Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja.. Jeetje alweer bijna een jaar...

Vorig jaar om dit tijdstip kwam de verloskundige zo'n beetje voor het eerste langs..... Heel apart....

Slingers hebben we net opgehangen en de cadeautjes zijn ingepakt. Ze krijgt van ons een stapelring en een blokkentrein.

Gisteren de taarten besteld. 1 feeentaart.. en 1 slagroomtaart... die laatste mag ze mee doen wat ze wil..... Jullie snappen het.... camera en video in de aanslag...

Maar ik zou nog vertellen over doop.

Het was heel erg mooi, behoorlijk emotioneel, maar vooral heel warm.... De doopkapel in de kerk is een klein apart kapelletje, achter in de kerk. Het eerste gedeelte vindt plaats voor de kapel. Bij de doop komt iedereen in het kapelletje. Stond helemaal vol!! Daar werd ze gedoopt en gezalft. En werden de kaarsen aangestoken. Met de kaars van Sanne werden allemaal kleine kaarsjes aangesstoken, en liep iedereen met een eigen kaarsje naar de mariakapel. Met dat laatste hebben we het nummer gedraaid van Tarzan, You'll be in my heart. Dat nummer zongen we met ons koor de eerste dinsdag na de terugplaatsing en die tekst greep ons ontzettend.

For one so small,

you seem so strong

My arms will hold you,

keep you safe and warm

This bond between us

Can't be broken

I will be here

Don't you cry

Het was allemaal heel overweldigend, maar zo mooi. Sanne had een prachtige jurk, en was echt het middelpunt. Ze deed het allemaal zo goed!!

Er waren denk ik wel 60 mensen..... echt waar, dat is zo hartverwarmend, dat er zoveel mensen de moeite nemen om te komen. En allemaal wensen via facebook en telefoon....

Ikzelf kon niet alles voorlezen zonder tranen. En dan doet het ook wel weer goed dat je iemand anders ook even hoort snikken. Ook achteraf zoveel vomplimentjes gekregen. Ook de pastor zei dat je heel goed kon merken dat we de liturgie heel dicht bij ons zelf hebben proberen te houden. Teksen en gedichten die ons raken, Waar we ons goed bij voelden.

Bij het vertrek heeft iedereen een bedankje gekregen. Twee kleine kaarsjes, zelf gemaakt door de vrouw van de meter. Die heb ik 'gevouwen' in dezelfde stof als de jurk van Sanne. En een tekst erbij: Eén kaars kan duizenden andere kaarsen aansteken zonder haar eigen levensduur te verkorten.

Daarna zijn er een hoop mensen mee naar huis gegaan, en hebben we er nog een mooie middag van gemaakt. Ze heeft veel gehad ;-) leuke boekjes, met verhaaltjes uit de bijbel, en gewoon leuke boekjes, en speeltjes. Van de peter (onze bijna buurman) een hele mooie verzilverde spaarpot van een kabouter paddestoel met heel fijntjes haar naam in geborduurd.

Overigens wel grappig..... Sanne heeft 3 doopkaarsen ;-) 1 echte, en 1 van mijn vader gekregen, die is niet gelovig/kerkelijk en kent de gebruikenniet echt, dus die heeft ook een doopkaars laten maken. Dat de peter zijn kaars kwam ophalen, lagen er 2 kaarsen voor hem klaar, en de vrouw van de abdij wist niet zo goed wat ze ermeee moest. Dus hij mocht die tweede kaars ook meenemen. Dat mijn vader zijn kaars bestelde zagen ze de doopkaars van Sanne ook liggen, met het juiste adres, maar die andere kaars was niet de kaars die mijn vader heeft laten maken. Nu heeft ze dus 3 kaarsen;-)

Maar waar die derde kaars nou vandaan is gekomen?????

1 kaars is meegegaan met mijn vader, die mogen ze branden op het moment, dat het nodig is voor iemand.

En de kaars die mijn vader gegeven heeft, staat nu bij ons op het buffet. En de echte doopkaars, zit mooi in het doosje....

Ik plaats nog wel wat meer foto's op FB, maar dat komt wel als ik de rest van de foto's ook gekregen heb.

Dat was het wel zo'n beetje....

Onderstaand kregen we van een hele goede vriend gemaild. Moet je je indenken, een man van 67, een beetje een aparte man, stilletjes.

Kort na het telefoongesprek met JW wil ik jullie nogmaals laten weten dat ik gisteren volop heb genoten van de doopviering van Sanne!

Wat een vreugde, emotie en ook gezelligheid.

Ik maakte voor zover ik me herinner nog nooit zo een plechtigheid mee. Deze was tof!

Wat was Sanne onder alle omstandigheden steeds vrolijk. Water op je hoofd: Niet je van het. Maar dan huilen? Kom nou!

De pastoor was ook erg gericht op de kinderen. Zalf: voor je billen.

Ik fietste zingend en fluitend weer naar huis.

Heb de liturgie van Sanne nu nabij mijn stoel liggen en moet steeds weer glimlachen om haar vrolijke gezicht!

Ik had dus een feestelijke dag.

En ja hoor.... daar ging emo muts ikke weer......

Ik heb echt sinds een jaar teveel waterlanders hoor....

Voor nu, nog een fijne avond..... en tot morgen....

Oh en Henne..... bel nou ff gewoon voor een echo......

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mooie dagen voor jullie! Heerlijk hoor!

Alvast veel plezier morgen (wat is het snel gegaan!!) en inderdaad: de traditionele slagroomtaart waar lekker in gegraaid kan worden hoort erbij!

Geplaatst

Simba, wauw wat bijzonder! JJullie kunnen terug kijken op een zeer warme en bijzonder mooie doopdienst.

Wij hebben S.am laten dopen toen ie 3 weken was.

ik heb toen zelf gezongen voor hem in de kerk. Was ook erg bijzonder (en emo)

kon t nog net droog houden tot ik klaar was met t lied. :-).

Morgen wordt jullie meid al weer 1 jaar!! Wat is t afgelopen jaar voorbij gevlogen hè?!

Alvast gefeliciteerd en een hele fijne dag gewenst!

liefs naomi

Geplaatst

@ Simba, wat een mooie doop hebben jullie achter de rug. En nu ook nog de verjaardag van jullie kleine meid! Heel veel plezier (bijna) vandaag.

Moet opblijven omdat mijn moeder ook de 18e jarig is en ik om 0.00 uur bel. Daarna wel gelijk mijn bedje in!

@Henne, hoop dat je gebeld hebt voor een echo of anders toch je rust kan vinden. Ben alleen bang dat je dit gaat houden tot je koekie gaat voelen bewegen! En dan nog geldt, het is pas echt "over" als je een gezond koekie in je armen hebt. Want tja bewegen, ze zijn ook wel eens stil in je buik en dan zit je weer met onzekerheid...

Heb vertrouwen in koekie!!!!

@Ivfsh, jij vroeg hoe het met onze Gelders Welvaren kindje is. Nog steeds welvaren: met 6 maanden was ze 9 kg en 73 cm. Dus zal nu met 7,5 maand wel 9,5 kg zijn. Een bos met bruine krulletjes, kijkers waar zelfs vreemden van zeggen hoe mooi ze zijn en ontzettend actief. Ze staat sinds 9 juli uit zichzelf al in haar bedje en box (verrassing hoor, haar zittend achterlaten in haar bedje en dan in een ondeugend snoetje kijken bij terugkomst). We mogen al fietsen met haar, omdat ze met 6 maanden al super zat. Maar ja, dan heb je hier hondenweer in de zomer.... Ze wil alleen maar kruipen en helaas op haar buik gaat ze alleen nog maar achteruit en dan wordt ze heel nijdig. Want ja het speeltje ligt voor haar en ze gaat er steeds verder van weg. Op haar billen zittend kan ze wel vooruit komen. De afgelopen dagen wel lol met nieuwe tandjes. Ze heeft er 2, maar die van boven komen nu door. Dus wat "vervelend", 's avonds/'s nachts wat aan het spoken en 3 poepluiers op een dag. Van het weekend mogen ervaren dat je echt gelijk de luier moet verschonen als ze met tandjes bezig zijn, want wat had ze een irritatie/uitslag alles was knalrood en helemaal opgezet. Even niet doorgehad dat ze gepoept had en na een half uurtje verschoont. Gillen van de pijn, zelfs de huisartsenpost gebeld om advies, pfff dat komt heel hard binnen bij mama. Dus nieuwbakken mama's en a.s. mama's let goed op als ze met tandjes bezig zijn.

Ook hier vinden we dat het zo ontzettend hard gaat, maar ja je kan ze niet afremmen en dat is maar goed ook! Maak nu van dichtbij mee hoe het ook anders kan gaan, kindje van mijn zwangerschapsgym is zeer ernstig ziek en ontwikkeld zich dus niet goed. Wij tellen onze zegeningen!

Geplaatst

Simba proficiat met de eerste verjaardag van Sanne!!! Wordt vast een mooie dag en wat een mooie doopdienst, geweldig dat er zoveel mensen waren! Jammer van de afstand, dat kregen we niet gecombineerd, echt jammer maar ik heb genoten van je verslag, zo mooi , warm, en intens. Nou meid inwas er niet ik maar bij het lezen heb ik een traantje gelaten!! Zou je mij de liturgie nog toe willen mailen? Nou een. Mooie dag en inkijk uit naar de (slagroom) foto's.....

Ik kom later terug, schoonmoeder is er

Geplaatst

Oh Simba wat een mooi verslag van jullie doopdienst!!! Van harte met de eerste verjaardag van jullie meisje. Wat gaat het hard he?? Zo'n kleine 2 jaar geleden zaten wij ook in de onzekerheid waar Henne nu inzit. De twijfels, de angst, het verdriet van het niet vollop kunnen genieten en kijk waar we nu staan!!!!! Met een prachtkindje is ons leven verrijkt. Zo oneerlijk dat niet iedereen hier na zoveel inspanning kunnen ervaren wat wij nu meemaken. Dat maakt me wel eens verdrietig....

Wij zijn hier ook aan het voorbereiden voor R zijn verjaardag over ruim 2 en halve week. We gaan er ondanks alles een mooie dag van maken, als mijn moeder niet kan komen, doen we het nog een keertje over bij haar!! Wij gaan voor de houten trein van de Ikea voor R, dus nog even naar Breda het weekend voor zijn feest!!

Henne is je dag beter gestart vandaag???

Sen hoe is het met jou nu??? Moeilijke dagen zeg, helemaal nu je zelf een wonder draagt.

Dublin wat heb je zeker een Gelders Welvaren zeg!! R gister gewogen en hij was hier thuis 9 kg en hij is over kleine 3 weekjes 1 jaar en nu 71 cm. Wat een verschil zeg, wij hebben echt een klein kaboutertje hihi.

Hier besloten om niet te vragen of ik met de regie verpleegkundige te gaan praten van mijn moeder. Ze hebben ervoor gekozen ons niet steeds alles te vertellen en dat moet ik respecteren. Dit is hun manier van ons willen sparen voor verdriet, hoewel ik al meerdere keren heb aangegeven dat ik liever gewoon alles weet. Moeilijke beslissing voor me geweest, maar geeft wel beetje rust. Het is hun keuze en daar moet ik me maar bij neerleggen.

We hebben in de fam al meerdere malen in deze situatie gezeten, maar moet zeggen dat als het je eigen moeder betreft toch heel anders is. Daar kan ik met mijn beroepsmatige houding ook niet veel mee. Ze staat zo dicht bij me dat alles wat ik weet lijkt te vertroebelen en nieuw is. We maken gewoon het beste van iets slechts en zoals dublin zegt: We tellen onze zegeningen. Dingen die we wel hebben, kunnen en meemaken. De rest is helaas jammer en erg verdrietig en niet te veranderen....... helaas

Geplaatst

Simba, wat een ontroerend verslag van de doop van s.! Heel mooi!

En van harte gefeliciteerd met jullie mooie meisje! Maak er een mooie gezellige dag van, maar dat zal wel lukken! Veel plezier!

En toen was ik t kwijt....

Weet alleen dat t afvallen nog steeds niet wil lukken, kom alleen maar bij. En wil toch wel 5 kg. Kwijt vor de bruiloft. Vanochtend een nieuwsbrief gekregen via fertile mindset met s.arah h.olland en daarin stond een stuk over eft en de aandacht afleiden uiteindelijk van je 'craving' naar wat je ook heel erg verlangt, in mij geval blikjes en op dit moment ook donuts...

lag het maar eens proberen. Kijken of ik die drang/verslaving naar m'n blikjes onder controle kan krijgen. En ga t boekt je z'n Fren nog maar eens lezen.

om 13.00 uur naar de hapto. Moet ook nog m'n dhea- waarde laten testen. Ben aan t twijfelen of ik dat niet meteen in DD laat testen of via de ha, maar dan moet ik een maand op de uitslag wachten. En dan weet ik ook zeker als ik naar DD ga dat de waarde op dezelfde manier gemeten is. Er zat namelijk al een verschil in de Hcg waarde tussen die van de ha en die van DD...

Kaartje, nog alles lekker in t Thaise?

Ruby,hoop dat je wat hebt kunnen slapen!

Dublin, gefeliciteerd met je moeder!

Fijne dag allemaal

Geplaatst

San, weet niet wat te zeggen. Moeilijke beslissing om te nemen en t 'los te laten' voor zover je hiervan kunt spreken.

Knuffel meid!

Geplaatst

Hi meisies,

Simba gefeliciteerd met S! Eén jaar alweer... Veel plezier met het beroemde slagroommoment ;-)

Tool rot dat het afvallen niet lukt. Ik heb er geen bal verstand van, dus kan je geen echte tips geven. Weet wel dat als ik dingen niet meer mocht, ik echt af moest kicken als het ware. Met chocola heb ik dat sterk. Eet ik het een tijd niet, dan hoef ik het ook niet, maar eet ik één klein stukje, dan wil ik alleen maar meer. Misschien kan EFT idd iets doen, ik vind het nog steeds een wonderlijk iets...

San sterkte met het 'loslaten'. Zelfs al ben je volwassen, je ouders willen je nog steeds beschermen. Ik hoop dat de eerste verjaardag van R geweldig wordt en een mooie, bijzondere herinnering.

Babeth ben je al ongesteld meid? Vreselijk als dat niet doorzet. Goh, ik ben nu al twee maanden niet bongi geweest....mis het niet haha.

Dublin wat heerlijk dat jullie meid zo goed groeit en zo snel gaat!

Ivfsh zag dat je de Ierse inboedel aan het verkopen bent ;-) Wat een geregel en gedoe he. Hoe is het gesprek gegaan, of komt dat nog?

Ruby heb jij wat kunnen slapen? Vannacht natuurlijk weer vroeg op voor de lopers. Let wel op jezelf he!

Hier redelijk geslapen, half twee crackermoment. Vanochtend net genoeg misselijk ed om me gerustgesteld te houden ;-) En...vandaag elf weken! 'Nog een weekje' zeiden we vanochtend tegen elkaar. Niet dat we dan zorgeloos zullen zijn, maar die enorme angst zal dan hoop ik toch weg zijn. Nog een weekje.....ik tel de dagen.

Fijne dag allemaal. Fren ga je nog zwemmen met F? Super trouwens dat je toch in je oude team mag gaan spelen. Caro vandaag lekker weer dus lekker naar buiten met de kleintjes? Jullie krijgen trouwens ook allemaal nog weer groeten van Zara.

Geplaatst

hee meiden!

San: knuffel meis!

Simba: gefeliciteerd met jullie meissie!

Tool: blijf het ongelooflijk vinden hoe zo'n sportieve vrouw als jij zoveel moeite moet doen om af te vallen... Bleeh

Henne: 11 weken! Joehoe. Elke stap toejuichen!!!!

Hier inderdaad de inboedel aan het verkopen :-) We hebben in Nederland ook nog een complete inboedel en het is het gewoon niet waard om allemaal op te slaan. Al het Ikea spul vloog de deur uit (je moet hier drie uur rijden voor Ikea) en zelfs de bank was direct verkocht. Mooie is dat 'ie pas opgehaald vlak voordat we verhuizen, dus we hoeven niet eens op de grond te zitten :-). Nu de auto nog zien te verkopen....

Nu weer een weekje weg, we gaan nog een laatste week in Ierland rondreizen. Lekker doen zolang het kan! hebben voor de eerste nachten B&B's geboekt en daarna zien we wel. We gaan helemaal naar Noord west ierland. Ver rijden, eens zien of E het ermee eens is. Begin augustus heb ik de verdere gesprekken, ze wilden niet via skype.

Fijne dag allemaal!

X

Geplaatst

Hi meiden

Simba hier ook nog een keer van harte met jullie prachtige dochter!

San, moeilijk hè dat loslaten. Helemaal als dat niet in je karakter zit. Zag de foto van je moeder met R. op FB. Moest gewoon even slikken

Hier zware dag gehad maandag en daarna slechte nacht. Maarja die dag is ook weer voorbij. Ben aan het bijslapen. Laatste maanden waren slopend. Ben heel snel uitgeput en snel misselijk en erge gewrichtspijn. Doe dus ff rustig aan, nu kan het

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Oja Babeth, hoor vaak dat ik op m'n moeder lijk. Gisteren dacht iemand nog dat ik m'n eigen portret op m'n arm had staan. Alsof ik dat zou doen

Geplaatst

Hey meiden,

Sorry dat ik zo weinig van me laat horen, maar merk dat ik hier weinig te melden heb, en merk ook dat ik het voor nu te lastig vind om te lezen. Er gebeurt hier zo veel. Mooie dingen en helaas ook verdrietige dingen. Ik vind het momenteel erg lastig om hier wat mee te doen hier. Maar mijn gedachten zijn zeker bij jullie en lees zo nu en dan ook mee. Maar reageren lukt me gewoon even niet.

Met mij\ons gaat het redelijk. Ups en downs. We hebben nu 3 weken vakantie, hier waren we samen erg aan toe. Net 2 nichtjes van 7 jaar te logeren gehad voor 2 nachtjes. Maandag een dag naar Drievliet (in de regen :( ) en gister ochtend heerlijk naar het strand schelpen zoeken. Gister middag de meiden weer thuis gebracht.

Vandaag ga ik aan het kamertje beginnen, jaren niets aan gedaan, omdat we dachten dat het een ander kamertje ging worden. Maar nu zal het een rommel kamer worden. Verder willen we volgende week nog een paar dagen weg in NL, maar moeten we nog boeken. We zien het wel.

Dikke kus en knuffel voor iedereen.

x

Geplaatst

Guusje geeft niks al reageer je tijdelijk even niet en heb je zelf teveel aan je hoofd zodat je niet weet hoe te reageren. Jij bent ook bij ons in gedachten hoor!! Hele dikke knuffel!!!

Tool frustie he dat niet afvallen. Ik kan die knop ook niet vinden en P is hier lekker aan het afvallen. Ik ga maar heeeeeeeel langzaam in gewicht naar beneden en met die vreetbuien van gister lukt het helemaal niet. Maar ja ik ben wel bongi geworden vandaag dus weet ook waar die bui van gister vandaan kwam.

Jij ook dikke knuffel meis!!!

Geplaatst

Guus denk ook vaak aan jou ...en weet niet goed wat dan te zeggen. Zit nu in zo'n andere positie dat ik voor mijn gevoel haast geen recht van spreken heb. Moet vaak denken aan ons geespeke bij Wij, over stoppen of doorgaan. Zoveel gebeurd sinds die tijd en het af zo anders kunnen zijn. Moeten zijn.

Wat je schrijft van het kamertje raakt me diep. Zo vaak na een mislukte tp op het punt gestaan er 'dan toch gewoon' een hobby kamer van te maken.... Het definitieve daarvan nooit aangedurfd en als jij dat dan nu zo schrijft lopen de rillingen me echt over de rug :-( Veel sterkte lieve Guusje, wou dat ik meer kon doen.

Geplaatst

Hè lieve meiden, ben ik ook weer even.

Simba, van harte met je grote kleine meid!

Guus, fijn weer even iets van je te horen, snap heel goed dat het moeilijk en lastig is.

Ruby, voel je je al wat beter?

Tool en san, afvallen komt vanzelf; eerst even een paar weken lief voor jezelf zijn, jullie hebben beiden nogal wat op je bord liggen!

Henne, heb inderdaad vanmorgen (voor de laatste keer) gezwommen met F. Ze vindt het steeds leuker, m'n kleine waterratje. Daarna naar beesd geweest voor een meeting met de feb/mrt meiden inclusief baby's. En zo trots op m'n kleine F! Alle kindjes hadden wel een moeilijk moment en begonnen te jammeren. Fiene niet, die heeft 2 uur lekker op een kleedje gelegen en om zich heen liggen kijken. Af en toe me een verstoorde blik van "waarom maken jullie zoveel herrie" ;-)

En hoewel het echt gezellig was, is de klik zoals wij die tijdens onze meetings hebben wel echt bijzonder hoor, heb ik weer gemerkt. We laten allemaal echt onze kwetsbare kant zien, en dat vind ik heel bijzonder!!

Geplaatst

Dat is zo Caro, maar die klik was er ook direct die eerste keer bij Simpel al. Anders was er nooit zo snel een tweede meeting gekomen, en een derde en vierde en vijfde in een ruim jaar! Waanzinnig eigenlijk als je bedenkt hoeveel er in dat jaar gebeurd is.

Fren F was met de Bbq toch ook al zo gezellig en vrolijk! Ze houdt gewoon van gezelschap :-)

Denk de Koekie weer een groeispurtje heeft, net twee boterhammen met gebakken ei op en voel me nog een hol vat :-s En ik kom echt niks aan, dat is het bizarre. Mijn lijf verbruikt het allemaal.

Geplaatst

Alleen maar mooi henne!

Groei, koekie, groei!!

En dat bedoelde ik inderdaad ook. Bij ons was er direct die eerste keer een heel goede klik. Komt misschien ook wel omdat er toen nog geen baby's waren? Ik weet het niet, maar als ik beide eerste meetings vergelijk, dan vond ik het destijds bij simpel gemoedelijker ofzo.

Overigens weet ik niet wat me overkomt, aangezien fiene al vanaf ik thuis ben (1415 uur) ligt te tukken! Ze heeft na hè zwemmen natuurlijk alleen in de auto geslapen van kwart voor 10 tot kwart over 11, maar dit is wel heel luxe ;-)

Geplaatst

Fren dan zal F het nodig hebben, luxe he als er eens een ruk van een paar uur maken. Hopelijk slaapt ze vanacht ook weer goed.

Wij hebben echt een heel bijzondere groep idd. Zo open tegen elkaar en ook zo verschillend allemaal. Wat is er idd veel gebeurt in ik geloof zo'n anderhalf jaar?? Veel verdrietige momenten maar ook vele mooie dingen. En we steunen elkaar in alle periodes van alles. Soms wilde ik dat ik een vriendin in de buurt had die ik net zo veel kon vertellen als jullie. Maar face to face is toch altijd anders dan typen, toch een beetje afstand ook al ken je elkaar inmiddels. Dat is het mooie van hier!!!

Henne al weer 11 weken!! Joepie de poepie!! Lekker toch dat je niks aankomt?? Ik ben tot 20 weken ook niet veel aangekomen ondanks dat ik al een behoorlijke buik had. Ok daarna is het alsnog gekomen hihi.

Geplaatst

Wen heeeel veel succes morgen!

Ik ga proberen vroeg te slapen meiden. Lees vannacht nog wel even bij tijdens een crackermomentje ;-)

Geplaatst

Hee ladies,

Vandaag weer een bijzondere sessie gehad bij de hapto. We blijven op m'n woede en boosheid zitten. Er zit nog zoveel woede in me, niet alleen om wat er nu gebeurd is, met de mislukte IVF's en de miskramen maar ook dat mij een eierstok en eileider is ontnomen. De chirurg die me de blinde darm eruit heeft behaald, heeft er gewoon een puinhoop van gemaakt en m'n gyn die de hersteloperatie heeft gedaan, 19 jaar later, heeft zich kapot geschrokken en was ook kwaad hierover en ik denk daar de laatste tijd veel aan, dat dit mij toesis overkomen, die blinde darm en dat dit uiteindelijk ervoor heeft gezorgd dat mijn rechter eierstok en eileider eruit moesten. Hier heb ik niet om gevraagd (al was het wel noodzakelijk uiteindelijk dat ze eruit moesten, want er was niks meer mee te doen) en nu zit ik dus met de gebakken peren (die ik ook nog niet eens lekker vind, flauw grapje). Buiten mij om is deze beslissing voor mij benoemen en hier moet ik maar mee leren leven blijkbaar. Er zit niets anders op. Maar dit houdt wel mijn toekomstige beslissingen en keuzes tegen en maakt het moeilijker dag ik door kan gaan. Dus zoals al eerder gezegd, ik moet mijn woede/kwaadheid/boosheideruit gooien, uit m'n lichaam.

en niet alleen dmv het sporten/lesgeven, nee, ik moet lichamelijk dingen voor me zelf gaan doen, fietsen, zwemmen, lopen, slaan, schreeuwen in het bos, als het maar voor mezelf is. Ik sta altijd klaar voor anderen, het lesgeven is voor anderen, ook al kan ik hierin mezelf kwijt en knik m'n frustraties/agressie/energie kwijt, ik sta er voor anderen en niet voor mezelf alleen. En dat wil dan niet zeggen dat ik egoïstisch ben, maar ik,werk aan mezelf en dat heeft tijd nodig. Pfff...zit hier nu met tranen in m'n ogen.

de sessie op het waterbed was ook heftig en dubbel. Van de ene kant een leeg hoofd, van de andere propvol en kan er niets meer bij. Ook nu een 'helend' lied opgezet. De trillingen gingen door m'n hele lichaam en hoe ik het heb klaargespeeld weet ik niet, maar de kleuren die je bij de chakra's hebt, heb ik omgedraaid, dus de rode en oranje kleur die bij je chakra zit bij je staartbeen en schaambeen, heb ik in m'n hoofd zitten. E de groene en hele kleur die bij je hart en buik zitten heb ik ook door elkaar zitten en deze kleuren schieten telkens door elkaar heen. En met die krachtige trillingen zou dan weer alles op z'n plek worden gezet, zeg maar. Klinkt misschien wazig, maar het voelde daarna wel veel beter. Mijn hoofd lichter en meer ontspannen. Kan het iet helemaal uitleggen, maar weer bijzonder.

Ga nu even stoppen. Kom later of morgen terug.

Geplaatst
Ik dacht dat ze beiden morgen hoort. Wen, toi toi toi!!!

Morgen rijden ze richting t ziekenhuis en onderweg horen ze of t ontdooien goed is gegaan of niet. En als alles goed is gegaan, Dan heeft ze met een de tp.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden