Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
[ATTACH=CONFIG]4402[/ATTACH]

Hoi dames,

Dat is mn vage streepje dus. ik kon niet eerder reageren want wij hadden vanavond een verjaardag. Nu dus thuis en ff snel de foto geplaatst.

Bij al mijn andere pogingen was de test altijd spierwit. Hoe goed ik ook keek. Nu dus voor het allereerst zo'n heel vaag streepje. (en nog geen bongi)

Nou, zo vaag vind ik m niet hoor! Zie m al in de kleine foto

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hee wen,

ik vind dat best een duidelijk streepje hoor! ik had gedacht dat ik zou moeten zoeken, maar deze zie je meteen! Mooi mooi mooi! Ben heel benieuwd naar maandag!

Ceeke: knuffel meis!

Geplaatst

Ik zie een streepje hoor, Wen!

Even een extra knuffel voor Ceeke. Ik herken het zo, die tranen die zo hoog zitten. Ik hoop dat je ze snel kunt laten gaan. Dat kan zo veel ruimte geven.

Mijn man hield zijn verdriet steeds erg binnen maar nu ik er in de vakantie erg aan 'trek' komt het ook bij hem langzaam los. Gelukkig, want als we elkaar ons vedriet niet laten zien, voelt het voor mij alsof we minder met elkaar verbonden zijn. En dat heb ik juist nu zo nodig.

Geplaatst

Wen, ik vind het ook een duidelijk streepje. Hoop dat hij morgen nog duidelijker is.

Sen, bij jou wist ik van te voren dat ik het fout had :-)

Geplaatst

Kalimera dames,

Ceeke, die tranen zitten bij mij ook in m keel, maar ze komen er ook niet uit. Gisteren ja, toen ik de herhaling van de opening van de OS aan t bekijken was. En toen ik de foto van henne zag en die van wen... Maar ook een paar keer vorige week voelde ik ze zitten, terwijl ik op m'n werk zat...probeer er zoveel mogelijk aan toe te geven, maar soms lukt het niet.

Knuffel voor jou meid!

Freya, welkom. Helemaal niet erg als je niet altijd reageert. We weten dat van elkaar en ook anderen die 'nieuw' in ons groepje erbij komen zij van harte welkom en ook van hun verwachten we niet dat ze op alles en iedereen gaan reageren. Ook jullie hebben veel meegemaakt en nu op t punt gekomen om een andere weg in te slaan, eentje die jullie liever niet hadden willen nemen, maar waarvan ik weet dat ook dit uiteindelijk een hele mooie weg zal zijn. Knuffel ook voor jou meissie!

Verder hier niet veel te melden. Zit met mezelf in de knoop en dat uit zich door kortaf te zijn, kan slecht tegen harde ggeluiden en zelfs A. Begint het op te vallen. Zou dit weer een nieuwe fase zijn?

Meiden, ik ga me eens klaarmaken voor een spinnignlesje dadelijk om half 11. Effe iets voor mezelf, geen lesgeven, maar gewoon zelf meedoen. Benieuwd hoe zwaar t gaat zijn...en straks etentje bij mijn aanstaande schoonzus met de rest vd familie.

Fijne dag en Wen, hoop ook dat je kunt schrijven dat er weer een dikker duidelijker streepje is tevoorschijn gekomen!

Geplaatst

Nog steeds niet bijgelezen :-( Wel de foto van Wen gezien....ik vind 'm misschien licht, maar absoluut niet vaag. Enne....ik begon deze keer dus ook zo en het werd niet heel snel en veel dikker. Heb me daar vreselijk druk over gemaakt, vertrouwde het voor geen meter, maar zie hieronder en bedenk dat ik nu over de 12 weken heen zit (dpo staan voor days past ovulation). Wen, ik heb er goeie hoop op hoor!

[ATTACH=CONFIG]4403[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]4404[/ATTACH]

Geplaatst

Wen mooie test hoor, is echt een posi test hoor en zeker niet onduidelijk!!!! Spannend!!!

Hier erg zwaar. Krijg steeds stukje te horen die niet positief zijn. Als ze geen behandeling zou doen zoals nu zou ze nog 2 maanden hebben..... Nu dus wat verlenging.

Gister geweest en ik schrok van wat ik zag. Ga vandaag eens in haar dossier kijken als het mag. Straks gaat R ook mee naar oma.

Heb al wat vervelende onderwerpen aangesneden en pff niet makkelijk. Mijn moeder kan/wil/durft over wat dan ook geen beslissingen nemen. Moeilijk dus.

Geplaatst

Jeetje San, wat vreselijk zwaar. Heel veel sterkte en een hele dikke knuffel.

Freya welkom hier! Ik reageer ook niet altijd (gelijk) op iedereen maar is ook lastig want je moet dan ook zoveel onthouden. Sterkte met alles

Tool, voor jou ook een knuffel. Dat van die harde geluiden heb ik ook vaak. Hoort bij hoogsensitiviteit

Geplaatst

Jeetje San, wat heftig en zwaar! Dat komt vast als een harde klap binnen. Ik weet even niet de juiste woorden te vinden, maar die zijn er in deze situatie ook bijna niet. Ik wil jullie heel veel kracht toewensen! Dikke knuffel. (en nogmaals: als ik iets voor jullie kan doen, laat het echt even weten).

Freya, welkom hier.

Tool, voor jou ook even een dikke knuffel. Ik kan mij voorstellen dat nieuws van (mogelijk) positieve testen en zwangerschappen hard kunnen aankomen. Kon ik maar iets voor je doen om alle pijn en verdriet weg te nemen. Een hele dikke extra knuffel!!!

Henne, dank je wel voor je foto's van de testen.! Ik heb zo weinig ervaring met lichte / vage streepjes. De testen waren normaal helemaal omowit. Jouw foto's geven mij weer iets meer hoop, alhoewel ik morgen met grote spanning uit kijk naar de bloedtest.

Geplaatst

Vanmorgen weer getest. In eerste instantie dacht ik dat de test lichter was als gisteren. Toen ik ze naast elkaar hield, zag ik weinig onderscheid. Mogelijk vandaag ietsie pietsie donkerder, maar dat kan ook omdat ik het zo graag wens.

Ik heb nu geen testen meer in huis (gisteren niet aan toe gekomen) en heb al gegoogled op koopzondagen. Straks richting leidschendam voor nieuwe kruidvat testen. (ik heb ook een nieuwe handtas nodig, dus dat kan ik geljk mooi combineren).

Morgenochtend maar weer testen. Daarnaast naar het lab voor de bloedtest. Ik moet voor dat laatste nog even kijken hoe ik dat praktisch ga regelen. ik heb een formulier meegekregen van Gent met hetgeen waarop getest moet worden en naar waar de uitslag heen gefaxt moet worden. Dit is echter geen officieel labformulier. Nu heb ik (vanwege controle nav prednisolongebruik) van mn huisarts wat labformulieren meegkregen met datgene aangekruist wat van belang is voor prednislon gebruik (ontstekingswaarden). Ik zit er nu aan te denken om zelf daar maar hcg etc aan te kruisen en dat formulier morgen mee te nemen naar het lab. Wat denken jullie?

Ik zal trouwens zo weer even nieuwe foto plaatsen.

Geplaatst

Ja gewoon doen Wen! We betalen er genoeg premie voor elke maand dus voel je niet bezwaard. Laat die verzekeraar maar gewoon dokken! Zo denk ik erover.

Geplaatst

Jeetje Wen... wat nou licht streeppie.... Ik dacht ik moet gaan turen naar mijn scherm, maar meid.... das echt een streep hoor... voor nu ben jij gewoon zwanger hoor!!!!

Henne, dat ongeloof blijft echt nog heel lang. Zoals Mik al schrijft.... als je kleine er is, dan is er nog af en toe dat ongeloof... We hebben echt een kind. Zeker in het begin had ik heel vaak opeens zo'n golf over me heen.... Ze hoort echt bij ons..... we zijn niet op kraambezoek bij iemand anders..... ze blijft.....

Laat het je overkomen.....

Ceeke en Tool en Freya ook.... laat die tranen komen... ze horen bij het proces....

San... wat hebben jullie het zwaar nu.... En wat is het moeilijk als je het eind zo ziet naderen..... Ik zou willen dat ik je een echte dikke knuffel zou kunnen geven....

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]4405[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]4406[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]4407[/ATTACH]

Ben zelf nog niet overtuigd. Toen ik nl zwanger was van mn zoontje had ik echt hele duidelijke streepjes (maar heb toen wel pas 19 dagen na punctie voor het eerst getest).

Ook totaal geen klachten, dus ik hou zelf een slag om de arm. Ik ben wel blij dat mijn lichaam tenminste wel ergens op gereageerd heeft, want na 5 verse pogingen en witte testen begon het vertrouwen toch wel heel erg te minderen. Wat er nu ook gebeurd, het heeft mij wel weer positiever gestemd voor de toekomst met pogingen. Mijn lichaam weet blijkbaar nog wel wat hcg is.

Afwachten nu maar.

Geplaatst
Ja gewoon doen Wen! We betalen er genoeg premie voor elke maand dus voel je niet bezwaard. Laat die verzekeraar maar gewoon dokken! Zo denk ik erover.

Sen, je hebt mij overtuigd. Ik ga het gewoon aankruizen! Betaal mij idd blauw aan premie.

Geplaatst

goedzo Wen! en ik vind de streep ook iets duidelijker dan gisteren

Mik, Simba en Henne, over dat onwerkelijke: ik moet nog maar 4 weken en vind het nu al jammer dat ik straks die buik niet meer heb waarin in mn kindje voel bewegen. Misschien ga ik dit namelijk nooit meer meemaken (heb nog wel 5 cryo's maar das geen garantie) en dat stemt me verdrietig. Dan is er natuurlijk wel een prachtig mooi jongetje en dat zal ook weer heel onwerkelijk zijn. Mijn beste vriendin heeft een icsi-tweeling die onlangs 7 jaar zijn geworden en zij heeft het nu nog. Dan zegt ze tegen haar man "we hebben gewoon 2 kinderen?!?!". Ze zijn namelijk ook 9 jaar bezig geweest voordat deze kindjes eindelijk kwamen. Die medische molen die blijft je gewoon, hoe dan ook en spijtig genoeg, je hele leven bij...

Geplaatst

Hoi meiden,

Wen ik snap je terughoudendheid maar ik vond je eerste test ook niet onduidelijk en zie echt wel dat deze iets donkerder is, als je in gedachten houdt dat het hcg per 48-72 uur verdubbelt en je nu nog zo pril bent is het ook niet vreemd dt de 2de test nog niet 3x zo duidelijk is, super spannend maar ziet er goed uit!

San pffff ik kan de juiste woorden maar niet vinden behalve dat ik met je meeleef en knap vind hoe je er mee omgaat. Misschien dat je moeder het te pijnlijk vind om met jou over degelijke moeilijke keuzes te praten, je bent haar dochter die ze natuurlijk alles wil besparen...sterkte meissie!!

Ceeke volgens mij heb je mijn sms'je niet meer gehad, ik kreeg steeds foutmeldingen! Maar niet vreemd dat W jou in bescherming wil nemen en als de keuze voor een gesprek daar goed voelt dan doen!

in eerste instantie zou ik in jullie situatie ook voor Gent kiezen en wie weet hebben ze daar ook een embryoscoop?

ik hoop dat je door de gesprekken bij de k-psych. Je helpen om je verdriet d ruimte te geven! Houd je taai lieverd!

Geplaatst

San, wat verdrietig allemaal. Heel veel kracht gewenst.

Sen, maak maar veel foto's en filmpjes van je buik. Wij hebben de dag voor het ziekenhuis van alles opgenomen, dan noemen we zijn naam al en praten we tegen hem. Leuk om terug te zien, ook voor hem!

Wen, die vandaag is echtwel dikker, die van mij waren om de dag en dan is het wat duidelijker:

[ATTACH=CONFIG]4408[/ATTACH]

Vrijdag was de niet ongesteld dag en pas na mijn NOD werd het echt overtuigend vond ik. Spannend, ziet er veelbelovend uit hoor! Ik ken ze veeeeel vager.

Geplaatst

Vind hem ook duidelijker hoor!

Wij zo naar het park voor fotoshoot van ons drietjes. Ben benieuwd! We hebben helemaal geen foto's waar we alledrie opstaan nl. Hopen dat het nog ff droog blijft.

Weet niet wie het vroeg, maar fiene is snipverkouden, hoest zich suf (vandaar het spugen, ze bleef hangen in een hoestbui) en snottert lekker verder. Gelukkig blijft ze er vrolijk onder en ligt ze vrolijk te worstelen met haa nieuwe vriend het draakje ;-)

Ik sluit me aan bij mik sen, veel foto's maken! Ik vind het jammer dat ik geen foto van de laatste dag heb, maar ja, niks aan te doen. En ik mis het zwanger zijn ook nog steeds af en toe en vind het nog steeds raar om het over mezelf te hebben als 'mama'. Denk dat dat komt omdat we zo'n enorme muur opgebouwd hebben om de klappen op te vangen voor als het niet zou lukken, dat het even duurt voordat die afgebroken is. Zélfs als je een kindje in de wieg hebt liggen!

San, weet niet goed wat te zeggen. Ik denk aan je in deze zware tijd.

Geplaatst

Fren, veel plezier met de fotoshoot!

Sen, ik sluit mij aan bij Fren en Mik. Veel foto's maken, hoor!

Het is zo herkenbaar wat jullie schrijven mbt het missen van de buik en het zwanger zijn.

Ceeke, dikke knuffel voor jou.

kom maar op met je vragen over Gent.

Testr. Dank je voor je foto's van de testen! Door het vergelijken en jullie reacties, is mn hoop nog niet weg. Alhoewel ik nog niet overtuigd ben dat dit goed zit, ben ik wel hoopvol gestemd over nu en de toekomst. Het gaat vast (ooit) goedkomen.

Ga zo richting de stad voor een paar nieuwe testen.

Tot later!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden