Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Was bij de eerste 12 dagen te laat en met 14 dagen, op maandag, zou ik worden ingeleid. Was niet meer nodig want zaterdagnacht braken de vliezen... Dus je hebt nog tijd zat :-)).

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mijn inleiding bracht geen echte weeenstorm hoor, ja wel veel en met vlage zware weeen maar het ging ook wel "lekker " snel daardoor.

Meid, je kan het! Zet hem op!

Wen, als je het zelf trekt er er is geen medische reden tot inleiden, mag je nog steeds tot 42 weken doorlopen. Voorlopig zie ik dat inleiden nog niet zitten. Geen zin in een weeënstorm. Hopelijk is dat niet nodig
Geplaatst

Ik wilde het eerst niet zeggen maar ook als je zelf begint kan het een weeënstorm worden... Mijn vliezen waren wel gebroken maar geen weeën dus aan het infuus en alsnog een weeënstorm... (wat een raar woord trouwens).

Oftewel: je kan er toch niks van zeggen dus gewoon over je heen laten komen, komt goed! Maar volgens mij ben je best relaxed toch?

Geplaatst

Haha ik kan goed verbergen en relaxed overkomen ;-)

Maar Caro, ondanks dat je vliezen spontaan braken had je dus wel een infuus gehad met opwekkers?

Geplaatst

Hoi meiden,

Bleehhhh wat een trutweer!!

Jullie hadden idd veel geluk gisteren met het weer, niet alleen in de Efteling maar ook met het vliegen toch Fren?

Sen, ik moet lachen om je reactie" of er en startknop op mijn buik zit" zie het al voor me......

hier in het zkh is de maximale termijn 41 weken voortaan.

Bij mij hadden ze bij 4cm ontsluiting (zonder dat ik het in de gaten had) de vliezen gebroken en toen hield alles op, dat hadden we niet verwacht. Na 2 uurtjes Een beetje opwekker gehad en toen gingen hard van 4 naar 9 in en uur tijd. Pittig ook omdat het rugweeën waren maar echt op dat moment dan leef je in en andere modus zeg maar.

Maar een ding is zeker, ik vond mijn galsteenaanvallen erger!

Geplaatst

Hmm, lekker die bevallingsverhalen ;-) Sen, het gaat zeker goed komen maar ik kijk er zelf ook niet naar uit hoor haha nu al niet.

Hier gisteravond opeens koud, rillerig en keelpijn. Hele nacht zo klam liggen zweten, bleghh, en nu fijn verkouden. Echt goede timing net nu J vrij is. Vandaag maar rust hopen dat t morgen beter gaat. Ben ergens dan ook nog bang dat het een afstotingsreactie is door afbouwen prednisolon maar je kunt natuurlijk ook gewoon verkouden zijn als je zwanger bent ;-)

Geplaatst

Ja joh het kan alle kanten opgaan.. Maarja Dat is ook weer het enge ervan

Galstenen, geen idee hoe dat voelt. Weet wel dat m'n broer het uitgilde bij nierstenen

Geplaatst

Henne, idd ook als je zwanger bent kun je verkouden zijn ;-). En ook als niet zwangere , verkouden, keelpijn, bah, niet fit!

Nierstenen schijnen ook pijnlijk te zijn ja, gelukkig geen ervaring mee.

Wat de high tea betreft,ik vind alles prima, ik zou alleen op tijd afspreken, komen altijd tijd te kort ....

Testr hie gaat het nu met Binky? Merk Je iets met verandering van voeding?

Geplaatst

Hoi, Zijn we dan weer.

We zijn tot na de aquanura show van kwart voor tien gebleven. We waren even voor 12-en thuis.

We hebben de vogelrock gedaan, pagode, piranha, carnaval festival. Het was idd erg druk. En langer staan wachten hadden we ook geen zin in.

We hadden storing bij de piranha. De pleinen waren gezellig. Maar 1 buitje gehad.

Nu staat de kwarktaart op te stijven in de koelkast. Samen met L. gemaakt. En denk dat we vanavond pizza eten en dan richting Den haag gaan om L terug te brengen.

Sen, ik loop ook op slippers hoor. Last van dikke voeten. En dan ben ik niet eens hoogzwanger.

Dikke knuffel voor iedereen die het nodig heeft.

Geplaatst

Tool hoezo denk je dat het niet gelukt is?

Vanmorgen de doopdienst bijgewoond van zoontje van beste vrienden. Bijzondere dienst. Hij is predikant en zijn vader ook. Zijn vader leidde de dienst in de gemeente waar deze vriend dus predikant is.

Ook gek om nu zo anders in de kerk te zitten tijdens een doopdienst. Ik merkte dat ik heel erg emoties aan het blokken was ofzo...ik had het gevoel dat anders de sluisen open zouden gaan...

Drukke dagen achter de rug. Veel werken en bezoekjes her en der. Gisteren trouwens de meubeltjes in de babykamer gezet. Was nog een heisa want het paste niet door het trappegat...uiteindelijk een raam eruit gehaald boven en met ladders de boel naar boven getild. Doodeng!

Nu nog een avondje werken en morgen vrij. DInsdag en woensdag op de kinderen van mijn zusje passen. Ze gaan samen een nachtje weg.

fijne zondag meiden! En trouwens locatie high tea maakt me niks uit, vind alles prima!

Kaartje wij poolen?

Geplaatst

Galaanvallen lijken alsof je laatste uur geslagen heeft, wat erg was dat! Maar om nou te zeggen erger dan weeën op het laatst? Nee...

Ja Sen want de weeën kwamen niet op gang en ontsluiting dus ook niet. Om 2 uur 's nachts braken de vliezen, om 8 uur was ik in het zh met 2 of 3 cm ontsluiting en dat ging niet verder dus besloten om om 12 uur infuus aan te leggen en toen ging het vrij snel want tegen half 6 is de oudste geboren. Maar dat haalt het niet bij de twee en een half uur turbobevalling van Kaat en Bram!

Relax, het komt zoals het komt...

Kan dit soort dingen misschien beter in een pb schrijven?

Geplaatst

Grappig al die bevallingsverhalen, zullen we zeker aan denken als we zelf aan het bevallen zijn, hihih.

Es, bijzonder zo de doop van je neefje mee te maken!

weet eigenlijk niet waarom, een gevoel dat ik heb.

Misschien kunnen we iets eerder afspreken en om 14 uur beginnen met de high tea?hebben we vastgevroren tijd, tijdens en daarna;-)

Geplaatst

We waren de vorige keer toch ook 1,5 uur voor de lunch al 'binnen', lijkt me geen probleem.

Esther dit soort bijzonder gebeurtenissen brengen je emoties dan wel hele dichtbij hè. Hoe gaat het nu verder met je, met de vermoeidheid en duizeligheid?

Bevallingesverhalen hoeven voor mij niet in een pb hoor ;-) Als ik eerlijk ben vind ik zwanger zijn tot nu toe helemaal niks, dus ik ben tzt vast heel blij als ik kan gaan bevallen.

Tool hoop en zelfbescherming kunnen vreemde dingen uithalen met je lijf en gevoel, ik blijf stug duimen.

Geplaatst

Es, ging er al vanuit dat wij gingen carpoolen :-) Gezellig! Lokatie voor high tea maakt mij verder niet uit. Als ik maar weet welk adres er in de navi moet worden ingevoerd.

Sen, komt 'ie al??? :-p. Lijkt me inderdaad irritant. Wat dat betreft is het volgens mij handiger om net voor de uitgerekende datum te bevallen. Tja, dat kun je alleen niet plannen he haha. Hij zal wel komen als hij en jij er klaar voor zijn denk ik altijd maar. Fijn dat je buik je in ieder geval nog niet in de weg zit en je je naar omstandigheden wel ok voelt.

Tool, vanmorgen weer lekker naar bb geweest. Goed voor mijn lijf. Ben echt zo'n enorm stijve hark. Alles is nu dus weer even een beetje opgerekt.

Planning was om daarna lekker met paard het bos in te gaan, maar met dit weer niet echt een gezellig plan. Lui op de bank dus nu met compu. Even wat dingetjes afhandelen die op mijn lijstje stonden (herhaalrecept medicijnen, mailtjes beantwoorden, etc).

Es, bijzonder denk ik dat je weet dat je begin komend jaar jullie meisje kunnen laten dopen. Echt speciaal.

Beetje zeefhoofd, dus heb verder geloof ik weinig onthouden.

Weet niet meer wie het vroeg over de blanco testen en frustratie? Op zich frustreren die testen me niet, maar ik voel me af en toe wel heel dom als ik weer met zo'n blanco test bezig ben (waarvan ik van te voren dus wist dat hij blanco zou zijn). Het is meer voor mijn rust dat ik zeker weet dat ik niet zwanger ben. En eigenlijk is dat dan wel weer een beetje dubbel. Tool, heb jij niet dat je nu met die prednison erbij elke keer de teleurstelling hebt? Ik merk dat ik mijn vrijblijvende positieve gevoel dat het allemaal wel goed komt (zoals ik had na de laatste ivf) een beetje kwijt ben. Die bbz heeft het geloof dat het kan duidelijk wel versterkt. Heb alleen het gevoel dat mijn verwachtingen nu zo hoog zijn dat ik mezelf daarmee in de weg zit. Volgende week weer voor het eerst sinds een tijdje naar voetreflex. Gesprekken met haar maken mijn hoofd meestal ook wat minder chaotisch. Merk dat manlief het vertrouwen sinds de bbz ook heeft, dus die remt mij ook niet echt af ;-). Gisteravond een enorm opgeblazen gevoel. Vroeg hij vanmorgen al of ik dat nog steeds had. Hij zoekt zelfs dingen achter klachten waar ik niks achter zoek. Haha.

Geplaatst

Hi meiden, vorige week al beloofd...buikfoto, in mn meest charmante roze pyjamabroek. Ik vind zelf dat je op de foto niet eens zo erg ziet, in het 'echt' kijk ik er natuurlijk van bovenaf tegenaan. Voor het contrast daarom ook de foto van 6w4d erbij :-) Oh heb mn hoofd er even afgeknipt ivm herkenbaarheid, jullie weten toch wel welke kop erop zit.

[ATTACH=CONFIG]4498[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]4499[/ATTACH]

Geplaatst

Wow henne! Das echt al een Buikie hoor! Vind het erg goed zichtbaar, zeker in vergelijk met de andere foto.

Hier slome dag, gister te lang bij m'n moeder blijven zitten. Vliegen o Texel was leuk, gelukkig waren we er vroeg en kon vin eerder dan afgesproken, want op de afgesproken tijd brak het noodweer los. Wel erg jammer, we hadden ons verheugd op een dagje strand met z'n drietjes, maar nu waren we om 4 uur al weer thuis...

Geplaatst

Henne, mooi buikje! Echt al goed te zien hoor. Misschien niet goed te zien van bovenaf, maar wel vanaf de zijkant.

Fren, fijn dat V. wel heeft kunnen vliegen, maar jammer van de strandplannen. Is je hand trouwens helemaal genezen? Geen klachten meer?

Geplaatst

Henne, je ziet wel echt verschil hoor!!

Kaartje, dit is pas m'n eerste echte maand met prednisolon. De vorige maand was ik ruim à de eisprong ermee beginne, eigenlijk in de 4e week, dus kan er nog niet echt iets oer zeggen. Vorige keer dus niet zo teleurgesteld, omdat ik eigenlijk ook wel wist dat t niet gelukt zou zijn.

Deze maand is echt wel anders. Teleurstelling al deze maand denk ik wel groot zijn. Zojuist trouwens weer een duidelijke tweede streep, maar volgens de uitslag zou ie negatief zijn, omdat de kleur niet gelijk of donkerder is. Hier wordt ik dus wel gek van. Mss moet ik maar niet meer testen. Ben ook een ei dat ik zo bezig ben.

Fren, gelukkig op tijd binnen voor het noodweer, mar jammer van de in de regen gelopen stranddag ;-(.

hoe vond v het?

Is sen trouwens al geweest? Zou t zover zijn? Heb haar ook al een tijdje niet op fb gezien, hihi

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden