Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het was heerlijk.

Qua namen, ik heb ze ondanks dat we zeker weten dat er geen kindje komt nog steeds niet aan iemand verteld. Onze kleine vlinder die in de hemel is heeft een naam. Wie weet komt het nog een keer dat ik het prijs geef, maar nu nog niet.

Ik ga slapen, ons avontuur van gisteravond met de kat die al 2 nachten aan het janken was heeft er wel ingehakt. Vandaag naar het asiel gebracht. Niet gechipped. Een vrouwtjes lapjespoes. Best een schatje hoor, maar wij krijgen eerdaags onze driepoot Truli. Als het goed is volgende week zaterdag. Heb nog wat foto's gekregen. Het is een echte vrijdoos, dus dat komt wel goed. Gelukkig zijn mijn katten wel gechipped.

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ruby, slaap lekker.

Dat is waar ook, jullie krijgen binnenkort jullie Griekse schatje!

Ik ga hier ook aftaaien voor vandaag. Samen met manlief op de bank. Bijkomen van deze stressvolle dag.

Geplaatst

WEN!!! Zie je wel... ik moest nog even bijlezen..... en ik begon bij de testen... Ik moets me echt even inhouden.... das toch geen twijfel test... Mens je bent gewoon zwanger... en verder op je berichtje.. zie je wel.....

Es een meid... ik dacht ook een meid.... Als je morgen rond 16.30 nog in Alkmaar bent.... Je bent welkom ;-) En wat een mooie foto.. mooi buikje, en je staat er zef gewoon heel mooi op!!! Ik haat mezelf ook op foto's. Het jurkje van de doop vond ik erg mooi..... tot ik de foto's zag..... toen schaamde me ik bijna.... Vond hem me opeens helemaal niet mooi staan. Volgens mij is dat vrouwen eigen....

Tool.... ik duim met je mee!!!!

Ruby.... EINDELIJK DOUCHEN!!!!!!

Geplaatst

Hoi dames,

Ohhh wT een berichten waarbij de emoties alle kanten op gaan zeg...

Wen, van harte gefeliciteerd met de prachtige waarde! Wow meid wat fijn, ok ben zo blij voor jullie en krijg extra kriebels vanwege het feit dat het met cryo's gelukt ! Nu op naar de echo..top top top!

Es, jullie een mooie 20w echo, super, en een meisje is inderdaad geweldig net als een jongen;-)bijzonder hè.

wat die foto's betreft, iedere maand een zou ik zeggen, zo mooi!!vooral die met hoofd!

maar even los van de blijheid wil ik je ook zeggen dat e ontzettend live berichten geplaatst hebt, voor de meiden die afscheid hebben moeten nemen van hun droom....je hebt het zo mooi verwoord!! Ik snap je helemaal, voel wZt je bedoeld maar had het nooit zo kunnen verwoorden....

Wat betreft de metingen, i. Is iedere 2 weken gemeten en er was altijd wel ergens waarmee ze op, onder of boven de lijn zat maar uiteindelijk helemaal perfect!

Henne ik pb je even....

San, wAt een moeilijke situatie, misschien vraag je momenteel iets teveel van je zelf en ik sluit me aan bij de woorden VAn kaartje en Es'.

Tool, ik hoop ontzettend dat jouw lijf je niet voor de gek houdt maar het lijkt me meteen ook moeilijk, bij ons echt geen kans op spontaan en zelfs voor mij toch ook weer iedere cyclus een klein sprankje hoop, helemaal vanwege Es'.

Ik hoop het en ook voor jullie Kaartje!!

Jij bent weer lekker op dreef nietwaar, met je activiteiten, werk, super!

Rubster, douchen is altijd fijn maar voor jullie denk ik momenteel een ultiem genot! Douchen in je eigen douche die met bloed zweet en tranen verbouwd is, pluim voor jou en À!

Sjonge, gisteren(middag) een (nieuwe) ovul.test gedaan van een Bestelling die nog liep, wat denk je, negatief! Eerst paniek...toen logisch verstand ( ja ja ik leer het wel) ik kan hem niet gemist hebben gezien de echo, straks om 17.00 weer een en ik had nog een tekstje van de vorige bestelling liggen dus beiden gebruikt: de nieuwe negatief en de "oude" iets minde als echt positief! Grrrrr!! Maar ik had echt het idee dat het niet lang meer gaat duren gezien de signalen. Ik heb een foto gemaakt en naar sensi.tst gestuurd.

Iig morgenvroeg echo en bloedafname ik ben benieuwd.

Eef, gelukkig ook bij mooi weer bij het Garda meer, ik ben benieuwd, ben er nooit geweest maar ns leek het juist wel mooi , ook de plaatsjes in de buurt,nog bedankt Sen!

Ceeke , een knuffel voor jou!! Wat moeilijk om de energie voor je werk te gebruiken als je met je hoofd met heel andere zaken bezig bent....

Geplaatst

Meiden, lekker jullie goede nieuws hier delen hoor. Via jullie maak ik het ook allemaal een beetje mee. Foto's van testen en buiken ook graag gewoon plaatsen. Ben veel te blij voor jullie.

Babeth, typisch eigenlijk dat we allemaal toch hoop houden zelfs als de kans heel klein is. Mijn hoop is vooral een onderbuikgevoel. Die positieve instelling zit me alleen soms in de weg. Nu daardoor soms echt verdrietig. Late reactie op stoppen met mmm? Of reactie op zwanger zusje? Of nu pas echt verwerken bbz? Komt ook in vlagen. Tijdens vakantie en ook afgelopen zaterdag echt dipje. Nu ik dit schrijf weer niet en vraag ik me af of wat ik zojuist heb geschreven wel over mij gaat. Ach, gaat wel weer over. Morgen is alles beter. Vandaag is geloof ik een morgen ;-)

Geplaatst

Wat een dag vandaag:-) :-) :-) :-)

Wat een geweldige berichten en fotoos en lieve woorden :-)

Hele dag gefietst in bergen, schitterende omgeving, nu allebei doodmoe en frisgedouched op bed, en dan nog eens de positieve flow hier

Wen gefeliciteerd, wat een prachtig nieuws!

Ruby fijn gedouched.. eindelijk:-)

Tool, wat een tekenen allemaal, snap dat je jezelf niet gek wilt maken..maar die hoop is wel heel fijn...duim voor je!

Hier fijne vakantie, ik ben er nog dagelijks mee bezig, ik vind t fijn om hier mee televen,herken wat kaartje schrijft over het op deze manier een beetje mee beleven, en gewoon omdat jullie het zijn!

Er zitten zoveel aspecten aan t verwerken...niet met tablet op te schrijven :-) merk deze vakantie dat het toch wat makkelijker is dan een jaar geleden, gewoon lekker kijken naar een spelend kind zonder gelijk te denken aan onze situatie, het komt in ieder geval voor als dat het wat gemakkelijker gaat en dat is fijn te merken. Manlief en ik praten er nog steeds veel over, we beleven sommige dingen gelijk en sommige totaal anders, ben altijd weer blij als we er goed over kunnen praten, heb dat erg nodig, het is welgrappig dat hij degene soms is die als we elkaar niet kunnen vinden, droog kan opmerken,nouja we vinden elkaar gewoon even niet....haha, oja dat kan :-) geeft ook al ruimte

Bij ons allebei blijft er wel verdriet en boosheid zitten, het komt ook doordat je in een relatief lange periode zo intensief met die hoop en positief denken en zooo graag willen bezig bent geweest, ik neem mezelf nu maar voor dat dat altijd graag willen en niet zo mogen zijn naast elkaar gaan leven, waarbij er nieuwe ontwikkelingen in ons leven zullen komen en het perspectief zal veranderen, maar zolang als we samen oud mogen worden :-) blijft die wens, en het verhaal eromheen, bestaan, met ernaast hopelijk mooie nieuwe belevenissen en invulling

En ben dus van plan om gewoon van kinderen te kunnen genieten zoals k dat vroeger kon,

Meiden slaap lekker, san volgens mij zat er vandaag een goeie tip bij voor je, hoop zo dat je lukteen balans te vinden voor jou, je familie en je werk, denk aan je xx

Es geweldig nieuwsen prachtige foto,

Babeth heb nog wel wat leuke tips voor je, ging je nu naar omgeving malcesinne?

Xxxx voorieder

Geplaatst

Hee lieve meisjes!

Wen: het goede nieuws van de dag!!!! Super super super!!! Heel erg blij te lezen! Gefeliciteerd meid!

Esther: jij ook mooi nieuws: heel fijn dat het allemaal goed is! En die foto's: super!! Mooi vuile, nog mooiere vrouw!

En dan nog nieuws can hele andere orde: ruby kan weer douchen: jihaa!!! Haha, nooit gedacht dat ik zo toelijk kon worden van het bericht dat iemand kan douchen :-)

San: zou willen dat ik meer voor je kon doen. Je hebt al goed advies gekregen hier, wil je nog even een dikke knuffel geven.

Eef: op jij en je lief altijd heerlijk samen blijven!!!geniet van je vakantie!

Kaartje: emoties: ze zijn hardnekkiger dan je denkt en ook dan je soms misschien wel wil. Het gaat dan ook om zulke diepgewortelde emoties... Kus voor jou!

Voor alle anderen: liefs en lekker slapen zo!

X

Geplaatst

Kalimera!

Denk niet dat t gelukt is, want heb een megatrekkerig gevoel en ook echt het idee dat ik bongi ga worden. Zou ook te mooi zijn om waar te zijn.

Babeth, veel succes vandaag met de echo!

Eef, mooie woorden hoe jij met het hele verwerkingsproces omgaat en je man ook. Je kunt t zo mooi en goed omschrijven dat ik tussen de regel door wel begrijp wat je bedoelt.

heb overigens d tekst an m'n hapto gekregen over auto-immuunziekten en zelf-afbraak. Waar ik me zo in herkende. Over hoe ik me nu voel en wat ik ervaar, met het niet kunnen loslaten en krampachtig vasthouden, boos zijn, hard voor mezelf zijn op het perfectionistische af. Als iemand interesse heeft, hoor ik t wel.

Ivfsh, nog eventjes en dan komen jullie weer naar nl. Hebben jullie al een woonoplossing gevonden?

Caro, lekker aan t genieten van jullie vakantie?

Geplaatst

Jullie zijn allemaal lief. Es ik probeer ook zo veel mogelijk tijd met moeders door te brengen. Ik besef maar al te goed dat dit maar 1 x kan. Als we R niet hadden zou ik veel vaker gaan, maar we hebben ook rekening te houden met hem. 3 keer per week 2x 2 uur in de auto heen en weer en zijn hele regelmatige ritme omgooien gaat echt niet goed komen, dan tussendoor nog even naar de opvang want hoe dan ook papa en mama moeten toch ook werken. Mijn werk denkt zo goed mogelijk mee gelukkig en als ik vragen heb of iets anders zijn ze altijd bereid mee te denken en te kijken naar een goede oplossing. Hun hebben er ook niks aan als ik niet functioneer. Ben me aan het voorbereiden (lees uitrusten) voor donderdag, want ik wil heel graag even dagje op en neer samen met R. Even oma afleiden en opa verrassen!! Ga ze niet vertellen dat we komen, mocht het toch niet doorgaan om wat voor rede dan ook. Als ik te moe ben is het niet verantwoord om dan voor lange tijd achter het stuur te kruipen met R op de achterbank. Als het gaat dan gaan we via msn en de webcam het taartmoment van R doen zondag. Zo kan ze er toch een beetje bij zijn en het weekend daarop vieren we het gewoon nog eens samen met opa en oma (hopelijk thuis) in het zh.

Ik lees alles mee met jullie en weet niet de woorden te vinden om te reageren, ben teveel met mezelf bezig.

Ben blij dat het met de zw onder ons goed gaat!!! Zo bijzonder is het.

Voel het verdriet van degene die met lege handen achter blijven en toch stiekum elke maand hoop hebben.

Voor jullie allemaal hele dikke knuffel!!!

Geplaatst

Hi meisies, allemaal even een dikke goeiemorgen knuffel. Verder weinig nieuws te melden en een te duf hoofd om goed te reageren. Of meer een te vol hoofd. Het is geweldig dat het gelukt is en 'maar' klinkt zo negatief en dat is het natuurlijk niet maar... alles staat nu wel op z'n kop. Opeens is ons hele toekomstbeeld anders en het kost tijd en ruimte om dat allemaal een plekje te geven. Ondertussen blijf ik erg moe, waardoor ik het gevoel heb die stap vooruit niet te kunnen zetten terwijl ik het zo graag wil. Ongeduld en alles onder controle willen hebben....niet mijn beste eigenschappen ;-))

Zou zo graag iets doen voor de meiden die het op dit moment erg moeilijk hebben. Maar weet niet wat. Weet niet wat te zeggen. Ik ken de gevoelens die veel van jullie beschrijven, maar ik heb ook de vervulling van de hoop nu gekregen en dat maakt alles anders. Het maakt ook dat ik me realiseer hoe ontzettend groot het contrast is tussen wel en geen vervulling van je wens en dat maakt me best heel erg verdrietig. Opnieuw grote bewondering voor de meiden die hiermee om weten te gaan en elkaar ook weten te helpen daarin. Liefs!

Geplaatst

Misselijkheid is waarschijnlijk toch van/door de prednisolon ook al neem ik na het eten in.

ben het nu namelijk weer....

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Schijn vannacht een bos omgezaagd te hebben. Was wel nodig na die nacht ervoor...

Henne, alles is nu 180graden omgedraaid. Nu moet de knop in je hoofd nog om. Dat valt niet mee! Iedere keer weer een stukje dan maar. Bij mij is hij ook nog niet helemaal om. En inderdaad dat soort van schuldgevoel t.o. De meiden die nog steeds met lege handen staan. Zo graag iets voor hen willen doen maar machteloos staan en niet meer kunnen bieden dan een luisterend oor en steunende woorden. Zo vreselijk frustrerend.

San, ik hoop dat het gaat lukken om donderdag naar je ouders te gaan en dat je niet te moe bent

Geplaatst

Lieve Tool...jij kent je lijf het beste, ik hoop voor je dat je het mis hebt en dat jullie enorm verrast gaan worden!

San ik hoop dat je donderdag naar je mams toe kunt! Nu even sandra tijd!

Henne herkenbaar wat je schrijft! Er moet ineens een knop om en dat gaat niet 1,2,3...sterker nog...ik zeg nog elke avond tegen gerard: begrijp jij het?

Simba half vijf moet ik echt al wel een flink eind onderweg naar huis zijn hoor! Het is bijna twee uur rijden en anders kom ik overal in de file terecht! Lief van je, was gezellig geweest! Ik ga nu zo weg en ben ook met een uurtje wel klaar daar en stap dan in de auto naar huis!

Eef fijn dat je merkt dat deze vakantie wb verdriet toch al weer anders is dan vorig jaar! Er is al e.e.a. gezegd maar ik heb ook enorm veel respect voor de manier waarop jij hier mee omgaat!

Fijne dag meidne!

Geplaatst

Aller eerst Wen, wooow, wat goed zeg! Gefeliciteerd! Het begin is er ;)

San, voor jou een hele dikke knuffel (en voor R) moeilijk allemaal voor jullie.

Es, een meisje, geweldig! Nu mooie namen verzinnen, of hebben jullie die al?

Tool, dikke knuffel voor jou.

Eef, zoveel herkenning in jou woorden. Ik merk dat ik nu juist wel erg bezig ben met naar andere kijken en denken, dit had ik ook kunnen hebben, of, dit gaan wij allemaal missen. En dit heb ik zeker bij onbekende. Bij bekende is dat wat minder, omdat deze situatie er al was denk ik.

Donderdag 2 aug is ook zo'n dag waar ik enorm tegen op zie. Het zou mijn uitgerekende datum moeten zijn. Gatver, krijg er weer tranen van in mijn ogen. Het had zo anders kunnen zijn!

Vorig jaar sept lag ik met de dochter van een collega in het zkh, en stom toevallig testen we op de zelfde dag positief. Gister kreeg ik het geboorte kaartje van haar. Hier heb ik om gevraagt, en ben er erg blij mee. Maar het is wel een erg dubbel gevoel.

Geplaatst

Guus wat dubbel allemaal. Moeilijke dagen die komen gaan. Sterkte.

Es heel veel plezier daar in die winkel. Denk jij echt dat je in een uurtje klaar bent daar????? Ik was nooit binnen een uur buiten hihi. Leuk he zo alles kunnen aanschaffen nu voor jullie meisje.

Geplaatst

Henne weet niet wat te zeggen. Herken je gevoel zo erg. Dat je hele wereld op zijn kop staat is normaal. Is bij "gewoon" zwangere stellen al dus laat staan bij "ons" soort.

Je hele leven gaat veranderen, maar je weet pas hoe (erg) het veranderd als je de kleine in je armen hebt. Dat is wat ik steeds gezegt heb en het is echt waar!!

Probeer dat allemaal over je heen te laten komen, is niet makkelijk, zeker niet voor een control freakje als jij. Ik denk dat we dat allemaal wel hebben hier.

Ons leven stond steeds in het teken van plannen, weten wanneer een echo, wanneer spuiten, punctie e.d. en nu moet je alles maar afwachten. Dat is niet ons sterkste punt en ook nog eens de meest onzekere. Ook jullie komen er wel, leg niet teveel druk op jezelf meis!!

Hier toch stiekum van alles gedaan, maar wel op een ontspannen manier. Heb de tas voor donderdag al klaar gezet, wil echt heel graag naar moeders. Hoe bedoel je voorbereiding hihi.

Getver werd net gebeld door planbureau van het werk en die vroegen voor donderdag te werken, ik zei direct NEE want mijn moeder ligt heel slecht en daar ga ik heen. Wat een confrontatie om het soms hardop te zeggen pffff, gelijk weer ietsje minder ontspannen.......

Geplaatst

Ik zeg minstens tien keer per dag "ik vind het raar allemaal" en dat is het ook. Wat jullie zeggen, de kop moet om en die draait een beeje stroef inmiddels ;-) We hebben jarenlang op twee sporen geleefd en ongemerkt werd het geen kinderen spoor steeds breder en duidelijker en nu staan we opeens toch op dat andere zijspoortje waarvan we totaal niet weten welke kant het opgaat en hoe de trein werkt. Al het plannen en rekening houden met icsi valt weg, nu is er het plannen en rekening houden met het onbekende...een bevalling, een kindje. En ondertussen ben ik gewoon nog lekker moe, dus al mijn neigingen om lijstjes te maken, dingen uit te zoeken etc staan onder druk ;-) beetje lastig voor mezelf, maar moet het idd meer over me heen laten komen.

San, goed dat je nee gezegd hebt. Je zou toch ook niet gebeld worden? Hoop echt voor je dat het lukt donderdag.

Geplaatst

Guusje knuffel xxx

Tool ik heb wel interesse in je artikel :-)

Henne, goed hoe je het allemaal verwoord, kan het goed begrijpen, hoop dat het uwv meedenkt, is er geen aparte ruimte voor mensen die voor zichzelf willen beginnen in het systeem? Heeft babeth misschien nog tips? Hoe dan ook koekie en jouw gezondheid zijn zo bela grijk! Goed dat je aan je conditie gaat werken, je hebt echr rotmaanden achte derug dus die kan wel een boost gebruiken, misschien dat t bewegen ook een beetje helpt voor wat rust mbt denken, knuffel voor jou, xxx

Lekke relaxdagje vandaag, lezen luieren en zo lekker zwemmen:-) vakanievierenisfijn:-)

Geplaatst

Eef lekker van genieten hoor, voor je het weet is het weer voorbij!! Veel plezier, het is hier een beetje te koud om te zwemmen, nou ja buiten dan..

Geplaatst

Wat geweldig, Wen! Van harte meid!Dikke knuffel voor alle meiden voor wie dit nieuws weer verdriet omhoog brengt. Net als Ruby, voel ik ook wel even wat pijn dat het bij ons niet is gebeurd. Hoewel ik inmiddels ook niet meer weet of ik blij zou zijn als ik nu zwanger zou blijken te zijn. Dan moet ik wéér schakelen en mijn leven omgooien. Terwijl ik tegelijk zo veel verdriet heb omdat we geen kinderen hebben. Verwarrend, al die emoties.Mooi, wat jij daarover schrijft, Eef. Herkenbaar, die verschillende aspecten en hoe het langzaam verweven raakt in je 'gewone' leven, niet meer zo'n overheersende rauwe plek maar wel iets dat er gewoon mag zij . Mijn haptonoom heeft het dan over een gast in je herberg die je welkom heet. Door deze 'gast' liefdevolle aandacht te geven, vindt hij zijn plek en zal hij minder 'overlast' veroorzaken dan als je hem buiten de deur probeert te houden.Herken ook zo veel van wat Kaatje en Guusje schrijven. Ook over dat geboortjekaartje van die collega. Toen ik zwanger was, was mijn directe collega gelijk met mij zwanger. Bij mij ging het mis, haar zoon wordt deze week twee.Esther, prachtige foto's en een mooie echo. Wat heerlijk! Nog een beetje spanning voor de ruggengraat; hopelijk vliegen die twee weken snel.San, wat vreselijk om te zien dat je moeder zo ziek is. Moedig dat je toch zaken bespreekbaar maakt. Pas goed op jezelf, hoor! Dit is zo zwaar. Ik vind dat Esther heel verstandige dingen zegt over je werk!Tool, ik hoop zo met je mee! Wat Henne zegt: je kunt die klap niet verzachten door rekening te houden met de teleurstelling. En niet hopen kan niet. Daarom duim ik keihard voor een wondertje voor jullie.En yes!!!! Ruby kan weer douchen!!!!

Geplaatst

Voel me zo stom.... Eindelijk puf verzameld om zwangerschapsblunder (bh dus ;-)) te gaan kopen, hebben ze die bij de lingeriezaak niet. Stuurt dat k*twijf me naar de prenatal maar alleen bij het idee al om daar naar binnen te gaan brak het zweet me uit. Ben huilend naar huis gereden en kan nu nog steeds alleen maar janken. Voel me zo stom, maar ik durfde gewoon echt niet. En dat alleen om een stomme bh... pfff, sorry, het is zo dom, maar moest het ff kwijt, blijf maar huilen anders...

Geplaatst

zwangerschapsblunder? Je bedoelde dus zwangerschapsbh.

Snap je best wel hoor, maar kan je niet naar hunkemoller of zo. Die hebben ze wel volgens mij.

Dikke knuffel voor jou henne!!:hugs2:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden