Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Tool, het was heel erg druk bij de efteling. maar de wetenschap dat ik volgende week zondag weer ga, maar dan met z'n 3-en, maakt het wat minder erg.De wachttijd was binnen een half uur minimaal 35 minuten. Toen we uit joris kwamen was het al 50 minuten. Maar dat hebben wij niet hoeven wachten. Je moet bij de efteling veel lopen, dus dat is goed voor me. Mijn vriendin loopt altijd te klagen. Maar het is niet anders.Tool, balen van de bongi.Fren, beterschap voor F.iene. Altijd zielig zo'n klein hoopje.dikke knuffel voor iedereen..

Geplaatst

Nou, zo out of the blue (maar niet helemaal out of the blue) zojuist bongi geworden. Mooi op tijd.

Meer verbaasd dan verdwaasd erover.

nieuwe ronde nieuwe kansen, zullen we maar zeggen.

Geplaatst

Hè toch zonde Tool...maar wel weinig klachtjes dus, dat is ook wel erg positief.

Ruby wat naar van die hoofdpijn toch steeds. Soms zou ik je gewoon een week verplicht in bed willen stoppen ofzo, maar ja of dat zo helpen. Heb je al iets van een psycholoog of andere 'hulp' gevonden. Ik zat nog te denken aan haptonomie, dat is wel geen denken, ook niet direct doen, maar vooral voelen (vaak wel door te doen hoor). Ik vond het ontzettend confronterend maar het heeft me verder geholpen dan de psychologe. Die zei zelf ook: praten erover is jouw probleem niet. Of misschien iets met creatieve therapie?

Ceeke hoe is het met jou? Op maandag weer beter? Las dat je telkens in het weekend ziek bent....voor mij het eerste begin van oververmoeid/burned out e.d. Goed op jezelf letten hè!

Syl nog erg ingestort na zaterdag?

Babeth mooi nieuws!

San en sen, genieten van jullie mannetjes. Beide in een heel andere fase, maar zo mooi om te zien. Ik geniet van de fotos op fb.

Wen, zit je in z.utphen of apel.doorn? Mijn zus heeft nog een tijd bij de academie in z.utphen gewerkt, prachtige omgeving, maar om daar nou drie dagen te zitten terwijl je je niet fit voelt... Overigens kan het goed door de prednisolon komen hè, dat die verkoudheid blijf hangen. Je immuun krijgt het toch wat minder makkelijk weg. vit C durfde ik dan niet extra te nemen, maar bijv zink (activeert immuun indirect) mocht wel. Misschien proberen? Wil je ook wel een paar tabletjes opsturen, hoef je geen hele pot te kopen om te kijken of het werkt. Oh en neusspoelen!!! Rhino.horn of hoe heet zo'n ding, werkt echt als een speer en is alleen zout water dus mag ook met zwangerschap.

Kaartje fijne vakantie!! Heerlijk nu nog even wat zon pakken, vitamine D ;-) Leuk dat jullie de namen al weten van je neefje/nichtje. Ik let er wel erg op dat ik het niet verklap. Wij zoeken op dit moment helemaal niet meer, als er niet iets anders op komt ploppen dan wordt deze het gewoon. Merk dat ik me ook niet echt meer druk maar over wat anderen er dan van zouden vinden, dus dan zit het wel goed. Bovendien, ik heb nog geen naam meegemaakt waar niet iemand een opmerking over had dus wat dat betreft.

Hier...vanochtend controle bij gyn. Die van twee weken terug was een stuk leuker en beter ingelezen/op de hoogte. Deze vind het nu ook weer niet nodig elke twee weken bloed te prikken...tja... Ik vind het wel best, als ik denk dat ik een ontsteking heb trek ik wel gelijk aan de bel. Moet wel laten prikken op suiker. En verder was het bloeddruk (prima), buik voelen (oké) en hartje luisteren... Nogal zakelijk allemaal zonder even het kletspraatje wat je bij de vk dan nog krijgt. Maar ik ga nu dus wel ook naar de vk in het ziekenhuis, juist voor allerlei vragen (hij ze nog net niet gezeur). Dus eens in vier weken gyn en daartussen dan vk....geloof ik... Het is allemaal opnieuw weer wat vaag, maar het zal wel. Koekie doet het goed, ik ook zolang ik me rustig hou en mocht dat veranderen dan horen ze me wel.

Zonnetje schijnt hier inmiddels, ga ik heerlijk vanaf de bank van genieten!

Geplaatst

Caro, Babeth mag om 10.30 uur hun emmie ophalen morgen.

Henne, je hebt dus ieder keer een Andere gyn? Wel verwarrend. Je hoeft toch niet iedere keer je verhaal opnieuw te doen, of wel? Koekie en jij doen het goed, houden zo!

ik heb wel gemerkt dat sinds de ivf's in DD mijn bongo's altijd heel erg onaangekondigd komen.normaal had ik wel eens krampen vooraf, maar nu? Niets. Zeg maar: VERRASSING!!!!

Geplaatst

Als het goed is blijf ik nu bij deze Tool. Maar de echo's zijn apart bij echoscopiste en er komt dus ook nog een Vk uit het ziekenhuis bij. Ik ben nu zover dat ik denk 'het zal wel'.

Geplaatst

Ohw tool, wat jammer toch bongi. Maar zou willen dat het bij mij zonder pijn als verrassing komt. Ohw nu met de lucrin komt het niet meer. Hier achter glas in de zon, best wel warm hoor!!! Zo het raam lekker open zetten.

Verder 2 afspraken van vanavond omgezet. wie weet ga ik wel helemaal niet naar de muziek. Even helemaal niets deze week is ook wel lekker. Moet nog wel oefenen hoor... A zal de marchingbell (xylofoon) uit de schuur halen. Dan kan ik die in het kantoor/hobbykamer neerzetten. Vooral sinterklaas liedsjes oefenen.

Geplaatst

He ruby, ik mag idd in mijn handen knijpen. Heb alleen eigenlijk de eerste paar uur nadat ik t geworden ben een enorm trekkend gevoel daar beneden, alsof iemand keihard er aan t trekken is. Daarna ebt t gelukkig weg en heb ik er nauwelijks last van. Maar ook dit pas sinds de ivf's.

Maar als je continue pijn hebt, lijkt me helemaal niet fijn!

lekker he dat zonnetje!? Lekker vanavond niets doen! Geniet ervan.

en leuk! Al oefenen voor de Sinterklaas!

Geplaatst

Ja sinterklaasliedjes. Voor mij is het gesneden koek, maar die 2 meiden moeten het nog leren. Ik speel dan op de fluit, maar op 4 december speel ik dus op de marching bell en dan moet ik nog wel oefenen. Heb nog even de tijd.

Vanavond lekker knutselen denk ik in mijn hobbykamer. Ben mickey aan het snijden. (het apparaat) maar wel 12x. Daarna is minie, donald, katrien, goofy, pluto en knabbel en babbel aan de beurt.

Dus nog genoeg te doen. Maar wel even relaxed en rustig aan.

en de hele week geen afspraken in de avond. Wat heerlijk.

Geplaatst

Henne fijn dat alles weer goed is met jou en koekie!!! Tja de gyn is meestal nogal zakelijk en medisch ingesteld. Ik heb ook nooit kletspraatjes gehad, in dat opzicht kun je echt beter bij de vk zitten. Als ze maar ingrijpen op het momtent dat het nodig mocht zijn, dat is het allerbelangrijkste.

Lekker genieten van het mooie weer vanaf de bank, helemaal doen!! Fijn dat je zo geniet van de foto's op FB, je bent tenslotte toch een soort van tante!! net als alle andere dames hier!!

Ruby lekker niks geplant in de avond van de week. Ik zou zeggen vooral zou houden!!!! Even lekker tijd voor jezelf en oefenen en uitsnijden wanneer het jou uitkomt!! Geniet van het niks moeten..

Tool balen dat de bongi niet "gewoon" is weggebleven :(( Ik heb na de icsi's en kz ook andere pijnklachtjes gekregen bij mijn bongi. Ik heb wel eens gelezen of gehoord dat het nooit meer is of zal zijn als voor de mmm. Bij mij is het uitgekomen in ieder geval...

Samen met R op de fiets aan de boodschap geweest, heerlijk weertje zeg. Ben ik natuurlijk vergeten waar ik eigenlijk voor ging, dus misschien nog even terug na het eten met de kleine man. Ik heb de gehaktballen voor vanavond al klaar staan en de aardappelen en worteltjes hoef ik alleen nog aan te zetten. Krijg straks nicht met 3 drukke kids op de koffie waarschijnlijk die meestal wat laat in de middag vertrekken dus dan kan ik het gewoon op het gemakje aanzetten, eet alleen met R. P heeft een grote stop op de fabriek dus veel overuurtjes deze week. Is weer goed voor de bankrekening zeg maar.

Geplaatst

Is helemaal waar San. Ik vind het alleen wel verwarrend dat de ene gyn heel meelevend is en mij echt een 'medisch geval' vindt en dat degene die je dan twee weken later ziet een houding heeft van 'wat moet je nu bij bij'. Dit is mijn keus niet geweest, het kwam vanuit het ziekenhuis zélf. Maar misschien is de vk in het ziekenhuis dan een mooie tussenoplossing. Begin overigens wel een theorie te ontwikkelen dat vrouwelijke gynaecologen meer inlevingsvermogen hebben dan de mannelijke. Zal niet zeggen vrouwelijke artsen, want die dermatologe is een tut en mijn mannelijke huisarts een topper wat dat betreft, maar bij de gyn begint het me toch op te vallen.

Hier vanavond ook gehakt. Ik maak er zelf burgers van, waar ik dan soepgroente doorheen meng. Lekker makkelijk alles in éėn. Met pasta en een simpele tomatensaus. Nu eerst maar de dagelijkse boterham met appelstroop. Als na de bevalling m'n hb weer normaal is, eet ik dat nooit meer!

Geplaatst

Och henne, ik had een mannelijke gyn, die erg meeleefde, maar wel rechtdoor zee was.

Nu een vrouw en bevalt ook goed hoor..

Wij eten sperziebonen met aardappelpuree en kipfiletje. Gemaakt door A.

Lekker die appelstroop hoor. Zou willen datik het elke dag zou mogen eten. Echt soms wordt ik er echt moedeloos van wat ik allemaal niet mag. Ik ben een enorme zoetekauw. En ben stiekem toch blij dat ik niet naar de high thea ben geweest. Anders had ik me echt helemaal vol gepropt met als einde dat ik misselijk zou zijn en spijt heb.

Zou nu ik zo'n hoofdpijn heb ook lekker een stuk chocolade pakken, maar die suikervrije zijn niet zo lekker. Dus... Keuzes maken.

Ik zweet hier echt weg. Het is 26.2 graden in kantoor. Heb nu de luxaflex naar beneden. Maar zal ook de opvliegers zijn denk ik hoor.

Dikke knuffel allemaal.

Geplaatst

Henne, je hebt dus ieder keer een Andere gyn? Wel verwarrend. Je hoeft toch niet iedere keer je verhaal opnieuw te doen, of wel? Koekie en jij doen het goed, houden zo

Henne, ik liep ook bij de gyn en zag ook telkens een ander en tussendoor de klinisch verloskundige. Voordeel is wel dat je iedereen een x gezien hebt en bij de bevalling dus geen vreemde aan je bed :-)

Maar het is inderdaad zakelijker...

Geplaatst

Ruby er is wel lekkere suikervrije chocola hoor! Of misschien ben ik de suiker inmiddels wel zo ontwent dat ik het lekker vind :-) Die van J.amin vind ik goed te eten, die van c.ereal, zonnat.ure niet echt en van d.amhert oid ook niet. Het liefst kijk ik toch in de natuurwinkel, m.olenaartje is een merk dat bijv ook chocoladeletters suikervrij maakt. En de állerlekkerste krijg ik bij mijn moeder, die haalt het bij een chocoladewinkel die op bestelling ook suikervrij maakt.....voor als je jezelf nou echt eens wilt verwennen...? Beter weinig en écht lekker dan vaker en toch niet echt genieten....

En het is idd lastig als je een zoetekauw bent. Ik mag dan nog wel gewoon fruitsuikers en honing, dat scheelt enorm. Iets van notenpasta? Zijn meer eiwitten en is toch zoetig.

Ik ben aan het uitproberen om zelf 'broodbeleg' te maken. Door die allergie durf ik veel vleeswaren niet meer, E nummers enzo. Heb nu kipfilet gehaald en die in aluminium in de oven met wat knoflook, tomaat en citroensap. Dat koud in plankjes gesneden en op brood. Is eigenlijk heel erg lekker :-)

Je wordt er op een gegeven moment heel creatief in en alles went, maar er zijn altijd momenten dat je even flink baalt dat je niet gewoon kunt eten waar jij op dat moment zin in hebt. Bijvoorbeeld als je koppijn hebt... Sterkte!

Geplaatst

Lasagne met gehakt, champi's en courgette...

Hier ook heerlijk weer, jammer dat mijn dochter net een paar keer met laarzen naar binnen liep waar poep aan zat, gatver! En naar boven, dus overal poeplucht en geen babypoep...

Ik zat aan de telefoon met de ING, kon afgelopen zaterdag niet pinnen met tanken en vandaag weer niet bij de supermarkt, gelukkig een bekende die even kon betalen. Ik net gebeld, ben ik slachtoffer van skimming, heb ergens gepind waar een kopieerapparaat aan hing ofzo... Hebben mijn pas geblokkeerd. Was gelukkig niks afgeschreven. Was een paar maanden geleden al bijna slachtoffer van phishing op internet, gaat lekker...

Geplaatst

Ohw Caro, dat is balen.

Courgette is iets wat wij eigenlijk nooit gebruiken, misschien toch wel eens doen. Wij doen meer paprika, prei e.d. in de lasagna.

Henne, ga straks op de fiets even via het centrum, daar zit een natuurwinkel. Koekeloeren wat ze daar hebben. Bedankt voor de tip.

Geplaatst

hoi dames,

Ik weet niet of ik nu op de goede forum zit.

Ik heb een aantal vragen waar jullie mij waarschijnlijk wel antwoord op kunnen geven. Ik en mijn man zijn al een tijdje bezig om een kleine wondertje te mogen krijgen. Maar helaas toen we ons wondertje hadden heeft ze ons na 16wk zwangerschap verlaten. Nu zijn we in de medische molen gestapt en gaan we ivf doen in leiderdorp. We hebben al 1 gesprek gehad en echo en zaadanalyse laten doen en krijgen 7 november ons start gesprek. Ze zei bij ons eerste gesprek dat we snel mogen starten en dat ze hoopt dat ze ons voor de kerst kan feliciteren. Nu is mijn vraag ik ben net ongi geweest moet ik nu nog een keer ongestelheid afwachten voordat ik hormoon moet gaan gebruiken of gaan ze met behulp van hormoon mijn cyclus in de war brengen. Ik kan dit namelijk nergens terug vinden. Ik weet dat ik vast 7 nov hier antwoord op kan krijgen bij de gyn maar ik wil mezelf een beetje voorbereiden wat ik kan gaan verwachten zeg maar.

Ik hoop dat jullie mij hier antwoord op kunnen geven.

Dank jullie wel.

Liefs Mandy

Geplaatst

Hi mandy,

Volgens mij ligt t ook eraan wat voor schema je gaat gebruiken, een lang of kort schema. Voor mij is het n alweer een tijdje terug, maar ik moest op cyclusdag 1 meteen beginnen met het platleggen van je hormoonhuishouding. Had het korte schema overigens. En op dag 3 begon ik al met stimuleren. Denk inderdaad dat de gyn je gaat zeggen wanneer je precies kunt beginnen met alles. Zou het erg zijn om nog een maandje te wachten?

maar wat erg dat jullie jullie kindje zijn verloren met 16 weken.

Veel succes en sterkte!

Geplaatst

Wij hadden voor t eten, varkensschnitzel, A. Had aardappels erbij, ik niet. Erwten en wortelen, salade van sla, komkommer en ei. Heel eenvoudig dus.

courgette, mmm, geloof dat ik dat nog eens ga maken. Uit de oven, gevuld met een lekker mengseltje van weet ik nu even niet meer, hihihi.

ruby, knutsel ze!

kaartje, nogmaals fijne vakantie en gefeliciteerd met je ouders.

verder ben ik t effe kwijt.

fijne avond en tot later!

Geplaatst

Hoi Mandy, je zit zeker op het juiste forum, ik denk wel dat het slim is om voor specifieke vragen zelf even een topic aan de maken onder IVF, dan lezen/reageren er meer meiden die in hetzelfde stadium zitten. Natuurlijk mag je altijd hier in het 'babbelhoekje' meepraten en je vragen stellen (heel gezellig hier ;-)), we kletsen hier alleen soms zo snel en over van alles en nog wat, dat een serieuze vraag misschien een beetje verdwaalt.

Om je vraag te beantwoorden: wanneer je mag beginnen met hormonen hangt van de planning van de kliniek af, zijn er bijoorbeeld wachtlijsten... Zo niet, dan is de kans groot dat je gelijk mag beginnen als je weer ongesteld wordt. Maar dat kan inderdaad alleen de arts 7 november zeggen. Als die aangeeft dat ze hoopt jullie 'voor kerst te feliciteren' (wat ik eigenlijk best wel een enge uitspraak vind) dan is de kans wel groot dat je gelijk mag starten.

Als je gaat beginnen heb je vast veel aan het topic 'wachtbankje', voor december is er nog geen denk ik,maar dat komt vanzelf: http://www.ivfmoeders.nl/forumdisplay.php?130-Wachtbankje

Alvast veel succes 7 november!

Geplaatst

Pauze:

Sab: Nog niet uit over wel of niet doorgaan....

Tool: eerst pauze en na onze bruiloft 12-10 gaan we op eigen houtje verder metprednisolon 10 mg/dag en intralipidinfuus iom dr. Pf. en Dhea 75mg/dag.

Ceeke: na vakantie cryo's en 13 november afspraak in Gent.

Voortraject:

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook vitamines slikken.

Behandeling:

Wachtweken:

Meiske74: 23-10-2012 tp van een embryo

Zwanger:

EDR (Esther): uitger. datum 21-12-2012

Henne: uitger. datum 6-2-2013

Wen72: uitger. datum 7-4-2013

Geboren:

Simba: bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela: bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra: bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth: bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika: bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin: bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Ivfsh: bevallen op 13 januari 2012 van dochter "Catootje"

Fren: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Fiene

Caro: bevallen op 14 februari 2012 van dochter Kaat en zoon Bram

Miki: bevallen op 24 mei 2012 van zoon "Binkie"

Sen: bevallen op 1 september 2012 van een prachtzoon

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven. En helaas is de overgang ingezet. Dus ook al was er nog hoop, die is nu echt weg.

Kaartje: We gaan verder met ons leven, het wordt spontaan of niet.

Witje: Brusje zal helaas altijd een verlangen blijven, we gaan een geweldig leven met onze mooie zoon tegemoet.

Spaatje

Guusje: Over een andere toekomst nadenken met mijn liefste.

Geplaatst

Courgettes... Gebruik ik vooral in gemengde gegrilde groenten. Vind het een beetje niets smaak :-) Gevuld is wel lekker Tool, met (kippen)gehakt en groenen ofzo... Hoewel ik dan liever aubergines neem.

Yihaa, we lullen weer over eten dames, we're back haha. Ik heb na zaterdag wel nog meer zin om cake te bakken. Heb ik al weeeeeeeken zin in, maar geen puf voor. Zou soms toch wel makkelijk zijn als je gewoon alles mag eten, hup naar de bakker en klaar.

Vriendin mailde vandaag, eind november wil ze de wagen komen brengen, werd ik toch wel weer blij van. San, bedacht opeens dat ik als ik naar jou toekom alleen moet komen want J kan bij jullie natuurlijk niet binnen.... Ook zo lullig om hem in de auto te laten zitten als wij gezellig kletsen LOL. Maar ik realiseerde me zaterdag dat Caro op weg naar jou ligt, dus misschien kan ik zelf rijden en een tussenstop maken bij Caro op de bank Kaat en Bram bewonderen :-)) Nog even over nadenken, na zaterdag nog steeds last van buik maar denk dat dit meer van het lange zitten is dan van het autorijden....

Fren hoe heeft F het vandaag gegaan?

Simba lees dat S ziek is, beterschap!!

En Ruben kiezen, wat een grote vent word het toch!

Babeth morgen terugplaatsing!!!! Oh wat worden de komende twee weken weer spannend zeg.

Ruby nog iets lekkers gevonden?

Geplaatst

Hier helemaal brak en gaar dus lig op de bank bij te komen.

Vraag morgen naar de ha want het wordt niet beter, misschien toch een ab kuur. Heeft dat nog invloed op Ivf. J heeft trouwens ook een ab kuur. We hebben beide geen koorts.

Babeth succes met de tp!

Geplaatst

Wij moesten juist antibiotica voor de start van de icsi Syl, dus wat dat betreft.... Wel klote dat je je zo rot blijft voelen :-( Beterschap lieverd, hoop dat de ha morgen met iets slims komt. Pak er als je antibiotica krijgt wel pro biotica, anders heb je kans dat je darmen weer overhoop gaan, zit je ook niet op te wachten.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden