misselijkheid minder is!! Net wat Fren zegt het 2e trimester is voor de meeste het beste!! Hopelijk voor jou/jullie ook!!

Fren lekker he eens niet plannen, gewoon doen wat in jullie opkomt.

Hier na de satehtjes te hebben besteld bij de slager voor R zijn verjaardag even met R langs mijn werk geweest. Heerlijk om de bewoners zo te zien opfleuren!! R was wel een beetje eenkennig, maar dat is ook wel weer beetje grappig hihi. Hopelijk slaapt ie nog een uurtje voor ik hem weg moet brengen naar de opvang en zelf mag gaan werken.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Euh...uitblijven van de misselijkheid is wel heel optimistisch geformuleerd Fren ;-) Het is uit te houden zonder zetpillen en dat vind ik al heel wat haha.

Geplaatst
Euh...uitblijven van de misselijkheid is wel heel optimistisch geformuleerd Fren ;-) Het is uit te houden zonder zetpillen en dat vind ik al heel wat haha.

Like;)

Geplaatst

Eef, fijne vakantie. Weer Italië.. ben jaloers :-)

San, goed om te lezen dat je een stuk positiever klinkt!

Henne, waarom koop je niet een angelsound (doppler)?

Geplaatst

Sen ben bang dat ik mezelf daar gek mee maak. Stel je vindt het hartje een keer niet.... Ook gehoord dat het voor het kindje niet zo goed is. Eigenlijk wilde ik dat laatste donderdag even vragen. Onze fertiliteitsarts is vrij nuchter en kent mij inmiddels ook wel dus als zei zegt niet doen, dan doe ik het denk ik ook niet. Moet toch ook leren los te laten en vertrouwen.

Geplaatst

Gewoon zorgen dat je vooral in het begin altijd overdags gaat luisteren zodat je zo naar de dokter of maar het ziekenhuis kan rijden als je het niet kan vinden. In het begin is het inderdaad milimeter werk en moet je wel even geduld hebben en niet na 5 minuten zoeken al in paniek raken. Ik had eerst ook ergens gelezen dat het schadelijk kon zijn maar toen ik in het ziekenhuis aan het infuus lag, kwamen ze ook dagelijks luisteren en zeiden ze dat het geen kwaad kAn. Het is maar een microfoontje zonder straling oid. Ik luister sindsdien elke morgen even en vind het heel geruststellend.

Geplaatst

Zo eindelijk dan een momentje gehad om (deels) bij te lezen en te reageren. (was nl gisteren zo moe na de reis naar Gent en vervolgens met 2 kids naar het theater van Thomas de trein, had nl mn neefje ook meegenomen, dat ik direct mn bedje in was gegaan).

Even kijken of ik het nog een beetje onthouden hebt:

Babeth, Wat een leuk nieuws!!! Jullie gaan voor de cryo! Ik werd helemaal blij van jullie nieuws.En dan reageert je lichaam er ook nog eens direct op door bongi te worden. Perfecte timing. Alvast heel veel succes!

Henne, nog een weekje en dan mag je weer zwaaien naar koekiemonster. Tot de echo, zal de tijd gevoelsmatig te langzaam gaan. Wel fijn om te lezen dat je het als een soort prettig ervaart dat de misselijkheid is uit te houden. Die energie gaat vast de komende weken ook toenemen.

Sen, hoe bevalt je verlof? Al nesteldrang? Wanneer hebben jullie weer een controle bij de gyn?

Ruby, jij dus iets aan het opknappen. Wat fijn! Sta je vandaag aan de eindstreep bij de vierdaagse?

Tool, Ceeke en Guusje, ik zou willen dat ik al jullie verdriet, onbalans en woede kon weghalen.

Tool, luister goed naar jezelf, hoor en gooi al die woede en boosheid er maar uit. (weet het, het is makkelijk gezegd als gedaan). Het is heel terecht dat je boos bent en dat hoef je echt niet voor je te houden.

Guusje, jullie dus aan het kamertje beginnen. Dat zal vast gepaard gaan met de nodige emoties. Wel een stap voor uit mbt het verdergaan en afsluiten. Sterkte.

Ceeke, neem alsjeblieft even goed de tijd voor jezelf en neem jezelf maar goed in acht. Knuffel!

Simba, jullie kleine grote meid alweer 1 jaar! Wat een bijzondere dag. Heb je foto's van het slagroom moment?

Dublin, dat is inderdaad hollands welvaren jullie meiske! En voortvarend zo te lezen.

Ivfsh: Is alle inboedels inmiddels verkocht? Nu nog even genieten van een korte vakantie. Ik heb er mischien over heen gelezen, maar wanneer komen jullie terug naar Nederland?

En toen was ik het echt helemaal kwijt.

Wij gaan dit weekend lekker er even tussen uit naar de veluwe. Vrienden van ons staan daar op de camping. Wij blijven 1 nachtje logeren (in een B&B) en maken er met zn allen een lekker weekend van. Morgen naar het dolfinarium en zondag lekker relaxen met een boswandeling.

Ik begin alleen snipverkouden te worden, keelpijn, brandende ogen etc. Dus maar even afwachten (ook gezien de cryo's)

Geplaatst

Hier mijn zwangere Noorse vriendin op bezoek: ze is maandag al 15 weken! En heeft een beetje zwanger buikje maar ik moest smeken om het te laten zien want ze heeft het nog steeds niet aan iedereen verteld dus draagt verhullende kleren... Veel te lang zitten kletsen dus nu moe en snel naar bed!

Geplaatst

Wen veel plezier dit weekend! Lekker rustig aan doen hoor!

Caro ook heerlijk genieten van het bezoek van je vriendin. En mooi weer erbij. Hopen dat ze zich dan snel ook wat beter gaat voelen. En wat leuk, al een buikje! Ik probeer telkens in te schatten wanneer ik zwangerschapskleding nodig zou hebben. Als ik op straat iemand met een buikje zie heb ik bijna de neiging om te vragen 'hoe ver ben je?' hihi.

Zelf vannacht eindelijk weer eens een beetje geslapen. Om half één nog gegeten, maar daarna tot zeven uur aan één ruk! En als toen de telefoon niet was gegaan (welke imbeciel belt op zaterdag om zeven uur?? het was voor mn schoonouders), had ik nog wel langer geslapen. Nu dus wel gelijk minder misselijk en iets minder moe, dus moet mezelf echt blijven vertellen dat het goed zit. Zal blij zijn als dat donderdag bevestigd wordt, dan weet ik tenminste ook dat goeie dagen er inderdaad nu gewoon bij horen en geen slecht teken zijn. De kriebels en zenuwen beginnen nu toch wel toe te nemen hoor.

Lieve meiden, geniet allemaal van het betere weer! xx

Geplaatst

Hoi meiden, ben ik ook weer even vanuit China. Laatste dagen weinig internet gehad, dus hooguit snel meegelezen. Erg mooie reis. Gisteren ook wel weer confronterend momentje. Hele vakantie al moe, kan slecht tegen de warmte, voel mijn borsten, maar gisteren negatieve test. Dan voel ik me weer zo dom... Nu wachten tot ik ongesteld wordt. Gisteren flinke huilbui gehad. Luchtte wel even op. Voel dus erg mee met de aangrijpende berichten van oa Tool en Ceeke.

Geplaatst

Babeth, mooi verslag van je drukke dag. Goede beslissing genomen denk ik en ook lekker snel door met één cryo.

Eef, fijne vakantie!

Wen, jij ook weer in de race. Ga voor je duimen.

San, knap dat je de beslissing van je ouders zo respecteert. Hoop zo dat je moeder nog even bij jullie blijft.

Henne, langzaam wat meer vertrouwen. Fijn dat er even voor je gekookt wordt.

Simba, jullie kleine meid alweer een jaar. Mooie foto's gezien van de doop.

Geplaatst

Caro, leuk dat je vriendin er is. Durft ze het nog niet te vertellen aan iedereen?

Hoe was de begrafenis van jullie vriend? Of heb ik er overheen gelezen?

Dublin, nog steeds gelders welvaren dus.

Ivfsh, hoe was jullie tochtje? Wanneer komen jullie nou naar nederland? Nog bedankt voor het reisadvies. We hebben echt allerlei facetten van het land gezien. Thanks!

Tool, Ceeke, Guusje, voor jullie gewoon even een knuffel.

Vergeet nog wat mensen, maar batterij is bijna leeg.

Geplaatst

Kalimera!

Caro, wat leuk! Genekt lekker van het bezoek van je vriendin en hopelijk krijgt ze hier het vertrouwen om haar buikje te laten zien!

Henne, jij ook steeds wat meer vertrouwen, fijn om te lezen.

Kaartje, een cnfronterend moment in jullie vakantie, jammer. Maar fijn dat een goeie huilbui al enorm opgelucht heeft! Knuffel terug meid!

Syl, hoe is het met jullie! Lekker aan het genieten van het Franse leven?

Es, jullie ook nog fijn aan het genieten?

Ceeke en Guusje, knuffel voor jullie!

Ruby, voel je je weer wat beter? Hoe is het gisteren gegaan met de inloop? Heeft t daar nu ook zoveel geregend gisteren? Wel jammer voor de laatste dag, maar over het alemeen hebben de wandelaars toch goed weer gehad, of niet? Heeft À nog blaren gehad?

We gaan dadelijk eens opstarten en naar de juwelier, kledingzaak en bouwmarkt. En dan gaan we of ga ik, dat weten we nog niet in de tuin bezig.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Nee, hihihi, niet voor de trouwdag, hHahahaha:laugh:, we willen een frame halen voor de blauwe regen die weer begint uit te schieten (was omgekiept) en een nieuwe doucheslang.

Geplaatst

Hoi hoi,

Internet is hier een ramp, probeer mee te lezen maar alles duurt zo lang.

Kan alleen maar melden dat we veel seks hebben, hihi. Verder doen we weinig, nou ja eigenlijk is dat al genoeg!!!

Knuffel meiden.

Geplaatst

hihihi Syl, ik moet even lachen om je bericht hoor. Geniet maar lekker van elkaar daar in La France!

Kaartje, confronterend momentje maar hoop dat de huilbui je heeft opgelucht. Geniet nog even lekker van jullie prachtige vakantie daar. Nog gekke dingen gegeten of toch maar overgestapt op groente?

Babeth, weer in de race. Meis wat spannend. Die dag klinkt wel héél intensief en vermoeiend. Binnenkort eskimootje ophalen dus.

Henne, inderdaad zeg welke idioot belt er nou zaterdagmorgen om 7 uur??!! of was het vanuit Korea soms?

Hier gaat het zn gangetje, ik doe lekker rustig aan maar heb wel last van duizeligheid. Heb zo'n bloeddruk apparaatje en bloeddruk varieert nogal maar niet alarmerend ofzo. Soms een verlaagde onderdruk en soms een voor mijn doen verhoogde bovendruk. Suiker ben ik een paar weken terug nog op geprikt maarja das waarschijnlijk ook maar een momentopname. Moet de 30e weer voor controle.

Vandaag niets bijzonders, boodschappen doen en verder denk ik lekker in de tuin zitten en beetje rommelen.

fijne dag, geniet van het betere weer

Geplaatst

Haha dat zijn tenminste weer echte goeie Syl berichten :-)

Sen vervelend die duizeligheid. Gelukkig nu verlof dus lekker rustig aandoen.

Oh telefoontje was geloof ik idd vanuit Korea. Nou ja, ik ben weer in slaap gevallen, zal wel.

Kaartje een fijne reis, maar wel een confronterend moment weer. Lijkt me toch ook heel moeilijk dat je elke maand hoop hebt. En of je nu wil of niet, die 'knop' kun je haast niet uitzetten denk ik.

Ruby weer thuis? Hoe is het met je keel?

Geplaatst

Wow dames. Het gaat hier goed, ok de ringen zijn al uitgezocht. Pak doen we een andere keer. À had geen zin om nu te passen, Hahahaha.

Boog voor achterom is ook gehaald, dus we kunnen weer.

Sen, balen van je duizeligheid, goed in de gaten houden!

Geplaatst

Mag ik een vraag stellen aan de moeders....waar let je op bij een wagen? Er is een link geplaatst over een failliete babypark en bij de veiling staat ook een aanal wagens. Joolz (day earth edition) en Bugaboo (cameleon). Ergens denk ik: proberen van te profiteren, maar dit loopt eind vd maand af en wij hebben ons echt totaal niet niet georiënteerd oid. Dus als jullie tips hebben... Zou best leuk zijn een nieuwe wagen voor weinig :-)

Geplaatst

Henne, bugaboo cameleon is een goede wagen. Heel flexibel en soepel maar de reiswieg zit echt vreselijk laag. Hierdoor kan je ook amper bij het boodschappenmandje. De joolz is ook kwalitatief zeer goed maar wij vonden de kleuren niet mooi en hij is erg prijzig. Wij hebben de Quinny buzz 4 genomen. Die is vorig jaar als best getest qua prijs/kwaliteitverhouding door de consumentenbond

Geplaatst

Tja de kleur maakt me niet zoveel uit geloof ik en als het bijvoorbeeld voor de helft lukt... We twijfelen een beetje. We zouden eigenlijk na de echo donderdag dan ergens de wagen moeten bekijken of we het zouden willen. Maar dan zou ik dus ook met amper 13 weken een wagen kopen zonder ruilen, terugbrengen, garantie waarschijnlijk ook niet.... Lastig.

Geplaatst

Wij hebben de joolz en hebben vooral gelet op hoogte. Vin en ik zijn beiden lang en ik heb snel rugklachten. De wieg van de joolz zit hoog en ook de stang is geschikt voor mensen tot 2.10 cm. Daarnaast vind ik het belangrijk dat het zitje twee kanten op gezet kan worden en het zitje bij de joolz kan helemaal in ligstand. Daarnaast is het gewoon proberen wat je fijn vindt rijden. Bedenk ook in welke auto hij mee moet; joolz haal je heel simpel uit elkaar en past ook in mijn punto.

Heb ook al op die veiling gekeken en die joolz day earth is de luxe uitvoering en loopt nieuw al snel richting de 1000 euro. Zelfs me de extra veilingkosten kan het dus een erg goede deal zijn!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden