Ga naar inhoud

Wachtbankje September 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Tascha,

Provera maakt dat je baarmoeder zich weer schoonmaakt.

Mijn arts noemt dat leegtrekken.

Ik was niet per se sneller ongesteld hierdoor.

Verschilt volgens mij van vrouw tot vrouw.

Tineke, nou, dan hoop ik dat ze snel bellen zodat je kunt starten.

(ik heb zelf altijd zoiets van: nieuwe ronde, dan ook gelijk door!)

Ik heb voor volgende week een afspraak voor de 1e FM.

en over 14 dagen zit ik weer op het bankje, zo lijkt het snel te gaan he?

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames en tineke,

Ik ga zo ook weer kliniek bellen hoe nu verder, dus kom er misschien ook bij. Ik hoop voor ons allen eens een groen bankje

Ymkeh

Geplaatst

Moeten jullie dan altijd provera innemen na een mislukte poging? Ik moet gewoon stoppen met alle hormonen en wachten tot ik ongesteld wordt...

Geplaatst

Nee, ik krijg niet altijd provera.

Maar soms dan gaat het niet helemaal zoals het hoort,

en als ik bijvoorbeeld geen eitje krijg, dan komt er ook geen eisprong,

en dan zit ik zo over de 50 dagen heen.

En dan krijg ik wel provera, zodat de cyclus binnen de perken blijft :)

Geplaatst

:happy: Start prikken :happy:

8 augustus deca liesjuh

9 augustus Suzz (clomid)

22 augustus menopur liesjuh

:happy3: Follikelmetingen :happy3:

16 augustus Suzz (19 aug. IUI)

31 augustus 1e liesjuh

:toppie: Testen :toppie:

2 september

Geplaatst

Hoi meiden, veel van jullie ken ik al via het augustus bankje.

ook ik wil me hier graag aansluiten, als alles loopt zoals de afgelopen 2 keer dan zou ik op 2 oktober mogen testen...maar dat betekent dat ik in september met alle twijfels en krampen en weet ik niet wat loop dus als jullie t goed vinden sluit ik me bij jullie aan. 25-8 eerst gesprek ziekenhuis, waarschijnlijk starten op maandag 5 september met spuiten (wil er dan altijd achter tikken en slikken:laugh:)

Ik ga me zooo opladen voor deze aller aller laatste poging, ben er nu al druk mee (namelijk NIKS doen..hhahahah)

meiden spreek jullie laterrr en allemaal suc6 met de voorbereidingen en spanningen.

liefs eer

Geplaatst

Hoi dames,

Net kliniek gesproken, moet een maand rusttijd. Dat betekent door naar september. Is dat altijd die rustmaand? Met een cryo? Spannend, hoop uberhaupt dat ze er goed uitkomen. Vrijdag afspraak dan weet ik meer.

Tot dan, succes allemaal met alle voorbereidingen

Geplaatst

Hey Ymkeh,

Was deze poging ook al een cryo? Ik heb net een mislukte cryopoging gehad en mag onmiddelijk verderdoen. Wachten op ongesteldheid en dan weer van voorafaan...

Geplaatst

Hoi,

Wil iemand mij op het lijstje zetten. Tik op de IPad en dan kan ik niet kopiëren.

Natasja: start prikken Deca 10 aug. Uitgangsecho 18/8.

Ymkeh, had ook een rustmaand na mijn laatste IVF. Ben daarna zwanger geworden van onze enige cryo in drie pogingen. Ff een hart onder de riem voor jou. Het kan!

Geplaatst

hoi,

Otjes: Dat is zeker een hart onder de riem, zit er even doorheen, maar wil zo graag weer positief zijn. Misschien toch maar even van mij af schrijven en vanaf volgende keer weer vrolijk. Jullie kennen allemaal wel dat gevoel, dat je al kinderen wilde jaren geleden en dat door de jaren heen iedereen zwanger is geworden, inmiddels de tweede al heeft en het allemaal in een maand te lukt. nu heel goed vriendinnetje van mij zwanger binnen een maand, en hoe erg ik het haar ook gun, merk dat de moed in mijn schoenen begint te zakken. Ik heb het idee nu dat het nooit meer gaat lukken omdat het bij mij niet blijft plakken. Twee keer 1/2 weken zwanger geweest maar 2 miskramen en verder niets....Zo dat was het wel. .

Tascha: Heb net ivf achter de rug, misschien is dat de reden waarom er een wachtmaand tussen zit.

Geplaatst

Zo ik ben even naar het ziekenhuis! Even provera halen hoe eerder ik het heb hoe sneller we verder kunnen hahaahahh! Ik heb mezelf weer bijelkaar geraapt!

Tot snel!

:happy: Start prikken :happy:

8 augustus deca liesjuh

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus deca otjes

22 augustus menopur liesjuh

:laughing9: Uitgansecho's :laughing9:

18 augustus otjes

16 augustus Suzz

31 augustus 1e liesjuh

Geplaatst

Heb m'n uitgangsecho er ook even bij vermeld...

:happy:
Start prikken

8 augustus deca Liesjuh

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus deca otjes

22 augustus menopur Liesjuh

:laughing9: Uitgangsecho's :laughing9:

11 augustus Liesjuh

18 augustus otjes

16 augustus Suzz

31 augustus Liesjuh

Geplaatst

@Tineke, fijn dat je jezelf bij elkaar geraapt hebt, hopelijk kun je snel door voor een nieuwe poging!

@Ymkeh, ken het gevoel wat je omschrijft ook precies ja... bij mij kwam ook de één na de ander voorzichtig vertellen zwanger te zijn, je gunt het een ander wel, maar het is oh zo dubbel! Wens je heel veel sterkte en succes!!

@Eer, heel veel succes met de laatste poging, kan me voorstellen dat je van je af wilt schrijven in het septembertoppic!

@All, heel veel sterkte en succes bij alles wat er komen gaat!

Geplaatst

Hey, je hebt mijn testdatum eraf gegooid, foei!

Start prikken

8 augustus deca Liesjuh

9 augustus Suzz (clomid)

10 augustus deca otjes

22 augustus menopur Liesjuh

:laughing9:
Uitgangsecho's
:laughing9:

11 augustus Liesjuh

18 augustus otjes

:happy3:
Follikelmetingen
:happy3:

16 augustus Suzz

31 augustus Liesje

:toppie:
Testen
:toppie:

2 september Suzz

Geplaatst

Sorry Suzz, had de laatste gecopieërd, zie dat ie daar ook niet bij staat... lekker de schuld in de schoenen van een ander stoppen, hahaha.... maar hoe kan het dat je die datum nu al weet?

Geplaatst

Ja het is wat he, wil weer positief zijn en door op dit forum te blijven krijg ik vaak wel positieve energie. Knap hoe iedereen na al die tegenslagen toch zo postief kunnen blijven.

@ Tineke, goed dat je ook weer de moed bij elkaar hebt geschraapt.

@Eer, we gaan er deze keer voor.

@ Tascha Succes met wachten, op naar de volgende ronde

Geplaatst

Hey meiden, super zoveel actie en nieuwe positieve fibes!

Krijg ook ik postieve energie van!

Deze week kan ik mezelf ook op t lijstje zetten, kom maar op met die menstruatie. Tsja liever niet natuurlijk, maar de hoop op een spontane zwangerschap is wel nagenoeg verdwenen.

Ymkeh, bij ons moet je ook een maand rusten tussen een ivf en cryo poging. Met de cryo poging mag je wel meteen door met een nieuwe cryo poging. Zelf heb ik wel een maand rust genomen, merk dat ik dat echt nodig heb.

Geplaatst

Ik heb iedere dag een aspirine geslikt. Het maakt je bloed iets dunner en kan het embryo beter innestelen. Staat ook op de site van het vumc. Misschien een tip?

Een ander onderdeel van de implantatiestudies betreft een interventiestudie. Uit onderzoek elders blijkt namelijk dat het dagelijks gebruik van 100 mg Aspirine gedurende een IVF behandeling bij patiënten met afgesloten eileiders lijdt tot een toename van 5% in het aantal doorgaande zwangerschappen. Het werkingsmechanisme zou mogelijk toename van de uteriene doorbloeding kunnen zijn. In dat geval zouden ook andere IVF/ICSI-patiënten hiervan kunnen profiteren. Vandaar dat we hiernaar een placebo gecontroleerd onderzoek doen.

In de toekomst zal het implantatie-onderzoek verder worden uitgebreid naar factoren die als graadmeter voor implantatie gebruikt worden kunnen. Mogelijk leidt dit ook tot nieuwe therapeutische mogelijkheden.

Geplaatst

@otjes..ik doe alles om laatste poging te laten slagen dus zal na tp iedere dag een aspirine nemen (paracete snolletje zoals ik ze altijd noem) haha

@Ymkeh, ja dit bankje is voor ons hé....

Geplaatst

@liesjuh nu ook gehoord dat ik van het septemberbankje vlieg! Maand wachten! Pffff dan oktober of november dan maar. Een wachtmaand wie had dat gedacht! Nou ik niet hoor!

@ suzzz 1000x excusses sorry hoor lekker op die htc foon hahahah grote vingers op het kleine scherm pfff

Ennuh die testdatum zal wel 5 tot 8 dagen later zijn je krijgt ook alle fmen nog maar ook de punctie en tp

Nou ik hang hier maar wat rond... pump dietie dump tiedump

Geplaatst

Geeft niets Tineke, ik schrijf mezelf er gewoon bij :)

@Liesjuh, ik weet die datum, omdat ik IUI met Clomid en pregnyl heb.

met Clomid ben ik wel zo stipt! (afgelopen maand ook gedaan, vond de rust tussen het ICSI gebeuren door wel lekker)

Als deze poging niet lukt dan terug naar ICSI.

(dus ik duim duim duim)

Geplaatst

@Tineke, wat balen dat je moet wachten... maar als het beter is moet je het zeker doen! Wel gezellig als je hier blijft "rondhangen"!

@Suzz, duim met je mee dat deze poging lukt, wel fijn dat je zo stipt weet waar je aan toe bent! Ik vind het weleens lastig dat ik niet weet wanneer ik de punctie krijg, vooral nu ik in september met een nieuwe opleiding begin. De eerste lesdag is 12 september en heb de 1e fm op 31 aug, dus het zal erom spannen met de tp denk ik.... afwachten...

Geplaatst

@suzz Hahaha dan komt alles toch weer goed! Ennuh mag ik vragen heb je met iui dezelfde kansen als met icsi dan? En waarom hebben ze dan deze beslissing genomen om terug te gaan van icsi naar iui? Ben benieuwd! We duimen hard voor je mee hoor!!!

@liesjuh spannend zeg hoop dat het allemaal tussen je lesdagen in valt he? Ga je dan 4 dagen werken en 1 dag school? Of ben je fulltime leerling hahahahah. Ik hoor het wel! Druk leventje heb je zo te horen!

Ennuh ik heb vandaag uitgerekend dat begin november weer een punctie ong zou moeten zijn als mijn 2de ongi beetje op tijd door komt... Ook altijd weer de vraag! Nou spreek jullie weer! Hopend op een groen bankje!!

Geplaatst

Hoi dames,

Nadat ik 1 van de eersten was die het Mei bankje groen kleurde, meld ik me toch weer op het September bankje. Met 6,3 weken bleek dat het ging om een buitenbaarmoedelijke zwangerschap waar ik met spoed aan ben geopereerd. Ze hebben daarbij mijn rechter eileider verwijdert en heb daarna een paar weken moeten herstellen.

Ik heb nog geen flauw idee wat mn cyclus gaat doen. Afgelopen ronde was keurig 30 dagen en inmiddels zit ik op dag 19 en heb ik niet het idee dat mn eisprong al is geweest.. Met een beetje pech moet ik dus uiteindelijk doorschuiven naar het Oktober bankje.. Maar goed, we blijven positief :)

Verder hebben we gisteren gehoord dat manlief de ziekte van Bechterew heeft, maar we hebben nog geen idee wat dit in de praktijk gaat betekenen.. Ik hoop maar dat het onze kinderwens die nu al zolang duurt, niet in de weg staat. Wel weten we al dat er een kans van 1 op 10 is dat ons kindje het ook gaat krijgen..

Kortom, de laatste maanden waren een behoorlijke rollercoaster en we zijn wel weer toe aan wat positiefs in ons leven! Ik ga mn best doen om jullie zoveel mogelijk te volgen maar heb helaas wel een erg druk leventje.. Heel veel succes allemaal!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden