Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Babeth ik denk dat ik m'n schoonouders geen plezier doe met babypark hihi. We gaan een keer om de tafel zitten voor Koreaanse namen, daar maak ik ze zeker blij mee. En joh, het wordt een L..e..e alleen daarmee is mijn schoonvader al in de wolken. Hij vroeg gisteren wanneer we weer controle hadden en of het dan 'goed' was en we konden feestvieren. Hij stond bij voorbaat al een vreugdedansje te maken. Zeg dan nog maar eens dat ook twaalf weken geen garantie is. Vind het soms wel erg moeilijk dat ik die slag om de arm blijf houden en dat andere mensen niet op wil leggen.

In ieder geval ga ik nu maar slapen, vrees dat ik ga dromen over koekiemonsters in maxocosi's ;-)

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha Henne, ik zie ineens een blauw harig ding voor me ;-)...

Ontzettend lief van je schoonvader, snap dat je je angst niet wil overbrengen maar wel of geen angsten, je naasten ervaren het sowieso weer anders, ik denk echt dat er bij jouw straks ook meer rust gaat komen, je buikje gaat zichtbaar groeien, je gaat hem voelen etc.

Ben ook zo benieuwd hoe het nu met Es' gaat!

Fren, geweldig, weet dat hij een studie maakte van auto's maar ook van babystuff?wordt wat als F straks interesse in jongens krijgt!

Geplaatst

Hee meiden!

Wij zijn aan get genieten in Ierland! Hebben in dusdanige uithoeken wegzetten dat we amper internet hadden :-).

Babeth: vind het heel bijzonder dat jullie weer gaan starten! Duim hard hier!

Wen: hoe gaat het met jou?

Sandra: gaat et met je? Goed dat je je neer kunt legen bij de keuze van je ouders om niet alles te vertellen. Telkens lief te lezen dat je zo geniet van R!!

Sen: volgens mij is er idd niet veel te doen aan te lage bd. Ik had ook lage bd, niet zo laag als de jouwe, en ze gaven mij aan het zo te laten, dat er weinig aan te doen was. Zo spannend! Binnenkort is er een mini sen!!!

Henne: volop aan het oriënteren :-). We hebben ook de joolz: super blij mee. Voor ons waren ook de redenen: hele grote bak waar ze heel goed en dus ook lang in kunnen slapen. E heeft de eerste maandjes heel veel beneden in de wagen geslapen. Ik vod het fijn haar dichtbij te hebben. Ook bij een nachtje weg heeft ze er tot bijna zes maanden in geslapen (en E is best een lange baby). Daarnaast idd naar voren en naar achter kunnen kijken. De hoogte vonden we heel belangrijk. En hij loopt heel fijn. Nadelen: groot en vrij kleine boodschappen mand. Hoe zit het trouwens met garantie als je op de veiling koopt? Let wel op dat de joolz regelmatig in de aanbieding is. Wij hebben hem geloof ik voor 700 euro gekocht met gratis maxi Cosi. Nog een voordeel van de pebbles is trouwens dat er een zachte rubberrand omheen zit. Als je een keer stoot is dat zachter voor zowel de muur als je baby :-). Hier trouwens heel erg blij met de base! We ebben geen cabriolet fix dus hebben zo'n andere base. Zou m zo weer kopen. E zit bij ons altijd achterin, maar we hebben wel een extra spiegel zodat we haar kunnen zien.

Slaap lekker allemaal!

X

Geplaatst

Oh meiden wat zijn dit moeilijke dagen. Twijfel bij alles, ben zo onzeker.... Vannacht niet wakker geworden om te eten, dus vanochtend gelijk in de stress. Zo stom :-( Inmiddels voel ik me dat weer iets geruster omdat ik toch wel wat vaag misselijk ben, maar het schiet zo heen en weer de hele dag. En dan is donderdag opeens heel erg ver weg en niet 'maar' drie dagen. In ieder geval heb ik het goede voornemen om er hier niet meer over te gaan zeuren ;-) even mezelf in de negeerstand zetten en me wat meer op anderen richten dan op mezelf.

Ivfsh heerlijk genieten, juist goed toch, af en toe geen internet? Mijn zus gisteren de tip gegeven tijdens haar vakantie de voicemail van haar werktelefoon in te spreken met naam vervanger en telefoon uit te zetten. Haar baas zit ergens vanuit verweggistan nog op CC mailtjes te reageren....dan heb je toch geen vakantie? Waar is de tijd dat je vanuit een telefooncel een keer naar huis belde en op zaterdag een Telegraaf kocht haha.

Kaartje voor jullie geldt natuurlijk hetzelfde, geniet van het internetloze, de rust, de indrukken. En Esther is denk ik echt braaf niet online, you go girl. Al ben ik wel heeeeel benieuwd hoe het gaat.

Wendy heb je een beetje ontspannen weekend gehad? Je zit nu al bijna een week na je ovulatie toch? Dat is wel een voordeel met vijfdaagse cryo's. De wachtweken zijn een stuk korter.

Ruby alweer bij de huisarts geweest? Ik vroeg me af, heb je niet iets van een spray ofzo gekregen voor je holtes? Zelfs bij een virus helpt dat toch echt wel. En anders ook echt even uitzoeken he? Niet met een dot ibuprofen achter de kiezen aan het werk gaan omdat het 'dan wel gaat en je moet toch wat doen'. Ga nou gewoon eens een dag of twee in bed liggen meis!

Sen de vk/ziekenhuis bellen vandaag?

Verder ben ik het even kwijt. Komt later wel weer.

Lieverds, fijne dag, geniet van het weer als dat kan....zelfs werkend is het vast mogelijk om wat zon te pakken in de pauze ofzo en anders vanavond lekker nog.

Geplaatst

Henne balen hoor die onzekerheid, ik denk dat je net als ik pas na de bevalling gerust ben en dan zijn er weer andere onzekerheden en angsten. Knuffel meis.

Verder wens ik iedereen zonnige dag toe, ben te moe om uitgebreid te reageren. Emoties schieten hier alle kanten op, werken geeft wel even de nodige afleiding en gister vriend te eten gehad.

Vandaag dagje vrij en dus vanmiddag Ruben naar oma brengen en ik een plaats verder fiets voor service beurt moet ook gebeuren en het is er goed weer voor.

Verder wat met mijn nieuwe foon spelen en hopelijk op tijd naar bed vanaaf.

Geplaatst

heel goed henne, negeren. Dit is nu eenmaal het moment dat je kwaaltjes als sneeuw voor de zon kunnen verdwijnen, 'normale' zwangeren juichen dat momebnt toe, maar wij, bij wie het zoveel moeite kost, schieten logischerwijs in de stress. Heb vertrouwen in Koekie! En ik denk dat je dat tussen de regels door ook wel hebt, aangezien je met wagens en maxicosis bezig bent :-)

Ik heb vorig jaar voor het eerst in 7 jaar mijn telefoon 3 weken uitgezet tijdens de vakantie en ik voelde me herboren! Zeker doen dus, die telefoon uit. Zelfs Syl lukt het op het moment (maar die is ook te druk met andere zaken, hahahaha)

Ben mn afspraken voor donderdag aan het verzetten, zit er stevig over na te denken om donderdag en vrijdag lekker vrij te nemen. We gaan pas in oktober op vakantie, dus ik denk dat ik even van de zon ga genieten terwijl Fiene op de creche zit. (Is dat heel slecht? Lijkt me zo heerlijk, even gedachteloos op het strand neerploffen...)

Geplaatst

Fren lijkt me een strak plan. Alleen zag ik dat er vrijdag al weer veel kans op regen is.... En zaterdag 16 graden...??!!! Hoe verzinnen ze het.

San knuf!!!!

Geplaatst

Maar daarom neemt Fren op donderdag vrij, hahahaha

Wij hebben morgen een dagje vrij ivm ondertrouw. Vriend heeft de hele week vrij en ik werk tot twaalf uur,,dus ook wel lekker.

verder gisteren sinds lange tijd nog eens flink met elkaar geknuffeld oftewel banga.

Geplaatst

Joehoe ondertrouw, zooooo romantisch hihi. Was bij ons echt een aanfluiting, kwartier later stonden we bij de Appie Heijn tussen de bloemkool LOL. Zelf dus maar iets leuks van maken Tool, nog een keerje banga ofzo ;-))

Geplaatst

hmpf. kan afspraak op donderdagmiddag niet verzetten, dus alleen donderdagmorgen vrij ivm gesprek bij de bank.

Voor vrijdag is de voorspelling inderdaad (nog) niet best, maar wellicht wordt dat nog anders.

Geplaatst

Meiden,

Vanmorgen ging het redelijk goed met de keel een oren. Morgen langs de dokter. Vandaag tot 12 uur aan het werk en dan lekker niks.

Morgen ga ik de 1e 2 muren voegen, ben benieuwd of ik dat kan. Zal vast wel. Dan willen we eind van de week kunnen douchen. Vanmiddag nog even langs de karwei wat stenen halen voor onder de douchebak. Mag het randje van de douchebak mozaieken. Kan geen geschikte lijst vinden die er omheen kan. Dus lekker kreabea.

Snel aan het werk en gauw naar huis.

Dikke knuffel voor iedereen.

Geplaatst

Klinkt goed ruby, eind vd week douchen!

Hier net nog even goed uitgezocht, maar je krijgt bij die veiling idd geen garantie. Doe het dus alleen als het echt heel goedkoop kan, 300 euro ofzo. En dat zal wel niet :-)

Geplaatst

Vandaag toch even aan Fren :-).

Ben wel blij dat ik niet constant internet heb, dat wel.

Andere bezigheden worden wat minder want moet ongi worden. Er hangt dus een donderwolk boven J zijn hoofd, haha.

Vandaag 17 jaar bij elkaar dus vieren met lekker eten en drinken.

Voor iedereen weer een dikke knuffel.

Geplaatst

Vanmiddag mijn Noorse vriendin naar het station gebracht... Een paar hele gezellige dagen gehad, urenlang lunchen en koffiedrinken op het terras etc... lang geleden! Maar over donderwolken gesproken!

Ik had gehoopt dat ik haar een beetje blijer kon maken met haar zwangerschap en dat ze alles wat zonniger in zou zien maar ze ziet echt alleen maar problemen zowat, pfff! Is er lichamelijk niet gerust op (vandaag is ze 15 weken), financieel, hoe zal iedereen reageren, volgende week als ze het gaat vertellen, hoe moet het in mijn appartement, al die spullen die ik moet aanschaffen, mijn voeten zijn zo dik, moe, misselijk, metalen smaak in haar mond de hele tijd, jeetje...

Gelukkig konden we ook over andere dingen kletsen. Ze is nog steeds verbaasd dat het over haar gaat als ik zeg: als je zwanger bent... ofzo. Dus eigenlijk val jij best mee Henne! :-)

Geplaatst

Hoi dames,

Jeetje caro, wat s die week voorbij gevlogen, voor mijn idee was ze er net? Maar wat sneu dat ze alleen maar beren op de wat ziet......getver zeg! Nu maar hopen dat ze wel positieve reacties krijgt, en wat de financiën e.d. betreft, volgens mij vraagt iedereen zich dat wel een moment af, maar als je geen persoon ( wel of geen partner) Om je heen hebt die je meteen weer kan oppeppen dan is dat wel lastig hoor . Hoop echt dat ze gaat genieten en dat ze lieve hulp van heel dichtbij aangeboden gaat krijgen.

is wat, ben je zo lang bezig geweest en dan zo....Ziegen maken om of het met de uk wel Goed gaat is al zwaar genoeg.

Fren, afspraak bij de bank, verhuisplannen?

Ruby eind van de week douchen, dat is nog eens een streven, heerlijk!!

Wen hoe gaat het met jou?lukt het een om een beetje afleiding te hebben?

Syl gefeliciteerd met jullie 17jarig samenzijn, jeetje wat een tijd al hè! Wat Henne ook zegt, j s er wel aan gewend, M zei wel direct, volgens mij went het nooit...en bedankt ;-)

Hier weer utro in huis gehaald, gelukkig accepteerde mijn nieuwe apotheek de ingescande mail.

Geplaatst

hoi meiden,

Syl gefeliciteerd 17 jaar toppie hoor!!!

Weegschaal moment gehad. In 3 weken 2,2 kilo eraf. Nu nog 15 kilo te gaan en dan zijn we klaar. Over een maand hoeven we pas terug te komen en heb ik direct lekker een schoonheidsbehandeling erachter aan. Dus even wachten nog. Niet verwacht...

Caro, moeilijk dan zeg met die vriendin.

Meiden dikke knuffel voor iedereen.

Geplaatst

Babeth ze was er geen week hoor, meer een lang weekend: van vrijdag tot maandag. Tja, ze verdient genoeg op zich en in Noorwegen is alles natuurlijk perfect geregeld, alleen al een jaar verlof, pfff!!! Maar ze is nogal een control freak en dat is lastig als je zwanger bent want dan gaat je leven ingrijpend veranderen, zeker als je alleen bent... Denk dat ze nu pas in ziet dat dat zo is...

Ach, het komt wel goed daar ben ik van overtuigd. Ze is een echte moeder, ze heeft 2 nichtjes en een neefje die regelmatig bij haar logeren en ze was dol op Kaat en Bram... vooral Kaat want die lachte de hele tijd naar haar, Bram lijkt al een beetje eenkennig te worden (erg vroeg?) want die ging de eerste dag zelfs een keer huilen toen ze hem uit bed haalde en lachte pas echt naar haar nadat ze hem een fles had gegeven. Ach ja, de liefde van de man gaat toch door de maag he :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden