Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh J vindt dat allemaal wel lekker ja. Trouwens, ik ook. Op de volgende Bbq zal ik wel wat Koreaanse bijgerechten meenemen ;-)

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

begrijpelijke keuze Henne v.w.b. de combinatietest. Wij hebben hem wel gedaan, gewoon gevoel gevolgd. Ik weet dat de uitslag relatief is maar toch.

Je schoonouders blijven trouwens best lang. Ik weet niet of ik dat persoonlijk zo leuk zou vinden, ben erg gesteld op mn privacy. Maar ze gaan vast ook gewoon hun eigen gang of zitten ze de hele dag min of meer op je lip? Ligt er natuurlijk ook aan watvoor mensen het zijn. Aan de andere kant wordt er wel lekker voor je gekookt... ach het heeft zo z'n voor en nadelen.

Geplaatst

Mijn schoonouders zijn er dit keer vijf weken, maar zij zijn zo bescheiden, ik merk echt nauwelijks dat ze er zijn. Sowieso hebben ze gewoon een hele verdieping tot hun beschikking, met koud en warm water en een mini koelkastje en waterkoker. Ze ontbijten en lunchen dus eigenlijk altijd op zichzelf. Ze zijn vaak ook naar hun dochter en de kleinkinderen natuurlijk. En als ze 'toch' in Europa zijn zoeken ze ook vrienden op. Ze zijn pas nog vier dagen in Belgie geweest. Het is meer dat ik ze af en toe tegenkom in huis, anders zou ik niet eens weten dat ze er zijn haha. Soms vind ik dat juist jammer, dat die afstand zo groot blijft. Des te leuker dat ze dan nu lekker staat te koken enzo.

Maar vijf weken logees die elke avond mee eten, elke avond in de woonkamer zitten etc.....moet er niet aan denken!

Geplaatst

Hoi meiden

even snel wat bjigelezen, I ligt nu even op bed, en omdat mijn man er niet is heb ik nu pas mijn handen even vrij....

jeetje de posts van Ceeke en Tool branden bij wijze van spreken nog op mijn netvlies, wat moeilijk, confronteren en pijnlijk!!! Tool het vreet energie wat er met je gebeurt maar het klinkt alsof je bij de ziel van je gevoelens komt en je bent hard aan het werken om ze te plaatsten en de ruimte te geven. De boosheid / gevoel van onmacht bij je klinkt niet anders als logisch en ik kan je alleen maar een enorm compliment geven voor je kracht, ik weet je bent fysiek oersterk maar mentaal ook om dit te ondergaan, te doorleven zeg maar... echt heel erg knap hoe je het doet!!!!

Ceeke wat moet ik zeggen, de waardes van de T-regs zijn/waren niet goed,wat een oneerlijke strijd! ik kan er moeilijk een touw aan vastknopen hoe het steeds werkt, wat een complexe materie zeg maar wat moeilijk, hoe verder, welke mogelijkheden. Ik zou zo graag willen het antwoordvoor je te hebben lieverd!In ieder geval een goede stap om te signaleren dat je op het randje loopt en aan de bel moet trekken, doen he!!!! en je weet je mag en kan altijd bellen of langs komen of wat dan ook.

Fren wat leuk dat jullie een meeting hebben gehad en dan die F, die is echt overal voor in ;-)

Simba jullie meisje is enorm verwend las ik, heo geweldig en wat is het jaar voorbij gevlogen!!

Wen, je hebt een heel mooi en waardevol vrachtje bij je, heeeeeel veel succes!!!!!

San, voor jou blijft het ook een moeilijke periode, knap hoe je toch weer de juiste beslissingen kan nemen en je kan neerleggen bij de manier van doen van je ouders, nog even en dan heb je je weverdiende vakantie.

Henne wat goed van je dat je nog geen echo hebt laten maken , je zit gewoon al in je 12de week!!!! joehoooe

Nemen jullie je schoonouders mee volgende week? of vind je dat nog te eng?

Eef, een hele fijne vakantie samen met je lief!

Hier wat drukke dagen achter de rug en gisteren een erg intensieve, dit ivm de screening. Om 08.00 zaten we al bij de medisch psychologe , diirde 5 kwartier, uiteindelijk ging het ook veel over ivf/icsi, zij begeleidt ook stellen mbt fertiliteitsproblemen, ik was daar erg blij mee want daardoor had zij extra veel begrip voor ons dilemma (mijn leeftijd).

Aansluitend bij de diëtiste, moet zeggen dat ik daar geen hoge pet van op had, een heel erg jong ding die wel heel erg onzeker overkwam en echt niets zinnigs wist uit te brengen.Daarna een gesprek met een begeleidster, zij weet ook dat we nog niet helemaal zeker waren of we nu voor een operatie gaan of niet en zij vroeg me op een gegeven moment hoe ik de zwangerschap van I beleefd had en hoe we dat aan durfde te gaan, ik keek wat verbaasd en toen legde ze uit dat ze enkele jaren voor dat zij de operatie had ondergaan ook via icsi zwanger was geraakt en ook vanwege een vroeggeboorte (24w) hun kindje hadden verloren en de vroeggeboorte was ook gekomen vanwege baarmoederhalssinsufficiëntie, pfff ik kreeg het toen echt weer te kwaad,mede omdat zij nooit meer er voor durfde te gaan en ze vertelde in het (heel erg) kort hun "reis" daarna. Bijzonder was dat gesprek ook maar ook confronterend en dacht ook meteen aan een aantal lieve meiden hier!!!

Daarna was de fysiotherapeut aan de beurt, wat vragen beantwoord, een fittest gedaan (die gelukkig erg goed was, dwz. in verhouding dan he) en de bloeddruk was ook goed.

Toen was er een pauze van 2 uur, mijn man en ik zijn even in een winkelcentrum wat gaan winkelen en gaan lunchen, daarna een gezamenlijke uitleg door de chirurg en daarna een een op een gesprek met de chirurg. Nu hebben we voor nu een definitief accoord, maar wel aangegeven om eerst voor een kans op een zwangerschap te gaan, gelukkig begreep hij onze beweegredenen ook en gaf ons alle ruimte. Het enige is dat als we bv over 2 jaar aankloppen de kans bestaat dat ik een nieuwe screenng moet doen maar dat maakt niet uit.

Was een pittige dag moet ik zeggen en vooral omdat ik bij de psych ook weer erg emotioneel was op de momenten dat het over de jongens ging. Dan is het wel raar om na een flink gesnik te anwoorden dat het nu wel goed gaat op het moment dat ze dat vroeg ;-)

Toen we thuiskwamen meteen een mail naar DD om te melden dat we deze cyclus voor een cryo tp willen gaan en waarempel, vanochtend was de menstruatie er.

Ik heb een recept voor utro gevraagd en meteen doorgemaild naar de apotheek dus dat is ook geregeld.

Zat net te tellen, zou goed kunnen dat als er een mooie emmie overblijft deze teruggeplaatst wordt met de verjaardag van I.

Ze gaan alle cryos ineens ontdooien en deze worden dan in de embryoscope geplaatst, de beste zal teruggeplaatst worden (op dag 5 of als dat een zondag is op dag 4 na eisprong)

en als er dan nog goed gekwalificeerde embryos over zijn worden deze weer ingevroren.

Geplaatst

Pauze:

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren opmogelijkheden

Roestvlek:

Sab: Nog niet uit over wel of niet doorgaan....

Tool: eerst pauze en na onze bruiloft 12-10 gaan we op eigen houtje verder metprednisolon 10 mg/dag en intralipidinfuus iom dr. Pf. en Dhea 75mg/dag.

Voortraject

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines slikken.

Behandeling

Meiske74: Augustus 2012 Cryo poging

Wachtweken

Ceeke: 7e IVF met prednisolon en intralipid.

Wen72: Tp van 2 cryos 19-7-2012

Zwanger:

S€N: uitger. datum 24-08-2012

EDR (Esther): uitger. datum 21-12-2012

Henne: uitger. datum 6-2-2013

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Kaat en zoon Bram

Miki: bevallen op 24 mei 2012 van zoon "Binkie"

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven. En helaas is deovergang ingezet. Dus ook al was er nog hoop, die is nu echt weg.

Kaartje: We gaan verder met ons leven, het wordt spontaan of niet.

Witje: Brusje zal helaas altijd een verlangen blijven, we gaan een geweldigleven met onze mooie zoon tegemoet.

Spaatje

Guusje: Over een andere toekomst nadenken met mijn liefste.

Geplaatst

Tjeempie Babeth wat gaat dat opeens snel! En wat een dag hebben jullie achter de rug, poeh zeg.. En ook knap hoe jullie nu deze keuze gemaakt hebben. Respect.

Geplaatst

Wat een lieve woorden, het ging inderdaad wel snel maar gevoelsmatig wisten we het wel, we wilde echt met open vizier deze intake "ondergaan", want het was wel zo als er nu iets uit de tests zou komen waaruit zou blijken dat mijn gezondheid gevaar zou lopen dan hadden we waarschijnlijk anders besloten. Maar zelfs al was het zo dat de uitkomst zou zijn, nu krijg je de kans voor de ingreep en als je die niet pakt dan is de kans verkeken dan waren we ook vOor de kinderwens gegaan,dit ook met de psych besproken en ze kon alleen maar onze gedachtengang prijzen.

Dat het nu helemaal snel gaat is omdat we natuurlijk met DD al een gesprek gehad hebben afgelopen juni en de ongi precies nu vandaag begon.mijn man zei wel, hoe krijg je het iedere keer toch zo getimed. Tja lieverd, dát is nu het voordeel van wel stappen vooruit kijken en plan b en c hebben ;-)

Geplaatst
.mijn man zei wel, hoe krijg je het iedere keer toch zo getimed. Tja lieverd, dát is nu het voordeel van wel stappen vooruit kijken en plan b en c hebben ;-)

Like ;-)

Geplaatst

Wow Babeth, wat een dag hebben jullie achter de rug. En wat een beslissingen weer! En vanaf vandaag eigenlijk alweer een eentje in de race, of een beetje, helemaal in de race eigenlijk. Jullie doen dit dus in de natuurlijke cyclus en met ovutesten? Of hoe gaat dat met een cryo tp? En lieten jullie nu alle cryo's ontdooien? Wow zeg!

Geplaatst

Lieve Babeth, wat een mooie post weer van je, maar deze is wel echt heel bijzonder, kippevel momentje!

Heel veel succes wat een bijzondere stap!!

Had vanmiddag veel voor iedereen in gedachten en lieve woorden, maar modem stuk, dus toen maar snel op mobiel, nu weer internet en hartstikke moe...sorry lieve meiden! tot over een aantal weken, met hopelijk goed nieuws hier!

Voor degene die het nodig hebben een dikke knuffel en tot schrijfs over een paar weken xxx

Henne jij veel plezier straks met de echo!!

xxx Eef

Geplaatst

Tool inderdaad Dooiing van alle 5 maar een tp van echt maar een! Op de dag na de punctie van I was al het advies van de lab-arts om bij een vervolgpoging te gaan voor een langere doorontwikkeling omdat het zaad zo slecht is, dit bespraken we nu met S. En hij was het ermee eens, nu dan mbv de embryoscoop ( was vooral M voor te porren) en juist omdat ze dan alsnog weer terug kunnen als ze goed genoeg zijn gaaf dat wel wat geruststelling.

Ik zit nu in een soort van aanloop naar de race of zoiets ;-), ook weer spannend!

Geplaatst

Babeth, hier ook een kippevel moment. Wat een emo dag, en nu gelijk weer in de race. Woow!

Eef, jij gaat toch op vakantie? Geniet ervan. Na de vakantie maar eens afspreken?

xxx

Geplaatst

Thanks lieverds!

Guusje afgesproken!!

Gaan naar omgeving meer van Lugano, heel benieuwd ; -) Lekker weg en lekker niks gewoon samen zijn en genieten, zal aan jullie denken xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Geplaatst

Wow Babeth wat een heftige dag hebben jullie achter de rug met een prachtig resultaat. Groen licht voor de operatie en vooral weer in de race. Bij deze alvast heel veel succes!!!!!!

Eef hele fijne vakantie.

Hier al 2 dagen hoofdpijn. Lang niet gehad zo heftig, maar ben ook bongi geworden. Dus zo maar wat innemen en dan lekker onder de wol. Morgen begint een reeksje werken dus moet fit zijn. 2 late diensten gevolgt door een vroege. Bleh, maar ook weer afleiding en het is momenteel rustig op onze afdeling. Alles loopt op rolletjes en de bewoners zijn ook stabiel. Erg prettig met mijn kop vol!! Truste!!

Geplaatst

Eef, geniet van jullie vakantie, italie is bij jullie ook echt favoriet hè? En wat leuk dat je bij T en Binky geweest bent!! En dan na je vakantie afspreken met Guusje, fijn!, bijzonder en mooi meiden!

Geplaatst

Goodmorning!!!!!!!!!

Hier zitten R en ik Postman Pat op tv te kijken. Brengt mooie herrineringen mee aan vakanties die we vroeger vierden met vakantie bij fam in Engeland.

Lekker rustig opstarten met een bakje koffie en zo een boterhammetje voor mij. R heeft om 6 uur al zijn fles leeg en straks zijn fruit. Vanmiddag late dienst en kan eindelijk een boek aan mijn collega geven die ik beloofd had die ik dubbel had, maar door de verhuizingen steeds niet kon vinden. Leuk om dingen weg te geven en anderen blij mee te maken, maakt mij ook altijd blij!!

Gister "zomaar" nieuwe fiets voor P gekocht, was er hard aan toe en dan kan hij de auto vaker laten staan!! als R achterop de fiets gaat over een poos, verkopen we mijn mama fiets weer en koop ik ook een goede fiets. Maar voor nu nog even lekker genieten met de kleine man voorop het stuur.

Hopelijk starten jullie ook allemaal zo positief en ondanks de donderwolken die er boven sommige hangen toch een fijne dag gewenst!!!! Voor de meeste is het (straks) lekker weekend en de weersvooruitzichten zijn tot nu toe positief, hoewel het hier nu grijs en soms wat vochtig is momenteel. Ach er zijn ergere dingen.

Geplaatst

San wat fijn dat je zo positief klinkt. Goeie dagen tussen de moeilijke momenten, dat is fijn en dat geeft je kracht.

Hier begin ik onrustig en ongeduldig te worden, ik wil ik wil ik wil dat het volgende week donderdag is. Maar goed, het is 'pas' vrijdag dus we moeten nog even. Merk dat ik echt minder misselijk ben, wat ik inmiddels prettig vind. Nu nog minder moe. De 'drive' om dingen te doen begint wel weer te komen. Goh, straks barst ik het tweede trimester van de energie, dat zou nog eens leuk zijn (zei ze hoopvol).

Nu heb ik vooral nog slaaaaap, dus hou het kort. Fijne dag allemaal en tot later! xxx

Geplaatst

san, wat een heerlijk vrolijk bericht op de vroege morgen!

Henne, ik was de eerste 12-13 weken moehoe! Lag werkelijk iedere avond om 20.30 in bed. Maar daarna was het ineens weg en had ik energie voor tien! Het 2e trimester is echt het fijnste; je voelt je - hopelijk - goed, maar je buik is nog niet zo groot dat deze een belemmering gaat vormen. Hoop dat jij dat ook zo gaat ervaren. Ben in ieder geval blij te lezen dat je het uitblijven van de misselijkheid nu positief kunt gaan zien! Zo zie je maar, dat vertrouwen komt vanzelf!

Eef, fijne vakantie, leuk is hij he, binkie! (En prachtig huis van M!)

Guus, knuffel, denk dat het goed en leuk is dat Eef en jij een keer gaan meeten!

Hier een heerlijk rustig weekend voor de boeg. Geen plannen, is ook wel eens fijn voor de verandering!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden